F45 - Vše o tomto vrtulníčku

Začínáte nebo chcete začít s vrtulníkem.
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Ital
Příspěvky: 227
Registrován: pon 05.05.2003 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1456 Příspěvek od Ital »

Ted jsem ti změřil 2 nové trubky a obě mají naprosto přesně 9 mm díru.
Uživatelský avatar
Ital
Příspěvky: 227
Registrován: pon 05.05.2003 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1457 Příspěvek od Ital »

V pátek mi týden po objednání sledovanou poštou dorazil kovový vršek hnací hřídele: http://www.xtreme-production.com/xtreme ... 5be7263087 vřele doporučuji každému, komu se lámou plastové unašeče cykliky a neumí si je udělat sám. Mají to pefektně udělané, nehází to a celkově se helina dost uklidní, pokud chce někdo používat kameru. Doporučuji pouze závitníkem M-2 přeříznout z obou stran otvor pro šroubek M-1,8 mm, nevím, co je vedlo k tomu ho zeslabit a dal jsem tam původní M-2. Hřídelka rotorových listů je uložena ve 4. O kroužcích jako plovoucí což též napomáhá k uklidnění vibrací. Musel jsem vyrobit novou vrchní pružinu nad cykliku, neboť je od kovového dílu k cyklice zhruba o 1,5 mm dál. Ted jsem byl vylétat jedny baterky na zkoušku dole v baráku u schránek na place tak 3,5 x 4 m a poslouchá to na mm.
Uživatelský avatar
Ital
Příspěvky: 227
Registrován: pon 05.05.2003 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1458 Příspěvek od Ital »

Ještě jedna výhoda, pokud potřebujete perfektně srovnat flybare, nemusíte vytloukat násilím vroubkovanou hřídelku, je tam nová, hladká, držená 2. červíky.
Původní hezčí růžový vršek taky pasuje přesně, jen musíte použít menší přibalený šroubek. Myslím, že za dobytské ceny náhradních dílů u nás se tato koupě velmi brzy vyplatí, výměny těch plastových unašečů byly nekonečné.
Uživatelský avatar
Ital
Příspěvky: 227
Registrován: pon 05.05.2003 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1459 Příspěvek od Ital »

Diky tomu jsou uz na videich z podveseny kamery videt i objekty mezi nebem a zemi- do ted se heli permanentně kymacela nebo houpala... :'(
Pro thombu a ostatní.

Proti kymácení a poskakování po nebi občas dost pomůže, když se odmontují zadní 2 vzpěry, které jsou tam pouze pro parádu v původním provedení a nezabraňují rezonančnímu kmitání těžkého zadku s motorem za jistých okolností. Stačí je odšroubovat, trubičky nahřát nad plynem a konce protočit v nějakém matlavém vosku, nejlepší skare, nebo jiný lyžařský a za tepla je vrazit zpět do plastu, aby v něm držely, pak teprve výztuže začnou plnit svojí funkci a opětným zahřátím se dají rozebrat v případě poškození.
thomba
Příspěvky: 14
Registrován: pát 24.01.2014 21:48
Bydliště: Ždírec Doksy

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1460 Příspěvek od thomba »

Po likvidaci vule mezi drzakem listu a cyklikou (vule na FLYBAR CONNECT SHOULDER) a fixaci cykliky miralonem nebo pruzinkami je vse ok i s volnymi vzperami. Unasece vydrzeli take déle, ale stejne pak odešli, takze navrat k ohnutemu dratu byl jasny... Mimochodem je asi kazdemu jasne, ze gumickovani cykliky nebo podpirani sviracim spendlikem nebo ohnutym dratem znamena sice odstraneni vibraci cykliky, ale zkraceni jejiho naklonu na polovinu! Takze polovinu zabavy...
ESKY HB CP3, MJX F-45, dji Phantom 3 Advance
ebenoskabanos
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 23.01.2014 19:53
Bydliště: Plzeň

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1461 Příspěvek od ebenoskabanos »

Zdravím. Hledal jsem régl k zadnímu motoru co by pracoval rovnou se signálem PWM z desky přijímače od g-fetu. U tohoto píší že je vhodný i pro multi-koptéry a jestli to chápu tak pracuje se signálem PWM.

http://www.emotors.cz/regulatory/1796-hk-20a-esc-3a-ubec.html

Možná že tu píši úplnou kravinu, jelikož se v těch parametrech moc nevyznám. Budu rád když mi někdo zkušený poradí. Počítám že kdyby to bylo tak jednoduché a fungovalo to, už by jste to všichni používali. Sám bohužel régl nepřehraji a převodník taky sám nedám dohromady :( . Nebo mě můžete ukamenovat :lol:
Colibri V4.5, EasyCopter V6, Mjx F-45,
thomba
Příspěvky: 14
Registrován: pát 24.01.2014 21:48
Bydliště: Ždírec Doksy

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1462 Příspěvek od thomba »

Ital píše:Pokud to chceš vysvětlit technicky, namaluj si na vrtuli fixem čárky po 1. cm od osy, změř si přesně průměry, pro které si spočítáš obvod, tj vzdálenost, kterou urazí za 1. otáčku, pod každou..................ablovatí, bez tepla jsem jí znásilnit nezkoušel, ale možná by to šlo také. Přeji mnoho zdaru a pokud by si někdo troufl dokopat výrobce ke změně tvaru vrtule, fandil bych mu. Je fakt, že by pak nešly tak na odbyt zadní motorky. :D


Zkus to prosim nakreslit, z toho textu se ta myslenka neda pochopit ani teoreticka, ani tak praktická.
Diky
ESKY HB CP3, MJX F-45, dji Phantom 3 Advance
Uživatelský avatar
Ital
Příspěvky: 227
Registrován: pon 05.05.2003 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1463 Příspěvek od Ital »

Bohužel asi nikde nenarazíš na regler, který bude umět přímo PWM, tento druh modulace je lokální záležitost, neboť už z principu nejde na dálku přenášet více, než 1 kanál. Zabírá totiž celý přenosový kanál rozsahem 0-100 %. Obvykle si ho vytváří až samotný regulátor z PPM modulace, nebo v případě F-45 přijímačová deska v kooperaci s gyroskopem.
Uživatelský avatar
Ital
Příspěvky: 227
Registrován: pon 05.05.2003 0:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1464 Příspěvek od Ital »

Na netu toho najdeš o vrtulích mraky, stačí se podívat a zadat teorie vrtulí.
Na. př. http://www.minimakety.cz/howto/2010/Vrtule/index.php
ebenoskabanos
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 23.01.2014 19:53
Bydliště: Plzeň

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1465 Příspěvek od ebenoskabanos »

Ital píše:Bohužel asi nikde nenarazíš na regler, který bude umět přímo PWM, tento druh modulace je lokální záležitost, neboť už z principu nejde na dálku přenášet více, než 1 kanál. Zabírá totiž celý přenosový kanál rozsahem 0-100 %. Obvykle si ho vytváří až samotný regulátor z PPM modulace, nebo v případě F-45 přijímačová deska v kooperaci s gyroskopem.


Děkuji za radu. Asi dojedu ten kompletní zadní motor s převodovkou co mám náhradní doma. Pak mi nezbyde než požádat nějakýho machra v okolí Plzně nebo tady na fóru o pomoc s tim programováním réglu nebo převaděče PWM/PPM. :( Samozdřejmě s úplatou. Kdyby se někdo hlásil dobrovolně, tak se bránit nebudu :wink: Jsem v tom ztracenej...
Colibri V4.5, EasyCopter V6, Mjx F-45,
Endy
Příspěvky: 19
Registrován: sob 11.01.2014 19:31
Bydliště: Hodonín

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1466 Příspěvek od Endy »

ebenoskabanos píše:Děkuji za radu. Asi dojedu ten kompletní zadní motor s převodovkou co mám náhradní doma. Pak mi nezbyde než požádat nějakýho machra v okolí Plzně nebo tady na fóru o pomoc s tim programováním réglu nebo převaděče PWM/PPM. :( Samozdřejmě s úplatou. Kdyby se někdo hlásil dobrovolně, tak se bránit nebudu :wink: Jsem v tom ztracenej...


Napiš soukromou zprávu Srabsrabovi. Je to s ním domluvené - bude nám přehrávat regulátory na zadní motor - jsme tři, čekalo se na 4tého.
ebenoskabanos
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 23.01.2014 19:53
Bydliště: Plzeň

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1467 Příspěvek od ebenoskabanos »

Endy píše:Napiš soukromou zprávu Srabsrabovi. Je to s ním domluvené - bude nám přehrávat regulátory na zadní motor - jsme tři, čekalo se na 4tého.


díky :wink: napsal jsem mu tak uvidím
Colibri V4.5, EasyCopter V6, Mjx F-45,
thomba
Příspěvky: 14
Registrován: pát 24.01.2014 21:48
Bydliště: Ždírec Doksy

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1468 Příspěvek od thomba »

O nabijeckach už se tady diskutovalo, ale...
Mám celkem 3 baterky - 2x origo a 1x RAYku 2700 mAh. Origo nabijecku jsem zahodil hned a používám balancer e-sky se kterym jsem zatím neměl problém, ale zkusil jsem použit imax b6, ale u všech 3 baterie mi hlásí connection break, nemate s tím někdo zkušenost?
Mimochodem ta Rayka je dlouhá jak tejden, ale po odříznuti vnitřního dorazu jde zasunout a výdrž je úplné úžasná, az mám obavu u výdrž motoru... :twisted:
ESKY HB CP3, MJX F-45, dji Phantom 3 Advance
ebenoskabanos
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 23.01.2014 19:53
Bydliště: Plzeň

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1469 Příspěvek od ebenoskabanos »

thomba píše:O nabijeckach už se tady diskutovalo, ale...
Mám celkem 3 baterky - 2x origo a 1x RAYku 2700 mAh. Origo nabijecku jsem zahodil hned a používám balancer e-sky se kterym jsem zatím neměl problém, ale zkusil jsem použit imax b6, ale u všech 3 baterie mi hlásí connection break, nemate s tím někdo zkušenost?
Mimochodem ta Rayka je dlouhá jak tejden, ale po odříznuti vnitřního dorazu jde zasunout a výdrž je úplné úžasná, az mám obavu u výdrž motoru... :twisted:


máš připojený silový i servisní konektor od baterie k nabíječce? když jsem zahodil originál nabíječku tak jsem myslel že stačí nabíjet pouze přes servisní konektor od mé equilibrium mini V2, ale musí být zapojeny oba konektory k nabíječce.
Colibri V4.5, EasyCopter V6, Mjx F-45,
thomba
Příspěvky: 14
Registrován: pát 24.01.2014 21:48
Bydliště: Ždírec Doksy

Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku

#1470 Příspěvek od thomba »

Fakt? Tak to slyším poprvé... Jsem zvyklej na balancer, tak jsem ani neschanel manuál...
Díky, vyzkousim
ESKY HB CP3, MJX F-45, dji Phantom 3 Advance
Zamčeno

Zpět na „Heli - začátečník“