Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: pon 06.03.2023 12:04 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Tento měsíc jsou to už 2 roky co finální verze RESky Wiki brázdí oblohu! Byl jsem však upozorněn, že kromě soutěžních pilotů jej vlastně v ČR nikdo nezná! Založil jsem tedy toto vlákno a to bude tentokrát trochu jiné než klasické stavební, které jsem doteď psal k modelům KIWI, MINI a Number One. Bude to mix fotek hotových modelů, úspěchů, prokládaný stavbou poslední verze elektry s V ocasem a později i s X. Snad se do diskuse zapojí také majitelé modelů v ČR a naváže tak na kultovní vlákno o modelu KIWI, které má již skoro 300 tisíc shlédnutí.


Přílohy:
IMG_20210711_063947_resized_20230306_120050062.jpg
IMG_20210711_063947_resized_20230306_120050062.jpg
[ 268.48 KiB | Zobrazeno 5975 krát ]

IMG_20230306_115903.jpg
IMG_20230306_115903.jpg
[ 74.92 KiB | Zobrazeno 5975 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: pon 06.03.2023 12:21 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
WIKI vzniklo za spolupráce a konzultací s několika špičkovými piloty a aerodynamiky. Využívá všech zkušeností ze tříletého vývoje, výroby a provozu modelu KIWI, důležitých referencí zákazníků a poznatků soutěžních, ale i rekreačních pilotů z celého světa. Nepřehlédnutelná je dosud jedinečná geodetická konstrukce křídla, která zajišťuje maximální tuhost. Ta mimo jiné přispívá k větší výšce při vleku a neutrální chování v turbulentním a silně termickém vzduchu. Model se dá při stejné pevnosti/tuhosti postavit lehčí. Trup má minimalistický průřez pro co nejmenším čelní odpor. Optimalizovaný půdorys křídla snižuje indukovaný odpor. Nové jsou profily inspirované nejmodernějšími profily křídel modelů kategorií F5J vyráběné technologií FullCore a následně upravené pro možnosti RES stavby. Největší důraz byl kladem především na zvýšení pronikavosti, proto došlo na snížení maximální tlouštky profilu a jeho prohnutí. Profil tím pádem však produkuje menší vztlak a tak bylo nutné adekvátně k tomu snížit hmotnost draku. Vzhledem k dnes již prakticky plně využitému potenciálu konvenční stavby bylo využito jedinečné geodetické konstrukce žeber. Žádný jiný moderní RES model tuto konstrukci doposud nepoužil. Tento způsob konstrukce o řád zvyšuje potřebnou tuhost křídla. Výsledkem je lehčí drak při ještě větší tuhosti, tenčí profil pro velkou pronikavostí, menší hloubka křídla pro snížení odporu. Menší vztlak křídla avšak vyvážený nízkou hmotnost draku pro zásadně důležitou velkou výšku po startu. Rozmístění profilů po polorozpětí křídla zajišťují maximální možnou klouzavost i při velmi nízké letové hmotnosti modelu a stabilitu při kroužení bez potřeby velkých zásahů do řízení. Se srbským géniem Slobodanem Midićem jsme také dlouho konzultovali a testovali použití turbulátorů na křídle.
Již první srovnávací testy ukázaly, že nový model i přes menší plochu dovede díky nižší hmotnosti držet v mrtvém vzduchu krok s modely s větší plochou. V aktivním vzduchu je však díky větší pronikavosti ještě lepší a universálnější. Dva oddělené spoilery neovlivňují řiditelnost modelu VOP s klapkou je účinná i při velmi malé rychlosti a není v úplavu křídla. Přistání na bod je tedy klidné a přesné a není potřeba divokých korekcí vyškovky. Náklon v kruhu je stabilní bez snahy o utahování, reakce na kormidla je okamžitá, ale přiměřená, model dovede letět na velkém rozsahu úhlu seřízení a s tím spojené polohy těžiště, tím pádem je velmi universální pro různé typy počasí a styly lítání.


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: stř 08.03.2023 14:21 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.6.2011
Příspěvky: 168
Bydliště: KrPole
Pár fotek mého Wikiho...


Přílohy:
DSC_0232.JPG
DSC_0232.JPG
[ 60.44 KiB | Zobrazeno 5220 krát ]

DSC_0235.JPG
DSC_0235.JPG
[ 82.06 KiB | Zobrazeno 5220 krát ]

DSC_0243.JPG
DSC_0243.JPG
[ 37.78 KiB | Zobrazeno 5220 krát ]

DSC_0262.JPG
DSC_0262.JPG
[ 66.74 KiB | Zobrazeno 5220 krát ]

DSC_0303.JPG
DSC_0303.JPG
[ 184.86 KiB | Zobrazeno 5220 krát ]

DSC_0394.JPG
DSC_0394.JPG
[ 230.05 KiB | Zobrazeno 5220 krát ]

DSC_0395.JPG
DSC_0395.JPG
[ 144.26 KiB | Zobrazeno 5220 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: stř 08.03.2023 15:16 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Video od kamaráda. Lítání za bezvětří na svahu v podhůří alp.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: pát 10.03.2023 16:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Toto je F3L trup pro standart X a V, vnitřní díly jsou z topolovky, potah pak z letecké překližky 0.8. Na svém Megalight éru jsem vyzkoušel i místo topolovky udělat "překližku" z 2x1.5mm balsy. Později jsem od toho upustil a megalight éra mají místo topolovky 3mm balsu.


Přílohy:
IMG_20210204_184947_resized_20230310_044151710.jpg
IMG_20210204_184947_resized_20230310_044151710.jpg
[ 42.13 KiB | Zobrazeno 4873 krát ]

IMG_20210204_201142_resized_20230310_044152729.jpg
IMG_20210204_201142_resized_20230310_044152729.jpg
[ 50.49 KiB | Zobrazeno 4873 krát ]

IMG_20210204_201241_resized_20230310_044151099.jpg
IMG_20210204_201241_resized_20230310_044151099.jpg
[ 65.12 KiB | Zobrazeno 4873 krát ]

IMG_20210204_201255_resized_20230310_044152222.jpg
IMG_20210204_201255_resized_20230310_044152222.jpg
[ 58.8 KiB | Zobrazeno 4873 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: ned 12.03.2023 12:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.3.2007
Příspěvky: 1946
Bydliště: Sokolov
Obrázky: 6
Tak i já se drobet přidám. Stavebnice vypadá na první pohled strašně složitě, asi tři minuty mi trvalo než jsem zjistil že až tak složitá není. Práce jde krásně od ruky, všechno super sedí. S létáním jsem měl nejdříve drobet problém pak jsem ale zjistil že mám jedno ucho výše než to druhé :twisted: to problém vyřešilo :lol: Potah oralight společně se solarlightem. Éro je pak nádherně vidět i na dálku. Osazení jsem zvolil dost nešťasně G06 serva od pelikána ... jedno funguje super druhé nestředí a skoro se nevrací. Klapky pak klasika Emax 9051


Přílohy:
IMG_2373.jpg
IMG_2373.jpg
[ 236.28 KiB | Zobrazeno 4640 krát ]

IMG_2374.jpg
IMG_2374.jpg
[ 163.7 KiB | Zobrazeno 4640 krát ]


_________________
MK Katoda Sokolov :-)
Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: ned 09.04.2023 8:38 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 25
Mám několik variant modelu Wiki. Stavba je díky promyšlené konstrukci snadná a není potřeba nic složitě upravovat. Letový projev je trochu jiný než u většiny modelů F3L/F5L , model má lepší pronikavost i bez použití balastu. Podle mého subjektivního názoru je varianta s ocasními plochami do V lepší v kroužení. Varianta F5L je trochu náročnější na instalaci komponentů v trupu z důvodu stísněného prostoru. Modely používám i v kategorii RCVS s vyřazeným ovládáním spoilerů. Přidávám odkazy na galerie mých modelů.

https://lpechan.rajce.idnes.cz/Stavba_Wiki_RES/
https://lpechan.rajce.idnes.cz/Stavba_Wiki_F3L_V_tail/
https://lpechan.rajce.idnes.cz/Wiki_Megalight/
https://lpechan.rajce.idnes.cz/Wiki_F5L/


Přílohy:
DSC04038.JPG
DSC04038.JPG
[ 157.25 KiB | Zobrazeno 4066 krát ]

DSC04137.JPG
DSC04137.JPG
[ 185.81 KiB | Zobrazeno 4066 krát ]

DSC04181.JPG
DSC04181.JPG
[ 203.25 KiB | Zobrazeno 4066 krát ]

DSC04546.JPG
DSC04546.JPG
[ 203.07 KiB | Zobrazeno 4066 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: pon 10.04.2023 10:21 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1775
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
To te Ivo musel tento model vzit dost,, za srdicko,,kdyz ho mas v tolika variantach?Obvykle clovek experimentuje s vice ruznymi typy jinych vyrobcu treba ,,Nowinda,, mas tam jen 1x. Uplny mnozstevni vybuch na Wikim.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: úte 11.04.2023 6:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Nowind je konkurenční výrobek, u Wiki je odlehčená verze označovaná Megalight. Původně byla pouze jako motýl, Taloši však chtěli na podzim klasiku, tak se dá už objednat Megalight i s ocasem do X. Hmotnost je však něco málo větší než Megalight V, ta se dá běžně postavit okolo 280-300g. Hmotnost se zdá nízká, ale pořád to není model do úplného klidu a mrtvého vzduchu. Libor vyhrál s Megalight WIKI Mistrovství ČR RCVS 2022 a počasí bylo termické, vítr 2-4m/s

F5L (elektro) WIKI Megalight má Libor taky, ta na fotkách chybí. Hmotnost je 320g! :oops:


Přílohy:
FB_IMG_1681191990849.jpg
FB_IMG_1681191990849.jpg
[ 76.54 KiB | Zobrazeno 3821 krát ]

FB_IMG_1681191998891.jpg
FB_IMG_1681191998891.jpg
[ 86.69 KiB | Zobrazeno 3821 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: úte 11.04.2023 17:21 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 25
Ještě doplním Wiki F5L lze postavit ve verzi s křídlem standard s hmotností od 360g (baterie 2S/380 mAh) nebo Megalight s hmotností od 320g (baterie 2S/350 mAh)


Přílohy:
Poznámka: verze Standard
DSC04547.JPG
DSC04547.JPG
[ 200.96 KiB | Zobrazeno 3751 krát ]

Poznámka: verze Megalight
DSC04555.JPG
DSC04555.JPG
[ 178.82 KiB | Zobrazeno 3751 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: stř 12.04.2023 6:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
320g na elektru je fakt dost dobrý!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: pon 24.04.2023 13:32 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 15.5.2007
Příspěvky: 107
Jaké přímačové baterky do WIKI F3L používáte?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: pon 24.04.2023 14:43 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6012
Bydliště: Praha ČR
Přidávám do vlákna moje galérie:
WIKI F3L - klasika X-tail: https://adobe.ly/3S38Ewl
WIKI-E F5L - V-Tail: https://adobe.ly/3As4PtH (stavba jen trup a ocasky, křídlo má zatím z předchozí galérie).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: pon 24.04.2023 14:45 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6012
Bydliště: Praha ČR
Figaro píše:
Jaké přímačové baterky do WIKI F3L používáte?
Asi nejlépe ten HV Gaoneng, jak píše Tom Hlavinka. Já byl ale zrovna líný objednávat zvenku a tak jsem vzal tohle co má běžně skladem Pecka tady v ČR (cena taky nijak přehnaná): https://www.peckamodel.cz/taa6001s30js1 ... 00-mah-30c


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: WIKI F3L/F5L
PříspěvekNapsal: pon 24.04.2023 17:23 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 30.6.2011
Příspěvky: 168
Bydliště: KrPole
Figaro píše:
Jaké přímačové baterky do WIKI F3L používáte?

Já jsem nemohl v té době žádnou rozumnou sehnat, tak jsem koupil 2s 550mAh a kuchnul jí na dva jednočlánky.


Přílohy:
DSC_0517_1.JPG
DSC_0517_1.JPG
[ 78.47 KiB | Zobrazeno 3227 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz