jak to vnimam ja, modelar amater:
-technologicnost vynikajici pro amaterskou stavbu bez pripravku. Postup stavby kridla mi pripomina Liskovo Maleho Modelare ,co kdysi produkovala Igra, tj. zebra nalepeny na flakotu balsy a pak dolepen vrsek, aniz by se celek torzne uzavrel.
Tvarove vybrani predni casti zeber umoznuje prilepeni horni casti potahu kolicky na pradlo ( zatizene kridlo posunute nabezkou mimo hranu pracovni desky) aniz by se smekali atd.
-konstrukkersky je to dan za technologicnost....to uz ten pan Jedelsky mel vice konstrukterskeho citu. To kridlo ,byt je nekdy uvadeno jako Jedelskeho konstrukce s jeho koncepci dle mne nema nic spolecneho.
-aerodynamicky ... rekl bych naprosta degradace vykonovych parametru ,jinak celkem slusne letajicich kridel s profilem tenke zakrivene desky. Teorii proudeni kolem tenke krive desky jsem snad zvladl, dlouhodobe prakticke zkusenosti z provozu mam taky, tj. vim co od ni lze cekat ,tak mam odvahu to napsat.
Dukaz zde :
https://veka1.rajce.idnes.cz/mala_elekt ... a_servy_./Zde jsou na nad fotkama i odkazy na letove ukazky:
https://veka1.rajce.idnes.cz/mala_elekt ... _servem_./ Technicka pozn. absence jakehokoli prvku pro zachyceni krutu v konstrukci kridla odsouva takovou poletuchu do role cekatele na vhodne pocasi ... bo flutter je svine.
Takze zadny vichr , zadna turbulence ,ale jemna pilotaz.Rychlost letu vzhledem k aerodynamickemu navrhu a plosnemu zatizeni odpovidajici parkflyeru. Nevyhodou takove koncepce je,ze ptak pri potlaceni nezrychli a neleti kupredu , jen znacne zvysi opadani.
Dutina kridla je uvnitr narusena nalepenymi pasnicemi ze smrku tj. neni hladka.Vysledkem je krome znacneho narustu Cx, u beznych modelu nepoznany zvukovy projev kridla. Vzpomente na hucici plastova letadelka na spagatku, ktere jsme kroutili kolem hlavy -cena,prijde mi odpovidajioci pozadovanemu mnozstvi
svycarske balsy a jeji pozadovane kvalite,aby to vyslo hmotnostne.
veka1