Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vyčištění kolena výfuku od karbonu
PříspěvekNapsal: pát 15.06.2018 18:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6605
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Tak mi po pár letech provozu znova prasklo ve sváru výfukový koleno pro muffler ZDZ 90. Přesně v tom samým místě co minule. Bylo to vařený Tigem a asi to není vhodný typ sváření a nebo to svářeč moc neumí. Zkusím jinýho....
Pro svaření musí být trubka na obě strany od svaru, hlavně zevnitř čistá na kov, protože karbon a olej v něm nasáklej způsobují nekvalitní svar i tvrdý pájení. Jenže vyčistit trubku uvnitř, kde jsou cca 2 mm karbonu, je jedna z nejšpinavějších prací, co jsem kdy v modelařině dělal. Máte někdo odzkoušenej nějakej jinej postup než mechanický škrábání? Namáčení do něčeho, co rozruší karbon? Problém je, že preparáty typu Mefisto a jiný chemikálie na čištění grilu a pod. žerou hliník, což je u hliníkový ho kolene kontraproduktivní. Vypálit jako ocelový výfuky nelze, to se dřív roura roztaví. Nějakej nápad?
Díky


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 15.06.2018 19:30 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 133
Obrázky: 2
Ultrazvuková pračka, zkusil bych případně i čističku na nábojnice (třepačku).

_________________
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.06.2018 19:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 748
Bydliště: stud. zbys.
u kolena je svar problem pokut nemas spravny drat a jeto extra namahane a mastnééééé
otryskat ledkem takhle se cisti zebra namotorech....
proc to nejde vypalit ??? hlinik normalne nahrivame svajcem pred varenim

hlinik žere skoro vse i prasek do mycky
povarit to v sode + kartacek pak mycka takle jsem cistil kdysik zhavika jen to zesedne...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.06.2018 19:41 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 31.8.2016
Příspěvky: 145
S modelářskýma motorama zkušenosti nemam,ale dělam generálky motokrosových motorů a tam na odstranění karbonu z pístu,hlavy,kanálů používam 6000 ředidlo.Karbon potom změkne a jde setřít hadrem.Chce to nechat v tom ředidle chvíli namočený.Je to strašná práce a člověk je jak prase,ale jde to vyčistit až na kov.
Druhej způsob je že vezmu lanko(třeba z ručky z auta),na jednom konci ho rozpletu(roztřepim) a druhej konec strčim do vrtačky.Tim rozpleteným koncem ho strčim do vejfuku a jezdim sem tam dokud se neni vejfuk čistej.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.06.2018 19:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9347
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Můžeš zkusit Čistič karburátorů, ale na hrubo bych takovou vrstvu stejně napřed vyškrabal nějakým šábrem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.06.2018 20:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.12.2009
Příspěvky: 1085
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
Taky bych zkusil čistič karburátorů. Čistil jsem s tím EGR ventil, kterým už nešlo pohnout a od vyčištění už má najetých 50 tis.km.
Jenom vystříkáváním, jinak by se mohlo něco poškodit, spotřeboval jsem ho celý a potom už tam byl jen čistý kov a ventil krásně chodil.

_________________
KMX, BLAST G3, MC, DF
DS-14


Naposledy upravil semi dne pát 15.06.2018 21:44, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.06.2018 20:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6605
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Hmm, Larku, píšou že nepoškozuje gumu a ocelové předměty. O hliníku ani slovo. Jen nevím na kterým karburátoru je něco ocelovýho. :roll:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.06.2018 20:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6605
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
vladinek píše:
Ultrazvuková pračka, zkusil bych případně i čističku na nábojnice (třepačku).

Do litrovky se to nevejde a o větší nevím. :cry:


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.06.2018 21:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6605
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
SKAY píše:
proc to nejde vypalit ??? hlinik normalne nahrivame svajcem pred varenim


Z toho vypálení mám strach. Je to všecko 1 mm tlustý a stačí se někde z vohněm zapomenout a už se to sype. Nevím to přesně, ale na to rozsypání prý stačí už těsně nad 500 st.C. A taky mám trochu obavu jak se změní pevnost kolene, hliník a jeho slitiny přeci už nad cca 280 st.C dost zásadně mění svý mechanický vlastnosti. Nebo snad né?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 15.06.2018 21:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.12.2009
Příspěvky: 1085
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (4)
Celeron píše:

Z toho vypálení mám strach. Je to všecko 1 mm tlustý a stačí se někde z vohněm zapomenout a už se to sype. Nevím to přesně, ale na to rozsypání prý stačí už těsně nad 500 st.C. A taky mám trochu obavu jak se změní pevnost kolene, hliník a jeho slitiny přeci už nad cca 280 st.C dost zásadně mění svý mechanický vlastnosti. Nebo snad né?


Bych to neriskoval, tím čističem karburátorů to musí jít.

_________________
KMX, BLAST G3, MC, DF
DS-14


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.06.2018 7:49 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2012
Příspěvky: 133
Obrázky: 2
Celeron píše:
Do litrovky se to nevejde a o větší nevím. :cry:

Tak to pardon, sám používám 4,5l ultrazvukovou pračku a běžně v ní čistím poměrně velké věci (třeba díly zbraní). Ta třepačka s náplní kukuřice, ořechových šlupek atd to i nádherně vyleští. Stačí díl do ní hodit, pustit a čas od času na to mrknout, pracuje to samo.
Zeptal bych se u nějakého střelce v okolí, který přebíjí.
Já jsem od Kralup, klidně to mužeme zkusit. Kdyžtak p.m.

_________________
DURANGO DEX410v3, XRAY T3, MaxIon, MiniCorado, XENO, X-VERT VTOL a nějaký ty trosky


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.06.2018 10:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9347
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Celeron píše:
Hmm, Larku, píšou že nepoškozuje gumu a ocelové předměty. O hliníku ani slovo. Jen nevím na kterým karburátoru je něco ocelovýho. :roll:

On ten popis je asi neúplný, ale z čeho jsou karburátory? Je to nějaká slitina hliníku se zinkem a nijak mu to neublíží, takže bych se toho nebál. Nakonec to můžeš vuzkoušet na nějakém kousku plechu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.06.2018 11:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 15.3.2014
Příspěvky: 1111
Bydliště: Třebíč
Obrázky: 0
Ahoj,
koleno většinou praská díky špatnému zavěšení muffleru. Pokud to máš jen na jedné objímce, dej ještě jednu (v předu a v zadu) a sám uvidíš, že koleno praskat nebude. Je potřeba udělat zavěšení odpružené, protože když se klepe motor, musí mít možnost se klepat i koleno s mufflerem.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.06.2018 11:34 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 5.4.2011
Příspěvky: 92
Bydliště: Jindřichův Hradec, ČR
Celerone posílám SZ. Jirka


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16.06.2018 15:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6605
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
misamltr píše:
Ahoj,
koleno většinou praská díky špatnému zavěšení muffleru. Pokud to máš jen na jedné objímce, dej ještě jednu (v předu a v zadu) a sám uvidíš, že koleno praskat nebude. Je potřeba udělat zavěšení odpružené, protože když se klepe motor, musí mít možnost se klepat i koleno s mufflerem.


Výfuk na dvou objímkách s pevným kolenem? To znamená že celá soustava drží na třech bodech, příruba na motoru, objímka na začátku komory a na koncovým středovým šteftu komory? Tak o tomhle mě výrobce výfuků mistr Břečka říkal, že je přímo zhoubný pro pevný kolena, ale vinikající pro flexokolena. Já mám výfukovou soustavu na doporučení výrobce uchycenou na přírubě motoru a potom v těžišti komory vlastního muffleru. Že mi to praská je jinej problém. Když jsem dával Funtánu dohromady, tak jsem zjistil, že zakázkový koleno nenavazuje přesně na osu komory muffleru a tak jsem koleno do 2/3 nařízl a přiohnul aby to bylo přesně. No a bohužel svářeč to svařil naprosto blbě a během snad 3 letů to ve svaru prdlo. Pak to vařil někdo jinej a svar vydržel 2 nebo 3 roky. Problém je, že tam je nyní namíchanej kdovíjakej svářecí drát. Tvrdý pájení na jiných místech toho kolena z výroby od mistra Břečky jsou naprosto bezproblémový a to tam je jedno dokonce jen natupo dvě trubky do sebe.
Pokud to nepůjde před svářením vyčistit, koupím v Matezexu slabostěnou nerez rouru a dám to místním nerezářům povařit a bude na věky pokoj.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot], Rosta2 a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz