Autor |
Zpráva |
Maverick
|
Napsal: pon 27.02.2017 19:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 5.6.2007 Příspěvky: 707 Bydliště: Zlín
|
Ahoj. Pohrávám si s myšlenkou hlídače minimální rychlosti. Přemýšlel nad tím už někdy někdo?
Myslel jsem přidělat na trup/křídlo nějakou záklopku která sepne při malé rychlosti vlivem pružinky, anebo nějak jinak... Pak by stačila 2wLed na čumáku a blikač... Není to blbost? Ležím v posteli s horečkou tak mě možná napadají hlouposti. Díky za reakce
_________________ Díky za toto fórum.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
SKAY
|
Napsal: pon 27.02.2017 19:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
myslenka zajimava jak v 737jo spis litat litat a litat za jakeho koliv pocasi a pakto uz nejak tak poznas zeto uz uz spadne...... to muže byt dalsi ,,kurvitko,, na palube ktere zapricini katastrofuuuu jinak teda brzke uzdraveni
|
|
Nahoru |
|
|
Maverick
|
Napsal: pon 27.02.2017 19:57 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 5.6.2007 Příspěvky: 707 Bydliště: Zlín
|
Poznám poznám.... Jen mě zajímá jestli to někdo někdy řešil anebo zkoušel.... Asi to bude teda ultra blbost ;-D co?
_________________ Díky za toto fórum.
|
|
Nahoru |
|
|
Kamikaze591
|
Napsal: pon 27.02.2017 20:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.10.2013 Příspěvky: 330 Bydliště: Olomouc
|
Frsky má pitotku, takže by ji stačilo použít a na vysílačce nastavit alarm na určitou hodnotu. Takže není potřeba nic moc složitého vymýšlet.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pon 27.02.2017 20:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Pitotku ma každá telemetrie a da se koupit i samostatná ale musí se kalibrovat.
Ja jsem spis uvazoval o tom zda by mel význam meric uhlu nabehu
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pon 27.02.2017 20:27 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6955 Bydliště: Písek, ČR
|
Cessny mají takovou píšťalku (čistě mechanicko-akustická záležitost, žádná elektronika), při určitém úhlu náběhu vzduchu na náběžku to začne normálně pískat jako píšťalka. Ukazoval mi to v reálu pilot František, když pak éro padá, tak se holt musí chvilku letět střemhlav, nejlépe pod plynem, a pak to elegantně srovnat. Ta píšťalka varuje docela dost dlouho před tím, než to začne padat. Nejde jen o rychlost (jak by to řešila ta pipotka, ale i o úhel, pod jakým letadlo letí. Bohužel Františk zahynul hodinu po tom, co mi tu píšťalku ukazoval : viewtopic.php?f=22&t=49786http://www.uzpln.cz/pdf/incident_c2ksVYat.pdfTakže frajeřina by byla asi zkombinovt údaj o rychlost a o úhlu. A asi ne LEDku, ale pořádnej klakson (třeba i z vysílačky, na základě telemetrie?). Akustické hlášení je tak nějak důraznější...
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pon 27.02.2017 21:00 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Pitotka problem neni A koukam ze uhel nabehu taky ne - http://www.akaflieg.tugraz.at/wp-conten ... sor_v1.pdfpouziva to malou halovku, skoro by me neprekvapilo kdyby nejaka podobna mrcha byla v DC-16 a spol... Todle by nebyl problem poslat na zem ale nevim jak by se urcovali ty minima uhlu vs rychlosti.
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Maverick
|
Napsal: pon 27.02.2017 21:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 5.6.2007 Příspěvky: 707 Bydliště: Zlín
|
Zkouškou;)
_________________ Díky za toto fórum.
|
|
Nahoru |
|
|
radek munzar
|
Napsal: pon 27.02.2017 22:10 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 25.6.2012 Příspěvky: 54
|
Ahoj všem Já osobně zastávám názor, že bychom měli umět lítat bez těchto udělátek a pomůcek. Samozřejmě nám to dnešní technologie umožňují, a v určitých ohledech zjednodušují a zpříjemňují poletování s našimi výtvory. Jenže pokud si na to člověk zvykne, začne se na to spoléhat a pak bude čumět až mu éro žuchne a niž by blikalo nebo pískalo. Takže bych doporučil vyzkoušet si pádové vlastnosti každého éra se kterým lítáte. V bezpečné výšce to pomalu přivést do pádu v horizontálním letu a sledovat jak se to chová. Prosedá se, nebo padá někam po křídle apod. To samé zopakovat v zatáčce. Myslím že znalost letových (pádových) vlastností našich modelů a určitá pilotní dovednost je stokrát lepší, než jakýkoli zařízení instalovaný do modelu. Sorry je to jen můj názor, nikomu ho nevnucuju. Ať vám to lítá
Raďas
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: pon 27.02.2017 22:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Už jsme to kdysi probírali tady, ale taky jsme došli k závěru, že je to spíš nereálné, protože by se to muselo pomocí spousty testovacích letů nakalibrovat pro konkrétní model. A je hóódně pravděpodobné, že by dřív došlo k rozsekání modelu.
|
|
Nahoru |
|
|
tratonah
|
Napsal: pon 27.02.2017 22:30 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 312 Obrázky: 0
|
radek munzar píše: Ahoj všem Já osobně zastávám názor, že bychom měli umět lítat bez těchto udělátek a pomůcek. Samozřejmě nám to dnešní technologie umožňují, a v určitých ohledech zjednodušují a zpříjemňují poletování s našimi výtvory. Jenže pokud si na to člověk zvykne, začne se na to spoléhat a pak bude čumět až mu éro žuchne a niž by blikalo nebo pískalo. Takže bych doporučil vyzkoušet si pádové vlastnosti každého éra se kterým lítáte. V bezpečné výšce to pomalu přivést do pádu v horizontálním letu a sledovat jak se to chová. Prosedá se, nebo padá někam po křídle apod. To samé zopakovat v zatáčce. Myslím že znalost letových (pádových) vlastností našich modelů a určitá pilotní dovednost je stokrát lepší, než jakýkoli zařízení instalovaný do modelu. Sorry je to jen můj názor, nikomu ho nevnucuju. Ať vám to lítá
Raďas Slova jak z mramoru,pod to se rád podepíšu
|
|
Nahoru |
|
|
Maverick
|
Napsal: pon 27.02.2017 22:45 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 5.6.2007 Příspěvky: 707 Bydliště: Zlín
|
Jasně že znám svoje letadla a vím co od nich čekat, jen mě zajímal názor a zda to je reálné anebo ne. Každý ví že stačí blbý poryv a z cestovky je pádovka a nestihneš se ani nadat a máš na mále. Tím bych to asi uzavřel
_________________ Díky za toto fórum.
|
|
Nahoru |
|
|
xpetr
|
Napsal: pon 27.02.2017 22:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 12.11.2008 Příspěvky: 346 Bydliště: Kralupy
|
Zkoušel jsem pitotku na větroni a reakce nebyly nepoužitelné, nicméně v dohledu alarm přišel pár desetin sekund po té ,co mi mozek hlásil přetaženo..... Použitelné to je ve velkých výškách, kde nejen malá rychlost může být problém... Rychlé vytrácení výšky už spoustu křídel nevydrželo.....
_________________ Jantar 3,5m,Biglift 2,8m 80ccm,ASW28 4m,Staudacher O.S.-20ccm, Solius MPX
|
|
Nahoru |
|
|
aviatik666
|
Napsal: úte 28.02.2017 2:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.5.2008 Příspěvky: 1427 Bydliště: Hradec Králové Obrázky: 0
|
Maverick píše: Ahoj. Pohrávám si s myšlenkou hlídače minimální rychlosti. Přemýšlel nad tím už někdy někdo? Ležím v posteli s horečkou tak mě možná napadají hlouposti. Díky za reakce To neřeš, přejde horečka, přejdou blbosti...
|
|
Nahoru |
|
|
zz
|
Napsal: úte 28.02.2017 7:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.3.2005 Příspěvky: 954 Bydliště: Val.Mez.
|
Odtrhnutí proudnic není nic příjemného, osobně se snažím létat co nejplynulejší linie a při udržení rychlosti. Prostě jen méně hrabat do řízení, nebo s rozmyslem a je to v pohodě ...
Důležité je i nastavení modelu, použití diferenciace křidélek, exponenciální výchylky, rozumně nastavené mixy, nevydojit přitažením model až do nulové rychlosti atd...
_________________ www.rckozmodrom.com
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|