Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 12:13 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 20.11.2009
Příspěvky: 5
Zdravím, nedávno jsem si koupil svou první kvadrocopteru - je to domácí minidroník. Učím se s ním létat a časem bych si chtěl pořídit závodní kvadrokoptéru (akrobacie ani kamerové coptery pro natáčení mě příliš nezajímají).
Se současnou minicpoterou jsem si lehce navykl na MODE 2 (byl přednastaven). Problém ale je, že při zatáčení (rotace kolem svislé osy) mi přijde náročnější udržet výšku. Plyn a směrovka je na jedné páčce, takže když zatáčím, mám tendenci hýbnout i s plynem...
U MODE 1 tento problém nehrozí, protože plyn je na pravé a směrovka na levé páčce.

Logicky mi tedy přijde lepší používat MODE 1. Má to však několik nevýhod:
1. Musel bych se přeučit z MODE 2 na MODE 1 (nemám nalétáno moc, takže by to mohlo jít)
2. U drtivé většiny copter z dovozu převažuje MODE 2. Objednal jsem si další minicopteru s MODE 2 na kterém se nedají módy měnit.
3. V různých článcích a diskusích většinou doporučují MODE 2. Jedním z důvodů je právě převaha tohoto módu mimo evropu a také to, že tento mode je prý pro coptery přirozenější - rozložení je podobné jako u skutečných vrtulníků.

Otázka tedy je, jestli má cenu přeučovat se na MODE 1, nebo zůstat u MODE 2. Zejména bych ocenil názor někoho, kdo létá se závodními copterami.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 12:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4016
Bydliště: Plzeň
Obrázky: 0
U zavodni coptery musis proste pouzivat vsechny smery. Takze je jedno co litas, vzdycky ti bude nejaka vec kecat do plynu. Je jedno zda kridelka nebo smerovka.

_________________
90,250,280X8,500Y6, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 ve stavbe


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 12:38 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 1970
Obrázky: 0
Na RCManii k tomu někde je obsáhlá diskuse. Většina lepších SOUPRAV umožňuje přepínat mezi 1 a 2 (3 i 4).
Nejvíc je to o síle zvyku. Ti od letadel bývají vyznavači MODE 1, a létají s ním i heliny a dron_y.
Jsou i tací co bez problému přejdou z 1 do 2. A zase nazpět. (Já k nim nepatřím.)
Pro závodní-soutěžní létání, to chce mít "páčkování" hluboko pod kůží, jako nepodmíněné reflexy.
Pokud ti plyn a "směrovka" na společné páce nevyhovují, přejdi (co nejdřív) na MODE 1, a toho se drž.
(Občas si můžeš zkusit i jiné módy (co souprava umí), a uvidíš.)
Já se po každém takovém experimentu vždy zhoršil v obou módech. Takže (není-li nutná) změně se vyhýbám.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 13:35 
Mazák
Mazák

Registrován: 5.1.2012
Příspěvky: 1040
Bydliště: Rakovnik
Letité zkušenosti z letadel a kvadrokopterky - je jedno kde co máš, vždy potřebuješ 4 funkce, které máš na 2 páčkách. Je jen otázkou zvyku, jak si co na které páčce zažiješ. A až budeš ve stavu, že nad pohybem páček nepřemýšlíš a chceš letět támhle a palce ti s páčkami kvrdlají samy správnými směry a velikostmi výchylek, tak se nesnaž se to přeučovat. Stojí to několik modelů.
Rozumný pilot ti neřekne, co je lepší, protože to prostě nezkouší. Létá tak, jak se naučil a ví, že takhle modely rozbíjet nebude. Pokud si elév a přikládáš tomu důležitost a nemáš nějaký mód zažitý, zjisti si, v jakém modu létají kolegové v okolí. Pokud budete mít stejný, je možnost si modely navzájem půjčit a třeba si model nechat zalétnout zkušenějším modelářem. Jinak s ohledem na vlastní létání je mód úplně fuk, záleží na tom, co má pilot zažité.

Přirovnal bych to k pozici pedálů v autě. Pokud si zvykneš, že plyn je uprostřed a brzda vpravo, tak bez problémů jezdíš, ale jak vlezeš do auta, kde to je standardně (plyn vpravo, brzda uprostřed), bude dřív nebo později problém.

_________________
Jardah


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 16:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2016
Příspěvky: 59
Bydliště: Kroměříž
guchar píše:
Pokud ti plyn a "směrovka" na společné páce nevyhovují, přejdi (co nejdřív) na MODE 1, a toho se drž.

Ahoj, ono není úplně pravda výše napsané. Spíše by to mělo znít: Chceš plyn vlevo? Vyber si z módu 2 nebo 4. Chceš plyn vpravo? Vyber si z módu 1 a 3. Takže pokud ti plyn a "směrovka" na jednom kniplu nesedí, přejdi na mód 1 nebo na 4.

mod 1 = vlevo je směrovka a výškovka, vpravo plyn a křidélka
mod 2 = vlevo je plyn a směrovka, vpravo výškovka a křidélka
mod 3 = vlevo křidélka a výškovka, vpravo plyn a směrovka
mod 4 = vlevo plyn a křidélka, vpravo výškovka a směrovka

_________________
MC-20hott, MC-22s, Taranis X9E


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 16:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3511
Maso-X píše:
Otázka tedy je, jestli má cenu přeučovat se na MODE 1, nebo zůstat u MODE 2. Zejména bych ocenil názor někoho, kdo létá se závodními copterami.


Ono to ma jeste trochu jinou rovinu, totiz tu, ze mezi piloty letadel velke procento v podstate vubec neumi pouzivat smerovku a na levem knyplu pak ma vlastne jen VOP. A ti pak u copteru "trpi", zkousi mode3 atd., jenze primarni problem je jinde...
Pokud nekdo v mode1 s letadlem leta opravdu se vsemi prvky, tak mu neudela problem ani u copteru, to je proste fakt.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 17:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 1970
Obrázky: 0
Nevím jak u koho, pokud jsem si stačil všimnout, tak u těch co opouštěli MODE 2 byl hlavní důvod dostat
plyn z levé ruky na pravou.Když přejdu ze 2 na 4, tak sice nemám u plynu směrovku, ale plyn zůstane vlevo.
- POKUD NEMÁM OBZVLÁŠŤ ZÁVAŽNÉ (VLASTNÍ !) DŮVODY JE LÉPE SE NAUČIT TO CO LÉTÁ VĚTŠINA.
( - snadnější režim učitel-žák, méně problémů pokud nový model zalétává někdo jiný než majitel, ...)

(- Ono na něčem jako je OPEN SOURCE jde nastavit cokoliv. Ale má to smysl jen když mi to dá silnou výhodu.)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 20:38 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.5.2007
Příspěvky: 447
Bydliště: Brno
Chce to simulator a zkouset kterej mod ti sedne lip, pokud planujes FPV, tak trenovat FPV a na LOS se vyprdni.
Ja osobne letadla litam Mod2 kdyz sem zacal s kopterama tak na LOS byl na Mod2 ok ,bohuzel u FPV jsem se stim nebyl schopny srovnat, kdyz sem nabrnkl Mod1 tak FPV slo jak po masle.

_________________
To vyhnije, a kdyz ne tak na to hodime SPcko(s.re pere)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.02.2017 23:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 19.2.2016
Příspěvky: 256
Bydliště: Kutná Hora
A ještě spíše ti, co jsou odchovaní počítačovými hrami volí spíše MOD 2.

_________________
Když musíš, tak musíš....
Palio Pro, LionE, Coptera 250, Orca - bude, Taranis T9


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.02.2017 2:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 21.10.2015
Příspěvky: 41
Bydliště: Liberec
Coptérou lítám(sic bych to nenazval závoděním), ale je to o tom co komu vyhovuje. Tyhle hračky(co jsi skoro stoprocentně měl) lítaj ve stabilizovaným režimu a problém je v tom, že tak nikdo kdo závodí nebo jen lítá FPV nelítá.(pokud nenatáčí gimbalem apod). Zatáčka je potřeba letět se změnou všech parametrů, nikoli jen yaw(rotace kolem svislé osy). Když hodně přimhouřim oči, tak náklon ti bude relativně držet a výšku(plyn) taky, tak i přesto musíš oběma pákama hýbat ve směru zatáčení, protože je potřeba měnit jak yaw tak roll. V tomhle "acro" režimu, ve kterým se lítá ty páky na ovladači fungují malinko jinak než si zvyklý. Odhaduju, že když teď držíš dejme tomu "vpřed" tak coptéra letí dopředu, když pustíš, tak se sama srovná. Obvykle to je ale na dospělých strojích tak, že výchylka páky odpovídá rychlosti jakou se má coptéra točit podle daný osy, takže když budeš "držet vpřed" tak ji přetočíš. Naopak když páku jen vychýlíš a hned zas vrátíš, tak ti stroj bude držet ten náklon do kterýho dojel bude v něm, dokud to povelem "vzad" zase nesrovnáš.
Za mě tedy:
1) s kým budeš lítat - vždycky je lepší mít možnost polítat a půjčovat si to
2) Jestli ti MODE 2 vyhovuje vadí ti jen, že si při yaw drbeš do plynu, tak to neřeš. Bude se toho potřeba naučit mnohem víc a s plynem budeš záměrně hýbat, když budeš třeba víc utahovat zatáčku :-)
3) Nejde říct že jedno nebo druhý je lepší, je to o tom co se kdo naučil a co mu vyhovuje.
4) Co jsem psal se týká FPV lítání s miniquady(250), nikoli natáčecích platforem jako je Phantom apod.
5) Přehodit mode jde téměř vždycky. Lepší vysílačky jsou na to uzpůsobený z výroby, lepší "hračkářský" maj přepínátko a pokud nemaj ani jednu z těhle možností, tak je tu vždycky(skoro) možnost to vevnitř předrátovat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.02.2017 11:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3511
Hele rozdíl mezi mode1 a 2 je primárně regionální a pochází to z dávné historie, s PC hrami je souvislost nulová.
V podstatě po vzniku konceptu vysílače s dvěma křížovými ovladači se řešilo rozložení funkcí. V USA se ujal mode2, což je v podstatě kopie skutečného letadla, kde je na jednom knyplu výškovka a křidélka, to zůstalo a na druhý pak zbyla směrovka a plyn.
V Evropě se nad tím hlavně u Graupnera víc zamysleli a došlo jim, že tento přímý převod nedává úplně smysl, protože v reálu vypadá ovladač plynu úplně jinak a směrovka je na pedály a že dává smysl křidélka a výškovku naopak rozdělit na obě ruce, výsledkem je mode1. Osobně si myslím, že pro letadla dává opravdu mode1 smysl větší a v tomto měli u Graupnera pravdu.
Na druhé straně je ale třeba dodat, že když si člověk něco zažije, tak je pak rozdíl daleko menší, než by se zdálo a rozdíl se dále ztenčí u modelu, kde se směrovka používá opravdu hodně, tedy u letadel akrobat a dále jakákoli heli či copter.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.02.2017 13:15 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 175
ja mam 8r pilota a ma vpravo kridielka a vyskovku

vyhodu vidim v tom, ze sa rychlejsie naucil ovladat lietadlo protoze plyn dal na plno a vsetko riadil iba pravym kniplom

postupom casu zistil ze ma plyn.....

a naposledy zistil, ze na nozovy let je celkom vhodna aj smerovka :)

pride mi to prirodzenejsie ako ine mody, hovorim o lietadle, neviem ako sa lisi ovladanie q-koptery


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.02.2017 13:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4016
Bydliště: Plzeň
Obrázky: 0
ad hry - nezda se to ale maji fakt velky vliv. Letal jsem hodne (ale opravdu hodne) na pocitacovem simulatoru (prava ruka joy kridelka,vejskova, leva ruka plynova paka + smerovka na kloboucku na palci) a kdyz jsem zkousel Mode 1 (protoze to litaj prece vsichni) tak jsem neskutecne trpel. Pak jsem zkusil Mode 2 a okamzite to slo mnohem lip.

A smerovku jsem pridal az s copterama a letadlama co bez ni nezatoci :-)

_________________
90,250,280X8,500Y6, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 ve stavbe


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.02.2017 13:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 3511
Nojo, ale ty už jsi starý :mrgreen:
Dnešní mládež k mému překvapení už joystick skoro nezná a "normální" je gamepad, kde jsme zase u dvou křížových knyplů, takže výsledný návyk podle nastavení může být všelijaký.
Mimochodem tohle už dopad opravdu má - vznik Turnigy Evolution v "gamepad stylu" vůbec není náhoda a prodejní úspěch to má, jsem se ochoten vsadit, že to není poslední rádio tohoto typu (myslím rádio ve smyslu víceméně plnohodnotné RC soupravy, že se takhle řeší ovladače k hračkám je běžné).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.02.2017 13:50 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 3970
Bydliště: Žilina SR
Myslím si, že debata o módech tu byla už probraná nesčetně-krát a kdyby tazatel jen chvíli hledal, tak by našel všechny, stejně rozporuplné, odpovědi na svoje otázky. :wink:
Ale vlákno mne zaujalo už jen tím nadpisem 8O - začátečník, který ještě jen řeší módy ovládání a už hned na závodní kvadrokoptéru. :lol: :roll:
Samozřejmě po přečtení prvního příspěvku jsem pochopil, že je to trochu jinak, nicméně si myslím, že debata kolem toho je i tak vcelku zbytečná. :roll:
Osobně se mi nejvíc líbí rada, kterou bych taky doporučil - tedy koupit PC simulátor, vyzkoušet si všechny možnosti a pak se rozhodnout, co je pro něj lepší. A navíc se na tom simulátoru i naučit základy páčkování a taky si vyzkoušet různé typy modelů. Investice do simulátoru se mnohonásobně vrátí v menším počtu havárií, oprav nebo zcela zničených modelů. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: megadacan a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz