DJI NAZA pokračování
-
salamander
- Příspěvky: 705
- Registrován: pát 15.07.2011 0:00
- Bydliště: okr. Prievidza
Re: DJI NAZA
Niekto to takto robí , já som to ešte neskúšal ale keď sú rovnaké batérie nemal by to byť problém .
Re: DJI NAZA
Přesně tak. Tohle mi taky kamarád říkal, že se to tak dá dělat, ovšem já osobně bych nechtěl vyhořet kvůli tomu, že někde něco zkratuje nebo kdoví co. To radši ty baterky s jedním slabším článkem použiju na napájení FPV monitoru (až zanedlouho bude), nebo je paralelně zapojené dám do letadla (až jej budu mít - lítal jsem s kamarádovým Funcubem a těžká pohoda).
Re: DJI NAZA
Tak už nevím, co s tím...
Pořád nemůžu rozběhnout motory - ani nepípnou.
Tedy pípnou, ale jenom jednou krátce při připojení baterie, pak už nic - nejdou odemknout, prostě nic.
Udělal jsem následující:
1- Napájel "servokabely" přímo na regulátory.
2- Jenom s přijímačem jsem každý motor zvlášť nastavil (synchronizoval) max. - min. polohu plynu a jedou v pohodě.
3- Odpojil jsem z vodičů PLUS a připojil je na Nazu
4- V asistentu jsem vše nastavil a zkalibroval - vše fungule jak má, ale jenom v asistentovi.
- vypnutí motorů je nastaveno na "inteligent"
- přepínání režimů nastaveno na 3 polohvý přepínač a funguje
- FS je nastaven na 2 poloh. přepínači a taky v pohodě.
5- Na vysílači nejsou nastaveny pro plyn žádné subtrimy krajních poloh - vše od 100% do 100%.
Přesto všechno se mi nedaří provést (CSC) - motory mlčí !!
Jen s plezíru jsem vyzkoušel jiný příjímač, ale tím to stejně není.
Buď něco pořád přehlížím, nebo opravdu nevím.
Prosím o radu, už se s tím párám druhý týden..
Fotky zapojení jsem dal k sobě na "rajče", viz. http://vscharlie.rajce.idnes.cz/Dualsky_Hornet_460/
Pořád nemůžu rozběhnout motory - ani nepípnou.
Tedy pípnou, ale jenom jednou krátce při připojení baterie, pak už nic - nejdou odemknout, prostě nic.
Udělal jsem následující:
1- Napájel "servokabely" přímo na regulátory.
2- Jenom s přijímačem jsem každý motor zvlášť nastavil (synchronizoval) max. - min. polohu plynu a jedou v pohodě.
3- Odpojil jsem z vodičů PLUS a připojil je na Nazu
4- V asistentu jsem vše nastavil a zkalibroval - vše fungule jak má, ale jenom v asistentovi.
- vypnutí motorů je nastaveno na "inteligent"
- přepínání režimů nastaveno na 3 polohvý přepínač a funguje
- FS je nastaven na 2 poloh. přepínači a taky v pohodě.
5- Na vysílači nejsou nastaveny pro plyn žádné subtrimy krajních poloh - vše od 100% do 100%.
Přesto všechno se mi nedaří provést (CSC) - motory mlčí !!
Jen s plezíru jsem vyzkoušel jiný příjímač, ale tím to stejně není.
Buď něco pořád přehlížím, nebo opravdu nevím.
Prosím o radu, už se s tím párám druhý týden..
Fotky zapojení jsem dal k sobě na "rajče", viz. http://vscharlie.rajce.idnes.cz/Dualsky_Hornet_460/
Naposledy upravil(a) VSCharlie dne sob 18.01.2014 14:14, celkem upraveno 1 x.
Nákazu léčím systematicky - "Pěkně kulkou po kulce".
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
- Pekacek77
- Příspěvky: 652
- Registrován: čtv 29.03.2012 14:23
- Bydliště: Pardubice, HK, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: DJI NAZA
Pokud v asistentovi vše funguje a regly pak nedělají nic, vypadá to na problém mezi řídící jednotkou a regulátory, jenže samotné regly ti fungují, tak nevím. Regulátory máš v ramenech připájené do desek kompletně a nebo jsi tam nechal jen rozvod napájení a připojení motorů? A co systémový konektor Hornetu pro připojení jejich řídící jednotky, používáš ho nadále pro propojení LED osvětlení a nebo ho máš nezapojený? Třeba ten systémák na spodní desce Hornetu máš zkratovaný, nevím.
Re: DJI NAZA
já tedy nevím, nic tam moc nevidím, ale zkusím se blbě zeptat : z réglů jsi odpojil zem - je to vidět na fotce, ale ty máš zem na červeným kabelu ? Nevím jak to máš zapojený, ale obvykle bývá červená plus. Máš nalinkovaný přijímač s vysílačem ?
Vlasta
Vlasta
Re: DJI NAZA
To Vlasta
Odpojil jsem PLUS a ne zem - špatně jsem to napsal, za chvíli to poravím..
Jo "Bindlé" to je.
To Pekacek77
- Regulátory jsou do desek ramen zapájené kompletně, jenom jsem k těm výstupům od regulátoru, v místě vstupu do desky ramene, napájel servokabely.
Na straně konektorů (do Nazy) jsem odpojil PLUS. to je ale vidět na těch fotkách.
- Osvětlení nemám zatím zapojené.
- Systémový konektor Horneta nemám zapojený.
Původně, než jsem pájel ty servokabely, jsem ho použil k vyvedení signálu k řídící jednotce, ale bez zapojeného PLUS i MÍNUS vodiče. Jenom signál a i tak to nefungovalo. Vyzkoušel jsem i variantu zapojení jenoho MÍNUS (bez PLUSU) a taky nic.
A protože v žádné z konfigurací zapojení přes syst. konektor motory nefungovaly, tak abych ten systémový konektor obešel, tak jsem pájel ty servokabely na regulátory.
A stejně nic...
Jen pro kontrolu - se zapojenou řídící jednotkou (Nazou), se synchronizace krajních poloh plynu dá, nebo nedá dělat ??
Podle mě nedá..
Odpojil jsem PLUS a ne zem - špatně jsem to napsal, za chvíli to poravím..
Jo "Bindlé" to je.
To Pekacek77
- Regulátory jsou do desek ramen zapájené kompletně, jenom jsem k těm výstupům od regulátoru, v místě vstupu do desky ramene, napájel servokabely.
Na straně konektorů (do Nazy) jsem odpojil PLUS. to je ale vidět na těch fotkách.
- Osvětlení nemám zatím zapojené.
- Systémový konektor Horneta nemám zapojený.
Původně, než jsem pájel ty servokabely, jsem ho použil k vyvedení signálu k řídící jednotce, ale bez zapojeného PLUS i MÍNUS vodiče. Jenom signál a i tak to nefungovalo. Vyzkoušel jsem i variantu zapojení jenoho MÍNUS (bez PLUSU) a taky nic.
A protože v žádné z konfigurací zapojení přes syst. konektor motory nefungovaly, tak abych ten systémový konektor obešel, tak jsem pájel ty servokabely na regulátory.
A stejně nic...
Jen pro kontrolu - se zapojenou řídící jednotkou (Nazou), se synchronizace krajních poloh plynu dá, nebo nedá dělat ??
Podle mě nedá..
Nákazu léčím systematicky - "Pěkně kulkou po kulce".
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
Re: DJI NAZA
nejdřív to jednoduchý. Kalibrace se dělá s NAZOU, motor po motoru a bez vrtulí. Po kalibraci 100% / 0% je nutný to zkontrolovat. Teprve pak dělat další motor.
Nejsem elektrotechnik, ale regulátor se reguluje pomocí dvou kabelů. To, že třetí odpojíš je jen kvůli BECu, aby to nedělalo v bordel - zapojení 4 zdrojů dohromady. Netuším, který se má správně odpojit (požívám OPTO) , ale po jenom drátu snad nic nefunguje. Když připustím, že NAZA funguje, tak jediný problém je v tom, že nefunguje propojení NAZY a regulátorů. Zkus si udělat test na jednom motoru - kabel z regulátoru zapoj do servo testeru a uvidíš, zda to bude běhat. Blbost, která mě ještě napadá je, jestli nemáš při letování prohozený kabel signál + 2.kabel, ale to na testeru poznáš - nebude to fungovat. U NAZY je signál ten horní pin.
Vlasta
Nejsem elektrotechnik, ale regulátor se reguluje pomocí dvou kabelů. To, že třetí odpojíš je jen kvůli BECu, aby to nedělalo v bordel - zapojení 4 zdrojů dohromady. Netuším, který se má správně odpojit (požívám OPTO) , ale po jenom drátu snad nic nefunguje. Když připustím, že NAZA funguje, tak jediný problém je v tom, že nefunguje propojení NAZY a regulátorů. Zkus si udělat test na jednom motoru - kabel z regulátoru zapoj do servo testeru a uvidíš, zda to bude běhat. Blbost, která mě ještě napadá je, jestli nemáš při letování prohozený kabel signál + 2.kabel, ale to na testeru poznáš - nebude to fungovat. U NAZY je signál ten horní pin.
Vlasta
Re: DJI NAZA
J.j.
Kalibrace:
- Zapnout vysílač a dát plný plyn
- Připojit napájení do koptéry, počkat až regulátor dlouze pípne
- Po pípnutí regul. dát plyn do minima a počkat, až to regulátor potvrdí krátkým pípnutím a po té odpojit napájení koptéry (Nazy)
Jinak řečeno - takhle, viz. http://www.youtube.com/watch?v=6peBhHNGBWE
Takhle jsem to dělal v sestavě vysílač a přijímač, s každým motorem - rameno v koptéře a zapojeny plus, mínus a signál - fungovalo to, motory točily.
Není tedy možné, aby jsem prohodil vodiče v sevokabelu, jednak si dávám pozor a v tomto případě (viz. výše), by motor (rgul.) nereagoval na "plyn".
Takhle (bez Nazy) to funguje jak má - http://vscharlie.rajce.idnes.cz/Dualsky ... CN1855.jpg
Zapojení - rameno v koptéře, srvokabel přiipojen do Nazy s plus, mínus a signál jsem zatím nedělal, obávám se že by protí sobě šly BEC regulátoru a napájení Nazy.
Při zapojení - rameno v koptéře, servokabel od regulátoru zapojen - Mínus a Signál, regulátor jenom krátce pípne a je jedno v jaké poloze je plyn, protože po té už na nic nereaguje...
Jako by tomu scházel PLUS !!
Což je divné, protože jiní to tak používají a funguje jim to...
Třeba zapojení Naza Lite a Hornet 460 s vyvedením signálu od syst. konektoru Hornetu, viz. - http://www.youtube.com/watch?v=WQFqx3mcG28
Mě to nefungovalo...
Mimochodem podle toho, co je nakresleno na Naze - Mínus nahoře, Plus střed a Signál dole.....
Kalibrace:
- Zapnout vysílač a dát plný plyn
- Připojit napájení do koptéry, počkat až regulátor dlouze pípne
- Po pípnutí regul. dát plyn do minima a počkat, až to regulátor potvrdí krátkým pípnutím a po té odpojit napájení koptéry (Nazy)
Jinak řečeno - takhle, viz. http://www.youtube.com/watch?v=6peBhHNGBWE
Takhle jsem to dělal v sestavě vysílač a přijímač, s každým motorem - rameno v koptéře a zapojeny plus, mínus a signál - fungovalo to, motory točily.
Není tedy možné, aby jsem prohodil vodiče v sevokabelu, jednak si dávám pozor a v tomto případě (viz. výše), by motor (rgul.) nereagoval na "plyn".
Takhle (bez Nazy) to funguje jak má - http://vscharlie.rajce.idnes.cz/Dualsky ... CN1855.jpg
Zapojení - rameno v koptéře, srvokabel přiipojen do Nazy s plus, mínus a signál jsem zatím nedělal, obávám se že by protí sobě šly BEC regulátoru a napájení Nazy.
Při zapojení - rameno v koptéře, servokabel od regulátoru zapojen - Mínus a Signál, regulátor jenom krátce pípne a je jedno v jaké poloze je plyn, protože po té už na nic nereaguje...
Jako by tomu scházel PLUS !!
Což je divné, protože jiní to tak používají a funguje jim to...
Třeba zapojení Naza Lite a Hornet 460 s vyvedením signálu od syst. konektoru Hornetu, viz. - http://www.youtube.com/watch?v=WQFqx3mcG28
Mě to nefungovalo...
Mimochodem podle toho, co je nakresleno na Naze - Mínus nahoře, Plus střed a Signál dole.....
Nákazu léčím systematicky - "Pěkně kulkou po kulce".
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
Re: DJI NAZA
nemám Naza Lite, ale V2, což by v konektorech neměl být rozdíl. Tady je scan orig.návodu pro NAZA Lite. Jestli to nedali vzhůru nohama, tak signál je nahoře.....
Vlasta
Vlasta
Re: DJI NAZA
Mají to vzhůru nohama..
Když se pořádně podíváš, tak ten "vystouplý nálitek" futaba konektoru, je na té malé fotce nahoře.
To znamená, že to na té malé kresbě mají namalováno tou červenou nálepkou dolů.
Když je nálepka nahoře, tak to vedení - signál, je dole a nahoře je mínus..
Ostatně na té nálepce je to kreslené správně - SIGNÁL u drážky a ta je dole..
Když se pořádně podíváš, tak ten "vystouplý nálitek" futaba konektoru, je na té malé fotce nahoře.
To znamená, že to na té malé kresbě mají namalováno tou červenou nálepkou dolů.
Když je nálepka nahoře, tak to vedení - signál, je dole a nahoře je mínus..
Ostatně na té nálepce je to kreslené správně - SIGNÁL u drážky a ta je dole..
Nákazu léčím systematicky - "Pěkně kulkou po kulce".
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
- Pekacek77
- Příspěvky: 652
- Registrován: čtv 29.03.2012 14:23
- Bydliště: Pardubice, HK, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: DJI NAZA
Já z ramen vyvedl jen "signální" vodiče, napájení ne. Viz obrázek. Stejně budu za pár dní překopávat vše na rám F450, systém Hornetu se mi zatím moc neosvědčil (mám jej necelý rok), každý pád odnese rameno a nebo rameno i deskou plošáku (popř centrální rozvodnou deskou), na výměnu je třeba páječku (na cesty nepraktické). Cena ramene/plošáku/nožky podvozku se vyrovná ceně ramene pro F450. Systém vrutů v nevyztuženém plastu nevydrží věčně. Už nedůvěřuji systému konektorů rameno/deska. Navíc se spodní plastový díl (vana) u dovozce nedá objednat (!).
Re: DJI NAZA
j.j.
Jen pro jistou - předpokládám, že ten signálový vodič máš na spodním "pinu"..
A taky že to celé krmíš z "BEC-u" Nazy
Máš ještě nějaké fotky (celkového zapojení), které by jsi mohl ukázat, nebo mi poslat ?
Podle mě je asi vadná ta Naza, nebo mám ještě jednu, celkem zoufalou teorii, ve stylu - tonoucí se stébla chytá..
Ta je.. (mimo toho, že je opravdu zoufalá)
I když Naza v asistentovi ukáže, že plyn je dole a i potvrzuje to i zobrazení dráhy plynu, "křidélek" a "směrovky" na vysílači, tak šířka řídících impulzů krajních poloh toho nového vysílače DX9 DSMX, není dostatečná pro odemknutí motorů.
Prostě si Naza "myslí", že nejsou až úplně v "krajních polohách".
Ale to je opravdu zoufalá teorie a odporují ji údaje v "asistentu"....
Jinak mimo vadné Nazy, už opravdu nevím, co by to mohlo být, ani jak ověřit, jestli je v pořádku.
Snad jenom koupit jednotku FC430 (vyhozené peníze) a vyzkoušet to s ní.
Pokud by to fungovalo, tak je špatná Naza, nebo platí ta zoufalá teorie.
Jen pro jistou - předpokládám, že ten signálový vodič máš na spodním "pinu"..
A taky že to celé krmíš z "BEC-u" Nazy
Máš ještě nějaké fotky (celkového zapojení), které by jsi mohl ukázat, nebo mi poslat ?
Podle mě je asi vadná ta Naza, nebo mám ještě jednu, celkem zoufalou teorii, ve stylu - tonoucí se stébla chytá..
Ta je.. (mimo toho, že je opravdu zoufalá)
I když Naza v asistentovi ukáže, že plyn je dole a i potvrzuje to i zobrazení dráhy plynu, "křidélek" a "směrovky" na vysílači, tak šířka řídících impulzů krajních poloh toho nového vysílače DX9 DSMX, není dostatečná pro odemknutí motorů.
Prostě si Naza "myslí", že nejsou až úplně v "krajních polohách".
Ale to je opravdu zoufalá teorie a odporují ji údaje v "asistentu"....
Jinak mimo vadné Nazy, už opravdu nevím, co by to mohlo být, ani jak ověřit, jestli je v pořádku.
Snad jenom koupit jednotku FC430 (vyhozené peníze) a vyzkoušet to s ní.
Pokud by to fungovalo, tak je špatná Naza, nebo platí ta zoufalá teorie.
Nákazu léčím systematicky - "Pěkně kulkou po kulce".
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
- Pekacek77
- Příspěvky: 652
- Registrován: čtv 29.03.2012 14:23
- Bydliště: Pardubice, HK, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: DJI NAZA
Ono není moc co fotit, prostě jsem připájel vodiče na tišťáky v ramenech a v těch jsem udělal drážky, aby žebra u kořene ramene ty dráty netlačily do tišťáku. Nemáš problém tam? BEC od Nazy připojuju Dean-T konektorem. Na fotce to není moc upravené, takový chumel drátů 
Odkud jsi? Třeba bys mohl zkusit nějakého majitele koptéry nebo plonkového reglu na vyzkoušení výstupu tvojí Nazy.
Odkud jsi? Třeba bys mohl zkusit nějakého majitele koptéry nebo plonkového reglu na vyzkoušení výstupu tvojí Nazy.
Re: DJI NAZA
Díky..
Já to udělal stejně, jediný rozdíl je jenom v tom, že jsem napájel na regulátor všechny tri vodiče servokabelu (+ - a signál).
To proto, aby jsem mohl zkoušet funkčnost jednotlivých regulátorů ramen pouze s přijímačem, napájeným od jejich BEC-ů.
(To funguje bez problémů - motory točí podle páky plynu.)
Drážku v krytu ramen jsem taky vybrousil - aby se kabel neskřípl, volně prochází.
Pak už jsem jenom připojil ramena, odpojil PLUS od servokabelů a připojil na Nazu, napájenou jejím zdrojem -viz fotky na "rajčeti".
Jsem z Brna..
Jo na rcgroups, viz. http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 52&page=16
jsem narazil na zmínku, že u DX8-9, taky záleží, jestli (a co), se reverzuje ve vysílači, nebo Naze.
Moc té řeči nerozumím..
Možná lepší "Amgličtinář", by to přeložil srozumitelněji.
A ještě poslední věc - Prohodil jsi ramena 2-4 fyzicky, nebo jenom zapojením kabelů do Nazy.
Podle mě by mělo stačit jenom prohodit kabely ramen, ale kdo ví, jestli to na té zákl. desce nemají nějak divně svázané.
I když ale i tak by to mimo neřiditelnosti, nemělo mít na nic vliv, motory by se měly odemknout i tak.
I když, kdo ví.......
Já to udělal stejně, jediný rozdíl je jenom v tom, že jsem napájel na regulátor všechny tri vodiče servokabelu (+ - a signál).
To proto, aby jsem mohl zkoušet funkčnost jednotlivých regulátorů ramen pouze s přijímačem, napájeným od jejich BEC-ů.
(To funguje bez problémů - motory točí podle páky plynu.)
Drážku v krytu ramen jsem taky vybrousil - aby se kabel neskřípl, volně prochází.
Pak už jsem jenom připojil ramena, odpojil PLUS od servokabelů a připojil na Nazu, napájenou jejím zdrojem -viz fotky na "rajčeti".
Jsem z Brna..
Jo na rcgroups, viz. http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 52&page=16
jsem narazil na zmínku, že u DX8-9, taky záleží, jestli (a co), se reverzuje ve vysílači, nebo Naze.
Moc té řeči nerozumím..
Možná lepší "Amgličtinář", by to přeložil srozumitelněji.
A ještě poslední věc - Prohodil jsi ramena 2-4 fyzicky, nebo jenom zapojením kabelů do Nazy.
Podle mě by mělo stačit jenom prohodit kabely ramen, ale kdo ví, jestli to na té zákl. desce nemají nějak divně svázané.
I když ale i tak by to mimo neřiditelnosti, nemělo mít na nic vliv, motory by se měly odemknout i tak.
I když, kdo ví.......
Nákazu léčím systematicky - "Pěkně kulkou po kulce".
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
- Pekacek77
- Příspěvky: 652
- Registrován: čtv 29.03.2012 14:23
- Bydliště: Pardubice, HK, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: DJI NAZA
Prohodil jsem pouze kabely, ramena zůstaly na svých místech. Dlouho jsem používal osvětlení ramen, takže bílé vpředu, navíc smysl otáčení rotorů sedí pro FC430, KK2.0 i Nazu. Číslování je ovšem různé.
Dnes jsem zalétával vyměněnou Nazu, vylétal jsem čtyři aku do bezpečného vybití, vše fungovalo, jen za celou dobu (cca 4x8 minut) se mi dvakrát stalo toto:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XH5EZ4lXurU[/youtube]
Dnes jsem zalétával vyměněnou Nazu, vylétal jsem čtyři aku do bezpečného vybití, vše fungovalo, jen za celou dobu (cca 4x8 minut) se mi dvakrát stalo toto:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XH5EZ4lXurU[/youtube]