Autor |
Zpráva |
MiHaj
|
Napsal: pon 17.07.2017 13:57 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 6.6.2016 Příspěvky: 24
|
Zdravím, najde se tu někdo se zkušenostmi s FrSky variem? Co jsem tady našel, tak s jinými varii nikdo umístění neřeší, ikdyž má průvan v trupu. Mě vario na zemi funguje, ale ve vzduchu jen rychle pípá. Trup s turbo kuželem a výdech za křídlem.
Díky.
Míla
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Czermis
|
Napsal: pon 17.07.2017 15:08 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 10.4.2017 Příspěvky: 7
|
Ahoj, taky jsem měl stejný problém. Tak jsem v obrazovce telemetrie 13/14 nastavil zdroj varia na VSpd a bylo to.
|
|
Nahoru |
|
|
MiHaj
|
Napsal: úte 18.07.2017 6:27 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 6.6.2016 Příspěvky: 24
|
|
Nahoru |
|
|
ingwarr
|
Napsal: úte 18.07.2017 12:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2011 Příspěvky: 713 Bydliště: Ružindol,SK Obrázky: 9
|
vario mam volne v trupe, pohon mam tlační tak nemusím riešit ako mam umiestnit vario/vyškomer, to pipanie mi liezlo na nervy, tak to mi každych desat sekund povie v akej vyške som, a ked by som chcel vediet aktualnu pozriem na displei, kde vidím aj hodnotu stúpania, lepšie ako to otravné pípanie včera mi napríklad stupak bral model až 5m/s,a ale od vyšky 350m do 300m su stupaky slabšie od 0,1m/s do2,4m/s
_________________ Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
|
|
Nahoru |
|
|
MiHaj
|
Napsal: úte 18.07.2017 13:47 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 6.6.2016 Příspěvky: 24
|
K tomu taky třeba dojdu Ale když si něco koupíš, tak z toho chceš vymačkat co nejvíce, včetně toho pípání
|
|
Nahoru |
|
|
Czermis
|
Napsal: úte 18.07.2017 14:05 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 10.4.2017 Příspěvky: 7
|
Pípání je super, učím se chytat termiku a Vario mi dost pomohlo.Když nejsou ptáci, ukáže mi, kde jsou výtahy nahoru a já sledují chování letadla. Jsem takový samorost:)
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: pát 25.08.2017 6:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Dobrý den,
mám přesnější verzi vária. Mám zaškrtnutý autotrim, ale při zapnutí napájení se vario nastaví př. +2m až př +8m. Následně musím ručně nastavovat ofset, abych měl na variu 0m. Musím to dělat pro každý let znovu je to otravné. Pokud nemám zaškrtnutý autotrim vario ukazuje několik set metrů mimo. Je možné nastavit na nějaký vypínač trim varia aby se př. jednoduše na zemi jen stisknutím páčky vynulovalo?
Chápu že při dlouhém letu se může změnit vlivem změny tlaku nadmořská výška letiště, ale aby se již při zapnutí vario nedokázalo nastavit na nulu je BLBOST!!! Dělá Vám to taky? Dá se to nějak odstranit? Nebo mi zbývá jen reklamace?
Honza
|
|
Nahoru |
|
|
pavel1tu
|
Napsal: čtv 31.08.2017 18:23 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 21.8.2015 Příspěvky: 198 Bydliště: Trutnov Obrázky: 5
|
MiHaj píše: Zdravím, najde se tu někdo se zkušenostmi s FrSky variem? Co jsem tady našel, tak s jinými varii nikdo umístění neřeší, ikdyž má průvan v trupu. Mě vario na zemi funguje, ale ve vzduchu jen rychle pípá. Trup s turbo kuželem a výdech za křídlem.
Díky.
Míla Pokud Ti vario ve vzduchu jen rychle pípá, máš nastavenou špatnou proměnnou - Vspd je správně (při přechodu mezi verzemi OpenTX se mi to hodilo několikrát na výšku, pak mi to také pípalo pořád) Umístění varia - mám ho v kabině (v každé kabině musí být "průvan", větrání elektroniky, hlavně regulátoru) proto ho mám zastrčené v kapsičce z igelitu, která je na jedné straně otevřená a ještě tam mám molitan jako "airbag"- mám vario na krytu kabiny, tak se sem tam katapultuje při nepovedeném přistání. Chlazení je důležité, předevčírem jsem měl problém - krátký výpadek 5V pravděpodobně přehřátím regulátoru, nosilo to až do výšky 280m a dlouhý let (na 5mit baterku - přes 60min) v tomto vedru asi udělal své, už vylepšuji větrání + lepší regulátor, tento je na hraně. Vario se mi nikdy samo neresetovalo na úplnou nulu po zapnutí, ale většinou to neřeším, bývá to kolem +3m i mezi přistáními. Můj názor - výška orientačně +- autobus, důležité je, kdy to začne stoupat, abys chytil a udržel stoupák ...
_________________ Trutnov, X9D+ EasyPeasy,RELAX II,Vektor XXL,4ptéra 250ka Šohaj(stavím)
|
|
Nahoru |
|
|
MiHaj
|
Napsal: pát 01.09.2017 7:01 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 6.6.2016 Příspěvky: 24
|
A je nutné ho balit do nějakého obalu nebo už to máš takhle vyzkoušené, že je to třeba?
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: pát 01.09.2017 8:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Někde jsem před lety narazil na informaci že již originál obal schválně brzdí proud vzduchu kolem senzoru tak aby čidlo nereagoval "na vítr", ale na tlak. Ptám se protože se mi odlepují nálepky a nejraději bych sundal originál obal a nalepit číslo na oboustrnku tlumící vybrace bez nutnosti přitáhnout pásky které mi vybrace přenesou. Sundali jste někdo obal? Čidlo mám z venku na 3D vrtulníku a problémy s ofukovám nemám. Spíš bych dal přednost ještě rychlejší reakci měření Alt. Přijde mi, že má měření výšky zpoždění cca 1sec.
|
|
Nahoru |
|
|
RCStudio
|
Napsal: pát 01.09.2017 9:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.8.2012 Příspěvky: 5581 Bydliště: Brno Obrázky: 0
|
Cidlo je zabaleno pro to aby se nejen minimalizoval vliv na proudici vzduch ale i proti prachu. Nemyslim, ze by se reakce zrychlila tim ze bude cidlo volne, zpozdeni je tak 200-300ms ale 1s urcite ne.
_________________ Jan Janekx Urbanek https://www.rcstudio.cz/ - prémiový partner a servis FrSky
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: sob 02.09.2017 19:07 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Upřesňuji přijde mi, že celková doba odezvy systému baro+přijímač++vysílačka +logické spínače+vysílací modul+přijímač+Spirit pro+serva je zpožděnmo o cca 1,5sec.
Za mne př. pro plachtění je to super, ale používám to i v náročných podmínkách akrobacie a tam je 1,5sec hodně dlouuuhhoo. Proto př. používám serva s rychlostmi 0,03sec.
|
|
Nahoru |
|
|
pavel1tu
|
Napsal: ned 03.09.2017 9:27 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 21.8.2015 Příspěvky: 198 Bydliště: Trutnov Obrázky: 5
|
honza.i píše: Upřesňuji přijde mi, že celková doba odezvy systému baro+přijímač++vysílačka +logické spínače+vysílací modul+přijímač+Spirit pro+serva je zpožděnmo o cca 1,5sec.
Za mne př. pro plachtění je to super, ale používám to i v náročných podmínkách akrobacie a tam je 1,5sec hodně dlouuuhhoo. Proto př. používám serva s rychlostmi 0,03sec. Nerozumím, ale vůbec -rychlost serva nemá nic společného s vario, jak zpracováváš signál z varia a k čemu ? -k akrobacii nepotřebuješ vario, k čemu proboha ? -vario je pro lety ve výšce, nebo za situace, kdy potřebuji buď letět v nějaké výšce (tak pro nějaký typ závodu), ale hlavně pro info, že jsem prolétl kolem nebo skrz stoupavý proud, termika pod 150m stojí za prd a ve 150m a výše tak nějak na 2m letadle (v mém případě) není vidět jestli stoupá či klesá ... PS: až teď jsem si všimnul, že jste propašoval další dotaz doprostřed tohoto fora. Já nuluji vario jen jednou, jak jsem již psal, na začátku letu, drobné rozdíly +-3m neřeším (mám to přesnější vario), signalizaci varia zapínám, vypíným log.spínačem, výšku mám hlášenou po 30s a zvukovou signalizaci blokuji při běhu motoru - ale toto vše je pro Vás k ničemu, to je nastavení pro větroně. Nulování varia od log.spínače jsem jednou hledal, našel jsem nějaký LUAscript od poláka, ale pak jsem ho vymazal - měl ho pro nějakou předpotopní verzi OpenTX a nefungoval.
_________________ Trutnov, X9D+ EasyPeasy,RELAX II,Vektor XXL,4ptéra 250ka Šohaj(stavím)
|
|
Nahoru |
|
|
honza.i
|
Napsal: ned 03.09.2017 13:03 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.4.2017 Příspěvky: 246
|
Používám to pro dvě řešení:
1) Barometrický senzor s měřením výšky pro omezení minimální letové hladiny, abych zvedl bezpečnost a nepraštil s modelem o zem. Osvědčili se mi 3 hladiny, první model lehce usměrní, model jakoby sklouzne a udělá žabku aniž by mi to moc rozhodilo řízení, pokud by zásah nestačil, druhá hladina o -0,5m zasáhne do řízení př. max. křidélka/směrovka a cca na stoupání 80% a pokud by ani toto nestačilo třetí hladina zasáhne do řízení na 100% stoupání maximum. Takto se model nejprve maximální rychlostí srovná, pak letí na horu nejrychleji po minimálním oblouku s nejmenší možnou odstředivou silou, oproti tomu kdyby přidal "plyn" na začátku a snažil se manévr vybrat najednou+méně trpí součástky.
Tato záchrana funguje vždy i když bych jí nestihl aktivovat ručně. Používám to pro rychlé létání a nácvik akrobacie nízko nad zení.
2) Vario se snažím používat pro kompenzaci vertikálních pohybů vlivem větru. Přesně naopak než u větroně, tam čekáte až model začne stoupat a chcete znát kolik. V mém případě se snažím letět po stálé dráze a pokud model začne utíkat z dráhy, měřím o kolik a snažím mixy kompenzovat snos vlivem větru. Cílem je přesnější let jakoby v bezvětří docílený i za silného větru př. 11m/sec a více.
Lépe to neumím popsat.
|
|
Nahoru |
|
|
pavel1tu
|
Napsal: ned 03.09.2017 13:29 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 21.8.2015 Příspěvky: 198 Bydliště: Trutnov Obrázky: 5
|
honza.i píše: Používám to pro dvě řešení:
1) Barometrický senzor s měřením výšky pro omezení minimální letové hladiny, abych zvedl bezpečnost a nepraštil s modelem o zem. Osvědčili se mi 3 hladiny, první model lehce usměrní, model jakoby sklouzne a udělá žabku aniž by mi to moc rozhodilo řízení, pokud by zásah nestačil, druhá hladina o -0,5m zasáhne do řízení př. max. křidélka/směrovka a cca na stoupání 80% a pokud by ani toto nestačilo třetí hladina zasáhne do řízení na 100% stoupání maximum. Takto se model nejprve maximální rychlostí srovná, pak letí na horu nejrychleji po minimálním oblouku s nejmenší možnou odstředivou silou, oproti tomu kdyby přidal "plyn" na začátku a snažil se manévr vybrat najednou+méně trpí součástky.
Tato záchrana funguje vždy i když bych jí nestihl aktivovat ručně. Používám to pro rychlé létání a nácvik akrobacie nízko nad zení.
2) Vario se snažím používat pro kompenzaci vertikálních pohybů vlivem větru. Přesně naopak než u větroně, tam čekáte až model začne stoupat a chcete znát kolik. V mém případě se snažím letět po stálé dráze a pokud model začne utíkat z dráhy, měřím o kolik a snažím mixy kompenzovat snos vlivem větru. Cílem je přesnější let jakoby v bezvětří docílený i za silného větru př. 11m/sec a více.
Lépe to neumím popsat. No, pěkné, ale co když bude model při akrobacii vzhůru nohama, nebo bokem, to nemůže fungovat. Já bych tedy nechtěl aby mi něco sahalo do řízení, ale pokud to někomu vyhovuje ... tím bych to uzavřel.
_________________ Trutnov, X9D+ EasyPeasy,RELAX II,Vektor XXL,4ptéra 250ka Šohaj(stavím)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|