Dotaz na přechod mezi modely

Letadla s motorem, kde se předpokládá trvalý běh motoru po celou dobu letu. Spalovací i elektro.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Toman
Příspěvky: 1034
Registrován: ned 04.07.2010 0:00
Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Dotaz na přechod mezi modely

#1 Příspěvek od Toman »

Zdravíčko,

tedka s kamošem řešíme věc přestupu modelu, tak něják do budoucnosti.
Momentálně lítá s tímhle:

http://www.hangar2.cz/katalog.php?text= ... tail=26945

No a pak na něj doma čekají dva žhavíky, jedne takovej na naučení, a potom Christen Eagle, a chci se zeptat, zda by ještě mezi těma modelama němělo být něco...něco kolem 1500mm, elektro, z balsy.
Možná se pletu, ale prostě tohle se mi zdá jako velkej skok, nevím, poraďte :)
JardaRůžička
Příspěvky: 2731
Registrován: pát 02.03.2012 7:55
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#2 Příspěvek od JardaRůžička »

Vypadá to jako dost velký skok, ale hlavní by v tom měl být konkrétní pilotní pokrok dotyčného - zbytečně bych to natvrdo neplánoval.
Uživatelský avatar
peca001
Příspěvky: 73
Registrován: úte 24.05.2011 0:00
Bydliště: Srch

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#3 Příspěvek od peca001 »

Asi neexistuje zaručený postup, ale já jsem šel takto:

Beta 1400 ARF, Diablotin 1670mm (žhavík ASP 15 ccm), Blizzard 3,5m od Reicharda.
Uživatelský avatar
Jirka 72
Příspěvky: 381
Registrován: sob 12.02.2011 0:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#4 Příspěvek od Jirka 72 »

Já jsem postupoval takhle,Belanca od Pelikána,rozpětí cca1m,Sky Lady, Tiger trainer,rozp.1,55m mot ASP 7,5 a pak už samé větší modely. Je pravda,že čím větší model tak tím se líp ovládá a navíc je dobře vidět. Ale to záleží natom,jak se kdo cítí. :wink:
Vzlétnout můžeš,ale přistát musíš.
Uživatelský avatar
Toman
Příspěvky: 1034
Registrován: ned 04.07.2010 0:00
Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#5 Příspěvek od Toman »

Já mám taky zajímavý postupy, a tedka mezi to ještě potřebuju vklínit něco jinýho, ale nevím co :D

No, tak ještě uvidíme, co kdo napíše, zatím je to takový nerozhodný, uvidíme uvidíme :)

Moje postupy byly Sky lady, Tulix a VSO-10(3metry, Fara)...ještě je doma Orlík, též od Fary, ale ten ještě počká...
No a chci mezi to dostat nějáký elektrolet, "motorák" na elektro, taky nevím co :D
Uživatelský avatar
VTjr
Příspěvky: 7211
Registrován: úte 09.02.2010 0:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#6 Příspěvek od VTjr »

Z vlastních zkušeností bych nepospíchal s dvojplošníkem, nejprve opravdu dobře zvládnout dolnoplocha. Dvojplochy jsou většinou při stejné kubatuře menší (hůř jsou čitelné ve vzduchu) ale výrazně obratnější (menší momenty setrvačnosti), ale zase i pomalejší.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Uživatelský avatar
Toman
Příspěvky: 1034
Registrován: ned 04.07.2010 0:00
Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#7 Příspěvek od Toman »

Dvouploch, je od Fencla...tedy něco kolem 1600mm...na MVVS 12,7 .... :)
Ale ok ok :)
bundes
Příspěvky: 242
Registrován: úte 20.09.2011 22:00
Bydliště: Hradec Králové, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#8 Příspěvek od bundes »

Ja měl pelikanovu cessnu, epa kombata, algola (tj. všechny 3 letadla z bublinek na elektriku, rozpětí kolem metru) a tedka jsem dal do kupy tango (takovej starší f3a akrobat, rozpětí 1523mm, motor asp 8,5) a je to v pohodě. Nebál bych se těch zhaviku a větší elektro klidně vynechal...
Letuschopno: Diablotin 8,5 ccm, Mig 7 (EPA kombat)
Honza71
Příspěvky: 204
Registrován: stř 21.09.2011 7:56
Bydliště: Svitavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#9 Příspěvek od Honza71 »

no já měl přechod hodně radikální. doposud jsem létal s EPP akrobaty 1m a funjetem, tuto sezónu jsem do toho říznul a koupil Yak54 2,2m s benzinem DLE55 :)
První přistání bylo poměrně netradiční :lol: , ale éro to ustálo, pak si mne vzali do parády kolegové z letiště, dali pár dobrých rad a pak už to šlo samo. První lety jsem nedělal nic jiného než se učil přistávat, ale jinak to zvládám OK. Samozřejmě stále mám a ještě dlouho budu mít před tím modelem respekt, je to už kus hmoty, čili prozatím 3D ještě nezkouším :wink: ale necítím, že bych model nezvládal.

3D EPP akrobat mi dal do rukou obratnost a rychlou reakci při obratech, funjet (cca 130 km/h) mně naučil vodit model při velkých rychlostech a létat tak trošku pod stresem :wink:

závěr: nebát se a jít do toho, jakýkoliv mezičlánek vidím jako zbytečný

H
Uživatelský avatar
Toman
Příspěvky: 1034
Registrován: ned 04.07.2010 0:00
Bydliště: Pivín, okr. Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#10 Příspěvek od Toman »

Dobrý no :D ....
Jako jo, ale taky je tu otázka, s čím lítat v zimě, nebo tam kde není úplně extra plocha, aby jsme nemuseli jet na letiště..... přece jen něco takobýho by se shodlo ne? :)

Jak dopadlo to přistání?
Uživatelský avatar
VTjr
Příspěvky: 7211
Registrován: úte 09.02.2010 0:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#11 Příspěvek od VTjr »

Toman píše:Dobrý no :D ....
Jako jo, ale taky je tu otázka, s čím lítat v zimě, nebo tam kde není úplně extra plocha, aby jsme nemuseli jet na letiště..... přece jen něco takobýho by se shodlo ne? :)

Na zimu mám houboleta Fox1800. A s tím létám kdykoli je to možné a kdykoli se najde chvilka času, na louce před domem. Ale v zásadě je vhodné cokoli, co se dá házet z ruky. Jsou i takové motoráky (Pony, Spurt, Cimrman a mnoho dalších) na to aby to člověk hodil sám tak do 2kg. Nebo taky model s podvozkem a dokoupit mu lyže, ale já to zatím nevyzkoušel. Chce to totiž taky i to, aby byl vhodný sníh a to nebývá vždy (spíš zřídka kdy). Hladký, ulehlý, tvrdší a bez stop. Nakonec lepší je to házet z ruky, nebo trénovat na simu.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Honza71
Příspěvky: 204
Registrován: stř 21.09.2011 7:56
Bydliště: Svitavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#12 Příspěvek od Honza71 »

Toman píše:Dobrý no :D ....
Jako jo, ale taky je tu otázka, s čím lítat v zimě, nebo tam kde není úplně extra plocha, aby jsme nemuseli jet na letiště..... přece jen něco takobýho by se shodlo ne? :)

Jak dopadlo to přistání?



na to jak jsem přistával docela dobře - a přistával jsem jako s EPPečkem :lol: tak trošku jsem zapomněl váhový rozdíl 7,5kg mezi 1m EPP a tímhle érem. Naštěstí foukal trochu protivítr, který zabránil katastrofě. Model sebou říznul jak placka, naštěstí pevný podvozek to ustál a vrtule si jen lehce řízla do země aniž by se zlomila nebo nějak zničila. Místní modeláři asi dlouho takovéto přistání neviděli a ..... zbytek už jsem popisoval předtím.
Jinak už při prvním letu byl start a létání OK, žádná křeč. Vůbec mi nepřišlo, že bych měl v ruce něco megajiného. No to přistání trošku rozházelo prozatím dobré scóre :wink:
kastan89
Příspěvky: 219
Registrován: úte 15.05.2012 20:45
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#13 Příspěvek od kastan89 »

Já začal takto . První letadlo Multiplex DoG Fighter :-D po pár pádech jsem zjistil že to stímhle érem nebude pro začátek dobré.
Pak jsem koupil Betu 1400 a už jsem konečně létal, učil jsem se přistávat různě model přenastavovat atd. Potom jsem pořídil rozsyp metrového hornoplocha celou zimu stavěl, letos na jaře zalétnul po pár letech jsem si ve vysílači špatně přepnul model a zaryl to do země ale stejně mě to sním moc nebavilo bylo to až moc klidé. Potom následoval EPP akrobata rozpětí jeden metr stím blbnu pořád měsíc zpět jsem koupil celobalsovou metrovou extru a to už je lítání o něčem jiném . Včera jsem koupil 1,5 m od hangar 9 Mustang P-51 ale ten půjde do vzduchu až příští rok dobře jsem ho schoval a vytáhnu až po vánocích (znáte ty řeči, jako další letadlo ? nemáš už jich nějak hodně ? atd takže co oko nevidí srdce nebolí ) :-D
zdekar
Příspěvky: 2204
Registrován: pon 21.04.2008 0:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#14 Příspěvek od zdekar »

Já jsem začal na 1m elektro větroni, pak 80cm samokřídlo a akrobatický elektro větroň 1,5m a to je mé největší letadlo. :) Jelikož čím větší, tím stabilnější... tak jsem zas začal snižovat a zkusil jsem i hydroplány. Nakonec mé poslední letadélko je univerzální hydro-trávo-sněho plán Gemini aneb létající sáňky (rozpětí 52cm, délka 75cm) :D Na vyblbnutí je to paráda.
OPTIC 6 2,4Ghz Assan
Mti
Příspěvky: 41
Registrován: pon 16.04.2012 18:18
Bydliště: Frystak

Re: Dotaz na přechod mezi modely

#15 Příspěvek od Mti »

Honza71 píše:....Jinak už při prvním letu byl start a létání OK, žádná křeč. Vůbec mi nepřišlo, že bych měl v ruce něco megajiného. No to přistání trošku rozházelo prozatím dobré scóre :wink:


Muj oblibeny prodavac tvrdi, ze clovek, ktery se modelu jeste "boji", je nezajimavy. Takovy si dava moc bacha a neni ho dlouho videt..... Ale v okamziku, kdy jeden propadne dojmu, ze uz to ma v ruce, zacne delat kraviny .... a na takove on prave ceka. :-P
Odpovědět

Zpět na „Motorová letadla“