Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: pon 11.03.2019 18:15 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 348
Bydliště: Nymburk, ČR
Ahoj,
podařilo se mi sehnat na bazaru starší F3J stroj rozp. 3,5m váha prý 2,38kg(viz foto) a když to výjde, tak pro něj tento týden pojedu.
Nemám s ním naprosto žádné soutěžní ambice a navíc ani nevim jestli je konkurence schopnej :D
Ale přemýšlím,že na něj udělám nějaký odnímací pohon, buď pylon, líbilo by se mi něco takového:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
A nebo něco do čumáku, ale tam zas nevim jestli by to šlo sundavat...

Máte s tím někdo zkušenost? Jak silný bych měl koupit motor? Chtěl bych něco jen na hooodně pomalý let, žádný rychlý stoupání pravděpodobně na něj dám mini kameru...

Předem díky za návrhy, Šnek


Přílohy:
větroň.jpg
větroň.jpg
[ 96.28 KiB | Zobrazeno 3599 krát ]


_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: pon 11.03.2019 20:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 910
Bydliště: stud. zbys.
Het typhon 600 13/8 asi 14m/s na 3s pri 83 A mam v podobnem kramu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: pon 11.03.2019 20:59 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 348
Bydliště: Nymburk, ČR
To je asi zbytečně moc, ale díky

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: pon 11.03.2019 22:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1457
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Na ten jsem koukal na Modelbazaru taky :) Ale nějak mne odradilo, že nemá křidélka, aspoň já je tam neviděl. Každopádně hodně štěstí, řeším teď něco podobného - taky F3J, 3m rozpětí, 2.5kg váha bez motoru (zato s olovem v čumáku), zatím v tom taky nemám úplně jasno :)

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Naposledy upravil bitovod dne úte 12.03.2019 8:08, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: úte 12.03.2019 6:07 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 348
Bydliště: Nymburk, ČR
Jo křidélka nemá no.. na termiku nejsou moc třeba, má to docela velký vzepětí a když budu chtít dostavim si nový konce křídel s křidýlkama :wink:
Každopádně to vypadá, že si na to udělám ten skládací pylon to řešení se mi líbí nejvíce jen ještě nevim jak ho otevírat

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: úte 12.03.2019 8:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 910
Bydliště: stud. zbys.
Gumi-cuk ja nato už slabý ,navijak otravný a el.motor je pohodlné a spravné řešení.
Pylon proč? sklopku do čumáku a je naco mít v ČR proboha na éru Eiffelovku.
Něco kolem 600w příkonu stím za minutu vystoupá...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: úte 12.03.2019 9:19 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 348
Bydliště: Nymburk, ČR
Je pravda, ze sklopka by byla idealni, ale rad bych mel moznost letat s tim i jako s cistym vetronem...
A pohon bych chtel slabsi, jak pisu jen na pohodove letani, ne silene stoupani kolmo nahoru

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: úte 12.03.2019 9:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 1.3.2012
Příspěvky: 943
Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
Pokud opravdu chceš odnímací pylon tak bych neřešil sklápění, ale vymodeloval něco takhle hezky aerodynamického, i ten způsob montáže by šel podobně použít jen tu trubku bych udělal skrz celý trup a šroub zespodu.
Pokud chceš opravdu mírné stoupání tak do toho motor velikosti 3542 KV1100-1250 na 3S baterku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: úte 12.03.2019 10:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 910
Bydliště: stud. zbys.
Jako čistý větroň stím budeš startovat jak ? večně bezvětří vedra k padnutí...Bude ti lěžet v koutě. Bo seti nebude chtít lopotit se špagátem..a pylon klade zbytecný odpor vahu pylonu kablu šroubu.....
Dle mě je vykonější pohon lepší si tam dřív/počet stoupani je stejný/ ale hlavně start je bezpečnější hlavně za bezvětří....

At se dílo zdaří a letu zdar.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: úte 12.03.2019 10:36 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10752
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Osobně bych do bezkřidélka nešel, ale to je tvoje rozhodnutí.
Počkal bych si až budeš mít model doma a zjistíš, jak velká je zátěž ve špičce. To ti dá cca možnosti.

Předělával jsem F3Bčko a prostě jsem koupil druhou špičku, uříznul, dal přepážku, oběžku a 6S lipolek 2,2Ah. Dokáže to stoupat i na 3S, ale to je prostě nuda a hmotnost navíc nevadila.

Na špičku s olovem jsem si už nikdy nevzpoměl...


K vodorovnému letu je potřeba opravdu málo energie:
Cca příklad, model o hmotnosti 3kg má opadání 0,5m/s. Tedy aby letěl, spotřebuje (E=mgh) 3*9,81*0,5 = 14,7J. Protože se to děje každou sekundu, tak z toho máme rovnou Watty. Když odhadnu účinnosti motoru, vrtule, tak bude stačit příkon 50W na vodorovný let.
Budeš chtít stoupat 6m/s? Pak přes 500W. atd....
Velmi zjednodušující, ale rámcově použitelné pro menší hodnoty stoupání.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: úte 12.03.2019 11:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 348
Bydliště: Nymburk, ČR
Ok diky, mate pravdu, asi dam motor do spice... Az se dostanu domu, kouknu na nejaky motory :D

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: úte 12.03.2019 11:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.3.2010
Příspěvky: 1457
Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
Ten Lifter je trochu popsanej tady http://www.pina.cz/2013/07/04/der-lifter-vytah-pro-vaseho-f3x-vetrone/ a i mě se to zdá nějaký "hubený", to je fakt na jeden hodně pomalej start.

Fiknul bych čumák, on tě nikdo nenutí ten motor zapínat a jestli se nepletu, háček pod trupem můžeš použít i tak, jen to asi nebude na soutěže.

_________________
Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: úte 12.03.2019 20:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 348
Bydliště: Nymburk, ČR
Tak model je doma a musím ustoupit a dát vám za pravdu... motor ve špici bude doopravdy nejlepší řešení.
A ve špičce je olova vážně hodně nepočítal (je to zalitý) jsem kolik a ani to nemám v plánu, ale pravděpodobně to bude víc než by vážil motor..
A já se právě nejvíce bál té váhy...
no jdu hledat nějaký pohon kolem 600W, pak to sem hodím na schválení

Všem velké díky za rady

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: úte 12.03.2019 21:59 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 18.5.2017
Příspěvky: 348
Bydliště: Nymburk, ČR
Tak moje první dva návrhy:
1. z hobbykingu: https://hobbyking.com/cz_cz/turnigy-d3548-4-1100kv-brushless-outrunner-motor.html
2. od pecky https://www.peckamodel.cz/ray-g2-stridavy-motor-c3548-800

Jsem hodně vedle? popřípadě kterej by byl vhodnější?
U toho z hk ani nevim co za vrtuli...

_________________
Když už, tak už...
Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motorizace starší F3J
PříspěvekNapsal: úte 12.03.2019 22:06 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10752
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
A kolik baterek (máš nějaké vhodného doma)? Vejde se motor průměru 35mm a to včetně přívodních drátů?
Motor je jen část pohonu.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz