PeZet
|
Napsal: pon 24.06.2019 6:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 3.2.2005 Příspěvky: 357 Bydliště: ČR, Praha 13 Obrázky: 9
|
Dobré ráno,
negativy nic nezkazíš. Křidélka jsou ale na takové éro zbytečná, vždyť to byl jednokanál bang-bang špagomatik (= nit od výškovky se navíjela na hřídel elektromotoru a kormidlo zpět tahala guma). Důležitější je se vejít do letové hmotnosti, nebo lépe pod ní a šetřit hmotností na ocase, má to krátký čumák. Poletování s Lionem je příjemný relax a jednou za čas se sejdeme na chalupě kde "vstupenkou" je právě Lion. Někteří osadili do čumáku elektromotor se sklopkou namísto běhání pro gumicuk, viz foto.
Letu zdar!
Přílohy: |
IMG_20190608_164314_small.jpg [ 140.33 KiB | Zobrazeno 4672 krát ]
|
|
_________________ PeZet
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 24.06.2019 7:39 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20813 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Negarivy nejsou uvedeny ani na puvodnim planu, ani v textu na jeho druhe strane.
Mimochodem, ja vychazi dovazovani u toho preklizkoveho trupu?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 24.06.2019 7:43 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6012 Bydliště: Praha ČR
|
Mám docela problém věřit tomu, že by v původní jednokanálové verzi neměl Lion negativy, docela bych si vsadil na to, že to byla chyba na plánu (nedělejme si iluze, tehdejší plány ani náhodou nebyly bez chyb, dokonce občas pak v Modeláři vycházely opravy).
U současné verze s přidaným řízení výškovky to asi skutečně nutné nebude.
|
|
Nahoru |
|
|
Leon
|
Napsal: pon 24.06.2019 10:07 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.5.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK Obrázky: 0
|
. .dovolím si podotknout, že řízení výškovky nemá souvislost s negativy . . Je dobré znát průběh odtrhávání proudění na křídle při zvyšování úhlu náběhu a pak udělat závěr. Jinak když si k tomu připočtu přitažení ( už je tu ta vejškovka) v zatáčce, kdy vnitřní křídlo má menší rychlost obtékání, tudíž menšího reynoldse, tak to pak může mít i zajímavý věci . . A jen tak na okraj - kolega byl obdarován jakýmsi elktrovětrůňkem 1m6 a hlubka na konci křídla se blížila asi 80mm. Kořenová byla do 150mm a věci neveselé v zatáčce na menším kvaltu vyřešil až cik-cak samolepící turbulátor v délce asi 30cm . . Takže negativy ANO.Osobně jsem tak pro 2 až 3° na posledních 20-30cm L
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 24.06.2019 10:16 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6012 Bydliště: Praha ČR
|
Dovolím si mírně nesouhlasit. U negativů je hodně velký vliv na stabilizaci při rozhoupání při vyšším úhlu seřízení atd, což právě hrálo zásadní roli u jednokanálu, řízeného čistě směrovkou. Při řízení výškovkou se ale i u papíráku typu Lion trochu ubere seřízení, v zatáčce se řídí obě kormidla atd, to je hodně velký rozdíl a model by se měl ladit minmimálně mírně odlišně. Mě je jasné, jak byl ten příspěvek míněn, ale ta první věta "řízení (či neřízení) výškovky nemá souvislost s negativy" je podle mého názoru trochu zavádějící, nutné seřízení historické RCV1 a RCV2 prostě nikdy nebude stejné a patří k němu i vyšší význam negativů...
|
|
Nahoru |
|
|
kocour
|
Napsal: pon 24.06.2019 11:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.1.2009 Příspěvky: 2651 Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
|
Jak se dočtete třeba v publikacích p. Ing. Lněničky, na nutnost negativů má vliv půdorysný tvar křídla. Na koncích křídla dochází vlivem indukovaného odporu k zešikmení směru obtékání. U obdélníku se proudění na koncích podobá stavu, jako kdyby tam negativ byl. Takže u Liona být negativy nemusí, ale není to na škodu. Obecně: čím je zúžení na koncích větší, tím jsou negativy potřebnější. Může se to nahradit nebo vylepšit jinými opatřeními, jako je turbulátor na koncích (jen tak na délku křidélek), jiným profilem, taky větším zaoblením náběžné hrany.
_________________ Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
teleke
|
Napsal: pon 24.06.2019 15:31 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.6.2008 Příspěvky: 118
|
u Liona 1-kanal mam 4mm negativy
|
|
Nahoru |
|
|
milos123
|
Napsal: pon 24.06.2019 16:10 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 20.8.2011 Příspěvky: 14 Bydliště: Kolín
|
Kdysi dávno můj první model Lion ovládaný špagomatikem létal pěkně i bez negativů. Pak mě kolegové přihlásili na soutěž a musel jsem natrénovat i řízenou prudkou sestupnou zatáčku. Po uvedení do spirály bohužel model pokračoval až do země ... Po opravě a doplnění negativů už to nedělal a sloužil dlouhé roky. Takže pro 1kanál negativy určitě ano.
|
|
Nahoru |
|
|
Leon
|
Napsal: pon 24.06.2019 17:09 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.5.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK Obrázky: 0
|
pro teleke a miloš 123 . . . . sem si voddech a půjdu na točený . . . Spirální nestabilita vulgo zvaná šturcka .. Ta se spíš u jednokanálu váže k vzepětí křídla. A i mohutnosti svislé ocasní plochy . . Hoření - Lněnička Letecké modelářství a aerodynamika 1977, str . . tak to si nepamatuji . . A jdu na ?ernarda 11°. . . . Zde se asi taky nesmí reklama jak v TV a rádiu..... Leon
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 24.06.2019 17:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20813 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Předpokládám že jste ty negativy tvořili už při potahování papírem v šablonách? Lion nemá D-box (torzní skříň), pouhé nakroucení teplem pak asi nebylo zrovna stabilní? To samé Štír, ten má jen náznak D-boxu, není to uzavřené. Já ho tenkrát (cca 1981) potáhnul monofilem, ten samozřejmě pružil; pak jsem si užíval fletrování při prudším sestupu... Takový Admirál II je něco jiného, tam je torzní skříň jak se patří. Čekám že mi to teď "Leon" pěkně osolí včetně ?ernarda 11° (mejdlo, já piju jen 12°)
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Leon
|
Napsal: pon 24.06.2019 17:28 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.5.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK Obrázky: 0
|
. . to, že nemáme v Kunčicích kostel mi nevadí, ale na plnotučný musím do Hradce . . a nebo doma do lednice. Ta moje si myslí, že se večír furt cpu a ona to není pravda . . Teď jsme si v dědkopartě postavili pět VOS, pan Čížek 1948, aby byl pohyb. TEDY NEVLEKÁME !! Guma 5x5 to jistí. Je to bez torzní skříně, jak se dnes říká nemá to uzavřený dé box, klasický špejlák 1040mm rozp. a negativy jsem/jsme lepili už v kostře. Jde to. Potah Vlies a já mám ještě z časů mládí a ádvojek modelšpán. Kablo došlo . . . . Jinak i na plánku orig je -1°. . . Zdravím admirála jyrryho stop leon stop
|
|
Nahoru |
|
|
teleke
|
Napsal: pon 24.06.2019 19:46 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.6.2008 Příspěvky: 118
|
jyrry píše: Předpokládám že jste ty negativy tvořili už při potahování papírem v šablonách? Lion nemá D-box (torzní skříň), pouhé nakroucení teplem pak asi nebylo zrovna stabilní? To samé Štír, ten má jen náznak D-boxu, není to uzavřené. Já ho tenkrát (cca 1981) potáhnul monofilem, ten samozřejmě pružil; pak jsem si užíval fletrování při prudším sestupu... Takový Admirál II je něco jiného, tam je torzní skříň jak se patří. Čekám že mi to teď "Leon" pěkně osolí včetně ?ernarda 11° (mejdlo, já piju jen 12°)
|
|
Nahoru |
|
|
kocispavel
|
Napsal: pon 24.06.2019 21:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.7.2009 Příspěvky: 775 Bydliště: Hodonín
|
Ahojte,
díky za názory. Liona a špagomatiky živě pamatuju, taky už jsem slyšel víc jak 50x zjara zpívat kosa... Nikdy jsem ho neměl, a tak když se našly výřezy, proč ne. To Jyrry - zatím mám jen výškovku a směrovku, pokračovat budu za 14 dní, momentálně jsem na dovolené. To Pezet - snažím se dělat co nejlehčí, a navíc taky chci do čumáku dát elektromotor, přeci už mi to neběhá. I když k té hmotnosti - jakožto konstruktér dřevařských strojů a posléze důlních strojů trpím úchylkou všechno dělat bytelně. Tedy mé létací aparáty vychází těžší, viz nové házedlo Kos, to mě místo uváděných 43 g vyšlo přes 60! Lion bude bez křidélek, je směrovka a výškovka. Taky jsem si dal na letošek závazek, že pododělávám vše co je rozestavěno tedy Liona, pak tam mám před nástřikem Z50 od Šadu, rozsypy Quark a Mikro quark, větroń Čáp a téměř hotový Albert. Tedy práce jak na kostele. Mějte se.
|
|
Nahoru |
|
|
Leon
|
Napsal: pon 24.06.2019 21:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.5.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK Obrázky: 0
|
. .??... Milý teleke jsem chtěl napsat, ale poté jsem zvolil . . !! ... Aby si to někdo nevyložil po svém a já nebyl napaden . . . textově . . Admirálům se neodmlouvá. Jest to porušení subordinace . . viz Dobrý voják Švejk, stránku si nepamatuji . . . Dokonce naši přátelé sudetští němci říkali, ordnung muS sein . . . Pokud mohu po pár Xernardech říct, poradit, udělej trochu negativů . . geometrického to zkřížení křídla, aerodynamické dá víc práce a nemáš-li tunel s přesnými vahami a laminárním prouděním v místě měření, věc stává se diskutabilní a to nejen vzhledem k pronešení potahového materiálu, ale i vlivu šmirglů různých zrnitostí . . . Ono poláry např z profilů 2.a xyz pro malé rychlosti jsou hezká věc . . Ale ... Až bude Lion vakuovanej do formy, profil dodržen v řádech setin mm, tak by to bylo vo něčem jiným . . Ale poté to nebude Lion. Teorie je šedivá. Zelený je strom života. A Liona znám z mládí . . měl ho kolega . . Lepme špejle z vesela vážení !! L
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|