Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 29.04.2018 20:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 514
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Gyro od Align GP 780 - ne úplně povedený kousek. Nevadí. Ale nedá se nějak nastavit, aby plná výchylka kniplu byla plná výchylka nastaveného rozsahu?
Teď mi to funguje tak, že cca 30% rozsahu kniplu znamená 100% rozsahu gyra (resp nastaveného rozsahu). Takže asi tak 60% rozsahu je mi k ničemu. Je to celé pak moc citlivé. Když nastavím vysílačku na 30% rozsahu a dám pak gyru zisk 0, výchylky jsou pak třetinové.

Je to vlastnost nebo se to dá nějak nastavit?

_________________
MzM
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | vrtulníky(čky) | Xcoptera | Zorro | malá Cessna)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 29.04.2018 22:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1721
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 13
Nejsem si jistý jestli Ti ůplně rozumím ale velikost výchylky na kanále vrtulky kde je vloženo gyro už nenastavuje přímo nějaký rozsah.Koncové body serva nastavuješ Ty na gyru.Tím rozsahem kanálu ve vysilači jen určuješ rychlost rotace.Tedy citlivost na směrovku.Snížením rozsahu na kanále směrovky dosáhneš toho,že bude na směrovku reagovat pomalu.

Dávat gyru zisk nula asi není dobré.U některých kombinací to byl přechod mezi H.L. a NORMALem.Ani mi to moc nedává smysl.

Jestli Ti jde o to řídit vrtulník tak abys využíval celé dráhy kniplů tak to byla taky kdysi moje naivní představa.Technicky to určitě možné je ale bude to mít asi spíš nevýhody.Nedávno mi kolega koukal při lítání na ruce a říkal že jsem skoro nehýbal kniplama.Jen při nějakém piroflipovém prvku tam byl prý náznak pohybu :lol: .A to poslední roky stále snižuju agresivitu nastavení.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.04.2018 7:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6456
Bydliště: Dubai, UAE
Takove chovani gyra je naprosto v poradku. Vysvetlim pozdeji.

_________________
بتر كوتاتكو
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.04.2018 8:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5615
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
prikrylm píše:
Gyro od Align GP 780 - ne úplně povedený kousek. Nevadí. Ale nedá se nějak nastavit, aby plná výchylka kniplu byla plná výchylka nastaveného rozsahu?
Teď mi to funguje tak, že cca 30% rozsahu kniplu znamená 100% rozsahu gyra (resp nastaveného rozsahu). Takže asi tak 60% rozsahu je mi k ničemu. Je to celé pak moc citlivé. Když nastavím vysílačku na 30% rozsahu a dám pak gyru zisk 0, výchylky jsou pak třetinové.

Je to vlastnost nebo se to dá nějak nastavit?


Přečti si někde jak funguje gyro a jak pracuje.
Toto zkoušíš v HL modu gyra že? Pak je to naprosto v pořádku. Gyro přepočítává dle tvé výchylky jak rychle chceš s vrtulníkem otáčet. No a jelikož vrtulník nereaguje na povel vrtulky, gyro přidá a ono furt nic :lol: ...furt nic a furt nic a najednou tam je plná výchylka co dovolí mechanika - nastavený koncový bod. Přepni do modu NORMAL a tam to fungovat bude. Ale v NORMAL modu se nelétá. Tak že zase přepni do HL.


Tady jsem to trošku vysvětlil.

29. dub, 2018 10:36

viewtopic.php?f=102&t=62998&start=60

_________________
Logo 6003D, LAheli Sniper, LAheli Ricco, Futaba T8FGS FASST


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 30.04.2018 22:27 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 31.3.2015
Příspěvky: 183
Bydliště: Košice
Ahoj, pri nastavovaní hraníc pohybu serva vrtulky nastavuješ na riadiacej jednotke koncové polohy tak, aby servo netlačilo na mechanický doraz.
Ale vysielačka nevie, že na pohyb v rozsahu 30% chceš použiť celý rozsah pohybu knipla.
Robím to tak, že dávam čap do bližšej diery na páke serva. Pozor na extrém, potom sa už rotačný pohyb prenáša ako posuv v smere tiahla len minimálne.
Ďalšou možnosťou je nastaviť väčšie expo na kanál rudder, ale to zas prenesie prudké riadenie na koniec pohybu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.05.2018 6:04 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10277
Bydliště: Břeclav
ujovko píše:
Ahoj, pri nastavovaní hraníc pohybu serva vrtulky nastavuješ na riadiacej jednotke koncové polohy tak, aby servo netlačilo na mechanický doraz.
Ale vysielačka nevie, že na pohyb v rozsahu 30% chceš použiť celý rozsah pohybu knipla.
Robím to tak, že dávam čap do bližšej diery na páke serva. Pozor na extrém, potom sa už rotačný pohyb prenáša ako posuv v smere tiahla len minimálne.
Ďalšou možnosťou je nastaviť väčšie expo na kanál rudder, ale to zas prenesie prudké riadenie na koniec pohybu.


Tak to jsem tedy nepochopil...

U HL gyra nemá velikost výchylky kniplu NIC společného s velikostí výchylky vrtulky. Knipl určuje RYCHLOST otáčení vrtulníku. A pokud ten stojí na zemi, tak nereaguje a proto vrtulka ujede na doraz. Je jedno, jestli k tomu dojde krátkou a velkou výchylkou kniplu, nebo dlouhou a malou. Když ovšem ale vrtulník v tomto stavu ručmo pootočíš do polohy, kde by správně měl být, tak se vrtulka vrátí na nulu, protože gyro bude ohledně polohy uspokojeno.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.05.2018 8:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 2.1.2012
Příspěvky: 338
Bydliště: PRAHA
knipl urcuje rychlost otaceni vrtulniku ale rychlost otaceni vrtulniku prece urcuje velikost vychilky vrttulky myslim zaletu nebo pri vyseni pri pyrulete
na zemi vzdycky dojede azna doraz pac nema odezvu toje jasne


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.05.2018 19:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 514
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Je to taková "blbost" a rozumím tomu, že jsem vás spíš zmátl, protože chci tuhle "heli techniku" použít na letadlo.
1. Našel jsem tohle gyro, které bylo odložené v krabici, protože v HL se chovalo divně, tak jsem ho na vrtulníku vyměnil za jiné. V tom neHL režimu se ale na vrtulníku chovalo dobře, tak jsem ho zatím nezahazoval.
2. chvilinku lítám s letadly, resp s cca 80cm Cessnou. V poryvech to s ní celkem mává, tak jsem si vymyslel, že vezmu tohle gyro a dám ho na křidélka, aby se s tím v poryvech dalo lépe přistávat (ještě jsem to v reále nezkoušel). Pak jsem si vymyslel, že krom přistávání chci lítat bez toho, aby mi do toho gyro zasahovalo, tak jsem vymyslel zisk 0 (jestli je to HL nebo neHL by snad mělo být jedno). Na přistávání pak hodlám vyzkoušet ten neHL mód, protože nevím, jak by se HL chovalo na letadle, když na vrtulníku nedělalo dobrotu.

HL mód je jasný. Jde o ten druhý mód. Jedu kniplem pomalu doleva, servo jede pomalu doleva. Zastavím, servo zastaví. Dojedu kniplem na 30%, servo je na dorazu. Jedu dál neděje se nic. Když nastavím knipl na 30%, abych měl celou výchylku a dám zisk gyra na 0, dostávám na výstupu jen 30% výchylky.

No, bude to i v tom neHL režimu pravděpodobně jen nějak přepočítaná rychlost otáčení. Teď jsem to zkoušel s Hitec gyrem, co mám na vrtulníku a dělá to stejně, tak že tak.

Díky za čas, omlouvám se, že sem tahám letadla...

_________________
MzM
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | vrtulníky(čky) | Xcoptera | Zorro | malá Cessna)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 01.05.2018 20:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.5.2008
Příspěvky: 392
Bydliště: České Budějovice
Používám gyro od alignu v sbachu na start. Srovnám si letadlo na start a mám zapnutý HL.Při ostartování do dohoto nešáhnu a éro jede rovně. Po vzletu hned přepínám do normálu. na přistání používám normal ne Hlock .Hlavě tam nesmí bejt nastavenej moc velkej zisk. Ale na křidéllka to bude taky možná fungovat. pokud necháš na přistání hlock a šáhneš dotoho padne rána .Musel bys srovnat letadlo a do křidélek nešahat jen kormidlo a vejškovka.protože dobře víme ,že HL ten pohyb uzamkne v poloze .

_________________
Chybama se člověk učí .
Chase 360, logo 700xxtreme , logo 600sx. Vbar Control


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03.05.2018 8:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 514
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
Včera foukalo tak akorát na vyzkoušení gyroskopu v letadle, tak jsem to zalítal. Nechal jsem servo na normal a zisk 25% úplně stačil na větrné poryvy.
Úplně parádně se s tím lítá, přistání je úkol pro školáky. Trochu hůř provádí výkruty, ale to bude ještě nějakým nastavením, ala výchylky.
Mnohem líp se zastrkává kablík od křídla (nemusím se trefovat do přijímače :) ) a při nejhorším, se dá gyro odpojit a křídlo strčit zase přímo do přijímače.

A polítal jsem si i se svým vrtulníkem, abych to nezapomněl. Ku podivu jsem nic nerozbil - málo jsem lítal na zádech, tak jsem nestihl ztratit orientaci. :)


Tak prima lítání všem, díky za reakce a ještě jednou se omlouvám za letadlo ve vrtulníkovém fóru.

_________________
MzM
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | vrtulníky(čky) | Xcoptera | Zorro | malá Cessna)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz