Energizer NiMH 2500mAh ako pohonne ?

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Zpráva
Autor
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

Energizer NiMH 2500mAh ako pohonne ?

#1 Příspěvek od Pedro35 »

je mozne pouzit po zletovani do paku akumulatory z hypermarketu
Energizer NiMH 2500mAh (cena cca 100 Sk za kus) na pohon jednosmerneho motora s odberom do 10 A?

Obrázek
Uživatelský avatar
pepan
Příspěvky: 409
Registrován: čtv 29.12.2005 0:00
Bydliště: Přibyslav

#2 Příspěvek od pepan »

Obávám se, že tyhle akumulátory takové proudy ani nedávají. Moje letité zkušenosti s tužkami ukazují na reálné proudy do 8 A s vrtulí 6/3 nebo 6/3,5.Potom počítej s poklesem napětí při chodu a snížením výkonu.Myslím, že by ti trochu pomohl tento článek při výběru...
http://www.prcek.ic.cz/stranky/index.php?id=27
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#3 Příspěvek od zdzd »

Otázka je špatně položená. Nejde o to, zda je možné použít, ale o to kolikrát.

Odpověď zní: Na prstech jedné ruky by spočítal...
dusi
Příspěvky: 1654
Registrován: ned 15.01.2006 0:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od dusi »

Zabudni.

Tieto aku majú veľa necností. Udávaná kapacita platí len pre vybíjanie malým prúdom a pri nabíjaní viac, ako 1/10 C sa dostaví aj veľké samovybíjanie a veľmi, veľmi krátená životnosť. Pri zaťažení prúdom, obvyklým v modelárstve, tak poklesne napätie, že až... A po pár letoch ich zahodíš.

Tu neušetríš. Kúp si 2/3A NiMH GP 1300 a pri podobnej cene za článok si naozaj zalietaš, 15 A odber nebude problém, nabíjanie 1,3A tiež nie a vydržia ti podľa počtu lietaní aj dva roky. Pri tvojom odbere aj sto cyklov, možno viac.
Ďusi
DepronTeam
Taranis X9D+ (TGY-i6, FC-16),TopmodelCZ Astra, EPP JAK-7, Algol, E-III, B-25
Uživatelský avatar
Maverick
Příspěvky: 686
Registrován: stř 06.06.2007 0:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Maverick »

Ja jsem používám SANYO 2500 mAh, ale jen jako přijímačové, a jsem spokojen, ale viděl jsem Sanyo AAA 2500mAh ve vrtulníku tak to asi nebude tak špatné a cena není zas tak moc
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od m2 »

Používal som konkrétne tieto tužky chvíľu v buggine ako prijímačovky, a už ani tento druh prevádzky im moc nesedel, na pohon a 10A rovno zabudni.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
s3030150
Příspěvky: 3658
Registrován: čtv 10.08.2006 0:00

#7 Příspěvek od s3030150 »

no text entered...
Naposledy upravil(a) s3030150 dne stř 23.04.2014 14:12, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
St0PIK
Příspěvky: 59
Registrován: ned 25.11.2007 0:00
Bydliště: Boskovice

#8 Příspěvek od St0PIK »

Jasně souhlas , ty baterky moc nabití nevydrží a odběr 10A ????
Uživatelský avatar
pepan
Příspěvky: 409
Registrován: čtv 29.12.2005 0:00
Bydliště: Přibyslav

#9 Příspěvek od pepan »

Tužky jako pohonné akumulátory jdou používat, ale pro jejich použití platí některé zásady zrovna tak, jako třeba pro používání lipolek nebo lionek, jen to někteří zkrátka nerespektují.Někteří si myslí, že mohou beztrestně brát ze sady 12-15 A...mohou, ale jak tu připomínal už zdzd, kolikrát? Setkal jsem se taky s modeláři, kteří nabíjejí osmičlánek 2100 mAh proudem 3 A, prej jim to nevadí!Jenže do měsíce přijdou žebrat o nové baterky, nějaký lepší, prej tyhle nic nevydrží....začal jsem při výrobě sad používat tavné lepidlo. Kdo mi přinese sadu s lepidlem vyteklým do obalu, rovnou ho vyhodím, tyhle články byly přetěžovány hned dvojím způsobem: velkými proudy buď při odběru nebo při nabíjení a nedostatečným chlazením při obojím! Klidně nabíjím své baterky proudem 2 A, ale chladím je!! Teplota při nabíjení nikdy nepřesáhla 30°C, zrovna tak při provozu v modelu ji účinným chlazením udržím do 42°C, mám to změřeno. Kolegovi jsem dal dvě sady svých už 2 roky používaných baterií Sanyo 2300 mAh s počtem 240 a 256 cyklů.Při prvním startu byl překvapenej, jak mu model jde svižně nahoru a motor mu vydržel plných 17 minut chodu, jeho stejné,ale podstatně mladší baterky byly líné a vydržely max. 10-11 minut, poslední 3-4 minuty už jen lítal vodorovně.Jenže po jeho přistání jsem ty svoje baterky neudržel v ruce. Měl jsem tam klešťák s tepelnou sondou a hned jsem ho použil, asi tři minuty po přistání měly baterky uvnitž obalu ještě 83°C!!! Jen jsem z konstatoval, že do 14 dnů bude po baterkách. A bylo. Takže doporučuji ladit výkon vrtulí na odběr max.7,5-8 A doma na stole, za letu odběr mírně poklesne.A hlavně nezapomenout na důkladné větrání v modelu! Nakonec takový motor 400 má největší účinnost při proudu 4-5 A.Samozřejmě, kdo potřebuje větší výkon pro svůj model, nepoužije 400, ale sáhne po výkonnějším motoru a k tomu musí nutně vzít jiné baterky.
Uživatelský avatar
LV
Příspěvky: 9200
Registrován: pát 05.01.2007 0:00
Bydliště: Trenčianska Turná
Kontaktovat uživatele:

Re: Energizer NiMH 2500mAh ako pohonne ?

#10 Příspěvek od LV »

Pedro35 píše:je mozne pouzit po zletovani do paku akumulatory z hypermarketu
Energizer NiMH 2500mAh (cena cca 100 Sk za kus) na pohon jednosmerneho motora s odberom do 10 A?

Obrázek

Mal som ich vo foťáku a vydržali cca pol roka. Stačilo jedno nabitie na rýchlonabíjačke (cca 500mA) a bolo po nich. Samovybíjanie jak sviňa. Po nabití urobili cca 50 fotiek, ale pokial stáli 14 dní nabité, tak maximálne 2-3 fotky a šlus.
Sú to hrozné šunty, ako všetky hypermarketovky...
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
Uživatelský avatar
pepan
Příspěvky: 409
Registrován: čtv 29.12.2005 0:00
Bydliště: Přibyslav

#11 Příspěvek od pepan »

To LV...konkrétně pro tuto značku s Tebou naprosto souhlasím, taky nepovedené jsou Sanyo 2500, Xcell 2500 max. 5A a jinak také velké samovybíjení...
rohe
Příspěvky: 989
Registrován: ned 17.12.2006 0:00
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od rohe »

Trošku od tématu. Mám doma MiniMonstříka (Leo-X) a mám tam 6x2500 NiMH Energizer, doba jízdy z tun. motorem (370) je 30 minut, baterky vyndavám dost horké, jezdím už přesně rok a baterky zatím drží, ale nedokážu odhadnout přesný odběr.
S tím nabíjením pohon. sad tady bylo napsáno už hodně, já se třeba řídím doporučeným nabíjením k danné baterce.
No a 2500NiMH Energizer bych si jako poh. sadu do letadla samozřejmě nikdy nedal :!:
Už to tady někdo psal, když už, tak opravdu 2/3A, ale ne GP 1300, ale <b>Intelect 1400.</b>
Naposledy upravil(a) rohe dne pát 04.01.2008 14:29, celkem upraveno 1 x.
s3030150
Příspěvky: 3658
Registrován: čtv 10.08.2006 0:00

Re: Energizer NiMH 2500mAh ako pohonne ?

#13 Příspěvek od s3030150 »

no text entered...
Naposledy upravil(a) s3030150 dne stř 23.04.2014 16:55, celkem upraveno 1 x.
Pedro35
Příspěvky: 192
Registrován: čtv 06.12.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Pedro35 »

pepan píše:Tužky jako pohonné akumulátory jdou používat, ale pro jejich použití platí některé zásady zrovna tak, jako třeba pro používání lipolek nebo lionek, jen to někteří zkrátka nerespektují.Někteří si myslí, že mohou beztrestně brát ze sady 12-15 A...mohou, ale jak tu připomínal už zdzd, kolikrát? Setkal jsem se taky s modeláři, kteří nabíjejí osmičlánek 2100 mAh proudem 3 A, prej jim to nevadí!Jenže do měsíce přijdou žebrat o nové baterky, nějaký lepší, prej tyhle nic nevydrží....začal jsem při výrobě sad používat tavné lepidlo. Kdo mi přinese sadu s lepidlem vyteklým do obalu, rovnou ho vyhodím, tyhle články byly přetěžovány hned dvojím způsobem: velkými proudy buď při odběru nebo při nabíjení a nedostatečným chlazením při obojím! Klidně nabíjím své baterky proudem 2 A, ale chladím je!! Teplota při nabíjení nikdy nepřesáhla 30°C, zrovna tak při provozu v modelu ji účinným chlazením udržím do 42°C, mám to změřeno. Kolegovi jsem dal dvě sady svých už 2 roky používaných baterií Sanyo 2300 mAh s počtem 240 a 256 cyklů.Při prvním startu byl překvapenej, jak mu model jde svižně nahoru a motor mu vydržel plných 17 minut chodu, jeho stejné,ale podstatně mladší baterky byly líné a vydržely max. 10-11 minut, poslední 3-4 minuty už jen lítal vodorovně.Jenže po jeho přistání jsem ty svoje baterky neudržel v ruce. Měl jsem tam klešťák s tepelnou sondou a hned jsem ho použil, asi tři minuty po přistání měly baterky uvnitž obalu ještě 83°C!!! Jen jsem z konstatoval, že do 14 dnů bude po baterkách. A bylo. Takže doporučuji ladit výkon vrtulí na odběr max.7,5-8 A doma na stole, za letu odběr mírně poklesne.A hlavně nezapomenout na důkladné větrání v modelu! Nakonec takový motor 400 má největší účinnost při proudu 4-5 A.Samozřejmě, kdo potřebuje větší výkon pro svůj model, nepoužije 400, ale sáhne po výkonnějším motoru a k tomu musí nutně vzít jiné baterky.


znamená to že pri nabíjaní si mám aktivovať u nabíjania vseobecne NiMH bateriek teplotné obmedzenie na 30 st. C, oni sa hlavne pri konci cyklu zohrejú možno aj na 50 st. C. Doteraz som mal nastavených 65 st. a vypínal delta peak, pomozem baterkam ak tam nastavim 30 st.C ?

Lietavam aj teraz v zima, nebude vadit baterke KAN 8,4 V 1300 mAh ak ju bude ofukovat -5 st. C ?
Uživatelský avatar
kottel
Příspěvky: 138
Registrován: sob 27.01.2007 0:00
Bydliště: Lodhéřov
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od kottel »

Ja mam v Easy Gliderovi Electric 8*Sanyo 1500 a pohoda...
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“