Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: ned 06.01.2019 18:05 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Mar.Lázně
Buďte zdrávi.
Mám pásovou minibrusku z Lidlu PARKSIDE PMBS 105 A1.Vzhledem k tomu, že mám brusné plátno v
různch hrubostech, lepím si pásy sám.Problém mám při odstranění brusné vrstvy na spoji. Zatím to
různě škrábu, což je zvláště u jemných pásů dosti pracné. Nemáte někdo nějaký postup jak brusnou vrstvu odstranit?

hary 13


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: ned 06.01.2019 20:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7207
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Popíšu Ti jak se dělaj home-made brusný pásy na velkou truhlářskou brusku.

- papírovej pás se naměří délka, přesadí přes sebe, z boku se srovná na pravítko a šmikne v úhlu 25-30 stupňů. Trojůhelníkový zbytky zahodíš. Sesadí se na tupo, zase srovná bok pravítkem, položí se brusivem dolů a oba konce zajistí proti pohybu. Veme se hnědá papírová lepící páska šířky 50 mm a naznačí se kde bude přelepená přes šikmý spoj pásu ve stejném úhlu. V tom místě se pás namaže kvalitní disperkou, třeba Soudal 67 a na ní se položí suchá papírová páska lepidlem k disperce a stáhne. Někteří truhláři dávají přes spoj ještě 2-3 pruhy pásky po dýlce. Když začne disperka gelovatět, rozdělá se stažení spoje a starou žehličkou nastavenou na cca 70 st. se jezdí po pásce až do úplnýho vyschnutí a tím se disperka vytvrdí. Spoj je potom něco jako nepatrně vystouplá svarová housenka z vyreagovaný disperky.

- hadrovej pás se připraví podobně, jen musí mít cca 15 mm přesah. Brusivo se opatrně na obou koncích obrousí fričkou s diamant kotoučem jakoby kotoučem naplocho. Zase se to sesadí a srovná jako u papíráku ale s přesahem 15 mm. Pás se v místě slepu podloží igelitem a spoj se z strany textilu napatlá PU-čkem D3, přeloží těch 15 mm přes sebe, přiloží igelit a zase se stáhne. Den to schne. U hadráku vznikne tedy 15 mm šikmá mezera, která nebrousí ale taky netluče.

To je postup na truhlářskou pásovku, kde je pás dlouhej skoro 5 metrů a širokej kolem 20 cm. I rolny mají průměr 20-25 cm. Na velký pásovce se dřív pás vydrbe, než prastne ve spoji. Otázka ale je, jak se budou dlouhodobě chovat spoje na rolnách průměru 60-80 mm, co je na Tvý brusce. Na malým průměru se mnohem víc ve spoji lámou.
No vyzkoušej to. :)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: ned 06.01.2019 21:16 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2931
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
hary13 píše:
Zatím to
různě škrábu, což je zvláště u jemných pásů dosti pracné. Nemáte někdo nějaký postup jak brusnou vrstvu odstranit?

hary 13


seřízni na 45 ° jak píše Celeron. Fixou nakresli proužek k odbroušení cca 1,5 cm.
Připevni ke stolu, a opatrně rozbruškou s diamantovým kotoučem odbruš brusné kamenivo (poslední 2 mm do ztracena).
Druhý kus to samý . Pak to pořádně stáhni mezi desky a igelit . Lepím vteřiňákem a nechám pořádně ztvrdnout. Nesmí na tom broušený předmět odskakovat. Disperze měkne při vyšších teplotách smirglu, tak není moc vhodná. Ještě jde použít epoxid. Smirgl lep tak, aby byl slepen rovně . Jinak ti bude ujíždět a rychle odejde. Používej kvalitní plátnové smirgly z truhlářských prodejen. Vydrží mnohem déle bez otupení.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: ned 06.01.2019 22:19 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Mar.Lázně
Děkuji za inspiraci. Zkoušel jsem to brousit Dremelem, nic moc. Tou flexou to snad půjde. On ten přesah u originalního pásku je asi 5mm. Úhel je tam cca 60°. Ono bude také důležité to řádné sevření při lepení.Lepil jsem Patexem extrem, než se ojel pás, tak to vydrželo. Průměr rolen je 24mm
šířka pásu 40mm.
hary13


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: pon 07.01.2019 0:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7207
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Obávám se, že s tak malejma rolnama ten truhlářskej postup asi nebude mít dlouhou životnost. Musíš to slepit lepidlem, který je aspoň trochu flexibilní a dát ho minimální vrstvu, jinak se to na malejch rolnách brzo rozláme. Jenže většina flexibilních lepidel s teplotou povolí.
Můj děda ve fabrice lepil transmise celuloidem rozpuštěným v acetonu, takže dost tvrdý lepidlo. Jenže ty řemeny byly 5-8 mm tlustý a pečlivě zhoblovaný a zbroušený do šikmýho klínu cca 50 mm přesah a ještě tam bylo pojistný nejtování nebo šití. No a rolny byly od 20 do 100 cm.
Vyzkoušej, uvidíš a dej vědět, co se osvědčilo nejvíc.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: pon 07.01.2019 9:50 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 2931
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Jakmile se dobře obrousí kamenivo, tak plátno docela změkne. Lepil jsem kdysi takhle i pásy do ruční brusky kde mohly bejt rolny taky kolem 25 mm průměru a v pohodě. Flexibilní lepidla to nedaj. Pokud to nedá vteřiňák, tak lepící epoxidy jsou docela pružný, ale já mám s vteřiňákem lepší zkušenost.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: sob 12.01.2019 19:15 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Mar.Lázně
Tak jsem to zkusil. Obroušení vrstvy snadné a rychlé, nejdéle mi trvalo nasazení kotouče na brusku.
Slepil jsem pás vteřiňákem a zatím to drží. Příště zkusím obrousit brusnou vrstvu na obou koncích,
přeci jenom je tam malý schod.
Děkuji za rady.
hary13


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: ned 13.01.2019 11:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1631
Bydliště: uhlířská lhota 74
na té lidlacké jsou opravdu malé rolny zatím jediné lepidlo co to dává je toto:
http://www.fixall.eu/fixall/index.php?o ... 33&lang=cz
postup s obroušením kameniva a přeplátováním šikmo střižených konců je stejný jako popsaný.
MS polymer je pružný a tuhne zalisován ve svěrce do druhého dne, ale na rolnách se neláme jako vteřinák ani ,,nenatavuje,, jako chemopreny či tavné lepidlo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: ned 13.01.2019 16:46 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Mar.Lázně
Lepil jsem vteřiňákem a zatím to drží.Myslím že dříve opotřebím pás než povolí spoj.Ten Soudal je asi
dobrý, ale moc velké balení když ho potřebuju tak 5cm housenku.

hary13


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: ned 13.01.2019 21:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1631
Bydliště: uhlířská lhota 74
v obi mají i tubičku místo kartuše jen je dražší než poměr v té velké,
ale hlavně je to výborný lepidlo dlouho se i ta velká doma válet nebude ......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: pon 14.01.2019 12:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7207
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
V Lidlu maj zrovna ruční pásovku Parkside a náhradní pásy 533 x 75 mm nebo tak nějak podobně.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brusné pásy
PříspěvekNapsal: pon 14.01.2019 19:36 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Mar.Lázně
To vypadá na kopii Bosche, brácha jí má a funguje bez problémů. Do ní ale dáváme pásy koupené v
obchodě. Ta moje minibruska má pás 40x 270.

hary13


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: douda, komár, speedster a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz