Max. letovy cas vasich copterov
- koulinek
- Příspěvky: 2318
- Registrován: stř 22.12.2010 0:00
- Bydliště: Hradec Králové (nedaleko)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Max. letovy cas vasich copterov
Menší kv ti umožní použít větší vrtule, větší vrtule ti dokáží dodat větší tah a zvedneš tedy větší váhu. Vhodné použít u strojů kde je cílem co největší stabilita letu. Kdežto motory s více kv víc točí a tedy volíš menší vrtuli, kde menší vrtule na velkých otáčkách dodá také potřebný tah, zajistí však také ostřejší reakce řízení, motor kterej točí menší vrtulí si lépe poradí s rychlou změnou otáček, hodí se tedy pro divočejší létání nebo i akrobacii. K tomu pak volíš pohonnou aku 3S pro motory s více kv, 4S a více již musíš zohlednit v nižším kv motorů aby si to neutavil a dostal celou pohonnou soustavu do optimálních podmínek. To celý teda musíš optimalizovat pro požadovaný styl létání a požadovanou dobu letu s ohledem na celkovou letovou hmotnost stroje 
T14SG, PhoenixRC 5, Hexacopter Y6, GoPro 3 Black, FPV
QAV250, TF2, SWIFT2, TREX450, FunCub, SuperCub
QAV250, TF2, SWIFT2, TREX450, FunCub, SuperCub
-
Stojan Jakotyč
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned 04.08.2013 23:57
- Bydliště: Benešov
Re: Max. letovy cas vasich copterov
Díky moc, tak že tedy menší KV na nějaký "náklaďáček" a větší na rychlejší potvůrku...
Jak velká by měla být rezerva /tahu motorů [kg]/ pro dobré letové vlastnosti. Někde jsem se dočetl že zhruba 2/3 váhy stroje, je tomu tak?
Jak velká by měla být rezerva /tahu motorů [kg]/ pro dobré letové vlastnosti. Někde jsem se dočetl že zhruba 2/3 váhy stroje, je tomu tak?
- koulinek
- Příspěvky: 2318
- Registrován: stř 22.12.2010 0:00
- Bydliště: Hradec Králové (nedaleko)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Max. letovy cas vasich copterov
Stojan Jakotyč píše:Díky moc, tak že tedy menší KV na nějaký "náklaďáček" a větší na rychlejší potvůrku...
Jak velká by měla být rezerva /tahu motorů [kg]/ pro dobré letové vlastnosti. Někde jsem se dočetl že zhruba 2/3 váhy stroje, je tomu tak?
Zase se odvíjí od požadovaného stylu létání a letového projevu, asi není dobré viset na 80% plynu, já se snažim dostat někam na cca 50% plynu ve visu. Protože se nelze spoléhat jen na teoretické hodnoty tahu v kg, třeba konfigurace s koaxiálním uspořádáním vrtulí táhnou v praxi méně tak je třeba počítat s větší rezervou. U stroja na blbnutí zase hraješ na váhu a tah volíš s velkou rezervou aby jsi mohl z visu vystřelit s velkou razancí
T14SG, PhoenixRC 5, Hexacopter Y6, GoPro 3 Black, FPV
QAV250, TF2, SWIFT2, TREX450, FunCub, SuperCub
QAV250, TF2, SWIFT2, TREX450, FunCub, SuperCub
-
Stojan Jakotyč
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned 04.08.2013 23:57
- Bydliště: Benešov
Re: Max. letovy cas vasich copterov
50% plynu - to tedy odpovídá teoreticky 2x takovému tahu motorů jako je váha stroje
Já to řeším zatím teoreticky /součástky na výrobu mají čínští dělníci zatím ještě pod rukama / a sosám vědomosti kde to de. Jestli se pustím do výroby, tak nejspíše do quada nebo tricoptery. V poslední době se kloním spíše k tri-T- copteře, protože mi přijde jako jednodušší možnost k naučení ovládání, nebudu muset tolik řešit "kde mám předek" a líbí se mi jednoduchá možnost složení /sklopení předních ramen/.
Účel: převážně na blbnutí, případně přivázání něčeho malého na zachycení videa. Docela jsem uvažoval zbastlit nějaký menší převaděč třeba na PMR (abych nic neporušoval tak přes VOX) a bourat tak rekordy v DX spojeních (zatím jsem díky kopcovitému terénu na trapných 164km, což je třeba urychleně řešit
). Tam ale vyvstává otázka další, jak mají přijímače vyřešenou vstupní filtraci /selektivitu/, případně odstínit elektroniku a přidat mu vstupní filtr.
Já to řeším zatím teoreticky /součástky na výrobu mají čínští dělníci zatím ještě pod rukama / a sosám vědomosti kde to de. Jestli se pustím do výroby, tak nejspíše do quada nebo tricoptery. V poslední době se kloním spíše k tri-T- copteře, protože mi přijde jako jednodušší možnost k naučení ovládání, nebudu muset tolik řešit "kde mám předek" a líbí se mi jednoduchá možnost složení /sklopení předních ramen/.
Účel: převážně na blbnutí, případně přivázání něčeho malého na zachycení videa. Docela jsem uvažoval zbastlit nějaký menší převaděč třeba na PMR (abych nic neporušoval tak přes VOX) a bourat tak rekordy v DX spojeních (zatím jsem díky kopcovitému terénu na trapných 164km, což je třeba urychleně řešit
Re: Max. letovy cas vasich copterov
Tak to potřebuješ být HODNĚ vysoko.
A když budeš tak vysoko, tak je stejně fuk jestli máš tri anebo hexa. Kde je čumák, stejně nepoznáš.
K takovému účelu Ti tricopter nepomůže. Když je to symetrické, a tricoptéry obvykle takové bývají tak stejně čumák nenajdeš podle tvaru. Lepší je v tomto případě quad H, anebo něco jako TBS anebo MM6. A i to je dobře rozpoznatelné pouze na celkem malou vzdálenost. Takže si nedělej moc iluze.
Až budeš lítat víc, tak si ten čumák budeš prostě pamatovat.
Re: Max. letovy cas vasich copterov
tricopter má na prdeli servo. Když ho dáš na placato, tak je celkem dobře vidět 
Další možností je barevné označení a osvětlení.
Další možností je barevné označení a osvětlení.
Tricopter ála RCExplorer, Rabbit, FlySky TH9x
Tamiya TT-01D typ E, FlySky GT3
Tamiya TT-01D typ E, FlySky GT3
-
Stojan Jakotyč
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned 04.08.2013 23:57
- Bydliště: Benešov
Re: Max. letovy cas vasich copterov
Uvažoval jsem /tvarem/ spíše o něčem takovémto, to snad musí být k poznání i z dálejc ne?
Na to PMRko by mi stačilo takových 50m, ale čím výše, tak tím samozřejmě lépe.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aP2h53Nwn9Y[/youtube]
Na to PMRko by mi stačilo takových 50m, ale čím výše, tak tím samozřejmě lépe.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aP2h53Nwn9Y[/youtube]
Re: Max. letovy cas vasich copterov
Tohle se rozpoznává o hodně líp než klasický tricopter.To je pravda. No a teda nevím, nevím ,jestli z 50m překonáš těch 164 km.
Taky jsem si zamlada hrál s PMR, to dosáhne tam, kam vidí, A z 50m moc daleko nevidí. Zato CB spojení z vrtulníku byla docela sranda. Z Prostějova do Tater na vlečenou drátovou anténu s ubohým PSW. Výška byla tuším kolem 2000m. Máš ještě co dohánět
.
-
Stojan Jakotyč
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned 04.08.2013 23:57
- Bydliště: Benešov
Re: Max. letovy cas vasich copterov
Jak píšeš, spojení na PMR je možné /když vynechám speciální případy/ prakticky pouze na přímou viditelnost, tak že potřebuji přeprat zakřivení země a několik kopečků, které mi tu dělají čáru přes rozpočet a na ty mi pár desítek metrů postačí.
CB, to je jiný kafe, párkrát jsem s tím také vyjel, ale na to je potřeba strašně moc vejchystu a hlavně musíš stavět stožár. Z centra republiky a bez hrábí nebo HBčka se pořádná spojení dělat nedají. Z mého kopečku se mi zadařilo /přímou vlnou/ udělat na 5/8 nějakých 320km na Slovensko.
U toho dlouhodrátu bych se docela bál, že mi vtrulník sundá kmitna napětí na jeho konci. No, zrějmě slušnej oddíl
CB, to je jiný kafe, párkrát jsem s tím také vyjel, ale na to je potřeba strašně moc vejchystu a hlavně musíš stavět stožár. Z centra republiky a bez hrábí nebo HBčka se pořádná spojení dělat nedají. Z mého kopečku se mi zadařilo /přímou vlnou/ udělat na 5/8 nějakých 320km na Slovensko.
U toho dlouhodrátu bych se docela bál, že mi vtrulník sundá kmitna napětí na jeho konci. No, zrějmě slušnej oddíl
Re: Max. letovy cas vasich copterov
Ten vrtulník má cca 10 tun, takže ho jenom tak nějaká kmitna nesundá.
To bylo hned po revoluci, RC vrtulníky byli strašlivě drahé, lipolky neexistovaly a nikoho by ani nenapadlo využít ho jako retranslátor. Takže přeji hodně zdaru, ale nebude to snadné 
Re: Max. letovy cas vasich copterov
Tak Hexa konečně zalítaná. S T-motory 2216-12 800kv 13x5.5" vrtulema a 2x 5Ah 3S baterkama 20min letu.
Y6b, upravený rám HY-800,
Re: Max. letovy cas vasich copterov
No nic moc,mne quad lieta 20 minut na jednu 5000 baterku a s 11x4.7 vrtulami..
Re: Max. letovy cas vasich copterov
Zajimavé časy a při jakých hmotnostích je ten čas?
Ta hexa s porovnanim johnyho quadem?..
Re: Max. letovy cas vasich copterov
ananas píše:Zajimavé časy a při jakých hmotnostích je ten čas?Ta hexa s porovnanim johnyho quadem?..
hexa 2.8kg
Y6b, upravený rám HY-800,