Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 11:02 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18.9.2010
Příspěvky: 82
Možná hodně divná a hloupá otázka ale jelikož jsem do teď používal na odlepení výtisků z PLA klasický zalamovák a málem sem si uříznul prst (tři stehy) tak bych se rád zeptal čím odlepujete? Tisknu na sklo potřené koresem a drží to pekelně. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 11:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2010
Příspěvky: 239
Bydliště: Pardubice
Obyčejnou špachtli - tenkou, šíře 30mm, zbroušenou ala dláto


Sent from my iPad and I will remove the signature Pro

_________________
Walkera 4G6 - BeastXTrex 250se - BeastXRicco SE - BeastXTrex 450 Pro - MiniVBarLogo 500se - VBar


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 13:45 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 91
Obrázky: 2
Tisknu na laminátovou desku, na které mám přilepen Ultem a tu desku pak sundám a jednoduše prohnu.
Výtisk se sám odlepí a pokud je to velká plocha tak se odlepí rohy a pak pod výtisk hravě zasuneš nerezovou špachtli ...

https://www.ges.cz/cz/cuh-1-5-200x300-GES07713737.html


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 14:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4885
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
nepracuje ta deska pri nahrati ? Uvazoval jsem o jejim pouziti ale s medi misto skla - na med bych dal kores a jeste by to cetla pinda :-)

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 16:07 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 91
Obrázky: 2
Amper píše:
nepracuje ta deska pri nahrati ? Uvazoval jsem o jejim pouziti ale s medi misto skla - na med bych dal kores a jeste by to cetla pinda :-)


Každý materiál při nahřátí musí pracovat... Natemperuješ požadovanou teplotu a pak se to nemá kam hnout.Nahřívám z "nuly" na 110°C za 4 minuty a laminát na to nic neříká. Ultem na tom drží taky perfektně.

S tím koresem na měď nevím zda si pomůžeš, laborování a patlání všeho možného už mám za sebou, Ultem řeší skoro vše.

Věci na ní vytištěné sedí přesně, oproti hliníkové desce je jediný rozdíl že je zapotřebí ji pořádně připnout sponkama k podložce, aby já nezvedalo pnutí materiálu. 1,5mm laminát je akorát, menší tloušťku bych již nedával.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 17:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4885
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
Ultem mas odkud ?

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 18:06 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 4885
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
a funguje na nem pla, abs i pet-g ?

_________________
210,280X8,480 Hexa, 3.4m Go-3, EDF Goshawk, Huricane XL, EPP Spartan, SkySurfX8, SE.5 pred opravou


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 19:18 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 74
Bydliště: Psáry
Já jsem PEI Ultem fólii používal a nechtěl bych už nic jiného. Tisknul jsem pouze PLA, ABS a PETG a všechno drželo výborně. Při tisku PETG jsem dokonce musel trysku přizvednout asi o 100um proti jiným materiálům protože výtisk nešel sundat ani za použití hrubého násilí.

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: sob 10.02.2018 22:34 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 91
Obrázky: 2
Ultem normálně od Průši, pošle ti to ze svého ešopu.

Vše na něm drží dobře, pouze u malých dílů z ABS s podstavou výtisku o průměru 3-5m a stěně 0,8mm potírám koresem.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: ned 11.02.2018 1:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 5693
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
samuel píše:
Tisknu na sklo potřené koresem a drží to pekelně. :lol:

Tak na ten kores fokni Megastrong a bude ti to po zchladnutí na cca 40 stupňů odskakovat samo. Ale bacha, když to úplně vystydne, tak jde taky strašně blbě.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: ned 11.02.2018 7:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2007
Příspěvky: 3097
Bydliště: Středočesko, ČR
Obrázky: 0
Seřiď si 1. vrstvu máš to moc připláclé, pak to moc drží.... ABS chce větší rozplácnutí u PLA stačí jen mírné

Na PLA stačí jedna tenká vrstva Kores a za tepla to sundám lámacím nožem nebo po vychladnutí se to odloupne samo

Jinak doporučuju koupit PEI/Ultem na tom drží téměř vše (akorád pozor na Flex) Už víc jak rok tisknu na PEI as nemám problém - zatím jsem ani plát neměnil i po stovkách hodin pořád bez poškození.
(Jedu na 3 tiskárnách - 2 PEI a 1 se sklem/hliníkem)
https://shop.prusa3d.com/cs/dily-pro-3d ... folie.html

Jo a taky je dobré místo skla použít hliník - rovnoměrnějc rozvádí teplo ale nelze na něj použít Kores
http://obchod.rebelove.org/mechanicke-d ... o-mk2.html

_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: ned 11.02.2018 13:10 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 91
Obrázky: 2
kroxigor píše:
Jo a taky je dobré místo skla použít hliník - rovnoměrnějc rozvádí teplo ale nelze na něj použít Kores
http://obchod.rebelove.org/mechanicke-d ... o-mk2.html


Jde, nalepíš na hliník zdrsněný PEI nebo Kapton nebo ten ULTEM a můžeš mazat kores nebo lak


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: ned 11.02.2018 14:27 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.6.2007
Příspěvky: 3097
Bydliště: Středočesko, ČR
Obrázky: 0
No pak nemažeš Kores na hliník, ale na to co už máš nalepený na hliníku. Bylo to myšleno tak že nelze mazat Kores přímo na hliník.

Jo a jen tak pro info PEI=ULTEM

_________________
Buď rozumný respektuj fyziku,
nebudeš odnášet letadla v pytlíku.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: ned 11.02.2018 15:21 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 91
Obrázky: 2
kroxigor píše:
Jo a jen tak pro info PEI=ULTEM


Máš své tvrzení podložené praktickou zkušeností?

Minimálně u většiny PEI se od průša ULTEM liší barvou a tloušťkou, takže nepředpokládám že je to na 100% totéž a an PEI z chiny si dost lidí stěžovalo.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlepování 3D výtisků
PříspěvekNapsal: ned 11.02.2018 16:00 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2013
Příspěvky: 1430
Bydliště: Pardubice
Já když to nemůžu sundat z podložky tak s tím letím do mrazáku... Dám to tam, po pěti minutách se ozve z mrazáku rána a je hotovo 8) ..

_________________
Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Sniper II Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis RC@ www.arcitimer.com


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: dupro a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz