Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: sob 20.07.2019 19:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 2841
Bydliště: Praha Letňany
Dneska jsem při létání zjistil, že mi asi baterka odešla do věčných lovišť. Je to 3S Tattu 1300 mAh. Provozuju jí v elektrovětroni, odběr max. 30s v kuse a v malých EPP, kde motor běží na max 2/3 (kromě startu a nějakých skopičin typu looping a pod), baterku vybíjím do max 3,6 V na článek. Dneska jsem si všiml, že po cca 10 sec běhu motoru začal regulátor snižovat otáčky, jak kdyby baterka byla vyždímaná. Zkusil jsem to na zemi a opravdu- 10 sec a otáčky šly dolů. Když jsem vyměnil baterku za jinou (přesně ten samý typ a kapacita), tak vše běželo normálně - takže se dá vylouči problém v reglu Doma jsem baterku dal na iCharger a změřil jsem vnitřní odpor článků. Bylo to 10 mOhm, 13 mOhm a 8 mOhm. Na baterce bylo napětí 12,3 V, kolik jsem dobil si teď nevzpomenu, ale bylo to dost málo. Dá se ještě něco změřit, abych zjistil jestli je baterka fakt na recyklaci?

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Naposledy upravil kope dne pon 29.07.2019 10:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: sob 20.07.2019 20:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 837
Vsak ju vybi do "nuly" s nabijackou, ona vie co je to a co ma robit. Potom ju daj nabit a uvidis kolko vezme kapacitu do seba. Potom ju mozes znova vybit do "nuly" a nabijacka ti ukaze kolko v nej bolo energie


Poznámka moderátora:


Na rady sky59 nedbat, jsou mimo mísu. Nic o tom neví a mate lidi.


viz.vlákno viewtopic.php?f=42&t=86446


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: sob 20.07.2019 21:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2014
Příspěvky: 1416
Bydliště: Letovice,ČR
kope píše:
Dneska jsem při létání .......


Stalo se mi to stejný. Když jsem prošel telemetrii, ukázalo mi to náhlej pokles napětí. Po vypnutí motoru ukazovala plný nabití. Prostě už nedrží. Vyhodit!!!!!!
A vybíjení do nuly nebo ,,nuly" je blbost. Baterka je prostě hin.
Pokud už chce sky59 radit vybití, tak max. do 3,6 V na článek. To je ta jeho nula. Jít níž baterku zabije.

_________________
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: sob 20.07.2019 21:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.1.2007
Příspěvky: 8893
Bydliště: Trenčianska Turná
Obrázky: 0
Spodna hranica na ktoru je mozne akumulator vybit je zavisla na vybijacom prude.
Pri 1C to moze byt okolo 3,2V na clanok. Pri 30C 2,8V na clanok... Pri super tvrdych akumulatoroch by som ani pri 30C nesiel pod 3V na clanok.

_________________
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: sob 20.07.2019 21:44 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.11.2018
Příspěvky: 15
takto mi to taky vypínalo, udělal jsem z 3S, 2S a ještě slouží dál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: sob 20.07.2019 22:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 21.9.2015
Příspěvky: 837
sky59 píše:
Vsak ju vybi do "nuly" s nabijackou, ona vie co je to a co ma robit. Potom ju daj nabit a uvidis kolko vezme kapacitu do seba. Potom ju mozes znova vybit do "nuly" a nabijacka ti ukaze kolko v nej bolo energie


Poznámka moderátora:


Na rady sky59 nedbat, jsou mimo mísu. Nic o tom neví a mate lidi.


viz.vlákno http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=42&t=86446



Bla bla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: sob 20.07.2019 22:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 2841
Bydliště: Praha Letňany
Ok, jde do solneho roztoku.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 8:01 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10678
Bydliště: Břeclav
sky59 píše:


Bla bla


Žádné bla bla. Přesně v tom vlákně se ukázalo, že o tom opravdu nic nevíš a radíš nebezpečné nesmysly. A až to začalo být zřejmé nejen všem, ale tak trochu i tobě, tak jsi se vytratil bez komentáře. Že by jsi někdy uznal, že se mýlíš od Tebe už dávno nečekám. Toho jsi nikdy nebyl schopen. Ale nezmohl jsi se ani na úhybné konstatování jako třeba že jsi to v hlavě měl, jen jsi se nešikovně vyjádřil...

Opravdu by bylo dobré, kdyby jsi radil jen o věcech co znáš. Ne o tom, co se domýšlíš bez znalosti podstaty věci.

Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 8:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2012
Příspěvky: 698
Bydliště: Vyškov, ČR
1. Není nutné baterii ničit (v solném roztoku) můžeš ji použít v jiném letadle s menším odběrem.
2. Létáš s tou baterií už dlouho? Pokud ne, tak zvaž změnu parametrů létání u nové baterie. Vyšší napětí po dolétání, nebo nižší odběr použitím jiné vrtule, nebo použití jiné baterie.

Jinak dopadneš opět stejně. Můj názor je, že 3,6V na baterii po vyjmutí z letadla je málo, opakovaně jí to škodí a zvyšuje vnitřní odpor. Něco jiného je 3,6V v telemetrii za letu u motoráka, kde pořád běží motor.

_________________
x9d, x-lite pro a pár poletuch


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 9:15 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.7.2014
Příspěvky: 38
Obrázky: 1
Zrušeno uživatelem.

_________________
Valenta (MO 72-3), Svíčka (AR 76), Modela 6 AM, Prism 7, FC-16, DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 10:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 313
Bydliště: ČR
Zdravím,

kope , já bych už změřil jen rozměry, a dal ji do solného roztoku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 11:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.1.2018
Příspěvky: 583
Bydliště: Trvalé
Obrázky: 0
Ta baterie může v nějakém "pohodovějším" stroji létat ještě pěkně dlouho. Nedozvěděli jsme se, jaký proud teče při té plné zátěži a kolik max. doporučuje výrobce aku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 11:29 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 7366
Bydliště: Nový Bydžov
Obrázky: 14
Kope, jak ji máš dlouho a kolik má asi cyklů?
Mám taky přesně ty samý.
Zatím mě všichni tvrdili že Tattu a Gens jsou z českýho "výběru" nejlepší.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: ned 21.07.2019 12:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 610
Bydliště: Praha 10
Obrázky: 9
Mám podobné zkušenosti s baterií:
viewtopic.php?f=42&t=85693
Stačilo jí nechat přes zimu nabitou a na jaře už už dokázala fungovat asi jen 2s a poté začasl dodávaný proud prudce klesat. To se opakovalo s každým přidáním plynu.
Měření vnitřního odporu baterie nabíječkou bohužel k ničemu nebylo, právě kvůli nízkému odporu v prvních dvou vteřinách zátěže.
Osobně si myslím že 3.6 V/článek (bez zátěže) se možná zbytečně přibližuje hranici, kdy se baterie začíná více opotřebovávat. V baterii zbývá odhadem pouze 10% kapacity. Ale asi záleží i na konkrétní baterii.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pokles napětí baterie
PříspěvekNapsal: pon 29.07.2019 9:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2011
Příspěvky: 2841
Bydliště: Praha Letňany
Celeron píše:
Kope, jak ji máš dlouho a kolik má asi cyklů?
Mám taky přesně ty samý.
Zatím mě všichni tvrdili že Tattu a Gens jsou z českýho "výběru" nejlepší.


@Celeron: Ahoj, promiň za trochu opožděnou reakci, minulý týden jsem brouzdal po horách spíš než po RCManii :-).
Baterku mám cca 3 roky a upřímně, cykly nepočítám. Její využití bylo různorodé-v malých EPP poletuchách, kde běžel motor po celou dobu letu a baterku hlídala telemetrie, stejně tak i v soutěžních RCEV větroních, kde baterka dala max. třikrát třicet sec motoru a šla na nabíječku. Nabíjeno 2C, zásadně s balancérem. Na druhou stranu moc neřeším vybíjení do storage. Když večer nabiju a pak se nedostanu následující den lítat, tak prostě baterky třeba týden i déle nechám připravené a pak je jen vytáhnu a jdu na letiště.
Jinak to, co ti říkali o baterkách Tattu a Gens můžu potvrdit. Fakt to nejsou špatný baterky. Mám tady jednu GENSku 2200 mAh, určitě 5 let mít bude a pořád šlape.

_________________
Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz