Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Opravy LW PLA
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2024 14:28 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11190
Bydliště: Břeclav, ČR
Hlavně se nesmí položit na přímé slunce. Zejména pokud je málo perimetrů.

Mám ho jednu špulku a prakticky neubývá, jednak kvůli té tepelné odolnosti a také kvůli mechanické odolnosti. Stačí po tom přejet nehtem a zůstane šedivá stopa. Jakákoliv snaha ji nějak setří způsobí ještě větší šedou stopu...

Konkrétně jde o Colorfabb


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2024 16:41 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3756
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
zdzd píše:
Jakákoliv snaha ji nějak setří způsobí ještě větší šedou stopu...

Nepomohlo by místo lokálně zahřát, třeba i nějak "vymaskovat", aby se nezahřálo něco jiného? Nebo "pěnidlo" už po vytištění nefunguje?

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2024 18:14 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11190
Bydliště: Břeclav, ČR
prikrylm píše:
Nepomohlo by místo lokálně zahřát, třeba i nějak "vymaskovat", aby se nezahřálo něco jiného? Nebo "pěnidlo" už po vytištění nefunguje?


Už jsi někdy zkoušel lokálně zahřát tisk o 1 perimetru?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29.02.2024 15:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3756
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Jo. Když se TO vypodloží nějakým tužším papírem nebo tak, tak TO ani nemění tvar. :)
A možná, když by se TO vypodložilo něčím chladícím (třeba něco vlhkého?) mohl by se ten povrch LW PLA i napěnit. Ale s LW PLA jsem zatím nedělal, tak nevím, jak se bude tvářit povrch na zahřátí. Už mám materiál objednaný, jak dojde, vyzkouším.

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29.02.2024 18:50 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11190
Bydliště: Břeclav, ČR
prikrylm píše:
Jo. Když se TO vypodloží nějakým tužším papírem nebo tak, tak TO ani nemění tvar. :)
A možná, když by se TO vypodložilo něčím chladícím (třeba něco vlhkého?) mohl by se ten povrch LW PLA i napěnit. Ale s LW PLA jsem zatím nedělal, tak nevím, jak se bude tvářit povrch na zahřátí. Už mám materiál objednaný, jak dojde, vyzkouším.


Ze všeho nejhorší přímé slunko na věc uloženou v prostředí, kde není průvan. Typicky model na zadním sedadle v autě, otevřeš dveře do kufru a tudy na to svítí. Nebo otevřené okno v bytě, kterým svítí na křídlo. Stačí aby to nemělo bílou barvu a už na tom LW PLA naskočí vlny.

A nesrovnáš nic, protože křídlo zevnitř nepodložíš, že...

Dokonce i na křídle z PLA se mi takto udělal "winglet". Bylo položené na postel tak, že konec byl podepřený polštářem. Otevřeným oknem na to rvalo slunce. A večer byla z křídla hokejka. Konec podložený polštářem se ohnul si 3 cm nahoru. Pěkně se to prohřálo v celém průřezu a nazdar.

Bez šance na srovnání.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Opravy LW PLA
PříspěvekNapsal: čtv 29.02.2024 20:45 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 20841
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
A poučení z toho plyne? :-)

a) netisknout, stavět klasicky?

b) tisknout a nenechávat to na sluníčku?

_________________
jyrry.webnode.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Opravy LW PLA
PříspěvekNapsal: čtv 29.02.2024 22:13 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11190
Bydliště: Břeclav, ČR
Já se řídím b)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Opravy LW PLA
PříspěvekNapsal: čtv 29.02.2024 22:26 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
jyrry píše:
A poučení z toho plyne? :-)

a) netisknout, stavět klasicky?

b) tisknout a nenechávat to na sluníčku?


Je další možnost.
Používat bílou barvu.
Je až neuvěřitelné, jaké jsou rozdíly povrchové teploty při různých barvách od černé k tmavým odstínům šedi až po světlé šedi
a pak čisté bílé barvy. Během patnácti minut na sluníčku to udělá klidně i 30°C.

Další věcí je tlak. Pokud z prvku modelu nemůže uniknout rychle vzduch, může to rozhodnout o deformaci, která proběhne rychleji,
než by se stala bez toho tlaku.
Moje nádrž na Albikovi z černé barvy šla do gelu neuvěřitelně rychle, zatím co černé špici trupu se nic nestalo. Stejná barva a stejný materiál.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Opravy LW PLA
PříspěvekNapsal: pát 01.03.2024 11:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3756
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
PLA je na teplo blbý, tuhle jsem přetiskoval i držák na tlefon (do auta) PET-kou. PET teploty snáší líp.
Už tu byl zmíněný i "pěnivý" flex, není i "pěnivý" PET? Nebo něco, co snese vyšší teploty? ABS?

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Opravy LW PLA
PříspěvekNapsal: pát 01.03.2024 20:38 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
prikrylm píše:
není i "pěnivý" PET? Nebo něco, co snese vyšší teploty? ABS?


Je pěnivá ASA od colorfab.
Ale hůř drží ve spáře a je křehčí než LWPLA. Na modely letadel nic moc, ale tam kde tolik nezáleží na pevnosti a lze použít hustší výplň
použít lze.

Na držáky v autě je asi nejlepší ASA. Hned potom ASA 275. Petko už nepoužívám. Ani klasické PLA. To petko má snad jen výhodu v nižší ceně proti ASA275.Menší roztažnost je vykoupena horšími pevnostmi.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Opravy LW PLA
PříspěvekNapsal: pát 01.03.2024 22:16 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11190
Bydliště: Břeclav, ČR
dudaj píše:
Na držáky v autě je asi nejlepší ASA. Hned potom ASA 275. Petko už nepoužívám. Ani klasické PLA. To petko má snad jen výhodu v nižší ceně proti ASA275.Menší roztažnost je vykoupena horšími pevnostmi.


Klasickému PLA se také vyhýbám, je to chřestivé a o ničem.

Ovšem držák v autě bych z ASA275 nedělal. Je to sice houževnatý materiál a v létě v uzavřeném autě za oknem povolí. To už radši to PETG.

Z hlediska odolnosti je nejlepší PC blend. Ale při tisku značně pracuje a odlepuje se od podložek. Ovšem motorové přepážky nedělám z ničeho jiného.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Opravy LW PLA
PříspěvekNapsal: sob 02.03.2024 14:47 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11190
Bydliště: Břeclav, ČR
Ale abychom se vrátili k opravám.

Na vyzoblé náběžky jsem si udělal separované stl náběžek po první výztuhuv křídle.

Příloha:
Poznámka: Odseparovaná náběžka
nabezka.jpg
nabezka.jpg
[ 85.67 KiB | Zobrazeno 582 krát ]



A v případě nabouraného místa v náběžce ho z křídla vyříznu od žebra k žebru až k první výztuze. Odpovídajícím způsobem pak ve sliceru ořiznu stl náběžky.

Příloha:
Poznámka: Orezana nabezka
nabezka_vyrez.jpg
nabezka_vyrez.jpg
[ 44.65 KiB | Zobrazeno 582 krát ]



Pak ten kousek vytisknu s gyroid výplní.

Příloha:
Poznámka: Naslicovaná zátka
vyrez_tisk.jpg
vyrez_tisk.jpg
[ 50.82 KiB | Zobrazeno 582 krát ]



Nakonec tu zátku s dírou začistím tak aby to do sebe sedlo a zalepím vteřinovkou.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 02.03.2024 21:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3756
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
zdzd píše:
...
A nesrovnáš nic, protože křídlo zevnitř nepodložíš, že...
Možná je TO blbost, ale jestli je křídlo uvnitř dostatečně "děravé" mohlo by se opravované/nahřívané místo "podložit" tak, že by se křídlo lehce nafukovalo... něčím...

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Opravy LW PLA
PříspěvekNapsal: ned 03.03.2024 10:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11190
Bydliště: Břeclav, ČR
Je to blbost.

Ohřiváním LW PLA zvětšuje objem. Proto se také ohřátím zvlní. Jako nevypnutý potah.

Co asi tak způsobíš dalším ohřátím?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Opravy LW PLA
PříspěvekNapsal: ned 03.03.2024 11:06 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 337
ten vlepenej kus je fajn, to zkusím. Já to většinou plátoval přes, vypadá to hrozně, ale na kombat ok.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz