Autor |
Zpráva |
VTjr
|
Napsal: stř 26.09.2012 8:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
zdzd píše: Helinu musíš řídit úplně podvědomě. Když se přistihneš s myšlenkou "Abych letěl tak a tak, musím s kniply udělat to a to.", tak rychle přistaň. Jinak budeš za několik desítek vteřin sbírat a třídit trosky. Na myšlení totiž není čas.
Tak ono je to dobrý i u letadel řídit je podvědomě. To chce jen trenink, trénik a trénink, nic víc. Pak se to najednou dostavi samo. To znám a ani jsem pořádne nezaregistroval ten moment, kdy se to stalo. Prostě najednou ten jeden článek zpracování informací z mozgu vypadl (asi to celé přebrala pravá hemisféra, či co ). zdzd píše: Je to sice kravina, ale dost to pomáhá a není to nuda. V PHOENIXU je režim, ve kterém modelem srážíš náhodně se vyskytující balonky. Chce to střídat. Jedno kolo v dopředném letu, druhé na couvačku, třetí na zádech, čtvrté záda na couvačku... Musíš sledovat balonky, odhadovat výšku a vzdálenost, dostat se na dané místo daným pohybem. Relativně zábavně se naučíš řízení ve všech režimech. Drilovat osmičky totiž je příšerná pakárna...
Jó, ty balónky jsou fajn i pro trénink s 3D akrobaty-plošníky. Nějaký čas jsem se s tím dost hrál. Ale můj problém v simu byl v tom, že právě tu jejich vzdálenost jsem nedovedl dobře odhadnout. Ale to má asi každý, na monitoru prostě není stereovidění, zatím co v reálu je, protože máš dvě oči. Oč těžší je to na simu o to lehčí to asi bude pak v reálu, což není zlé. Vždy je lepší, když je na cvičišti hůř než pak v boji Ale nezkoušel jsem tuhle disciplínu nikdy s vrtulníkem (asi to budu muset zkusit). Možná, že právě na toto je ten vrtulník i lepší, protože dovede letět i velice pomalu, couvat, letět do boku či počkat ve visu. Letadlo má svou rychlost a když se netrefíš, musíš nálet opakovat. Nemůžeš počkat a pomalu se k balónku přiblížit jako s vrtulníkem. I když ani to zřejmě není snadné. zdzd píše: A proč střídat? Jeden čas jsem dřel soustavně couvačky, abych potom zjisti, že pro změnu už neumím letět normálně. Taky pravda. Ja jednu dobu neustále trénoval lety na zádech a všechny obraty v nich a pak jsem se najednou přistihl v tom, že v normálním letu zase začínám uvažovat o tom, zda mám přitáhnout nebo potlačit. Musí se to pořád střídat. Oč lehčí to mají v tomhle ohledu skuteční piloti, když v tom letadle sedí a nahoru/dolu či doleva/doprava je u nich pořád stejně. Jen oni mají zase tu Zem pokaždé někde jinde
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
OrDa
|
Napsal: stř 26.09.2012 8:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
zdzd píše: OrDa píše: Dík za odpověď. Simuluje tedy i to, že když se ve visu otočím vpravo, rozjede se dopředu a když se otočím vlevo, začne couvat? Pak tedy děláš něco blbě. Když se ve visu otočíš kamkoliv, heli musí zůstat na místě. Tedy nezůstane tam sama, stejně jako na místě nezůstane ve standarním visu. Na to pak máš ruce. Ptám se na to, zda ten simulátor simuluje to, že se vrtulník s bellovitým stabilizátorem při otočení vrtulkou na jednu stranu samovolně (a z principu) rozjíždí dopředu a na druhou dozadu. Ptám se proto, že free simulátory, které jsem zkoušel, toto neznají.
|
|
Nahoru |
|
|
haas
|
Napsal: ned 08.06.2014 14:06 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 335 Obrázky: 9
|
Dobrý den, nainstaloval jsem Phoenix 4 a pokouším se nastavením přiblížit realitě.Všiml jsem, že pokud pohnu kniplem do nějakého směru a knipl vrátím zpět na střed tak heli pořád drží výchylku tedy nechce se srovnat, jako by servo zůstalo pořád ve stejné výchylce.
Je to normální chování i v reálu?
Podle mě by se měla aspoň trochu srovnat.
Je vhodné nastavit si pro sim i křivky plynu a tak jako ve skutečnosti přepínat mezi režimy?
Co jsem zatím změnil tak je(pro trexe 450pro) min.kolektiv -4,max. kolektiv +11,vypnul jsem governor(ve skutečnosti s tím prej moc lítat nejde),stabilitu visu jsem zmenšil na 80procent,rychlost simulace 105procent,v modu gyra mám nastaveno 0.
|
|
Nahoru |
|
|
Ajk
|
Napsal: ned 08.06.2014 14:48 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 10.9.2011 Příspěvky: 32 Bydliště: Hluk, okr. Uh. Hradiště Obrázky: 2
|
Ahoj. To že se helina nevrátí do vodorovné polohy ale zůstane nakloněná je jedna z hlavních vlastností která odlišuje 6ti kanály od hraček. Prostě pořád musíš řídit a pokud helinu nahneš a ona se začne rozjíždět tím směrem tak je na tobě abys ji opačným náklonem zastavil a pak opatrným páčkováním vyrovnal. A v simu si klidně nech zaplý governor, pro začátek se nemusíš nastavovat s křivkama plynu protože pokud vím tak je problematicky použitelný jen v reálu u některých regulátorů. (respektivě jen u některých je opravdu "funkční" tak jak má být) Ty další hodnoty ti neporadím, já nemám sim rád
_________________ SU-29 EPP; Fun-Fly MVVS 4,6 T-Rex 450 PRO HC3-SX; Sniper II FBL Microbeast; Logo 600 SE mini V-bar
|
|
Nahoru |
|
|
habe
|
Napsal: pát 09.01.2015 21:03 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.2.2013 Příspěvky: 43 Bydliště: Prostějov
|
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jestli má někdo zkušenost s chováním vrtulníků ve Phoenixu v porovnání s jinými simulátory. Mám na mysli fyzikálně správné chování v porovnání s realitou. Sám mám Phoenix 4 a v něm jsem narazil na nesprávné postižení vlivu tahu vrtulky na vrtulník (anebo možná se to dá v nějakém nastavení změnit, ale já jsem to nikde nenašel).
Toto nesprávné chování vysvětlím na následujícím příkladu: Vrtulník visí, náklon je mírně na pravou stranu, protože vliv tahu vrtulky doleva musí být vykompenzován tahem rotoru doprava. Zapne se autorotace, tzn. pomine reakční moment a tedy vrtulka již nemusí tento moment vyrovnávat, gyro ji tedy přestaví na nulový úhel náběhu a zmizí tah vrtulky doleva. A teď jak se vrtulník chová: Realita - vrtulník začne klesat a zároveň uhýbat doprava protože zůstal nakloněný mírně vpravo. Tedy musím cyklikou odstranit náklon doprava, aby vrtulník klesal svisle dolů. X Phoenix - vrtulník pouze klesá dolů a doprava neuhýbá
Další příklad: Tictoc - v reálu se vrtulník začíná rozbíhat doleva ve směru tahu vrtulky díky zvýšenému tahu vrtulky, který je dán zvýšeným reakčním momentem, protože střídám kladný a záporný kolektiv a listy rotoru mají větší odpor než ve visu. Pro udržení vrtulníku na místě jsou nutné korekce pomocí "křidélek" a vrtulky.
Ve Phoenixu se vrtulník nezačne doleva pohybovat a korekce nejsou nutné.
Máte s tím někdo zkušenosti případně v jiných verzích, např Phoenix 5, nebo v jiných simulátorech?
Kromě tohoto vlivu si ale nemůžu na chování Phoenixu stěžovat, podle mě se dá docela dobře sladit s realitou (lítám protos 500).
Honza
_________________ MiniTitan325 Vortex-Spartan, Protos430 Spirit, Phoenix-RC, DX6i
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: sob 10.01.2015 15:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Ajk píše: ... jedna z hlavních vlastností která odlišuje 6ti kanály od hraček... ... ...já nemám sim rád Bez ohledu na to, že nemáš rád simulátory, tak ses do této diskuse zapojil a to samo Tvé tvrzení tak trochu popírá. Minimálně dokazuje to, že jsi nějakým "simem" prošel. Musíš přece uznat, že na jistém počátečním stupni výuky létáni významně šetří čas a peníze. Samozřejmě, že u každého dříve nebo později nastane moment, kdy už pro něj simulátor přestane být přínosem a taky ho začne nudit. Nicméně i pro zkušeného pilota může být občas užitečný např při prvotním nácviku nějakých složitějších obratů (tedy samozřejmě s ohledem na omezení a nedokonalosti daného simulačního programu), anebo taky pro obnovení formy po delší přestávce v létání. Já jsem měl 25-letou pauzu a při návratu na modelářské nebe mi opravdu velice pomohli i ten jednoduchý FMS, protože přistát a strefit se v něm s modelem přesně na runway je dokonce mnohem těžší než v reálu. Když pak porovnám dnešní dobu s tou před 30 lety - co bychom tehdy dali kdybychom měli aspoň ten FMS, kolik smutku slz a času by nám to ušetřilo a o co rychleji posunulo v kvalitě. A opravdu velice obdivuji ty průkopníky, co začali stavět a létat s helinami v dobách kdy ještě simulátory nebyly. Protože dnes začít létat s helinou a vynechat trénink na simulátoru je přinejmenším mrháním času a prostředků neli přímo nezodpovědností a hazardem. Takže simulátory nás sice můžou začít nudit (mne už nudí taky), ale pořád bychom je měli mít rádi. Ale možná by bylo dobré pro všechny neznalé (stejné jako já, co s helinami zatím létám jen na simulátoru), kdybys nám těch 6 ovládacích funkcí plnokrevné heliny tady vyjmenoval. Sám v tom nemám úplně jasno , protože na samotné řízení v podstatě stačí 4 + ovládání motoru ať už přímé, tedy vysílačem přes křivky, nebo governorem. No tam asi přistupuje ještě jeden kanál na nastavování režimu governoru. A pak je tu jeden kanál kterým se zas nastavuje režim gyra vyvažovací vrtulky. To by bylo těch 6, nebo s governorem dokonce 7. Nebo počítám blbě a je to jinak? Rád se nechám poučit.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: sob 10.01.2015 17:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
HABE: Lítám vrtulníky,letadla jen občas.Zkusil jsem většinu simulátorů ale používám jen phoenix.Simulátor je dobrý pomocník pro začátečníky,pro udržování kondice např v zimě nebo na "zautomatizování"páčkování při složitějších obratech bez toho abych rozbil model.Myslím,že nemá smysl se simulátorem zabývat nad rámec toho co jsem popsal protože realitu stejně nenasimuluješ.Občas nějaký ten parametr v simu zkusím změnit ale ůplně stačí měnit třeba heli 600,450,250.To prověří co ses naučil a jestli jsi schopný to venku zvládnout Jestli už řešíš že v tictocu je vliv vrtulky,simulátor už stejně nepotřebuješ.Chce to často lítat venku.Bez toho to nepůjde. Co se týká toho náklonu do strany,není to žádný extrém a není třeba to řešit ani venku ani v simu.Běžně si toho člověk ani nevšimne.Když tedy nestráví ve visu 5 minut Ve všech simulátorech i v reálu se vrtulník chová velmi podobně.Při větším rozdílu to bude v nastavení simulátoru nebo vysilače.Nebo v tom že začátečník ještě neví jak to má vypadat. A k rozdílu v chování vrtulky v autorotaci jsem vypozoroval,že to může způsobovat nevhodně nastavený zisk gyra v režimu autorotace.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
habe
|
Napsal: sob 10.01.2015 22:57 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 15.2.2013 Příspěvky: 43 Bydliště: Prostějov
|
DAGX: Mám na to trochu jiný názor, lítat venku bych samozřojmě chtěl co nejvíc, ale člověk má k dispozici jen omezené množství času, atd. a tak se snaží trénovat nějak časově efektivněji - tedy na simu. A proto bych byl rád, aby sim a realita si co nejvíc odpovídali. Tak jsem si říkal, že by bylo dobrý, aby seděla silová a momentová rovnováha v reálu i simu, ale to je asi dotaz spíš na vývojáře simu. Ale no nic, kašlu na to, jdu trénovat (na simu)
_________________ MiniTitan325 Vortex-Spartan, Protos430 Spirit, Phoenix-RC, DX6i
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: sob 10.01.2015 23:25 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
habe píše: DAGX: Mám na to trochu jiný názor, lítat venku bych samozřojmě chtěl co nejvíc, ale člověk má k dispozici jen omezené množství času, atd. a tak se snaží trénovat nějak časově efektivněji - tedy na simu. A proto bych byl rád, aby sim a realita si co nejvíc odpovídali. Tak jsem si říkal, že by bylo dobrý, aby seděla silová a momentová rovnováha v reálu i simu, ale to je asi dotaz spíš na vývojáře simu. Ale no nic, kašlu na to, jdu trénovat (na simu) Neřeš to. Pokud máš slušný sim, tak realitě odpovídá přinejmenším stejně jako model. Protože i totožné modely letí s mnohem většími vzájemnými odchylkami v nastavení. Ber to tak, že sim je reálnější, než blbě nastavený model.
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: sob 10.01.2015 23:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Promiňte, že se vám tady do toho pletu, ale vrtá mi hlavou taková myšlenka. Osobně teda nemám simulátor moc rád, pořídil jsem si ho až dodatečně, když už jsem "jaksi" létal s vrťasem po obloze, abych přecejen nacvičil "bezbolestněji" nové věci. Ale trošku nechápu, proč je tak důležité se všechno naučit na simu a s modelem létat, až to budu "téměř všechno" umět? Nebaví vás snad to létání s modelem, když se učíte? Nemáte strach, že až to budete umět, tak už vás to bavit přestane? Nebo pomýšlíte tak vysoko a chcete létat jako špičkoví piloti a to učení - poletování po obloze vnímáte jako ztrátu času? Nevím, jestli jsem to dobře napsal, ale snad mé otázky pochopíte.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: ned 11.01.2015 10:03 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
JosefSvejk píše: Promiňte, že se vám tady do toho pletu, ale vrtá mi hlavou taková myšlenka. Osobně teda nemám simulátor moc rád, pořídil jsem si ho až dodatečně, když už jsem "jaksi" létal s vrťasem po obloze, abych přecejen nacvičil "bezbolestněji" nové věci. Ale trošku nechápu, proč je tak důležité se všechno naučit na simu a s modelem létat, až to budu "téměř všechno" umět? Nebaví vás snad to létání s modelem, když se učíte? Nemáte strach, že až to budete umět, tak už vás to bavit přestane? Nebo pomýšlíte tak vysoko a chcete létat jako špičkoví piloti a to učení - poletování po obloze vnímáte jako ztrátu času? Nevím, jestli jsem to dobře napsal, ale snad mé otázky pochopíte. Všechno se na simu učit nemusíš. Ale je mnohem rychlejší a efektivnější (zejména finančně a psychicky) získat základní návyky na simu. Můžeš cvičit kdykoliv ti vyjde chvilka a nemusíš pořád opravovat a platit.
|
|
Nahoru |
|
|
Fenius
|
Napsal: pon 12.01.2015 21:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2010 Příspěvky: 1177 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
VTjr píše: Ale možná by bylo dobré pro všechny neznalé (stejné jako já, co s helinami zatím létám jen na simulátoru), kdybys nám těch 6 ovládacích funkcí plnokrevné heliny tady vyjmenoval. Sám v tom nemám úplně jasno , protože na samotné řízení v podstatě stačí 4 + ovládání motoru ať už přímé, tedy vysílačem přes křivky, nebo governorem. No tam asi přistupuje ještě jeden kanál na nastavování režimu governoru. A pak je tu jeden kanál kterým se zas nastavuje režim gyra vyvažovací vrtulky. To by bylo těch 6, nebo s governorem dokonce 7. Nebo počítám blbě a je to jinak? Rád se nechám poučit. Klopenie, klonenie, kolektív, vrtuľka, zisk, motor
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|