Vbar 5.0 zkušenosti
- bonis
- Příspěvky: 1215
- Registrován: čtv 01.05.2003 0:00
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
Fajn, diky obema za informace.
Martin
Martin
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger
Futaba, Spirit, iCharger
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
Hledám někoho kdo má v-bar (ne mini) ideálně silver line v blízkosti Brna a byl by ochoten na krátko (1-2 lety) zaměnit senzor. Ocas mi pořád utíká v pomalé piruetě do prava, nos do leva. Potřebuji vyloučit chybu senzoru.
Logo 600| AcroMaster Pro| Extra 300 EXP V2
FUTABA FX-30
FUTABA FX-30
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
irto píše:Hledám někoho kdo má v-bar (ne mini) ideálně silver line v blízkosti Brna a byl by ochoten na krátko (1-2 lety) zaměnit senzor. Ocas mi pořád utíká v pomalé piruetě do prava, nos do leva. Potřebuji vyloučit chybu senzoru.
Mam silverline v Logo 600SX, domluvime se nekdy o vikendu v Babicich.
Logo 600SX VBar | Logo 500 VBar | T-Rex 500 mB
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
čau mam dotaz čim to je ze kdys pohnu ciklikou tak se lehce pohne i ocasni servo u MiniVbar nemuzu na to přijit čim to je a nedaři se to nastavit přidamni Gyra v setupu ani na RC dik.
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
Řeči tvého kmene není moc rozumět, ale je tam asi nastavena předkompenzace.Mikeš píše:čau mam dotaz čim to je ze kdys pohnu ciklikou tak se lehce pohne i ocasni servo u MiniVbar nemuzu na to přijit čim to je a nedaři se to nastavit přidamni Gyra v setupu ani na RC dik.
Logo 500 VBar, nano CPX
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
Špatná otázka. Správné znění by mělo znít:
čim to je ze kdys pohnu kolektivem tak se lehce pohne i ocasni servo
Když hrábneš do kolektivu ..... gyro tuší navýšení reačního momentu od nosného rotoru a nutnou potřebu jej kompenzovat - samo v předstihu šahá i do vrtulky. A co z toho plyne? Nechať být, tak to je to správné a tak to má byť.
PS: O tom, že by se to hejbalo i když šaháš jen do cykliky, nic nevím.
čim to je ze kdys pohnu kolektivem tak se lehce pohne i ocasni servo
Když hrábneš do kolektivu ..... gyro tuší navýšení reačního momentu od nosného rotoru a nutnou potřebu jej kompenzovat - samo v předstihu šahá i do vrtulky. A co z toho plyne? Nechať být, tak to je to správné a tak to má byť.
PS: O tom, že by se to hejbalo i když šaháš jen do cykliky, nic nevím.
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
Kompenzace do vrtulky existuje i pro cykliku. Logicky kolego 
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
krtek2k píše:Kompenzace do vrtulky existuje i pro cykliku. Logicky kolego
Přesně tak. Zrovna OPR, který všechno zná, se seknul.
Logo 500 VBar, nano CPX
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
Voli, OPR když doma pohne na stole cyklikou ....... co vidí?
A když OPR doma na stole pohne kolektivem .... co vidí?
A to sprostý sem netahejte,
to vím sám že vidím.

A když OPR doma na stole pohne kolektivem .... co vidí?
A to sprostý sem netahejte,
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
Sypu si popílek na hlavičku, ta mrcha to dělá i u cykliky.
Ale na mou obranu musím říct
, že při pohybu a cyklikou vrtulka reaguje o dost míň než s kolektivem. Asi proto jsem to přehlídl.
Na kolektiv reaguje vrtulka daleko víc.
XB8R: Ano, prosím. Ale jak vidíš, jako bych ho neměl.

XB8R: Ano, prosím. Ale jak vidíš, jako bych ho neměl.
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
Tak lidi další otázky na majitele v-baru. Mám stále problém s v-barem.
Je to de-facto stejný problém jak popisuje aramb zde
Pomalé točení helikoptéry ve směru proti hodinových ručiček CCW přibližně rychlost 10stupňu za 15-20s.
Udělal jsem změny podobné tomu co je popsané od aramba snad jen elektroniku jsem zatím neměnil ale výměna ložisek, komplet nová vrtulka, výměna příčné...
Změnil jsem dle poslední rady umístění senzoru (ne orientaci) na logu jsem ho dal nahoru na jednotku v-baru sice se mi lehce zlepšil otáčení ocasu ale zase když heli nakloním do dopředného letu tak začne stoupat čumák a jde jako by do pomalého přemetu. Dělal jsem před tím i autotrimovací let a dopadl podle logu dobře vše v zeleném. Co je ještě zajímavé že první let co jsem dělal byla heli opravdu velmi nestabilní na klopení (výškovku) bylo to jako řídit rodeo na býkovy stabilizovat ji znamenalo pomalu mikro posuny. (Dal jsem to za vinu špatně inicializaci, nejsem si jist zda jsem nehrabl do heli při zapnutí a inicializaci v-baru)
Takže otázky jsou?
1) Netušíte co muže způsobovat nizkofrekfenční vibrace na vrtulníku a kde hledat? (V letu mam vibrace cca 1100-1600) bez listí na stole nepřelezu 150. oboje je hodně pod to co se běžně léta.
2) Je možné že změnou senzoru přemístěním ho o 6-7cm výš se změní chování? předtím mi logo sice ve visu pomalu rotovalo ale letalo stabilně teď už ani neletá dobře?
3) Je to celé koupené v čr a je to v záruce zkoušeli by jste jiný senzor nebo rovnou poslali do mikada na reklamaci?
4) Jde nějak provést komplet reset v-baru a znova vše nastavit a může to pomoci nebo je to snaha o ničem?
Hodně těch otázek vím co by se mělo, zajímá mě co by jste dělali. Peko mi zde nabidl možnost pujčení jiného senzoru a to asi před tím než bych reklamoval to zkusím. Mám komplet přestavbu loga na SXko koupenou včetně nového motoru. Jediné co zvažuji zda ještě to celé nepředělat ale jak píši výše, logo je komplet vše vyměněné a v mechanické problémy nebo nějaké problémy mohu skoro 100% vyloučit.
Díky za rady.
Je to de-facto stejný problém jak popisuje aramb zde
Pomalé točení helikoptéry ve směru proti hodinových ručiček CCW přibližně rychlost 10stupňu za 15-20s.
Udělal jsem změny podobné tomu co je popsané od aramba snad jen elektroniku jsem zatím neměnil ale výměna ložisek, komplet nová vrtulka, výměna příčné...
Změnil jsem dle poslední rady umístění senzoru (ne orientaci) na logu jsem ho dal nahoru na jednotku v-baru sice se mi lehce zlepšil otáčení ocasu ale zase když heli nakloním do dopředného letu tak začne stoupat čumák a jde jako by do pomalého přemetu. Dělal jsem před tím i autotrimovací let a dopadl podle logu dobře vše v zeleném. Co je ještě zajímavé že první let co jsem dělal byla heli opravdu velmi nestabilní na klopení (výškovku) bylo to jako řídit rodeo na býkovy stabilizovat ji znamenalo pomalu mikro posuny. (Dal jsem to za vinu špatně inicializaci, nejsem si jist zda jsem nehrabl do heli při zapnutí a inicializaci v-baru)
Takže otázky jsou?
1) Netušíte co muže způsobovat nizkofrekfenční vibrace na vrtulníku a kde hledat? (V letu mam vibrace cca 1100-1600) bez listí na stole nepřelezu 150. oboje je hodně pod to co se běžně léta.
2) Je možné že změnou senzoru přemístěním ho o 6-7cm výš se změní chování? předtím mi logo sice ve visu pomalu rotovalo ale letalo stabilně teď už ani neletá dobře?
3) Je to celé koupené v čr a je to v záruce zkoušeli by jste jiný senzor nebo rovnou poslali do mikada na reklamaci?
4) Jde nějak provést komplet reset v-baru a znova vše nastavit a může to pomoci nebo je to snaha o ničem?
Hodně těch otázek vím co by se mělo, zajímá mě co by jste dělali. Peko mi zde nabidl možnost pujčení jiného senzoru a to asi před tím než bych reklamoval to zkusím. Mám komplet přestavbu loga na SXko koupenou včetně nového motoru. Jediné co zvažuji zda ještě to celé nepředělat ale jak píši výše, logo je komplet vše vyměněné a v mechanické problémy nebo nějaké problémy mohu skoro 100% vyloučit.
Díky za rady.
Logo 600| AcroMaster Pro| Extra 300 EXP V2
FUTABA FX-30
FUTABA FX-30
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
Nizkofrekvencne vibracie su od hlavy. Vibracie mas 1600 pri akom lietani? Nie je dobre mat senzor na krabicke VStabi, potom senzor nie je uchyteny pevne a preto ti dviha nos. Prvy let bol nestabilny a dalsie uz boli ok? VStabi je nestabilne pokial nema dobre rozlisenie serv, skontroluj ake mas hodnoty rozsahu dosky cykliky v setupe. Priloz subor s nastavenim VStabi.
rcblog.houseofcode.eu
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
swalko píše:Nizkofrekvencne vibracie su od hlavy. Vibracie mas 1600 pri akom lietani? Nie je dobre mat senzor na krabicke VStabi, potom senzor nie je uchyteny pevne a preto ti dviha nos. Prvy let bol nestabilny a dalsie uz boli ok? VStabi je nestabilne pokial nema dobre rozlisenie serv, skontroluj ake mas hodnoty rozsahu dosky cykliky v setupe. Priloz subor s nastavenim VStabi.
Jo to o hlavě jsem si také přečetl ale jak říkám vše tam je vyměněné stále problém přetrvává. Při létání relativně katolickém normální let. Když s tím nejvíc pumpuji tak se dostanu nebo jsem se dostaval k hodnotě cca 1800 +/- ale upozorňuji že to normálně chodilo s tím nastavením které posílám. Jen lehce při dlouhem visu si člověk a jen ten který řidil všiml že je nutné stále dorovnávat ocas.
jo přiložit zde soubor s koncovkou vbr nejde tak jsem tam dopsal.txt změnit to asi zvladne každý.
- Přílohy
-
- V_bar_31.8.2013.vbr.txt
- (5.48 KiB) Staženo 91 x
Logo 600| AcroMaster Pro| Extra 300 EXP V2
FUTABA FX-30
FUTABA FX-30
Re: Vbar 5.0 zkušenosti
Senzor pouzity v Silverline je podstatne presnejsi, ale chyta nizkofrekvencne vibracie. Po prechode na Silverline mi TDR trochu driftoval cez kridielka, vyskovku aj po vrtulke. Autotrim to vsak vsetko vyriesil. Rovnako som to riesil aj na jednom Logu. Daj senzor na spodne plato tam kde ma byt, zresetuj autotrim a skus ho spravit znova. Ak to nepomoze, vyskusaj iny senzor, mozno tvoj kus driftuje viac nez je zdrave. Bezhlave menenie dielov malokedy nieco vyriesi.
rcblog.houseofcode.eu