utahování šroubů
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
-
Václav Procházka
- Příspěvky: 704
- Registrován: pon 30.09.2013 19:55
utahování šroubů
Na semináři ÚCL padnul jeden z dotazů, jestli se smí používat v copterách GPS - jednoznačná odpověď ÚCL - nesmí. Musí být vyjmuta a trvale odpojena. Pokud chce uživatel používat GPS v coptéře, jediná cesta je registrace coptéry a pilota. K těmto rozhodnutím nutí okolnosti - (poslední měsíc je mapováno 13 ulétnutých copter v ČR).
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Václav Procházka píše:Na semináři ÚCL padnul jeden z dotazů, jestli se smí používat v copterách GPS - jednoznačná odpověď ÚCL - nesmí. Musí být vyjmuta a trvale odpojena. Pokud chce uživatel používat GPS v coptéře, jediná cesta je registrace coptéry a pilota. K těmto rozhodnutím nutí okolnosti - (poslední měsíc je mapováno 13 ulétnutých copter v ČR).
Jó, tak to určitě museli vymyslet hlavou.
Navrhuji v dalším kroku zakázat v autech airbagy, protože za poslední měsíc je evidováno 13 případů, kdy někomu airbag zlomil vaz.
Napadlo vůbec někoho zkoumat, kolik na těch 13 případů ulítlých koptér připadá případů, kdy GPS ten model zachránilo? Případně kolik z těch případů ulítlých koptér bylo způsobeno právě poruchou GPS? Protože ono to samozřejmě může uletět (a uletí) i bez GPS.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Václav Procházka píše:Na semináři ÚCL padnul jeden z dotazů, jestli se smí používat v copterách GPS - jednoznačná odpověď ÚCL - nesmí. Musí být vyjmuta a trvale odpojena. Pokud chce uživatel používat GPS v coptéře, jediná cesta je registrace coptéry a pilota. K těmto rozhodnutím nutí okolnosti - (poslední měsíc je mapováno 13 ulétnutých copter v ČR).
Nojo, utahování šroubů začíná. Pokračování, které se už reálně chystá na úrovni vypracovávání expertních a legislativních podkladů = povinná registrace jakýchkoliv létajících zařízení vybavených foto/kamerou (patrně cestou novely novela zákona č. 101/2000 Sb. o Ochraně osobních údajů...).
-
Václav Procházka
- Příspěvky: 704
- Registrován: pon 30.09.2013 19:55
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
A bude hůř. Aktuálně se pracuje na spolupráci PČR, Městkých policií, ČOI, kteří budou provádět kontroly. Nástroje mají k dispozici 
Naposledy upravil(a) Václav Procházka dne ned 27.04.2014 10:31, celkem upraveno 1 x.
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Ty jsi tam byl Václave ? Bohužel tento jejich postoj svědčí jen o úplné neodbornosti a neinformovanosti, neboť GPS se v koptérách primárně nepoužívá pro nějaké "automatické létání", ale pro přídavnou stabilizaci letadla. Z jejich vlastních předchozích výkladů totiž jasně vyplývá, že se jedná hlavně o to, aby nebylo letadlo vybaveno automatickým systémem letu (např. let na Home pozici při FS), což je splněno při konfiguraci FS pro okamžité přistání. Neviděl jsem nikde v doplňku X, že by tam bylo napsáno (pokud jsem se nepřehlédl), že v modelu letadla nesmí být GPS jako taková, to je opravdu do nebe volající hloupost.Václav Procházka píše:Na semináři ÚCL padnul jeden z dotazů, jestli se smí používat v copterách GPS - jednoznačná odpověď ÚCL - nesmí. Musí být vyjmuta a trvale odpojena. Pokud chce uživatel používat GPS v coptéře, jediná cesta je registrace coptéry a pilota. K těmto rozhodnutím nutí okolnosti - (poslední měsíc je mapováno 13 ulétnutých copter v ČR).
Ono totiž GPS je součástí všech možných pomocných stabilizačních jednotek, nebo i OSD systému nejen koptér, ale v letounech (aerodyn) i heli. Jaksi si nedokážu představit, že by to všichni museli vytrhat a zahodit, to je absurdní, když to je určeno jen např. pro informace. V tom případě by jste na letadlech nemohli vozit ani žádné GPS trackery
A ano, GPS ve funkci senzoru pro auto návrat je to daleko bezpečnější funkce, než když tam není a nechá se to spadnout na místě FS, to je opravdu na hlavičku, stejně jako ta chystaná registrace kamer, to už je neskutečně absurdní, očekával bych, že bychom také měli registrovat on-board kamery v autech, ty také dle toho výkladu mohou porušovat nějaké soukromí někoho.
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
-
Václav Procházka
- Příspěvky: 704
- Registrován: pon 30.09.2013 19:55
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Petře, já tam nebyl byl tam kamarád, tak mě informoval.
No právě, dle ÚCL je GPS zásadní problém. Lidé létají ve městech a v zástavbách, kde při výpadcích GPS signálu, dochází k ulétnutí a haváriím.
ÚCL mají za úkol z pověření státu, chraňovat občany. Kdyby ty masy nezodpovědných létačů, nebyli blbí a nelétali nad obydlenými zonami...nemuselo k tomu dojít.
Dle ÚCL a NBU je aktuelní situace neúnosná a je potřeba konat ve prospěch ochrany občanů, oni si to u státní moci obhájí.
Ono se to dalo celosvětově očekávat, tento průběh. Vlastně i DJI na to velice rychle zareagovalo patřičnými omezení.
Na kamery v autech se prý připravuje zvláštní předpis - budeš je moc používat, akorát nesmíš záznam zveřejňovat. Po max. 3 dnech musíš záznam smazat.
No právě, dle ÚCL je GPS zásadní problém. Lidé létají ve městech a v zástavbách, kde při výpadcích GPS signálu, dochází k ulétnutí a haváriím.
ÚCL mají za úkol z pověření státu, chraňovat občany. Kdyby ty masy nezodpovědných létačů, nebyli blbí a nelétali nad obydlenými zonami...nemuselo k tomu dojít.
Dle ÚCL a NBU je aktuelní situace neúnosná a je potřeba konat ve prospěch ochrany občanů, oni si to u státní moci obhájí.
Ono se to dalo celosvětově očekávat, tento průběh. Vlastně i DJI na to velice rychle zareagovalo patřičnými omezení.
Na kamery v autech se prý připravuje zvláštní předpis - budeš je moc používat, akorát nesmíš záznam zveřejňovat. Po max. 3 dnech musíš záznam smazat.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
dt píše:Napadlo vůbec někoho zkoumat, kolik na těch 13 případů ulítlých koptér připadá případů, kdy GPS ten model zachránilo? Případně kolik z těch případů ulítlých koptér bylo způsobeno právě poruchou GPS? Protože ono to samozřejmě může uletět (a uletí) i bez GPS.
Blbý je, že i když je to jistě dobře míněné jako ochrana lidstva, v důsledku je to zase jen kontraproduktivní plácnutí do vody - nikdo v životě nemůže ten business zastavit ani uhlídat a pokud by nedej bože opravdu k něčemu došlo a ulítlý copter někoho zranil nebo něco rozflákal, tak jediný výsledek bude ten, že se poškozený o náhradu škody bude muset soudit a dostane bůhvíco nebo taky kulový, místo jednoduché úhrady z pojistky.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Václav Procházka píše:Dle ÚCL a NBU je aktuelní situace neúnosná a je potřeba konat ve prospěch ochrany občanů, oni si to u státní moci obhájí.
Vážně ta argumentace byla taková? Jako že zákazem GPS přestane létání v zástavbě? Nebo že bude zákazem GPS létání v zástavbě bezpečnější? To tam vážně nikdo nevidí tu nesmyslnost takového opatření?
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
dt píše:To tam vážně nikdo nevidí tu nesmyslnost takového opatření?
Problém prostě roste a paradoxně asi nejde ani tak o ty úlety, ale o to, že tu a tam někdo nakoukne někam, kam nemá - politikovi je úplně jedno, že někdy někde uletí dron, ale se_e ho, že mu někdo kouká přes plot na manželku resp. milenku.
Takže úředník má pokyn KONAT a tak koná. A páč neví, co s tím, tak prostě zakazuje to, co může, aby znepříjemnil život. Nic víc. Jinou logiku v tom nehledejte.
Kamery do auta jsou trochu něco jiného, ty se pohybují na veřejných místech a to se smí.
Naposledy upravil(a) off dne ned 27.04.2014 12:32, celkem upraveno 1 x.
-
Václav Procházka
- Příspěvky: 704
- Registrován: pon 30.09.2013 19:55
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
ážně ta argumentace byla taková? Jako že zákazem GPS přestane létání v zástavbě? Nebo že bude zákazem GPS létání v zástavbě bezpečnější? To tam vážně nikdo nevidí tu nesmyslnost takového opatření?
Problém je asi ten, že když nějakému létači ulétne tímto způsobem koptera, je anonymní.
Kdežto registrovaný člověk si rozmyslí, co může a co ne a hlavně tím, že má OKčko a pojištění, není anonymní.
Problém je asi ten, že když nějakému létači ulétne tímto způsobem koptera, je anonymní.
Kdežto registrovaný člověk si rozmyslí, co může a co ne a hlavně tím, že má OKčko a pojištění, není anonymní.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Václav Procházka píše:Problém je asi ten, že když nějakému létači ulétne tímto způsobem koptera, je anonymní.
Kdežto registrovaný člověk si rozmyslí, co může a co ne a hlavně tím, že má OKčko a pojištění, není anonymní.
Já ten problém samozřejmě chápu. Ale nechápu jeho řešení. Máme tu dvě skupiny lidí - zodpovědní, kteří provozují své modely tam kde mají a způsobem jakým mají, a ti ostatní. Chceme těm ostatním znemožnit páchat jejich zvěrstva, takže uzemníme ty zodpovědné? Buď jsem vážně natvrdlý, nebo nevím.
Podle mě máme už nyní v zákonech dost opatření k tomu, aby nezodpovědné lítání bylo postižitelné. Evidentně to nikoho nesere. Takže vydáme další nařízení. A jako ono se něco změní? Ani prd. Řešením je vyslat do ulic chlapíky s brokovnicí, aby ty stroje sestřelovali (nejlépe včetně majitelů), když už tam teda tak vadí, a ne vydávat další zákazy.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Vidím, že bude veselo, ohledně zpřísňování. V nejhorším případě tu GPS odpojím. Bude se bez toho dát lítat taky, akorát že ve větru se s ní lítá pohodlněji. Prostě Kocourkov.
Zbytek příspěvku vrácený do sekce Phantom...
Zbytek příspěvku vrácený do sekce Phantom...
Naposledy upravil(a) Marek_Km dne ned 27.04.2014 12:11, celkem upraveno 1 x.
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Začínáme se stávat nějakou podivnou středoasijskou boratovskou republikou, kde si kdejaký přihlouplý úředník či zákonodárce chce udělat jméno či prémii naprostou debilním rozhodováním, bez žádného odborného zázemí či vlastní přirozené inteligence.
Už proto, aby jsem měli nějakou budoucí vyjednávací pozici doporučuji každému zde podpořit iniciativu hlavního admina TomaseC pro založení nového spolku leteckých amatérů na bázi zdejšího fóra. Nestojí to žádné peníze, nemusíte na brigády ani se přihlašovat v nějakém dosavadním klubu. Tam bychom mohli dostatečně silným hlasem hájit pozici leteckých modelářů, a ne žádných "bezpilotních letadel" se všemi důsledky, a to vysoce odborně. Dalo by se i lobovat při různých zákonodárných sborech a pod.
Celá ta situace je bohužel způsobena i totální animozitou některých rigidních modelářů ze stávajících klubů, kteří od nás tzv. dávají ruce pryč, někteří dokonce aktivně proti nám vystupují (i zde jich je dost, vzpomeňme si např. na celou aférku kolem obnovení pojištění u ČMAA), hájí si jen své vlastní písečky, a velmi dobře si s ÚCL rozumí při přípravě těchto obludných bonzáckých opatření.
Argumentům o nějakých ulítlých koptérách absolutně nemohu rozumět (natolik mě moje odborné vzdělání, zkušenosti i přirozená inteligence nedovolí), naopak je to naprosto hloupý a primitivní postoj, stejně tolik či více ulétává a s daleko horšími možnými důsledky jiných modelů (nebude jmenovat ani kategorii ani konkrétně, už jsem za to dostal přes prsty, a každý to může i zde najít sám). A ta "ulítlá" koptéra může právě díky svým technologiím (vč. GPS) přistát sama naprosto bezpečně, na rozdíl od jiných "létajících modelů", které odfoukne vítr (s nadsázkou řečeno)...
Samozřejmě je to způsobeno i řadou blbců, kteří si to koupí pouze jako nějaké další příslušenství pro svůj iNěco (tady se omlouvám předem příp. majitelům iNěco), kteří s tím budou létat kdykoliv a hlavně zcela kdekoliv (!), jen aby se mohli chvástat, a kterým to prodejci prodají bez čehokoliv, tady jsem donedávna obhajoval pozici, že prodejci za nic nemohou, nicméně nějakou osvětu by dělat měli, a vybírat by si měli, komu to prodají. To je samozřejmě iluzorní, když pominu jejich pořádný kšeft...
Už proto, aby jsem měli nějakou budoucí vyjednávací pozici doporučuji každému zde podpořit iniciativu hlavního admina TomaseC pro založení nového spolku leteckých amatérů na bázi zdejšího fóra. Nestojí to žádné peníze, nemusíte na brigády ani se přihlašovat v nějakém dosavadním klubu. Tam bychom mohli dostatečně silným hlasem hájit pozici leteckých modelářů, a ne žádných "bezpilotních letadel" se všemi důsledky, a to vysoce odborně. Dalo by se i lobovat při různých zákonodárných sborech a pod.
Celá ta situace je bohužel způsobena i totální animozitou některých rigidních modelářů ze stávajících klubů, kteří od nás tzv. dávají ruce pryč, někteří dokonce aktivně proti nám vystupují (i zde jich je dost, vzpomeňme si např. na celou aférku kolem obnovení pojištění u ČMAA), hájí si jen své vlastní písečky, a velmi dobře si s ÚCL rozumí při přípravě těchto obludných bonzáckých opatření.
Argumentům o nějakých ulítlých koptérách absolutně nemohu rozumět (natolik mě moje odborné vzdělání, zkušenosti i přirozená inteligence nedovolí), naopak je to naprosto hloupý a primitivní postoj, stejně tolik či více ulétává a s daleko horšími možnými důsledky jiných modelů (nebude jmenovat ani kategorii ani konkrétně, už jsem za to dostal přes prsty, a každý to může i zde najít sám). A ta "ulítlá" koptéra může právě díky svým technologiím (vč. GPS) přistát sama naprosto bezpečně, na rozdíl od jiných "létajících modelů", které odfoukne vítr (s nadsázkou řečeno)...
Samozřejmě je to způsobeno i řadou blbců, kteří si to koupí pouze jako nějaké další příslušenství pro svůj iNěco (tady se omlouvám předem příp. majitelům iNěco), kteří s tím budou létat kdykoliv a hlavně zcela kdekoliv (!), jen aby se mohli chvástat, a kterým to prodejci prodají bez čehokoliv, tady jsem donedávna obhajoval pozici, že prodejci za nic nemohou, nicméně nějakou osvětu by dělat měli, a vybírat by si měli, komu to prodají. To je samozřejmě iluzorní, když pominu jejich pořádný kšeft...
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
-
Václav Procházka
- Příspěvky: 704
- Registrován: pon 30.09.2013 19:55
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Ale nechápu jeho řešení. Máme tu dvě skupiny lidí - zodpovědní, kteří provozují své modely tam kde mají a způsobem jakým mají, a ti ostatní. Chceme těm ostatním znemožnit páchat jejich zvěrstva, takže uzemníme ty zodpovědné? Buď jsem vážně natvrdlý, nebo nevím. Asi by to chtělo spíše přemístit do Legislativy, abychom to zde nezasírali.
Vem si k čemu se přistoupilo od 1.4. 2014 ve Francii a Španělsku (bez registrace nesmíš létat s modelem a kamerou) pokud tě uvidí plolicie, zatkne tě a pokuta 10 tis Eur. Není to jen u nás, v USA je to ještě horší, můžeme se vztekat, zlobit, ale stejně s tím nic nenaděláme.
Vem si k čemu se přistoupilo od 1.4. 2014 ve Francii a Španělsku (bez registrace nesmíš létat s modelem a kamerou) pokud tě uvidí plolicie, zatkne tě a pokuta 10 tis Eur. Není to jen u nás, v USA je to ještě horší, můžeme se vztekat, zlobit, ale stejně s tím nic nenaděláme.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Václav Procházka píše:Vem si k čemu se přistoupilo od 1.4. 2014 ve Francii a Španělsku (bez registrace nesmíš létat s modelem a kamerou) pokud tě uvidí plolicie, zatkne tě a pokuta 10 tis Eur.
Vtip je v tom slově "pokud". Už vidím jak k nějaké létající věci hledají pilota, který je klidně 2km daleko.