utahování šroubů
Pravidla fóra
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
Pokud bude tlachání ve Smetišti zcela mimo téma modelářství, případně ohrožující pověst modelářství, bude příspěvek/téma odstraněno.
Životnost vláken bude 31dní. Pokud se neobjeví nový příspěvek tak bude vlákno likvidováno.
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: utahování šroubů
Bral bych to jen jako výklad nějakého pracovníka ÚCL na tom semináři.
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
Re: utahování šroubů
hravec píše:viděl bych to jako poplašnou zprávu nebo minimálně dezinformaci, či špatné pochopení....
a už vůbec si nedovedu představit pojem "vyjmuta a trvale odpojena" - není to ekvivalent? když něco vyjmu, je to tedy již samo o sobě odpojené, ted dá se říci trvale, do té doby, než to zase jmu a připojím
Tohle bude spíš dezinformace už z toho pohledu, že na palubě modelu může GPS plnit funkci třeba v rámci záznamu dráhy letu aniž by byla jakkoli propojena z řízením modelu.
Pokud jde o aktivní zasahování do řízení v rámci řídicí jednotky na základě údajů z GPS tak tam může zatím ÚCL vycházet jen z definice modelu v doplňku X zejména části, která specifikuje, že model není vybaven žádným zařízením umožňujícím automatický let na zvolené místo.
Pokud by se GPS ve smyslu stabilizace letu považovala za porušení pravidla v definici modelu, pak by se za porušení mohly považovat i jiné formy stabilizace např. s využitím tlakoměru pro udržování výšky případně i akcelerometrů, gyroskopů nebo kompasu. Pokud tedy ÚCL za použití GPS bez povolení začne udělovat postihy tak dříve či později dojde na podrobnější výklad ze strany Správního či dokonce Ústavního soudu.
Re: utahování šroubů
pokud by měl být zákaz GPS pak tedy v Doplňku X článek:
6.3 Bezpilotní letadlo s maximální
vzletovou hmotností větší než 0,91 kg musí být
vybaveno vestavěným bezpečnostním systémem,
který při poruše provede ukončení letu.
znamená co? sebedestrukční explozivní systém, který rozpráší model na atomy?
6.3 Bezpilotní letadlo s maximální
vzletovou hmotností větší než 0,91 kg musí být
vybaveno vestavěným bezpečnostním systémem,
který při poruše provede ukončení letu.
znamená co? sebedestrukční explozivní systém, který rozpráší model na atomy?
F306 Phantom 2 s H3-3D, FPV 5,8 GHz 400 mW, 7" monitor diverz., iOSD mini, MarcoPolo, Waterbuoy
Re: utahování šroubů
hravec píše:a už vůbec si nedovedu představit pojem "vyjmuta a trvale odpojena" - není to ekvivalent? když něco vyjmu, je to tedy již samo o sobě odpojené, ted dá se říci trvale, do té doby, než to zase jmu a připojím
To je podle me jenom reakce na to, ze nekdo na nejake diskusi nadhodil vtipny napad, ze bude vozit GPS ktery v pripade nejakeho problemu odhodi jako balastni zatez.
Re: utahování šroubů
hravec píše:vybaveno vestavěným bezpečnostním systémem,
který při poruše provede ukončení letu.
znamená co? sebedestrukční explozivní systém, který rozpráší model na atomy?
To znamena, ze v pripade problemu se aktivuje failsafe, ktery idealne (z pohledu UCL) model vypne a ten spadne jako cihla dolu, v mene idealnim pripade provede okamzity autoland. Tzn. zadny position hold nebo RTH pri failsafe.
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: utahování šroubů
Pokud to vlakno chapu dobre, tak ucl jedna i na zaklade udani nekterych modelaru, kterym se nelibi ze jini modelari litaji podle gps?
Tak to je teda ukazkova strelba do vlastnich rad.. To dopadne jak se vsemi protiteroristickymi zakony anebo se silnicnim fasismem - ti kteri doma vecer u piva tleskaji zpravam na nove jak zatocili s nejakym piratem co jede sedesat na prazdne silnici a druhy den na te same dostanou flastr za padesat dva a budou se strasne rozcilovat jak je to mozne, protoze oni jsou ti spravni obcane a vsechna ta protipiratska a protiteroristicka opatreni jsou namirena prece proti tem druhym, spatnym.. Ale uz bude pozde - dej blbci funkci vymysli lejstro, podej uradu prst utrhne ti ruku.
Nelitam coptery ani nehodlam, ale z takoveho jednani se mi chce blit.
Tak to je teda ukazkova strelba do vlastnich rad.. To dopadne jak se vsemi protiteroristickymi zakony anebo se silnicnim fasismem - ti kteri doma vecer u piva tleskaji zpravam na nove jak zatocili s nejakym piratem co jede sedesat na prazdne silnici a druhy den na te same dostanou flastr za padesat dva a budou se strasne rozcilovat jak je to mozne, protoze oni jsou ti spravni obcane a vsechna ta protipiratska a protiteroristicka opatreni jsou namirena prece proti tem druhym, spatnym.. Ale uz bude pozde - dej blbci funkci vymysli lejstro, podej uradu prst utrhne ti ruku.
Nelitam coptery ani nehodlam, ale z takoveho jednani se mi chce blit.
Quis custodiet ipsos custodes?
Re: utahování šroubů
hravec píše:pokud by měl být zákaz GPS pak tedy v Doplňku X článek:
6.3 Bezpilotní letadlo s maximální
vzletovou hmotností větší než 0,91 kg musí být
vybaveno vestavěným bezpečnostním systémem,
který při poruše provede ukončení letu.
znamená co? sebedestrukční explozivní systém, který rozpráší model na atomy?
Řekl bych, že základní problém je v tom, že uvedený odstavec se týká bezpilotního letadla. Já mám ale model letadla a to jsou 2 odlišné věci. Navíc mám přijímače které nemají failsafe. Jinak řečeno opět ukázka nekompetentnosti UCL. Když už mají snahu něco regulovat, tak by si alespoň měli nejdříve zjistit fakta.
Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom pokračování
Václav Procházka píše:Vem si k čemu se přistoupilo od 1.4. 2014 ve Francii a Španělsku (bez registrace nesmíš létat s modelem a kamerou) pokud tě uvidí plolicie, zatkne tě a pokuta 10 tis Eur. Není to jen u nás, v USA je to ještě horší, můžeme se vztekat, zlobit, ale stejně s tím nic nenaděláme.
Mohu dostat odkaz na příslušné předpisy, protože aktualizované předpisy z 2.4.2014 francouzské DGAC nic takového neřeší. Francouzské předpisy velmi striktně řeší vzdálenosti od osob, zvířat a obydlí, pro jednotlivé váhové skupiny dronů a možnou výšku a vzdálenost letu. Váhové skupiny mají, pokud si dobře pamatuji do 2kg, 2-4kg, do 25kg a poslední do 150kg.
Re: utahování šroubů
hravec píše:6.3 Bezpilotní letadlo s maximální
vzletovou hmotností větší než 0,91 kg musí být
vybaveno vestavěným bezpečnostním systémem,
který při poruše provede ukončení letu.
znamená co? sebedestrukční explozivní systém, který rozpráší model na atomy?
Podle přepisu ÚCL viz tento odkaz a tam viz popis v sekci F2.5 Systém zabezpečení při selhání (fail-safe) je tím myšleno odstavení motorů a současně např. vyhození padáku nebo aktivace obdoby airbagu apod. případně pád na zem v bezpečné vzdálenosti od osob a majetku.
jio píše:Řekl bych, že základní problém je v tom, že uvedený odstavec se týká bezpilotního letadla. Já mám ale model letadla a to jsou 2 odlišné věci. Navíc mám přijímače které nemají failsafe. Jinak řečeno opět ukázka nekompetentnosti UCL. Když už mají snahu něco regulovat, tak by si alespoň měli nejdříve zjistit fakta.
Ale doplněk X ani ÚCL netvrdí, že tím musí být vybaveny modely do 20 kg. Vztahuje se to zatím jen na bezpilotní letadla. Pokud model splňuje definici modelu letadla uvedenou v doplňku X a jeho vzletová hmotnost není vyšší než 20kg pak je pro něj zatím fail-safe z pohledu ÚCL pouze nezávazným doporučením.
- Kuba78
- Příspěvky: 2445
- Registrován: čtv 29.09.2005 0:00
- Bydliště: Vyšné Vlkodlaky
- Kontaktovat uživatele:
Re: utahování šroubů
Drondys píše:.. pak je pro něj zatím fail-safe z pohledu ÚCL pouze nezávazným doporučením.
teto metode se odjakziva rika salamova a je oblibena pri zavadeni vsech prasaren ktere soucasne vlady po svete delaji. na slovicko "zatim" obzvlaste ve spojeni s "boj proti ...izmu" sem alergicky.
Re: utahování šroubů
Kuba78 píše:teto metode se odjakziva rika salamova a je oblibena pri zavadeni vsech prasaren ktere soucasne vlady po svete delaji. na slovicko "zatim" obzvlaste ve spojeni s "boj proti ...izmu" sem alergicky.
Slovo "zatím" jsem uvedl, protože tady jeden nikdy neví co z nich vypadne v budoucnu ve smyslu názvu tohoto tématu aneb pomyslného "utahování šroubů" a není tedy vyloučeno ani to, že bude snaha zavést různé podobné regulace i pro modely v některých hmotnostních kategoriích pod 20 kg a protlačit patřičné možnosti k tomu i do zákona.
Re: utahování šroubů
Drondys píše:Podle přepisu ÚCL viz tento odkaz a tam viz popis v sekci F2.5 Systém zabezpečení při selhání (fail-safe) je tím myšleno odstavení motorů a současně např. vyhození padáku nebo aktivace obdoby airbagu apod. případně pád na zem v bezpečné vzdálenosti od osob a majetku.
tak to mě opravdu pobavilo, od kdy je nějaká směrnice byť státního orgánu závaznou legislativní formou usměrnění či regulace???? to je jako by se zákon o odpadech odkazoval na směrnici MŽP ČR o provádění třídění odpadů, včetně vysvětlení pojmů ...
mimochodem, pak bych tedy doporučoval, aby ÚCL předala své výmysly výrobcům a dovozcům, aby ty jejich požadavky akceptovali, protože pokud si něco koupím, je předpokladem, že splňuje legislativní požadavky nejen pro prodej, ale i pro používání v ČR! ... a pokud to ta prodávaná bezpilotní letadla nebudou splňovat, je na ČOI, aby nedovolila prodej....
ještě mě napadlo, že by bylo dobré podívat se někde, zda nějaká kvadro či vícekoptéra opravdu není skutečným létalem, protože pak by to byl dle těch bonzácky a salámisticky směrovaných úprav legislativy model a basta!
F306 Phantom 2 s H3-3D, FPV 5,8 GHz 400 mW, 7" monitor diverz., iOSD mini, MarcoPolo, Waterbuoy
Re: utahování šroubů
hravec píše:tak to mě opravdu pobavilo, od kdy je nějaká směrnice byť státního orgánu závaznou legislativní formou usměrnění či regulace????
To si ÚCL myslí a jeden právník (který by se v soukromém sektoru neuživil) MD ČR je v tom podporuje.
Re: utahování šroubů
úlet! měli by mít FS, tedy pořádný airbag protože můžou těžce narazit protože až to dá někdo k ústavnímu soudu, budou se hodně divit...!
F306 Phantom 2 s H3-3D, FPV 5,8 GHz 400 mW, 7" monitor diverz., iOSD mini, MarcoPolo, Waterbuoy
Re: utahování šroubů
hravec píše:tak to mě opravdu pobavilo, od kdy je nějaká směrnice byť státního orgánu závaznou legislativní formou usměrnění či regulace???? to je jako by se zákon o odpadech odkazoval na směrnici MŽP ČR o provádění třídění odpadů, včetně vysvětlení pojmů...
O tom nemá smysl se tady ve vztahu k bezpilotním letadlům dohadovat. Letecký zákon stanoví, že bezpilotní letadla mohou létat nad územím České republiky jen na základě povolení vydaném Úřadem a za podmínek stanovených Úřadem tj. sám zákon tyto podmínky blíže nestanoví a deleguje jejich stanovení na ÚCL. Podobné je to i v některých jiných zákonech, které taktéž neřeší vše až do podrobností.
Ve vztahu ke snaze regulovat do budoucna v tomto ohledu i modely lze očekávat od MD a ÚCL snahu rozšířit to případně v zákoně i na modely.