Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: pon 23.04.2018 8:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 559
Chcel by som sa podelit s mojimi skusenostami a zaroven poziadat a vase skusenosti, pokial ich mate v tejto konkretnej oblasti - zhavikove motory vyrobene nedavno, v mojom pripade rok 2017. Cital som z viacerych zdrojov, ze sucasni vyrobcovia sa snazia urobit karburator tak, ze volnobezna a max-otacky ihly sa ovplyvnuju len minimalne. Preto prosim nedavajte mi sem odkazy na pana Kolmana (nemam nic osobne proti nemu nikdy som ho ani len nevidel, ale su to uz podla mna outdatovane informacie) ani podobne ine informacie, ide mi o sucasny stav veci.

Este minuly rok som tu mal temu (bola zmazana moderatormi) o motore Evolution NX.52 a dost som sa s nim vytrapil. Nakoniec som ho dostal tam, kam treba a funguje vcelku dobre az vyborne. Teraz som sa vytrapil s ASP S15A. Budem sa snazit veci popisat ako si najlepsie pamatam.

Hned prva vec co ma dostala v oboch pripadoch bola, ze v navodoch oboch motorov je napisane ze su prednastavene z vyroby, zrejme nastaveve by bolo nieco ine. Preto mi trvalo dost dlho az som sa odhodlal zacat vrtat aj s volnobeznymi ihlami, co sa ukazalo ako nevyhnutne v oboch pripadoch. Pokusal som sa dodrzat doporucenie ze nevrtat do toho... Kupil niekto niekedy zhavika ze nebolo nutne nastavovat volnobeznu ihlu??

Pre ASP S15A som pouzil palivo 17% nitro + asi 20% ricinoveho oleja, sviecka OS8. Tak ako som ho dostal z obchodu otvaranim a ladenim max ihly do otacok nikdy nevysiel. To bola volnobezna ihla v polohe, ze koniec skrutky licoval puzdro v ktorom je. Podla obrazkov na nete som videl, ze volnobezna ihla vobec ihla nie je ale ma zrezany koniec. Cize otvara takmer skokom a skutocne urcuje iba volnobezne otacky a jej charakteristika sa skoro vobec neprekryva s charakteristikou max ihly ako to bolo u davno vyrobenych zhavikov. V tejto originalnej polohe pri pokuse pridat to vzdy zdochlo. Teraz viem, ze bola prilis bohata zmes. Nakoniec som supatko zavrel a volnobeznu zaskrutkoval na mechanicky doraz a povolil asi 1 otacku. To sa zacal motor spravat omnoho korektnejsie.

V tomto stave som uz mohol vyjst na max otacky a poladit max ihlu. Jej charakteristika je velmi plocha a hladat nejake maximum je dost obtiazne, skor su dve hranice chudobna a bohata zmes kedy prestava fungovat. Tam to treba nechat v strede.

V dalsom som uz ladil volnobeznu ihlu tak, ze som nechal motor niekolko desiatok sekund na volnobeh a pri prudkom pridani na max nesmel zdochnut a vahat. To som uz posuval volnobeznu ihlu po 1/4 otacky. Potom som este nastavil max ihlu do stredu medzi chudobnu a bohatu zmes, kde by mali byt teoreticke max otacky. Nejake pridavanie trosku do bohatsej zmesi za ucelom ochrany motora ma netrapi, aj tak je tam 20% ricinoveho oleja.

Hadickovy test na volnobeh a na max otackach (stlacit a podrzat privod paliva na 2-3 sekundy) ukazalo ze motor je teraz odolny voci zdochnutiu, a teraz ide ochotne do max otacok bez vahania.

Teraz je volobezna ihla asi 1 mm vo vnutri voci povodnej polohe z obchodu. Odrazom svetla vidim, ze su to dva zavity ak dobre vidim. Ak mate niekto tento konkretny S15A, mozete prosim pozriet ako mate volnobeznu ihlu? Taktiez som bol dost prekvapeny ako prilis lahko tato volnobezna ihla sa otaca vo svojom puzdre. Mate rovnaku skusenost? Ja som ju "zafixoval" kvapkou kvalitneho laku na nechty, aspon budem vidiet ak sa bude chciet posunut.

Vsetko nasvedcuje tomu, ze sucasne karburatory su konstruovane tak, ze automaticky miesaju spravny pomer ktory je dany geometriou a max ihlou. Volnobezna je skutocne iba na volnobeh a otvara sa "skokom", jedina uloha je drzat motor v chode a nedovolit aby sa prechlastal pretoze potom pri prudkom pridani to motor nepredycha.

Este raz poprosim majitelov S15A, zaujima ma vasa poloha volnobeznej ihly a ako lahko sa otaca v jej puzdre? Asi ste tiez nemali motor nastaveny z obchodu, snad iba prednastaveny... Ake pouzivate palivo? Naozaj mu aj davate 20% ricinu? Teraz mam vrtulu 8x4 ale chcel by som dat vacsiu, mate niekto vacsiu? Chcel by som dat 9x4 ak existuje.

Vdaka za vase postrehy a mozno niekomu pomozu moje skusenosti. Ked som pisal minuly rok o NX.52 ozval sa mi jeden majitel ze mal identicke skusenosti ako aj ja a klasicky postup na nastavenie nefungoval. Tiez som musel na NX.52 absolvovat rovnaky postup s volnobezou ihlou. Ci je aj u NX.52 zrezana neviem. Pokial je volnobezna ihla ihlou, tak sa otvara postupne. Pokial je zrezana otvori volnobeznu trysku (jej odpor) skokom. To je podla mna podstatny rozdiel sucasnych zhavikov. Pri zrezanej ihle uz volnobezna tryska neovplynuje miesanie zmesi pri letovych otackach.

A este jedna otazka ohladom nadrze, neexistuje nahodou spatny ventil co by sa montovat do tlakovacej hadicky z vyfuku, co by znamenalo ze pri poklese otacok by v nadrzi stale zostaval zvyseny tlak ako pri max otackach? Nevylepsilo by to vec?

A este jeden rozdiel medzi motormi NX.52 a S15A: ked startujem tak ked zacnem tocit motorovym starterom NX.52 tak ten si sam potiahne palivo z nadrze. U S15A si tento nedokaze potiahnut palivo, musim zapchat prstom nasavanie a par krat pretocit vrtulou aby som dostal palivo do motora. Potom naskoci, inak nie. Moze to byt nejaky konstrukcny rozdiel?


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: pon 23.04.2018 10:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 1967
Bydliště: Košice, SK
Skúsil si do karburátora pozrieť zdola? Možno tam nájdeš v tryske vyfrézovanú drážku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: pon 23.04.2018 10:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 559
nie zdola som nepozeral

nasiel som ale tieto obrazky u pecka model na stranke:

foto motora s karburatorom aky mam aj ja, vidno volnobeznu trysku, moj ma akurat karburator namontovany opacne, packa je na strane vyfuku, toto je asi zla kombinacia na foto, neviem si predstavit dostat sa za jazdy ku max ihle... medzi vrtulou a vyfukom.. aj privod paliva je z predu :) asi sa pecka sekol
tu trysku vidno ako cervicka a je v polohe asi ako ked som to dostal, ja ju mam teraz asi 1mm / 2 zavity vo vnutri



fotografia nahradneho karburatora, je uplne iny, zrejme starsi typ

foto volnobeznej trysky z nahradneho karburatora

Příloha:
b_01.jpg
b_01.jpg [ 120.03 KiB | Zobrazeno 2910 krát ]


Příloha:
b_2.jpg
b_2.jpg [ 45.98 KiB | Zobrazeno 2910 krát ]


Příloha:
b_0.jpg
b_0.jpg [ 88.44 KiB | Zobrazeno 2910 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: pon 23.04.2018 10:39 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 559
pecka v tom nie je sam :)

Příloha:
Original-ASP-2Stroke-AP15A-S15A-Nitro-Engine-for-RC-Airplane-Model-Free-Shipping.jpg
Original-ASP-2Stroke-AP15A-S15A-Nitro-Engine-for-RC-Airplane-Model-Free-Shipping.jpg [ 39.69 KiB | Zobrazeno 2897 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: pon 23.04.2018 14:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 11.5.2005
Příspěvky: 567
Bydliště: Žatec
Zdravím, nepitvej se v tom, prostě to nalaď v éru a je to. Palivová instalace je vždy trochu jiná. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: ned 06.05.2018 1:51 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.7.2017
Příspěvky: 65
Bydliště: Olomouc
Ahoj všem.
Jsem čerstvým majitelem ASP S15A. Myslel jsem,že kdo rozběhal a ke slušnému výkonu/spolehlivosti/startovatelnosti donutil detoňáky MVVS 1,5D , MK-17 a Sokol 2,5 /byť před cca 40ti lety/ nemůže být žhavíkem překvapen. Omyl. (viz. viewtopic.php?f=8&t=5551&p=1407509&hilit=motor+ASP+S15A#p1407509 ,str.4)
Zkrátka spoustu zkušeností z detoňáků nelze použít,některé jsem zapomněl a navíc nikdy jsem neměl motor s dvoutryskovým karbecem. Neměl jej ani za krutou brigádu koupený TONO 3.5 RC – který chudák stejně odmítal na skalicí odvodněný denaturák běžet…
Čili se žhavíkama,notabene moderní konstrukce,začínám od píky.
„ASPéčko“ jsem natočil a nechal jej vyběhnout cca 300ml paliva (Opti Fuel- Optimix Air/Heli (5% nitro+18% syntetického oleje KLOTZ) ve střídavém režimu:
- START
- cca 3-4min volnoběh,či spíše udržitelné otáčky na bohatou směs
- zvýšení hl. jehlou na střední až zvýšené otáčky cca 10-20sec. ,pak opět snížení na „bohatý“ volnoběh /150ml paliva/
- vzhledem k tomu,že motor zabíhám mimo model,nastavení volnoběhu trimem vysilače jsem neřešil. A taky jsem jej,přiznávám,dle dodaného návodu nepochopil… Zkrátka jsem se snažil kombinací nastavení hlavní jehly a otevření difuzoru dosáhnout optimálních /nikoli nejvyšších/ otáček , poklesu otáček na volnoběh a opětovného spolehlivého přechodu na téměř max. otáčky.
Marně. Do 1sec mezi MIN a MAX motor na přechod bez rel. problému reaguje , při delším (nad 2-4 sec) volnoběhu tarokuje,z difozuru karburátoru je vidět vystřikující kapky paliva,šoupátko karbecu se musí otvírat pomalu,jinak motor zhasne,ulije se. Přivření hl. jehly o čtvrt otáčky už působí přílišné ochuzení směsi při vys. otáčkách,motor nejde „za plynem“. Ergo kladívko soudím,že je základní nastavení jehly volnoběhu – ono „továrně přednastavené“ – až příliš velkoryse bohaté. A v návodu doporučené foukání do přívodu paliva při šoupátku pootevřeném na „modelářský špendlík“ se mi zdá krapet „kách“.… No,ne že bych byl perfekcionalista,ale jak pan konstruktér technik ví,jaké používám špendlíky a jaký že mám „fuk“,buhehe? Takže bych ,chlapi, uvítal nějaký sofistikovanější postup,návod,zkušenost. Jestli tedy by bylo moudro k mání?
Jako základ bych viděl:
Dotáhnout jehlu do sedla nadoraz(samozřejmě počítat otáčky),vrátit do pův. polohy a zkoušet+/-
Díky za názory.
P.S. Připojuji foto pro „SKY 59“


Přílohy:
20180506_010756.jpg
20180506_010756.jpg [ 59.21 KiB | Zobrazeno 2098 krát ]
20180506_010950.jpg
20180506_010950.jpg [ 75.48 KiB | Zobrazeno 2098 krát ]
20180506_011146.jpg
20180506_011146.jpg [ 49.42 KiB | Zobrazeno 2098 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: ned 06.05.2018 11:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9199
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Ladit volnoběh na stojanu je dost problematické, protože potřebuješ korigovat jak jehly karburátoru (hlavně volnoběžnou), tak i jemně trimovat polohu zavření šoupátka. To je lepší dělat až v modelu. Abych se přiznal, tak to výchozí nastavení volnoběžné jehly foukáním, jak to popisují u ASP, jsem nikdy nedělal. To přivření šoupátka na špendlík je stejně jen výchozí poloha a mělo by být nastavené z výroby. Chybu děláš hlavně v tom, že při ladění volnoběhu šteluješ hlavní jehlu. Seřízení udělej až v modelu, až budeš mít připojené servo plynu. Délky pák seva a karburátoru si nastav tak, aby si pokud možno pro rozsah otevření a zavření šoupátka využil celý rozsah serva a rozsah serva si nastav, aby při plném otevření nenaráželo šoupátko na doraz, a aby při zavření šoupátko nechalo asi 1mm šterbinu. Nastartuj motor, a při plném plynu nalaď hlavní jehlou maximální otáčky a potom jehlu asi o 2 zoubky pootevři. Můžeš ještě zkusit, jestli při zvednutí modelu čumákem nahoru motor nemá snahu chcípnout a případně doladit hlavní jehlu na maximum. Potom přivírej plyn až do polohy, kdy ještě spolehlivě běží a pouze jehlou volnoběhu (na hlavní nesahej!) se snaž nastavit vrchol volnoběžných otáček. Nejspíš budeš muset pákou plynu trochu upravovat i volnoběžné otáčky. Potom vyzkoušej přechody na plný plyn. Pokud motor chcípá se snahou zvýšit otáčky, nebo chcípne, pootevři trochu volnoběžnou jehlu. Pokud se při přidání zakucká, tak volnoběžnou jehlu přivři. Ty změny v nastavení jehly už dělej jemně tak po 5 -10°. Pak dej plný plyn a případně jemně dolaď hlavní jehlu podle prvního kroku a po ubrání plynu znova dolaď volnoběh a přechody. Při tom dolaďování volnoběhu musíš ladit jak volnoběžnou jehlu, tak trimem upravovat přivření šoupátka. Pak si ještě zkontroluj polohu při plném plynu, aby šoupátko nešlo na doraz a případně uprav na Tx rozsah serva. Taky je potom dobré nastavit si chcípák na motor tak aby při aktivaci zavřel úplně šoupátko, ale nevím co máš za vysílač, takže to se může typ od typu lišit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: ned 06.05.2018 12:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5764
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Lark ti v podstatě už odpověděl. Definitivní štelování je až v modelu. Na prkně seřídíš maximální otáčky. Protože motor budeš ještě dávat do modelu, tak volnoběh nemá velkou cenu štělovat.
Jinak co máš na myslí pod pojmem "optimální otáčky"? Optimální otáčky pro start? Vodorovný let? Stoupání?
K seřízení, prohledej to tady a určitě najdeš, třeba tady viewtopic.php?p=460094 je nějaké povídání - Ladavxv (vláken na toto téma je zde mnohem víc, použij vyhledávač). Začni maximálními otáčkami a v modelu zbytek. Seřízení se nedělá půlotáčkami, nebo celými otáčkami jehly (jedné či druhé), ale po zoubcích, resp. otočením o nějakých třeba 10 - 15 st.
Byl tu někde docela dobrý návod na seřízení volnoběhu, ale ten teď nemůžu najít. Uzavírala se jehla volnoběhu za současného foukání do hadičky. Po jejím uzavření se jehla otevřela o půl otáčky a pak se ladil postupným přivíráním a povolováním jehly a škvíry na šoupátku volnoběh. Vždy jeden úkon (buď jehla, nebo šoupě), vyzkoušení chodu, pak další. Nikdy ne všechno najednou, to nezjistíš, co má na co vliv a nikdy to nedáš dohromady.
Jsi z Holomóca a určitě tam máte nějaký plac, kam se chodí létat. Zajdi tam a poklábos, určitě se najde někdo, kdo ti s tím pomůže. Lepší je osobní kontakt, než deset stránek psaných keců.
Hele vašnosti, a toho pantátu ti nedaruju :lol: !

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: ned 06.05.2018 12:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9199
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Koukám, že přes SZ nás oslovil víc. DAFe, neboj, já jsem byl taky nazván pantátou. :lol: Pořád je to lepší než "dědku" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: ned 06.05.2018 17:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5764
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Sagitte62, nevím, do čeho to chceš dávat ten motor. Já mám starší verzi v tomhle https://www.rcalbum.cz/model/146-piper- ... abond.html modelu. Po startu (hod, protože to je na trávě jako autíčko) stáhnu plyn něco kolem poloviny a brouzdám vzduchem. Po vyčerpání nádrže přistávám kluzem. V podstatě úplný volnoběh nepotřebuju.
A jinak pochybuju o hodnotě tahu 1600g, o čemž píše Sky59. To by ten můj musel dokázat viset, což mu ani zdaleka nejde. Jinak pokud by to byla pravda, musel by můj model startovat z trávy bez problémů. Pravda, létám na standardní palivo, bez nitra. Ale i tak si nemyslím, že by to s nitrem ten motor dokázal.

Jó, a jestli je ta číslice v tvém nicku rok výroby, tak tedy "Nazdar Dědku!" :lol:

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: pon 07.05.2018 11:28 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 559
Sagitte62,

pokusim odpovedat na vsetko co je vyssie...

suhlas, metody typu "pan Kolman" uz davno nefunguju, mam pociz ze sucasne konstrukcie
su robene tak, ze krivku/priamku grafu jej sklon riadi HS ihla a LS ihla posuva tuto charakteristiku vo vertikalnom smere hore/dole, cize LS ihla riadi bohatost zmesi v celom
rozsahu a HS ihla max otacky pricom sa navzajom ovplyvnuju len minimalne, teda, nie je pravda ze "iba" HS riadi zmes pre max otacky, nastavenie je teraz jednoduchsie, treba zacat s LS na spodnych otackach az do strednych, potom sa pokusi vyjst na max a nastavit HS a je hotovo, netreba opakovat cyklus (!) , lepsie to nebude

potom v modeli, nos dole a nos lietadla hore, podla toho ci ho zalieva alebo s nosom hore nema palivo doladit LS ihlu

info: cez vikend sme lietali v Castej (bude video na rcportal.sk od organizatorov)

model EPP s ASP budil patricnu pozornost :) a lietalo to vcelku vyborne, vietor bol velmi silny
rukav nafuknuty v horizontalnej polohe

myslim si, ze ten tah 1600g mame, z hrbatej travy v Castej to bez problemov startovalo
lietadlo ma teraz bez paliva asi 1090g, ma odlietane 6x 7 minut

kazdy dalsi let je lepsi a lepsi, asi ako sa zabieha motor, otacky mame najviac asi 13500, mozno este pojdu hore

skusim dat vrtulu namiesto 8x4 vacsiu 9x4, moj pilot to ma malo adrenalinove :)

ako som uz pisal, tu volnobeznu mam teraz asi 2 zavity vo vnutri, mas pravdu, na volnobeh to bolo prechlastane

palivo 12% nitro, 18% synteticky + 6% ricin, sviecka OS8, nie je mozne ho zhasnut, iba na zemi po privreti hadicky na cca 6 sekund, ale nechce a nechce zdochnut, asi uz ma dusu :)

DAF-e, hej, ta cislica v nicku je rok narodenia, ty dedku! :)

a nasiel som video bez osob tak som ho uploadol https://youtu.be/CYs9L5Xf6mc

(a to mam nadrz na asi 25cm hadickach od motora, tak to vyslo :)

edit: este som vystrihol start vo velmi silnom vetre https://youtu.be/gBenkjReFRs


Naposledy upravil sky59 dne pon 07.05.2018 13:58, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: pon 07.05.2018 12:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5764
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 8
Sky59, neznáš souvislosti, tebe se to netýká. Přečti si několik předchozích příspěvků, třeba pochopíš.

K motoru, tah jsem neměřil, ale ta tvoje hodnota se mi zdá víc než nadnesená. Tvůj model na necelých 1100 g, můj 1600 v (přesněji, když jsem ho vážil po dokončení, měl asi 1560g a udělal jsem později silnější podvozek, takže asi 1580g ). Jednou mi prasknul podvozek a tak jsem ho pro další létání sundal a přistával na břicho. Odlehčení bylo citelně znát, takže tvých 1100 g je zcela jiný level.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: pon 07.05.2018 13:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 559
DAF píše:
Sky59, neznáš souvislosti, tebe se to netýká. Přečti si několik předchozích příspěvků, třeba pochopíš.

K motoru, tah jsem neměřil, ale ta tvoje hodnota se mi zdá víc než nadnesená. Tvůj model na necelých 1100 g, můj 1600 v (přesněji, když jsem ho vážil po dokončení, měl asi 1560g a udělal jsem později silnější podvozek, takže asi 1580g ). Jednou mi prasknul podvozek a tak jsem ho pro další létání sundal a přistával na břicho. Odlehčení bylo citelně znát, takže tvých 1100 g je zcela jiný level.


ok :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: úte 08.05.2018 23:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 25.5.2003
Příspěvky: 1967
Bydliště: Košice, SK
sky59 píše:
suhlas, metody typu "pan Kolman" uz davno nefunguju, mam pociz ze sucasne konstrukcie
su robene tak, ...

Sú robené presne tak isto, ako pred dvadsiatimi rokmi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ASP S15A skusenosti/otazky
PříspěvekNapsal: čtv 05.07.2018 22:54 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.7.2017
Příspěvky: 65
Bydliště: Olomouc
Zdarky všem, “pantátům“ pak zvláště :D !
Takže pro ty,co to zajímá:
Vývojová zpráva č.2.
„Áspéčko“ naladěno podle všech rad,usazeno do „Rudého skřeta“. Odzkoušeno čumákem dolů i nahoru. Nechcípá. Nicméně s plynem nutno zacházet jak s katolickou pannou-pomaloučku,polehoučku a hóódně se u toho modlit… :) Ale nedočkavost veliká-takže START. Nikoli já,ale zkušený kolega… Proběhl rel. bez trublu ,3 mravné okruhy nad plochou,pak zkouška reakcí kormidel+křidélek. Konstatováno,že výchylky „malé“ jsou malé moc a „velké“ jsou velké taky moc. O reakcích na plyn jsme negativa znali už před startem. Takže poslední obrat proti větru(vánku),motor v malých otáčkách,aby šlo příp. bez problému přidat- a na přistání. V tu chvíli se „Der Rotter Zwerg“ usnesl,že než zpět na zem, raději spáchá samovraždu-levý náklon se změnil ve strmou spirálu a z cca 20ti metrů křápl na asfalt… Proč nereagoval na povely? No, “Velký Dýdžej“ to určitě ví,ale je až přehnaně mlčenlivej… :cry: Pilotní chybou to na 99.9% nebylo,viděl jsem,že Martin má knipl na „kontra“.
Nicméně „samovražda“ se nezdařila- křídlo přežilo s 4mi prasklými žebry/zlatá guma,původně jsem chtěl křídlo k pylonu chytit šrouby…/,trup+kormidla O.K. , motor byl postižen už víc- duralový vrt. kužel+tlumič orvané jak samice.
Ale vše zlé k něčemu dobré jest: po opravě křídla šel motor znovu „na stolici“/prkno překližkové/ a ke zkušenějšímu motoráři. Poladil přechody –volnoběžnou jehlou- ,zvýšil max. otáčky na 15500/min., ale taky konstatoval,že bez zvýšení % nitrometanu v palivu(doporučil 12-18%) to asi s přechodama a volnoběhem na fakt minim. otáčkách lepší nebude…
Jo – a Martin mě poslal do pr… do kloaky. Prý si s ty „čmoudy“ mám rozbíjet sám,achichachichachich!!!
S62
Post Sriptum: „LARKu“ a „DAFe“:
zkušenější motorář konstatoval,že vaše rady byly naprosto přesné a dokonalé-leč mnou chybně provedené… Myslím,že dodávat cokoli netřeba,haúúú!
A tak tu my,modelářští staříci,na Hané žijeme,buhehe! S62
P.S.2: Další „Vývojová zpráva“ bude následovat: - krátká při zničení „Rudého skřeta“,delší o příp. letových vlastnostech oné potvůrky+motoru.


Přílohy:
opravené křidlo před potahem.jpg
opravené křidlo před potahem.jpg [ 73.62 KiB | Zobrazeno 1013 krát ]
1.jpg
1.jpg [ 78.25 KiB | Zobrazeno 1013 krát ]
3.jpg
3.jpg [ 76.32 KiB | Zobrazeno 1013 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz