|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
guchar
|
Napsal: sob 25.02.2017 21:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Není tam o vypínání Vypínání Litespan, ale jsou tam měřeny teploty povrchu dle nastavení termostatu Klasická žehlička- cca 200 °C = LEN jsou maxima a to ještě asi v špičce překmitu MĚŘENÍ NA NAPAŘOVACÍ ŽEHLIČCE (hodnoty v závorce =srovnání s Rowenta DW9030) teploty napařovací žehličky. Naměřil jsem bezdotykovým infra teploměrem: Nylon71°C(R42-71)Hedvábí105°C(R76-110)Vlna146°C(R104-138)Bavlna180°C(R125-157)Len203°C(R142-176) TAKŽE POŽADOVANÝCH 245 °C, je sice těsně, ale za hranou. Takže teplovzdušná pájka s regulací teploty 100 - 480 °C má umět třeba tahle Ruční horkovzdušná pájka LT-5082B
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 25.02.2017 23:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10487 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Hmm, tak to vypadá, že Litespan nebrat. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
jakub37
|
Napsal: ned 26.02.2017 0:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.3.2009 Příspěvky: 382 Bydliště: Strakonice, ČR
|
Tak zkus Airspan, s tím se dělá dobře a váhově to bude asi stejný.
_________________ Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8 lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
|
|
Nahoru |
|
|
miglosch
|
Napsal: ned 26.02.2017 6:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.5.2006 Příspěvky: 471
|
Celeron píše: Zkoušel jsem různý teploty na modelářský žehličce 170W a ani na doraz se potah nehnul. Podle pyrometru měla žehlička 230 stupňů. V popisu píšou vypínat 280 st F, což je asi 245 st. C. Takže modelářská žehlička je asi málo. Před elektrickou vzduchovou opalovačkou v návodu varují. Našel jsem tu, že tady pár lidí Litespanem potahovalo ale že by to nešlo vypnout nikdo nepsal. Čím tedy vypínat? Zvládne to klasická žehlička bez teflon povrchu na hadry nastavená na doraz, tedy plátno? Díky Jirka Celeron píše: Hmm, tak to vypadá, že Litespan nebrat. Ahoj, prvotní chyba je tvůj přepočet jednotek Fahrenheit vs. Celsius, protože 280 °F není 245°C jak píšeš, ale jen 138°C, od toho si sám vyvoď důsledek co se stane s fólií, kterou přepálíš o 100°C... Druhá chyba je, že tě nenapadlo, že by to chtělo teplotu, kterou nedá modelářská žehlička. K čemu by nám byly materiály, které nelze zpracovat speciálním nářadím k to mu určeným že? ale nejsi sám, komu ty jednotky Fahrenheita zamotaly hlavu... http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=79901Litespan je naopak velmi příjemný materiál na potahování malých modelů, ale jen na co je třeba si dávat pozor je, že celkově je jeho vypínací schopnost nižší než je tomu u běžných fólii. Při potahování je tedy třeba na to myslet a potahovat tento materiál už co nejnapnutější. Nevýhoda je natírání lepidla předem, což přidělává práci a bere čas, ale zase napolak je to čistá práce a kdo si nemůže dovolit "vůně" laků, tak je to dobrá volba. V příloze posílám originál anglický návod, kde jsou uvedené teploty Celsia a také druhou fotku kde je vidět spodek křídla, které jsem před lety potahoval ještě před vypnutím potahu, kde se následně tyto vrásky pěkně vypnuly. Tedy Litespanu se nikdo nebojte, i já by do něj šel znovu, pokud by se mi dostal do ruky opět nějaký malý model, který by bylo škoda prznit lesklou fólií. Potah je vzhledově podobný papíru a malým konstrukčním modelům to vyloženě sluší
Přílohy: |
litespan.JPG [ 237.58 KiB | Zobrazeno 2978 krát ]
|
DSC03303.JPG [ 77.5 KiB | Zobrazeno 2978 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
REX
|
Napsal: ned 26.02.2017 9:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2011 Příspěvky: 1591 Bydliště: Náchod-nedaleko
|
Litespan je naprosto v pohodě, cca před dvěma lety jsem potahoval krémovým toto: https://www.rcalbum.cz/model/7669-bristol-scout-c.html A před dvěma týdny tmavězeleným křídlo na D-VIII, ale to ještě fotku nemám. Jak už bylo popsáno, potřít kostru Balsalocem který používám já, ale Herkules bude to samé. Pak přiložit litespan ke kostře stranou na které byla folie a přichytit ke kostře žehličkou při teplotě kolem 130°C hlavně kolem dokola. Vypínám teplotou kolem 180°C! je to sice víc než uvádí návod, ale krásně se to vypne a vyhladí i dost velké vrásky. Krásně jdou udělat i koncové oblouky a mě osobně se s tím dělá líp než s folii. Vypínám pomalým posuvem žehličky po konstrukci. Toť moje zkušenost, chce to vyzkoušet a hlavně se toho nebát
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 26.02.2017 10:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10487 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
miglosch píše: Ahoj, prvotní chyba je tvůj přepočet jednotek Fahrenheit vs. Celsius, protože 280 °F není 245°C jak píšeš, ale jen 138°C, od toho si sám vyvoď důsledek co se stane s fólií, kterou přepálíš o 100°C... . Už vím, kde vznikla chyba. Vyšel jsem z toho, že 0 st C je 32 st F a jen si těch 32 odečetl. Myslel jsem, že je to jen posunutý a ono to má ještě jinej směrník. Není to navíc můj boj, ale dotaz pro kámoše, co si koupil Deperdussina od Sigu, mě to v podstatě nezajímá, protože stavím jen velký éra a na ně mám namakanej Vlies a jiný techniky. Jinak opakuji, přilepit Litespan Balzalocem nebyl žádnej problém, ale na vypínání jsme vyzkoušeli celý rozsah teplot termostatu modelářský žehličky a na žádný teplotě se nepodařilo Litespan vypnout. Navíc ten jeho Litespan je skoro po celý ploše odseparovanej od krycí fólie a je příšerně zkrabatělej, jsou na něm přímo boule. Nemohla ho poškodit třeba vysoká skladovací teplota, či nějaká chemie? Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
REX
|
Napsal: ned 26.02.2017 13:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.8.2011 Příspěvky: 1591 Bydliště: Náchod-nedaleko
|
...ten jeho Litespan je skoro po celý ploše odseparovanej od krycí fólie a je příšerně zkrabatělej, jsou na něm přímo boule.
Tam bych viděl jádro problému! Nic takového jsem nikdy na Litespanu neměl.
_________________ Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 26.02.2017 16:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Litespan a Balsaloc na rcmania probrali (stručně a dobře) zde Dromadér..i jiná fóra a vlákna. Někteří jako alternativu k lepidlu Balsaloc uvádí i Chemoprén (a podobná kontaktní lepidla) Litespan - 9. 2. 2017 MATERIÁL A ZPŮSOB POTAHOVÁNÍ SE MI ZAMLOUVÁ. nEŽ ZAČNU ZKOUŠET, ZKUSÍM SE ZEPTAT - Používal někdo jedno i druhé (nebo další) lepidlo? Nevýhody / Výhody ? - Litespan (Jde o netkaný polyester , prosycený barevným plnivem) sem patří třeba i Vlies. - Litespan vs Airspan - zcela shodné? Při použití odlišné? V čem? 'litespan airspan'AIRSPAN "Detailní popis: Plastová nažehlovací fólie, podobná materiálu Litespan, ale lehčí. Na kostru lepíme lepidlem BALSALOC. Potah z Airspanu je nutné opatřit jednou vrstvou laku. Potah je poněkud tužší, než potah z Litespanu." 10. Potahové materiály Litespan a Airspan polyesterové "folie" bez lepivé vrstvy - 11. Vlies 24g/m2
|
|
Nahoru |
|
|
honzakral
|
Napsal: pon 27.02.2017 9:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 11.4.2012 Příspěvky: 118 Bydliště: Havířov
|
Při potahování jsem volil postupy jak výše uvedeno a material se začne napínát ,jak změní barvu vůči místu které není nahřáté.Já jsem dřevo na stavbu modelů a přesto s Listepanem modely vypadají celkem slušně.Viz příloha.
Přílohy: |
DSC07121.JPG [ 92.43 KiB | Zobrazeno 2629 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Buckeye-Blitz
|
Napsal: pát 03.03.2017 10:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.12.2009 Příspěvky: 542
|
Nikdy jsem s tímto materiálem nepracoval. Vypadá sice zajímavě, ale píše se o něm "Plastová nažehlovací fólie, nahrazující papír". Předpokládám, že Litespan není odolný vůči zbytkům paliva jako klasické nažehlovací fólie, nebo se mýlím?
_________________ Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 03.03.2017 14:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
To "Buckeye-Blitz" Litespan a Airspan jsou polyesterové fólie.Tedy materiál stejný jako Oracover nebo Oralight. Nemají na rubu termo-lepidlo (na potahovaný díl se před vypínáním lepí lepidlem) a lícní strana není lesklá. Takže jde o to jak "Předpokládám, že Litespan není odolný vůči zbytkům paliva jako klasické nažehlovací fólie" má být "odolnost vůči zbytkům paliva" chápána. Pokud se mají dát zbytky snadno setřít-odstranit, pak lesklá vrstva laku (dvousložkové epoxidové nebo polyuretanové). Jen je otázkou, zda lesklá folie už není lepší řešení A možná místo Oracover použít Solartex/Solarfilm == Solartex > 10m > Matný povrch je odolný proti účinkům všech druhů paliva == potahové materiály >> solartex== Solartex 690mm modrá (1m) DOPRODEJ
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|