Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 9:17 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 448
Bydliště: Praha 8
Ahoj,

máte prosím někdo zkušenost s konkrétním postupem vyhlazení povrchu s následným nástřikem u 3d tištěných modelů z PLA. Je mi jasné, že to je o broušení, plniči a následném nástřiku. Spíš jestli byste doporučili osvědčený postup a jaké konkrétní barvy, plniče, zrnitosti atd. při broušení použít. Pokud máte zjištěno, tak prosím i informaci jaký je nárůst hmotnosti.

Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 9:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5391
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
pokud myslis letajici modely tak podle mne je jedina mozna rada - nedelej to. Nejak si nedovedu predstavit jak brousim tu jednoperimetrovou slupku aniz bych to rozlamal v ruce.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 9:45 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 448
Bydliště: Praha 8
Amper píše:
pokud myslis letajici modely tak podle mne je jedina mozna rada - nedelej to. Nejak si nedovedu predstavit jak brousim tu jednoperimetrovou slupku aniz bych to rozlamal v ruce.

Jojo myslím, konkrétně od 3d labprint.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 9:49 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 8.2.2007
Příspěvky: 318
Bydliště: Velké Opatovice
Taky bych to nedělal. Kromě toho, že to půjde blbě zbytečně zvýšíš hmotnost. A ty tištěné modely jsou dost těžké samy o sobě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 10:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 448
Bydliště: Praha 8
Vita_1 píše:
Taky bych to nedělal. Kromě toho, že to půjde blbě zbytečně zvýšíš hmotnost. A ty tištěné modely jsou dost těžké samy o sobě.

Uvidím, minimálně to stříknu. Transparentní PLA je údajně hodně špatně vidět proti mrakům.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 10:41 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 17701
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Pokoušel jsem se ten sajrajt obrábět - brousit, vrtat, vystružit díru... na ho.no všechno. Leda hodně chladit, ale nevím jak, kašlu na to. Jak se to jen malinko ohřeje, začne to gumovatět, žvejkat se, natavovat.
Prostě obýváková technologie bez možnosti dalšího upravování obrobením.

_________________
Aby mne mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 11:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5391
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
tak to nemas tisknout transparentni :-D Prichazis tim prave o tu vyhodu ze se nedela zadna povrchovka

ad jyrry - ABS/PET je na to mnohem lepe

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 12:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2006
Příspěvky: 448
Bydliště: Praha 8
Ale stříknout se to určitě dá, nebo ne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 12:28 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2636
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Upravovat povrchově modely od 3dLabprint je nesmysl a v PLA je to škoda práce . Dříve či později to stejně vyřeší sluníčko .
Pet G se brousí snadněji a ABS a ASA ještě lépe .A jako bonus to přežije mnohem vyšší teploty .
Zalítej si s tím co máš. Dříve či později to stejně budeš tisknout znovu a budeš uvažovat o jiných materiálech.
stříknout se to dá, ale bude to těžší, vynikne nekvalita tisku a pokud to budeš brousit , tak to bude dost vidět. Brousit se musí za mokra za stálého přísunu vody. Smirgl okamžitě otupíš. Věř tomu, že fakt práce na h... . Kdybys nedělal letadlo, tak nastříkáš vrstvu tmelu a uděláš povrch výborný, ale udělat model o 30 % těžší asi nechceš .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 12:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 770
Bydliště: Brno
martinni píše:
máte prosím někdo zkušenost s konkrétním postupem vyhlazení povrchu s následným nástřikem u 3d tištěných modelů z PLA.


Ahoj,

tohle asi není na co se ptáš, nicméně PLA jde vyhlazovat stejným způsobem jako ABS - pobytem v acetonových výparech. Jestli je to použitelné i pro model letadla, to nevím - z PLA netisknu, jen jsem kolegovi takto jeden výtisk čehosi z PLA vyhlazoval.

_________________
Sky Surfer 1400, samokřídlo Ita, FT Mini Scout, Hydrofoam, FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 12:44 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.2009
Příspěvky: 182
Bydliště: Liberec
Obrázky: 1
martinni píše:
Ale stříknout se to určitě dá, nebo ne?


to víš že dá, klidně i autolakem, a když to nebudeš s vrsvama přehánět tak se to na váze ani moc neprojeví. spíš je duležitějsí jak máš letadlo vytisknutý. kolik váží realně a jakou váhu má mít, jak dobře drží jendotlivé vrstvy a jak si tiskař pohrál s retrakcí. určitě bych to ale netmelil to by už mohl bejt pruser. že není transparentní pla vidět ve vzduchu není pravda. je vidět stejně jako třeba bílí EPP. ze stejneho důvodu jsem si vytiskl u 1. tištěného letadla konce křídel fialové poté jsem zjistil že je to hezčí ale ne nutný.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 12:59 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.2009
Příspěvky: 182
Bydliště: Liberec
Obrázky: 1
Určitě to ale nebruš!!!!! lehce to ve spojích probrousíš a pak se ti to ve vzduchu rozsype na součástky.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 14:29 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 144
YenyaKas píše:
nicméně PLA jde vyhlazovat stejným způsobem jako ABS - pobytem v acetonových výparech

Tak to bych teda chtěl vidět :mrgreen:
Protože buď to nebylo PLA a nebo to nebyl aceton :)
A mj. výsledek silně závisí na tlouštce stěny toho výtisku - čím je stěna tenčí a čím je výtisk rozměrnější, tak tím je při pokusu o vyhlazování ABS v acetonu silnější zážitek :lol: - chce si to zkusit a pak sem dát fotky, jak :mrgreen: to dopadlo.
Tím nic ani nenaznačuji, pouze se těším na ty fotky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 18:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.5.2011
Příspěvky: 614
Bydliště: Ledeč nad Sázavou
Taky jsem to po začátku stříkal, a všelijak tunil, ale nemá to fakt cenu, jedna rána, a konec.
Takže ted tisknu už rovnou barevně, a je to nejlelší, když už to chceš barevně vylepšovat.
Nejvíc dávám tu oranžovou, ta se mi hodně líbí, a je pěkně vidět, a na velkého Miga jsem ted dal i červenou.
Jinak jsem to stříkal základ, plnič, vrch, at se nejvíc zalijou vrstvy. Brousit to jde, ale v kyblíku ve vodě, maximálně opatrně, protože to projedeš jak nic, a nejlíp tak 600 papírem. Hrubší určitě né.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava povrchu z PLA a nástřik
PříspěvekNapsal: čtv 20.09.2018 19:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 6705
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
PLA jde povrchově "vylepšit" metylénchloridem. Zkoušel jsem s ním PLA natřít a trochu se to slije, ale míň než s acetonem na ABS. Rozhodně to není na jeden nebo dva perimetry, tím jak se to musí několikrát natřít tak se má tendenci vymývat.
Nejlepší je mít dobře poštelovanou tiskárnu, mám zkušenost, že z PLA se dají tisknout povrchy podstatně lepší než z ABS či PET-G.
Na přiložený fotce anad není potřeba na povrchu nic vylepšovat. :wink:
Příloha:
mpcnc1.jpg
mpcnc1.jpg [ 155.58 KiB | Zobrazeno 909 krát ]


Nevím, jestli se dá metylénchlorid volně koupit, já ho mám spoustu let, v Plastimatu se používal jako univerzální naleptávací lepidlo. Tvrdí se, že je karcinogení, ale co dnes není...


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz