Zdravim přátelé, mám tu zase takový malý špek. Plechový pásek, který obepíná DC motory, řada ať už 400 nebo 550 a výše. Má smysl nebo ne.
Proč se ptám. Došly mi krásné chladiče na motory speed 500 a větší, krásně na motory pasují, jsou trochu předpjaté, takže na motoru se zaklapnou a těsní po celém obvodu pláště motoru.
Jenže problém je v tom, že motor musí být holý, bez toho plechu,který na těchto DC motorech bývá. Asi by se to dalo "narvat" na mnotor i s tim plechem, ale pak už je to o 1,6mm větší na průměru a chladič se opře o motor jen ve dvou bodech, což je nanic.
Já vím, že ten pásek má zlepšovat magnetický tok v motoru a tím asi i účinnost, ale prostě překáží
Udělal jsem v rychlosti malý test, chod motoru s tím páskem a bez něho. Motor ROBBE 600/24 a na něm vrtule 9/4. Neměřil jsem otáčky, jen napětí a proud. Zdroj byl čistě ss, né PWM regulace. Při 2,5V byl proud 3,2 A s plechem a 3,9 A bez toho opásání. Při 5V byl proud s plechem 8,8A a bez plechu 10 A. Jasně tedy vyplývá, že proud vzrůstal min.asi i +- 10%
Ale zajímavější je, že při napájení zdrojem s PWM regulací - což je i případ regulace v modelech - nejsou tyto rozdíly tak nápadné.
Při 2,5 V s plechem teklo 2,33 A a bez plechu 2,5 A. Při 5 V teklo 9,2 A s plechem a 9,35 A bez toho plechu.
Tady už nejsou rozdíly tak velké a asi by stálo za to ten plech vyhodit a mít dobře usazené chladiče na motoru.
Jak jistě víte, je to zase do lodí a pro rekreační provoz ze 3S1P Li-Polek s regulací PWM. Dík za názory