Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Limitované napětí pohonu u aut?
PříspěvekNapsal: pát 13.05.2022 14:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3666
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Když nepočítám hračky a vytištěnou F1 (takže taky hračka), jsem RC auty "netknutý".
Náhodou jsem narazil na pravidla nějaké okruhové soutěže.
Proč je napětí u aut limitováno na dva LiXX články? V pravidlech se psalo něco jako "napájecí akumulátor nabitý max na 8,2V".
Vyšší napětí jsou tenčí dráty, menší proudy, méně ztrát.....
Proč tak nízký limit?

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Limitované napětí pohonu u aut?
PříspěvekNapsal: pát 13.05.2022 17:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7115
Bydliště: Vsetín
Původně to bylo aby se trochu srovnaly Li-xx baterky a Ni-xx baterky a tak nějak to zůstalo, ale je to i vzhledem k výkonům, už teď je to na hranici a občas i za hranicí fyziky to udržet na zemi a neudělat z toho aspoň na krátko letadlo...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limitované napětí pohonu u aut?
PříspěvekNapsal: sob 14.05.2022 3:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7404
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
_ Viděl bych to jako snahu 2S Li-Pol články udržet rozumnou cenu accu pro soutěže žáci/junioři/začátečníci/ ...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limitované napětí pohonu u aut?
PříspěvekNapsal: sob 14.05.2022 20:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2015
Příspěvky: 1421
Bydliště: Šternberk, ČR
No přesně to nevím, ale u RC aut rychlost škáluje prakticky lineárně s počtem článků.
A výkon expotenciálně.
Pro kdyby soutěžila dvě stejná auta jedno na 2S druhé na 3S výkonnostní rozdíl by byl propastný.

Nikdy sem nesoutěžil myslím ze to tak je a myslím že bývá i limit KV motoru.

Má 8mina truggy jezdí na 4S cca 80Kmh na 6S možná přes 130Kmh.
Ano na 6S to jede rychleji než teoretický přepočet z 4S protože kola mají takové točky že razantně mění svůj obvod (roztahují se).

_________________
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limitované napětí pohonu u aut?
PříspěvekNapsal: sob 14.05.2022 21:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 29.12.2015
Příspěvky: 119
Bydliště: Louny
Teď nedávno sem viděl závody někde v hale, nějaký placky. Pokud je tam limit 2S, tak chápu proč, je neuvěřitelné jak to ten pilot může udržet na očích v té rychlosti a v chumlu aut co tam je.

_________________
http://mara126.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limitované napětí pohonu u aut?
PříspěvekNapsal: sob 14.05.2022 21:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3666
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Když na letadlo potřebuju, aby se mi vrtule točila 10k ot/min na šestičlánek, tak tam dám vhodný motor. Je jasné, že motor dimenzovaný na tříčlánek se bude na šestičlánek točit zbytečně rychle. Ale je to jen použitím vhodného motoru. Když chci omezit výkon, omezím výkon, ne napětí. To mi přijde zbytečné.
Navíc, když mám větší napětí, potřebuju na stejný výkon menší proud, takže jednodušší regulátor. Takový regulátor do auta, co zvládne 100A bude určitě výrazně dražší jak regulátor na 40A a baterky se stejnými Wh o tolik dražší nebudou. A když se bude "šetřit", tak ty 100A regulátory budou "hořet" výrazně častěji, jak ty 40A, takže o ceně to nebude.

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limitované napětí pohonu u aut?
PříspěvekNapsal: ned 15.05.2022 12:39 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7404
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
_ Že cena baterií poroste s počtem článků je jasné. Pro nastavení "SHODNÝCH" podmínek by jistě šlo
předepsat více shodných prvků. Otázkou je taky terén a čas trvání závodů, případně možné soutěžní kategorie.
_ Pokud tam má zůstat nějaký prostor pro soutěž v pokusničení asi bych v závodu na pevný počet o nějaké délce,
zaměřil na limit hmotnosti auta. Otázkou je jen zda jen MAX nebo interval od MIN do MAX.
_ Na 2S Li-Pol je spousta hračkových vrtulníků a lodí. Od nich jde použít "levné" RX (na desce nebo zvlášť i régly)
a k mim i TX. -- Heliny od MJX a rychlostní čluny FT0xx, ty jsou docela rychlé Auta na 2S nemám přehled


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limitované napětí pohonu u aut?
PříspěvekNapsal: ned 15.05.2022 13:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7404
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
_ Pokud někdo ví o autě 2S Li-Ion (nebo Li-Pol) HRAČCE, ale s proporcionálním řízením 2Ch věděl, tak mi dejte
vědět Víc než o měřítko mi jde o nízkou cenu 1:10 a pod. snadnější úpravy Ty 1:xy menší popojíždím indoor home


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limitované napětí pohonu u aut?
PříspěvekNapsal: pon 16.05.2022 4:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1151
prikrylm píše:
Když na letadlo potřebuju, aby se mi vrtule točila 10k ot/min na šestičlánek, tak tam dám vhodný motor. Je jasné, že motor dimenzovaný na tříčlánek se bude na šestičlánek točit zbytečně rychle. Ale je to jen použitím vhodného motoru. Když chci omezit výkon, omezím výkon, ne napětí. To mi přijde zbytečné.
Navíc, když mám větší napětí, potřebuju na stejný výkon menší proud, takže jednodušší regulátor. Takový regulátor do auta, co zvládne 100A bude určitě výrazně dražší jak regulátor na 40A a baterky se stejnými Wh o tolik dražší nebudou. A když se bude "šetřit", tak ty 100A regulátory budou "hořet" výrazně častěji, jak ty 40A, takže o ceně to nebude.

to mi připomíná myšlenkové pochody, když se mě nedávno kdosi ptal, proč ty 3D tiskárny (třeba ten Průša) nemají ty krokáče na síťové napětí (230V), protože by tam tekly ty menší proudy a tím by se hrozně ušetřilo :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limitované napětí pohonu u aut?
PříspěvekNapsal: ned 22.05.2022 12:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7404
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
_ Zvýšení VÝKONU cestou zvyšování NAPĚTÍ. Žádných "mrňavých" 230 Rovnou architektura 800V, Mercedes EQG
(Tesla Model S and Tesla Model X batteries run at nominal voltages of about 375 volts and 350 volts, respectively.
Tesla Roadster batteries are rated around 480 VDC)
800V architektura v Mercedesu EQG
(Konstantní zátěž Z (jeli navíc reálná Z=R) je výkon P = UxU/R = UxI =Ux(U/R) - výkon roste s 2. mocninou U)
_ A taky Li-Ion SILA články s křemíkovými (silicon) anodami, místo uhlíkových, (2024?) hustota nad 800 Wh/l,
(baterie se silikonovou anodovou chemií Sila) oproti dnešní klasice (graphene) Li-Ion článků cca 530 Wh/l
_ Výsledných 800 Wh/l (z 530Wh/l) se skládá ze dvou kroků po 10% 1) +135(665Wh/l) téměř ihned jistých,
a 2) brzy předpokládaných 20% + 2x135(800Wh/l) Až čas ukáže zda jde o reklamní bublinu, nebo dobrý odhad


Naposledy upravil guchar dne ned 22.05.2022 13:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Limitované napětí pohonu u aut?
PříspěvekNapsal: ned 22.05.2022 13:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7404
Bydliště: ČR
Obrázky: 8
Tesla cars need to use a specific voltage
_ Vozy Tesla potřebují používat specifické napětí
od Mike Becker | Recenzoval David Perez | Poslední aktualizace: 27. ledna 2022
Baterie Tesla Model S a Tesla Model X běží při jmenovitém napětí asi 375 voltů a 350 voltů. Baterie Tesla Roadster
jsou dimenzovány na 480 V DC. Jmenovité napětí baterie Tesla je dostatečně nízké, aby ji bylo možné pohodlně
nabíjet z běžné zásuvky 100-250 V střídavého proudu, kterou najdete v domácnostech po celém světě.

_ Pokud Mercedes bude moci přejít na "baterie" s jmenovitým napětím cca 800V znamená to,
že pokročil světový vývoj levných výkonových polovodičů se značným proudovým a výkonovým zatížením
POUŽITELNÝCH pro DOMÁCÍ provedení nabíječek k Mercedes EQG?


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz