Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zavážecí loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 11:02 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.1.2018
Příspěvky: 5
Já Vás uctivě zdravím. Stavím zavážecí loď na ryby. Nikdy jsem nic nestavěl. Tudíž potřebuji poradit... Co jsem tak pročetl fóra. O laminovani koupit letoxit a dát 3 vrstvy 110g tkaniny, pak barvu a lodní lak. Bude to stačit? Styrodur mám v plánu tam nechat momentálně to váží 680g. O elektronické vybavě nemám moc představu 1 nebo 2 motory? Střídavé nebo stejnosměrné? Řízení kormidlem nebo vypínání motoru? Velikost a otáčky? Rc set(?) aby zvládl ovládat 3 serva(jaké?) a s jistotou aby dal max 400m dosah. Baterie nejraději 2x 12v 4,5Ah ale to až podle testu ponoru. Výpočet vztlaku jsem nějak nezvládl. Rozměry 62x40x25, plováky 15x15. Děkuji za jakoukoliv radu.


Přílohy:
IMG_20180120_222352.jpg
IMG_20180120_222352.jpg [ 55.08 KiB | Zobrazeno 1627 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 11:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 785
Bydliště: Brno-Maloměřice
jen malá poznámka k tomu lodnímu laku: ten se používá na věci, co budou trvale pod vodou. Na povrchovou úpravu lodí a lodiček se nehodí - většinu doby jsou mimo vodu a to tomu laku škodí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 11:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5768
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Ahoj, dal jsi to na ne zrovna vhodnou sekci, i zde jsou lodě. A i zde se zavážecí loďky řešily. Zkus prohledat. Mohla by ti stačit serva 2, jedno na kormidlo a druhé na dvířka zásypu. Motor budeš honit přes obousměrný regulátor. Pro tvé účely by stačil stejnosměrný, ale budeš shánět hřídel. Tzv. střídavé motory mohou by zaplavené a stejně se točí. Chtělo by to ale lodní, má jiné charakteristiky než letecký, pak ovšem regl střídavý a opět obousměrný. Jinak výsyp je možné řešit i tak, že budeš mít zarážku otevírání u serva kormidla a otevřeš ji při plné výchylce. Můžeš tak mít zavážky dvě. U střídavého motoru můžeš udělat i tzv "Z" pohon (jestli si to dobře pamatuju). Motor bude na hřídeli, kterou můžeš otáčet, při vhodné konstrukci i o 360°. Pak by stačil i jednosměnný regl, protože zpětný chod uděláš otočením motoru do vhodného směru. Jinak se ještě podívej, případně zeptej, na stránky MoNaKo, tam bys mohl nějaké rozumy také pochytit.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 13:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 785
Bydliště: Brno-Maloměřice
DAF píše:
... Tzv. střídavé motory mohou by zaplavené a stejně se točí. Chtělo by to ale lodní, má jiné charakteristiky než letecký .....

Prosím jaký je rozdíl v charakteristice mezi lodním a leteckým střídavým motorem ? Slyším to poprvé a tak by mě zajímalo, v čem se liší.
Jinak navrhovat Z pohon pro zavážecí loďku je podle mého názoru zbytečně drahý a nevyužitý luxus.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 13:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1330
Bydliště: uhlířská lhota 74
ale no tak boříku..... střídáky se dělají v lodní verzi s chladícím prstencem přeci ale to víš.... :wink:
jinak zde je má verze osazení:
2x autíčkářský obousměrný regulátor
2x střídavý motor 2830/1000ot/V
2x trojlistý lodní šroub 45mm
2x unašeč letecké vrtule na který je nasazen lodní šroub na motor
2x servo 12kg na otvírání půleného nákladového prostoru
1x mikroservo s kovovými převody na vypuštění 2 háčků ze zádi lodky
1x dvokanálový rc spínač na poziční osvětlení a na reflektor dopředu
to vše ovládané 2,4G šstikanálem
akumulátory používám kolem 10-15Ah a obvykle typu li-fe-po
motory jsou ve vodě a řídím stylem rajčáků tedy každý motor jedním kanálem
a ještě pár fotek:
Příloha:
PICT8627.JPG
PICT8627.JPG [ 82.62 KiB | Zobrazeno 1520 krát ]

Příloha:
PICT8625.JPG
PICT8625.JPG [ 71.72 KiB | Zobrazeno 1520 krát ]

Příloha:
PICT8629.JPG
PICT8629.JPG [ 70.69 KiB | Zobrazeno 1520 krát ]

a ještě konečná olaminovaná verze s nástřikem aby porybnému moc necukala okem.....
Příloha:
PICT8667.JPG
PICT8667.JPG [ 121.4 KiB | Zobrazeno 1520 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 13:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1330
Bydliště: uhlířská lhota 74
nosnost je 5kg nákladu 2 háčky na zádi a 2 s nákladem uvnitř trupu, rychlost je 110m/min s plně naloženými komorami
Příloha:
PICT8686.JPG
PICT8686.JPG [ 99.94 KiB | Zobrazeno 1517 krát ]

Příloha:
PICT8670.JPG
PICT8670.JPG [ 121.12 KiB | Zobrazeno 1517 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 15:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5768
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Ze své hlavy to nemám. Při brouzdání po netu, modelářských e-shopech, jsem na to narazil, kde už nevím. Prostě tam psali, že lodní motory mají být nějak jiné, než letecké, blíže jsem to nezkoumal.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 16:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 4.7.2012
Příspěvky: 1796
Bydliště: Havířov
A není to tak, že letecké motory jsou dělané spíše na otáčky s menším kroutícím momentem, naopak lodní mají hodně velký kroutící moment a malé otáčky?
Nevím, jen se ptám.
Co jsem četl v časopisech, tak kdysy u stejnosměrných to tak bylo, ne? Dokonce i v dnešní době tak vyrábějí myslím motory Mega.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 16:43 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 785
Bydliště: Brno-Maloměřice
Ale no tak Ufone ... jestli má motor chladící plášť a nebo ne není přece otázkou charakteristiky motoru, ale konstrukčního řešení, ne ?
Lodní motory jsou ty úplně stejné, co se používají v letadlech - jen se vybírají takové, co vyhoví otáčkám při daném napětí, která jsou vhodné pro lodní vrtule. Ale není v nich vůbec žádný rozdíl, používají se úplně stejně pro použití s leteckými vrtulemi.
Pokud má motor vodní chlazení, tak je to jen dodatečná úprava inrunnerových motorů, kdy se kolem pevného pláště motoru přidá další vnější plášť, mezi kterými proudí voda coby chlazení. Ale charakteristika motoru je opět úplně stejná, jako při použítí letecké vrtule. Obdobná situace je u oběžek, kde se nedá na rotující plášť dát nějaká pevná chladící konstrukce a tak se oběžka chladí vodou pouze přes duté uchycení motoru, kudy taká proudí voda, ale takové chlazení je mnohem méně účinné, než to celoplášťové. Ale opět s charakteristikou motoru to nemá nic společného.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 16:57 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.1.2018
Příspěvky: 5
Ufon:
Můžu tě poprosit o fotku spodku kde jsou vidět motory? Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 18:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 22.1.2018
Příspěvky: 5
Jaké jsou výhody /nevýhody 6/12V?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 20:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2009
Příspěvky: 245
Ahoj, zkoušim vytisknout zavážecí loď na tiskárně. Koukám, ale že bych jí měl udělat vyšší. Plánuji řízení tahem dvou motoru, použiji dva střídave motory a standardní regulátory co mám z letadel.
P


Přílohy:
Snímek obrazovky 2018-01-22 v 19.21.25.png
Snímek obrazovky 2018-01-22 v 19.21.25.png [ 883.79 KiB | Zobrazeno 1400 krát ]

_________________
http://www.pacho.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 20:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1330
Bydliště: uhlířská lhota 74
Piki999 píše:
Ufon:
Můžu tě poprosit o fotku spodku kde jsou vidět motory? Díky

bohužel nemám přímo fotku pohonu pod tou šedou, ale trochu je to vidět na prototipové zde:

http://ufon13.rajce.idnes.cz/zakrmovacka/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavazeci loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 21:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1330
Bydliště: uhlířská lhota 74
Bořík píše:
Ale no tak Ufone ... jestli má motor chladící plášť a nebo ne není přece otázkou charakteristiky motoru, ale konstrukčního řešení, ne ?
Lodní motory jsou ty úplně stejné, co se používají v letadlech - jen se vybírají takové, co vyhoví otáčkám při daném napětí, která jsou vhodné pro lodní vrtule. Ale není v nich vůbec žádný rozdíl, používají se úplně stejně pro použití s leteckými vrtulemi.
Pokud má motor vodní chlazení, tak je to jen dodatečná úprava inrunnerových motorů, kdy se kolem pevného pláště motoru přidá další vnější plášť, mezi kterými proudí voda coby chlazení. Ale charakteristika motoru je opět úplně stejná, jako při použítí letecké vrtule. Obdobná situace je u oběžek, kde se nedá na rotující plášť dát nějaká pevná chladící konstrukce a tak se oběžka chladí vodou pouze přes duté uchycení motoru, kudy taká proudí voda, ale takové chlazení je mnohem méně účinné, než to celoplášťové. Ale opět s charakteristikou motoru to nemá nic společného.


no právě takže tam rozdíl je a veliký.....právě v tom konstrukčním řešení chlazení , proto se píše o lodním střídáku.... jinak bývá také rozdíl v senzorové a bezsenzorové verzi , u leteckých je bezsenzorová u lodních muže být i se senzory stejně jako autíčkářské verze.....
samozřejmě se ale dá různě osazovat co kam kdo chce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Zavážecí loďka
PříspěvekNapsal: pon 22.01.2018 21:18 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 785
Bydliště: Brno-Maloměřice
Ufone ... charakteristika motoru a konstrukční řešení je úplně něco jiného - charakteristiky jsou stejné, konstrukční řešení jiné. Byla řeč o charakteristice a ne o konstrukci. Tak nepleť jablka s hruškama.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz