|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
prikrylm
|
Napsal: pát 13.05.2022 14:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3666 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Když nepočítám hračky a vytištěnou F1 (takže taky hračka), jsem RC auty "netknutý". Náhodou jsem narazil na pravidla nějaké okruhové soutěže. Proč je napětí u aut limitováno na dva LiXX články? V pravidlech se psalo něco jako "napájecí akumulátor nabitý max na 8,2V". Vyšší napětí jsou tenčí dráty, menší proudy, méně ztrát..... Proč tak nízký limit?
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
blesk
|
Napsal: pát 13.05.2022 17:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7115 Bydliště: Vsetín
|
Původně to bylo aby se trochu srovnaly Li-xx baterky a Ni-xx baterky a tak nějak to zůstalo, ale je to i vzhledem k výkonům, už teď je to na hranici a občas i za hranicí fyziky to udržet na zemi a neudělat z toho aspoň na krátko letadlo...
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: sob 14.05.2022 3:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
_ Viděl bych to jako snahu 2S Li-Pol články udržet rozumnou cenu accu pro soutěže žáci/junioři/začátečníci/ ...
|
|
Nahoru |
|
|
Wormsnake
|
Napsal: sob 14.05.2022 20:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2015 Příspěvky: 1421 Bydliště: Šternberk, ČR
|
No přesně to nevím, ale u RC aut rychlost škáluje prakticky lineárně s počtem článků. A výkon expotenciálně. Pro kdyby soutěžila dvě stejná auta jedno na 2S druhé na 3S výkonnostní rozdíl by byl propastný.
Nikdy sem nesoutěžil myslím ze to tak je a myslím že bývá i limit KV motoru.
Má 8mina truggy jezdí na 4S cca 80Kmh na 6S možná přes 130Kmh. Ano na 6S to jede rychleji než teoretický přepočet z 4S protože kola mají takové točky že razantně mění svůj obvod (roztahují se).
_________________ NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá Vektor XXL, EasyGlider,Taranis HB-D8T Brushless
|
|
Nahoru |
|
|
Mára126
|
Napsal: sob 14.05.2022 21:11 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 29.12.2015 Příspěvky: 119 Bydliště: Louny
|
Teď nedávno sem viděl závody někde v hale, nějaký placky. Pokud je tam limit 2S, tak chápu proč, je neuvěřitelné jak to ten pilot může udržet na očích v té rychlosti a v chumlu aut co tam je.
_________________ http://mara126.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: sob 14.05.2022 21:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3666 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Když na letadlo potřebuju, aby se mi vrtule točila 10k ot/min na šestičlánek, tak tam dám vhodný motor. Je jasné, že motor dimenzovaný na tříčlánek se bude na šestičlánek točit zbytečně rychle. Ale je to jen použitím vhodného motoru. Když chci omezit výkon, omezím výkon, ne napětí. To mi přijde zbytečné. Navíc, když mám větší napětí, potřebuju na stejný výkon menší proud, takže jednodušší regulátor. Takový regulátor do auta, co zvládne 100A bude určitě výrazně dražší jak regulátor na 40A a baterky se stejnými Wh o tolik dražší nebudou. A když se bude "šetřit", tak ty 100A regulátory budou "hořet" výrazně častěji, jak ty 40A, takže o ceně to nebude.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 15.05.2022 12:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
_ Že cena baterií poroste s počtem článků je jasné. Pro nastavení "SHODNÝCH" podmínek by jistě šlo předepsat více shodných prvků. Otázkou je taky terén a čas trvání závodů, případně možné soutěžní kategorie. _ Pokud tam má zůstat nějaký prostor pro soutěž v pokusničení asi bych v závodu na pevný počet o nějaké délce, zaměřil na limit hmotnosti auta. Otázkou je jen zda jen MAX nebo interval od MIN do MAX. _ Na 2S Li-Pol je spousta hračkových vrtulníků a lodí. Od nich jde použít "levné" RX (na desce nebo zvlášť i régly) a k mim i TX. -- Heliny od MJX a rychlostní čluny FT0xx, ty jsou docela rychlé Auta na 2S nemám přehled
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 15.05.2022 13:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
_ Pokud někdo ví o autě 2S Li-Ion (nebo Li-Pol) HRAČCE, ale s proporcionálním řízením 2Ch věděl, tak mi dejte vědět Víc než o měřítko mi jde o nízkou cenu 1:10 a pod. snadnější úpravy Ty 1:xy menší popojíždím indoor home
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: pon 16.05.2022 4:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1151
|
prikrylm píše: Když na letadlo potřebuju, aby se mi vrtule točila 10k ot/min na šestičlánek, tak tam dám vhodný motor. Je jasné, že motor dimenzovaný na tříčlánek se bude na šestičlánek točit zbytečně rychle. Ale je to jen použitím vhodného motoru. Když chci omezit výkon, omezím výkon, ne napětí. To mi přijde zbytečné. Navíc, když mám větší napětí, potřebuju na stejný výkon menší proud, takže jednodušší regulátor. Takový regulátor do auta, co zvládne 100A bude určitě výrazně dražší jak regulátor na 40A a baterky se stejnými Wh o tolik dražší nebudou. A když se bude "šetřit", tak ty 100A regulátory budou "hořet" výrazně častěji, jak ty 40A, takže o ceně to nebude. to mi připomíná myšlenkové pochody, když se mě nedávno kdosi ptal, proč ty 3D tiskárny (třeba ten Průša) nemají ty krokáče na síťové napětí (230V), protože by tam tekly ty menší proudy a tím by se hrozně ušetřilo
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 22.05.2022 12:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
_ Zvýšení VÝKONU cestou zvyšování NAPĚTÍ. Žádných "mrňavých" 230 Rovnou architektura 800V, Mercedes EQG (Tesla Model S and Tesla Model X batteries run at nominal voltages of about 375 volts and 350 volts, respectively. Tesla Roadster batteries are rated around 480 VDC) 800V architektura v Mercedesu EQG (Konstantní zátěž Z (jeli navíc reálná Z=R) je výkon P = UxU/R = UxI =Ux(U/R) - výkon roste s 2. mocninou U) _ A taky Li-Ion SILA články s křemíkovými (silicon) anodami, místo uhlíkových, (2024?) hustota nad 800 Wh/l, (baterie se silikonovou anodovou chemií Sila) oproti dnešní klasice (graphene) Li-Ion článků cca 530 Wh/l _ Výsledných 800 Wh/l (z 530Wh/l) se skládá ze dvou kroků po 10% 1) +135(665Wh/l) téměř ihned jistých, a 2) brzy předpokládaných 20% + 2x135(800Wh/l) Až čas ukáže zda jde o reklamní bublinu, nebo dobrý odhad
Naposledy upravil guchar dne ned 22.05.2022 13:50, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 22.05.2022 13:17 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Tesla cars need to use a specific voltage _ Vozy Tesla potřebují používat specifické napětí od Mike Becker | Recenzoval David Perez | Poslední aktualizace: 27. ledna 2022 Baterie Tesla Model S a Tesla Model X běží při jmenovitém napětí asi 375 voltů a 350 voltů. Baterie Tesla Roadster jsou dimenzovány na 480 V DC. Jmenovité napětí baterie Tesla je dostatečně nízké, aby ji bylo možné pohodlně nabíjet z běžné zásuvky 100-250 V střídavého proudu, kterou najdete v domácnostech po celém světě. _ Pokud Mercedes bude moci přejít na "baterie" s jmenovitým napětím cca 800V znamená to, že pokročil světový vývoj levných výkonových polovodičů se značným proudovým a výkonovým zatížením POUŽITELNÝCH pro DOMÁCÍ provedení nabíječek k Mercedes EQG?
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|