Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Páska ze skelné tkaniny 50mm a 25 mm
PříspěvekNapsal: pon 06.04.2020 13:42 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 6759
Bydliště: Písek, ČR
Ahoj všichni,
náhodou jsem narazil u Conrada na pásky ze skelné tkaniny o šířce 25 a 50mm, přijde mi to praktické - pro nějaké drobné opravy se může hodit; Mám vždycky problém kldyž uříznu úzký pásek, tak se mi na okrajích hned třepí, tohle se třepit nebude... :wink:
... tak zde dávám pro info:
https://www.conrad.cz/paska-ze-skelne-t ... Y5MzgyOQS2

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 06.04.2020 14:06 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 31.12.2016
Příspěvky: 118
Co je na nabídce od Conrada zvláštního. Skelné pásky šířky 10, 20, 30 mm jsou běžné v modelářských prodejnách, širší výběr je u Havla nebo GRM-systems? Třeba jsem něco přehlédl.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 06.04.2020 15:57 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3392
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Woita píše:
Mám vždycky problém kldyž uříznu úzký pásek, tak se mi na okrajích hned třepí, tohle se třepit nebude... :wink:


Řízni pásek trochu na šikmo k vláknům a nic se ti třepit nebude :wink:

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 06.04.2020 22:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8047
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Olfa kolečkem na linu nebo řezací podložce se skelná tkanina třepí proti stříhání či jinýmu krájení nebo řezání naprosto mimimálně.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.04.2020 8:50 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3392
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Celeron píše:
Olfa kolečkem na linu nebo řezací podložce se skelná tkanina třepí proti stříhání či jinýmu krájení nebo řezání naprosto mimimálně.

Jenže ty krajní vlákna stejně odpadnou a roztřepí se to. Když řízneš šikmo, krajní vlákna se neuvolní - nemají jak se uvolnit. Takže se nic netřepí.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.04.2020 10:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 604
Třepení mě až tak nebolí a jak píše dudaj dá se mu i předejít ale více mně vadí že (mě) páska po delším čase na érech žloutne,tuhne a stane se nelepícím poloplastem.Je na to nějaká vychytávka?Je fakt že můj letecký provoz je abnormální a to i skoro za každého počasí takže bych to asi přičetl tomuto jevu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.04.2020 10:07 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 10945
Bydliště: Břeclav
dratek píše:
Třepení mě až tak nebolí a jak píše dudaj dá se mu i předejít ale více mně vadí že (mě) páska po delším čase na érech žloutne,tuhne a stane se nelepícím poloplastem.Je na to nějaká vychytávka?Je fakt že můj letecký provoz je abnormální a to i skoro za každého počasí takže bych to asi přičetl tomuto jevu.


Nemyslím že by vlákno bylo o lepicích páskách vyztužených sklem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.04.2020 11:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.8.2017
Příspěvky: 604
Sorry ,pokud je to nepřekonatelný prohřešek tak prosím o smazání.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.04.2020 12:06 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3314
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
dratek píše:
Sorry ,pokud je to nepřekonatelný prohřešek tak prosím o smazání.


Zdeno nepise o zadnem prohresku. Diskuse se vede o klasicke suche zatkane slepovaci pasce, pouzivane pri vyrobe kompozitu.

Příloha:
slepovaci pasky _001.jpg
slepovaci pasky _001.jpg
[ 111.42 KiB | Zobrazeno 553 krát ]


Příloha:
slepovaci pasky _002.jpg
slepovaci pasky _002.jpg
[ 129.79 KiB | Zobrazeno 553 krát ]


Příloha:
slepovaci pasky _003.jpg
slepovaci pasky _003.jpg
[ 139.49 KiB | Zobrazeno 553 krát ]


Příloha:
strhavaci tkanina.jpg
strhavaci tkanina.jpg
[ 109.38 KiB | Zobrazeno 553 krát ]




Ta muze byt utkana ze skelnych , uhlikovych, aramidovych atd ... vlaken. Orientace vlaken byva 90/90 , nebo 45/45 stupnu vuci podelne ose. Podle toho se pak pasek chova ( tvaruje ) v rovnych a 3D usecich skorepiny.

U pasky s vakny pod uhlem 45 st. je nutno pocitat s castecnou zmenou sirky pri prilisnem natahovani. Lepe vsak kopiruje povrch a do prenosu zatizeni v delici rovine jsou zapojeny vsechny vlakna , na rozdil od pasek s 90 st orientaci osnovy a utku.
Urcitou nevyhodou zatkaneho okraje pasky je, ze v konstrukci je viditelny.Po vytvrzeni pryskyrice vznikne hrana ,jejiz vyska minimalne 2x prevysuje tloustku samotne pasky.

Pasky se vyrabi v ruznych gramazich a sirkach. Obvykle mivaji barevne vyznaceny stred .... coby opticke vedeni pri pokladani na delici rovinu. Bervny prouzek taky zviditelnuje pozici pasky v laminatu.

Solo pasky ( jednu vrstvu) ke slepovani pouzivam pouze u mene namahanych skorepin. U nekterych skorepin skladam na sebe pasky ruznych sirek, nebo pasku s 90 st orientaci vkladam mezi narezane , sirkove odstupnovane pruhy skla ( rezano pod 45 st ) .
Aby slo s takto rezanymi pruhy rozumne manipulovat (nasytit, usporadat, vlozit do skorepiny) syceni provadim na pasu strhavaci tkaniny, kery funguje jako prenaseci element a soucasne po vytvrzeni pruskyrice a naslednem strzeni strhavacky vznikne cisty, plynuly prechod mezi sadou nasycenych slepovacek a samotnym povrchem skorepiny

Samotne zatkane slepovacky (bez doplnujicich slenenych pasu) sytim nejcasteji na kusu natazene krepovky primerene sirky.
Pasku po nasyceni bezproblemove sejmu a umistim do skorepiny. Nedeformuje se diky zpusobu tkani a zatkanemu okraji . Krepovku pak zahodim do kose. :)

Pozn. slepovaci pasku lze uspechem vyuzit i k vytvareni pouzder pro spojky kridel...po prosyceni se namota v nekolika protismernych vrstvach na vhodne tvarovane a dostatecne naseparovane kopyto ( klidne hranateho prurezu) a jeste za mokra vlepi do sendvicove konstrukce kridla.
Protoze je zatkana, lze zavity slusne utahovat , aniz by se jeden pral s trepicimi se nitemi , nebo deformaci skleneneho polotovaru jako takoveho. 8)


veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.04.2020 14:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 15.2.2005
Příspěvky: 248
Bydliště: Hradec Králové
...jako vždycky perfektní a technologicky vyčerpávající odpověď !!!
hlavně z praxe a ne "jedna babka kdysi povídala" nebo "někde a u někoho jsem viděl" ...
DĚKUJEME !
kéž by nás takto technických a sdílných bylo více


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz