Autor |
Zpráva |
Kiwira
|
Napsal: ned 24.01.2021 12:37 |
|
Zkušený debatér
|
 |
 |
Registrován: 21.1.2012 Příspěvky: 367 Bydliště: Havířov Obrázky: 28
|
Zdravím , chci se poradit, než se pustím do stavby RCV1 ( LMK Louka pořádá soutěže, rád bych se zúčastnil ). Jedná se mě o profil křídla, jaký použít ? Zvažuji mezi AG 35 a klasikou E 387. Který profil by jste mě doporučili. Nebo máte tip na nějaký jiný vhodný profil ? Rozpětí větroně bude 2500 mm , hloubka křídla mezi 200 až 220 mm, vzepětí U. Děkuji za Vaše rady a názory. Mirek (RCV1 - větroň řízený pouze směrovkou )
_________________ Hrom do vrtule !!
|
|
Nahoru |
|
 |
|
|
 |
Karel Svoboda
|
Napsal: ned 24.01.2021 14:06 |
|
Nováček serveru
|
 |
Registrován: 22.2.2019 Příspěvky: 42
|
|
Nahoru |
|
 |
VTjr
|
Napsal: ned 24.01.2021 15:07 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 5903 Bydliště: Žilina SR Obrázky: 15
|
Do klidnĕjších podmínek i E385.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
 |
AVALON57
|
Napsal: ned 24.01.2021 15:52 |
|
Zkušený debatér
|
 |
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 261 Bydliště: S.M.
|
kdysi jsem RC V-1 lítal a nejlepší byl ADMIRÁL II - doporučuji a nic bych na něm neměnil. někdo dělá i výřezy na tento model. petr
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
 |
Křesi
|
Napsal: ned 24.01.2021 16:29 |
|
Celkem nový uživatel
|
 |
 |
Registrován: 27.12.2013 Příspěvky: 73 Bydliště: Plzeň Obrázky: 4
|
Ahoj, souhlasím s Admirálem. Lítá skvěle...Výřezy místní guru Jyrry
_________________ SAM95.CZ HISTORICKEMODELY.CZ QUEEN BEE 1950,ORION 1943,ADMIRÁL,RED RIPPER 1940,SOKOL,HURIKÁN 1940...
|
|
Nahoru |
|
 |
HONZIK 22
|
Napsal: ned 24.01.2021 16:57 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 864 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Ono to je otázné. Jak bude soutěž postavena, s důrazem na ,,pro radost,, nebo ,,bednychtivost,,  . Stylem retro nebo Hi-tech a na jakou stavbu má kolega náladu. Stavět dnes V1 je krapet, řekněme , nepraktické. Co se to Admirála týká , tak samozřejmě, že to je možnost , stejně jako jakékoliv AMIGO, do toho bych šel já s mírně zvětšeným rozpětím . Ale jakmile se na souťeži vyskytnou RESkaři se zalepenou výškovkou a klapkou , tak takové modely budou jen pro radost.  Doba opravdu pokročila.
|
|
Nahoru |
|
 |
macko
|
Napsal: ned 24.01.2021 17:15 |
|
Nováček serveru
|
 |
Registrován: 31.8.2016 Příspěvky: 21
|
No ano RESka na V1.... Ale so zalepenou klapkou a vyškovkou v čerstvem vetríku to bude jinši pošušňaniii.... Adrenalin zaručeny. 
|
|
Nahoru |
|
 |
JiriB
|
Napsal: ned 24.01.2021 18:00 |
|
Celkem nový uživatel
|
 |
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 89
|
Vzal bych do úvahy profil z F1A Saper 13. Kdysi jsem vzal nepotřebná křídla, k uším dostavěl středy na 2,5m a ... nemělo to chybu .... 
|
|
Nahoru |
|
 |
Kiwira
|
Napsal: ned 24.01.2021 18:25 |
|
Zkušený debatér
|
 |
 |
Registrován: 21.1.2012 Příspěvky: 367 Bydliště: Havířov Obrázky: 28
|
HONZIK 22 píše: Ono to je otázné. Jak bude soutěž postavena, s důrazem na ,,pro radost,, nebo ,,bednychtivost,,  . Stylem retro nebo Hi-tech a na jakou stavbu má kolega náladu. Stavět dnes V1 je krapet, řekněme , nepraktické. Je to pravda, stavět V1 je nepraktické, pokud v tom není ještě něco jiného. To něco jsou vzpomínky, prostě možnost jakoby se vrátit v čase . V dávno minulých dobách jsem V1 létal. Měl jsem oblíbený větroň s kterým jsem občas byl i na té " bedně" , plánek nemám , zůstal jen v mé hlavě a zde na profilové fotografii. Chtěl bych jej postavit znovu, pravda trochu "vytuněný" Křídlo a výškovku nepoutat gumou, ale silonovými šrouby. VOP měla původně nosný profil, byla dost potlačená , teď bych tam dal profil souměrný. Křídlo bylo potaženo monofilem, teď bych je potáhl modelspanem. Profil křídla byl E 387 a ucho mělo na konci FX 60-126. Rozpětí bylo 2,6 m teď ( kvůli pravidel ) bude 2,5 m. Nic nebrání dát do něj druhé servo , udělat ještě jednu VOP s klapkou a létat s ním RCVS. Všechny tyto v té době stavěné modely jsou vlastně jakási modifikace původního Čížkova Admirála. Potom jsem měl i další modely , ale všechny měly základ u pana Čížka.
Přílohy: |

20201117_142252.jpg [ 98.85 KiB | Zobrazeno 1555 krát ]
|
|
_________________ Hrom do vrtule !!
|
|
Nahoru |
|
 |
HONZIK 22
|
Napsal: ned 24.01.2021 18:58 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 864 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Mirku , tomu se neubráníš, ono to vlastně ani nejde. Jdi do toho.
|
|
Nahoru |
|
 |
VTjr
|
Napsal: pon 25.01.2021 16:07 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 5903 Bydliště: Žilina SR Obrázky: 15
|
JiriB píše: Vzal bych do úvahy profil z F1A Saper 13. Kdysi jsem vzal nepotřebná křídla, k uším dostavěl středy na 2,5m a ... nemělo to chybu ....  No, stejně jako s E385, bude to výkonné, ale s malou pronikavostí, takže křídlo od Sapera bude vhodné jen do klidnějších podmínek. Pamatuji, kdysi jsem nejvíc soutěží odlítal s upraveným modelem LION, kde jsem mu zvětšil rozpětí na 2m, taky op pár žeber i VOP. No a ten, se se svým štíhlým křídlem a poměrně klenutým profilem do našich žilinských podmínek, kde většinou v kotlinách severního Slovenska moc nefouká, byl ideální a vyhrál jsem s ním nejednu soutěž. Už tehdy jsem si ale všiml, že soutěžící kolegové z rovinatého jihu chodili na naše soutěže s dost jinými modely. Většinou s méně klenutým profilem a menší štíhlostí křídla (o dost větší hloubkou). Byly to modely vhodné právě do bratislavských větrných podmínek, měly lepší pronikavost proti větru, ale i větší opadavost než ty naše. U nás většinou nevyhrávali, my u nich jsme zas měli problém model sundat v pracovním čase a trefit se do čtverce nebo později ke kolíku, takže jsme ztráceli body za přistání. Nevím jaká pravidla se lítají dnes. Ale já osobně poletování s jednokanálem pokládám za strašný anachronismus  . Jakmile si člověk zvykne na výškovku a křidélka, tak mu to strašně schází a jen se směrovkou se nesmíří. Pánové, a když už jednokanál, tak navrhuji jedině neproporcionál s tlačítkem!  To je pro pravé borce naučit se ťukat aby to letělo rovně a ne to řídit pohodlně kniplem. 
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
 |
Louda
|
Napsal: pon 25.01.2021 22:51 |
|
Zkušený debatér
|
 |
 |
Registrován: 2.4.2008 Příspěvky: 216
|
Kiwira píše: Zdravím , Zvažuji mezi AG 35 a klasikou E 387. Který profil by jste mě doporučili. Nebo máte tip na nějaký jiný vhodný profil ? Rozpětí větroně bude 2500 mm , hloubka křídla mezi 200 až 220 mm, vzepětí U.
Zkusím taky přispět. Taky jsem létal s Liony, atd. Kouzlo Liona byla lehkost jeho subtilní konstrukce a tím pádem nízkého plošného zatížení. Dovoluji si ale oponovat že větší éra jako Admirál byla výkonnější a kdybychom je nestavěli tak aby něco vydržela ale tak aby měla plošné zatížení jako Lion přelítala by jej v klidu taky. Taky si myslím že ze staré éry je E 387 velmi dobrá ne-li nejlepší volba, konec konců i pan Čížek z NaCA 4409 ustoupil když Admirála překreslil na V2. Jsou tu ale dvě "ale" 1) Doba pokročila 2) U proflů Eppler se vždy zdůraznovala nezbytnost dodržení tvaru .......Ještě by se nabízel Selig... Jestli budeš stavět klasicky asi bych zaexperimentoval s řadou AG 35-38. AG35 je o něco málo tenčí než E387 a je méně zakřivený. Tvrdí se že je autor navrhnul právě klasickou stavbu s částečným balsovým potahem. Jejich autor na ně navrhnul jak dvoumetrovku tak třímetrovku bez křidélek. Tady máš odkazy na obě éra pro inspiraci, je tam i návrh křížení podle hloubky. http://www.charlesriverrc.org/articles/ ... lite2m.htmhttp://www.charlesriverrc.org/articles/ ... cer-3m.htmS dnešním radiovým vybavením pevnou výškovkou a bez brzd by to mělo jí postavit ještě lehčí než je předloha na plánu. Akorát bych se pro jednokanál přimlouval za dvojité W na místo U které navrhuješ.
|
|
Nahoru |
|
 |
Kiwira
|
Napsal: úte 26.01.2021 7:50 |
|
Zkušený debatér
|
 |
 |
Registrován: 21.1.2012 Příspěvky: 367 Bydliště: Havířov Obrázky: 28
|
Louda píše: Jestli budeš stavět klasicky asi bych zaexperimentoval s řadou AG 35-38. AG35 je o něco málo tenčí než E387 a je méně zakřivený. Tvrdí se že je autor navrhnul právě klasickou stavbu s částečným balsovým potahem. Jejich autor na ně navrhnul jak dvoumetrovku tak třímetrovku bez křidélek. Tady máš odkazy na obě éra pro inspiraci, je tam i návrh křížení podle hloubky. http://www.charlesriverrc.org/articles/ ... lite2m.htmhttp://www.charlesriverrc.org/articles/ ... cer-3m.htmS dnešním radiovým vybavením pevnou výškovkou a bez brzd by to mělo jí postavit ještě lehčí než je předloha na plánu. Akorát bych se pro jednokanál přimlouval za dvojité W na místo U které navrhuješ. Děkuji za názor. Přiznám se , že se poohlížím po profilu AG 37 ač mě to hlava nebere ( Ta spodní rovná strana , připomíná mě to Clark Y ) vypadá to , že by měl být lepší než slavný E 387. To vzepětí W měl ten můj původní větroň , on měl opravdu W. Když jsem jej stavěl měl jsem cca 13 let věku a kapsy pro spojky křídla jsem zalepil nějak křivě. Následně při pohledu zepředu jsem zjistil , že obdélníkové střední části křídla mají mírné obrácené V  . To vzepětí U mě napadlo tak , že bych na spojku křídla použil uhlíkovou kulatinu průměr 8 mm , no a ta je rovná. Ale máte pravdu , lepší by určitě bylo ty středy křídla do V - beru v úvahu. Mirek
_________________ Hrom do vrtule !!
|
|
Nahoru |
|
 |
kocour
|
Napsal: úte 26.01.2021 9:33 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 2599 Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
|
Já jsem v letech 1969 - 1972 postavil několik RC - V1 s Jedelského křídlem, přední část z balzy 10 mm, zadní z tvrdší dvojky, spodní žebra z tvrdé balzy asi 3mm po asi 100 mm. Rozpětí podle prken co jsem sehnal - 2,05 - 2,15 m. Lítalo to slušně, jednou jem vyl na soutěži 3.
_________________ Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|