Když jsem četl, jak se občas lidem vymkne řízení koptéry s touto řídící jednotkou, říkal jsem si, že je to buď velká náhoda a nebo jasná chyba v něčem jiném. V sobotu jsem ale na vlastní kůži zažil tu beznaděj, kdy stroj nereaguje na nic, ani na fail safe a řítí se nenávratně k zemi. Naštěstí se to stalo na prázdné louce a dopad byl do měkkého křoví. Důvěra v tuto techniku ovšem spadla skoro na nulu a momentálně nemám odvahu vzlétnout jinde než na širé pusté pláni. S letadlem či vrtulníkem jsem takový "adrenalin" ještě nezažil (stovky vzletů oproti cca dvaceti s koptérou)
Ulétnutá NAZA
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Ulétnutá NAZA
Možná trochu kontroverzní anketa na první pohled. Jde mi ale jen o "místní" statistiku.
Když jsem četl, jak se občas lidem vymkne řízení koptéry s touto řídící jednotkou, říkal jsem si, že je to buď velká náhoda a nebo jasná chyba v něčem jiném. V sobotu jsem ale na vlastní kůži zažil tu beznaděj, kdy stroj nereaguje na nic, ani na fail safe a řítí se nenávratně k zemi. Naštěstí se to stalo na prázdné louce a dopad byl do měkkého křoví. Důvěra v tuto techniku ovšem spadla skoro na nulu a momentálně nemám odvahu vzlétnout jinde než na širé pusté pláni. S letadlem či vrtulníkem jsem takový "adrenalin" ještě nezažil (stovky vzletů oproti cca dvaceti s koptérou)
.
Když jsem četl, jak se občas lidem vymkne řízení koptéry s touto řídící jednotkou, říkal jsem si, že je to buď velká náhoda a nebo jasná chyba v něčem jiném. V sobotu jsem ale na vlastní kůži zažil tu beznaděj, kdy stroj nereaguje na nic, ani na fail safe a řítí se nenávratně k zemi. Naštěstí se to stalo na prázdné louce a dopad byl do měkkého křoví. Důvěra v tuto techniku ovšem spadla skoro na nulu a momentálně nemám odvahu vzlétnout jinde než na širé pusté pláni. S letadlem či vrtulníkem jsem takový "adrenalin" ještě nezažil (stovky vzletů oproti cca dvaceti s koptérou)
Naposledy upravil(a) JosefSvejk dne čtv 04.09.2014 22:48, celkem upraveno 1 x.
Re: Ulétnutá NAZA
Hlasoval jsem za b. Navíc ani přesně netuším, jak to bylo, popisoval jsem to mockrát. Nevěnoval jsem pozornost tomu, když Phantom nereagoval na ovládání a měl nastat failsafe.
Nějaký měsíc zpět se našla ulomená noha Phantoma nedaleko našeho lítacího placu. Záhada.
Nějaký měsíc zpět se našla ulomená noha Phantoma nedaleko našeho lítacího placu. Záhada.
Re: Ulétnutá NAZA
JosefSvejk píše:... (stovky vzletů oproti cca dvaceti s koptérou)
To chceš říci že "naděje" na ulétnutí je 5% ?
Hmmmmmmm....
jyrry.webnode.cz
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Ulétnutá NAZA
A kdyby se mi to stalo hned při prvním letu, to by ses teprve divil..
.
Těch cca 20 letů mám s koptérou s nazou, tedy s GPS. Předtím jsem létal už asi 2 roky s primitivní deskou bez akcelerometrů a tam samozřejmě žádný problém nebyl.
Těch cca 20 letů mám s koptérou s nazou, tedy s GPS. Předtím jsem létal už asi 2 roky s primitivní deskou bez akcelerometrů a tam samozřejmě žádný problém nebyl.
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
Re: Ulétnutá NAZA
Hm, pak v anketě chybí volba "Nikdy se mi to nestalo a s největší pravděpodobností se mi to nikdy nestane".
;-)
;-)
jyrry.webnode.cz
Re: Ulétnutá NAZA
Tak hlasoval jsem za C. Mám už třetího Phantoma a nikdy problém nebyl. Doufám, že jsem to právě nezakřikl. 
Re: Ulétnutá NAZA
A jaké máš rádio?
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Ulétnutá NAZA
Hlasoval jsem také C, ačkoliv me jednou "malem" ufrnkl Phantom (popsano podrobne v první casti vlakna o P1), nicmene to byla ma vlastní zbrklost (zmatek s IOC a LOS letem na vetsi vzdalenost, a uz jsem ho nevidel, ani neslysel
), ale dokazal jsem ho bezpecne pritahnout zpet primo na pristani s posledními zbytky kapacity baterie
Toto téma se dlouho a dlouho resi ve vlakne o NAZA a Phantom vláknech (které NAZA maji), z osobní zkusenosti jsem presvedcen, ze pokud je multirotor v dobrem technickem stavu, je to na 95-99% vždy chyba pilota (nedisciplinovanost, nezkusenost, neodbornost, az hazard a ignorace tech nejzakladnejsich pravidel) ... Ten zbytek muze jit na vrub zavade, je to slozita technika, mnohdy v rukách absolutnich amateru.
Mnohokráte omilano, stejne jako u jinych poletovadel, s tim, ze zde se jedna o daleko sofistikovanejsi technologii, a tak je k tomu potřeba pristupovat. Bohuzel je zde siren názor, jak je to strasne jednoduche a snadne, ze to lita vlastne samo, a myslim, ze většina problemu prameni prave z tohoto bludu...
Osobne v tom mam velkou duveru, mnoho a mnoho startu i v tak extremnich podmínkách, jake si tu málokdo dokaze představit...
Toto téma se dlouho a dlouho resi ve vlakne o NAZA a Phantom vláknech (které NAZA maji), z osobní zkusenosti jsem presvedcen, ze pokud je multirotor v dobrem technickem stavu, je to na 95-99% vždy chyba pilota (nedisciplinovanost, nezkusenost, neodbornost, az hazard a ignorace tech nejzakladnejsich pravidel) ... Ten zbytek muze jit na vrub zavade, je to slozita technika, mnohdy v rukách absolutnich amateru.
Mnohokráte omilano, stejne jako u jinych poletovadel, s tim, ze zde se jedna o daleko sofistikovanejsi technologii, a tak je k tomu potřeba pristupovat. Bohuzel je zde siren názor, jak je to strasne jednoduche a snadne, ze to lita vlastne samo, a myslim, ze většina problemu prameni prave z tohoto bludu...
Osobne v tom mam velkou duveru, mnoho a mnoho startu i v tak extremnich podmínkách, jake si tu málokdo dokaze představit...
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Ulétnutá NAZA
Pokud vím, tak zrovna ty jsi tady kdysi dával video, kdy ti koptéra odletěla a přistála někde opodál a ty jsi ji nemohl ovládat. Taky jsem viděl sestřih tvých přistání - pádů. Takže poprosil bych spíš jen o strohé konstatování a (pravdivé) vyplnění ankety bez emocionálních přednášek. Děkuji.
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Ulétnutá NAZA
Ale Svejku, jses "vedle jak ta jedle"JosefSvejk píše:Pokud vím, tak zrovna ty jsi tady kdysi dával video, kdy ti koptéra odletěla a přistála někde opodál a ty jsi ji nemohl ovládat. Taky jsem viděl sestřih tvých přistání - pádů. Takže poprosil bych spíš jen o strohé konstatování a (pravdivé) vyplnění ankety bez emocionálních přednášek. Děkuji.
A sestrih mych padu a podivných pristani za r. 2013 ? Evidentne jsi přes svůj neustaly sarkasmus a chytraceni smysl toho videa vůbec nepochopil, jednalo se o PADY z vlastní viny, ruzne stromy a vetve, nezvladnuta pristani pri testech vrtuli ci nacviku pilotovani z auta atd. Nic z toho nebyla chyba NAZA, ale jen a jen chyba pilota
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Ulétnutá NAZA
Nechej si ty osobní vyznání, na to opravdu nejsem zvědavý. Víc už na tebe reagovat nebudu, na to se můžeš spolehnout.
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
Re: Ulétnutá NAZA
NAZA mi neuletela, ale tiež som ju stratil spod kontroly. Testoval som failsafe. Vzlietol som, odletel asi 100m, hexa sa krásne vrátila na miesto štartu a pristála. Nič som nemenil, celé som to zopakoval. Hexa priletela k miestu štartu, no tentokrát namiesto priameho pristátia začala klesať a lietať v kruhoch o priemere asi 20 metrov. Na vypnutie failsafe nereagovala, ani na prepnutie do ATI režimu a po tom, čo ponaháňala dvoch ľudí na našom letisku žuchla o zem. Poškodenie skoro žiadne (rýchlosť klesania bola v norme, problém bola len dopredná rýchlosť), iba jemne naštrbené vrtule a viac naštrbená moja dôvera v NAZU.
Chybu zapojenia či konfigurácie vylučujem, prvý test bol bez problémov a aj na druhý deň som s ňou bez problémov natáčal. Akurát jej proste niekedy trošku prepne. Predpokladám, že prepnutie do manuálneho režimu by to vyriešilo, v danom momente som už toto vyskúšať nestihol.
Chybu zapojenia či konfigurácie vylučujem, prvý test bol bez problémov a aj na druhý deň som s ňou bez problémov natáčal. Akurát jej proste niekedy trošku prepne. Predpokladám, že prepnutie do manuálneho režimu by to vyriešilo, v danom momente som už toto vyskúšať nestihol.
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free, you can't take the sky from me...
I don't care, I'm still free, you can't take the sky from me...
Re: Ulétnutá NAZA
Mě taky jednou frnkla a našel jsem ji až na druhý den 3km daleko od startu. Byl tom můj první FPV let s brýlemi a dost jsem to podcenil. Byla to moje chyba a pak se už jen nabalovalo zmatkování. Pro mě to bylo velké ponaučení. Obecně si myslím že Naza jen tak chybu neudělá, ale i přesto mám respekt...
Phantom 4 + Nvidia Shield K1
http://www.youtube.com/user/zskalfpv
http://www.youtube.com/user/zskalfpv
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Ulétnutá NAZA
Děkuji za příspěvky do ankety. Že by sem ale chodilo tak málo "nazistů"? 
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
Re: Ulétnutá NAZA
S Nazou létám cca 3týdny. A jak už tu bylo řečeno pokud se stane nějaký karambol přisuzuji to pilotáži.
V jednom případě jsem zavadil coptrem o nadzemní telefonní vedení, následovalo povolení vrtule a pád ze 6-ti metrů na trávník /přestál to bez úhony jen se rozložil podvozek/.
No a posledně jsem testoval home-lock a do teď nechápu co se událo, nasměřoval si to sebevražedně proti smrku " taky ho řádně pocuchal, myslím ten smrk/ no a následoval pád z cca 8metrů /opět bez úhony/.
Postupně se s ním zžívám.
Včera jsem létal za poměrně silného větru a díky Naze a všem jejím vymoženostem to byla paráda, všichni kolem čekali karambol a ten se nekonal.
Jo jen na okraj, jsem absolutní začátečník je to můj první stroj. No a poskládanej je jako f450-false neprosto nejlacinější Čína. Motory á180kč to samé controlery. Přesto coptr létá luxusně.
Před Nazou jsem ho měl osazen multiwii a po jednom větším pádu se nejspíš poškodil gyroskop, coptr nedržel rovinu. Multivii je ale běh na dlouhou trať.
Jsem z OL tak kdyby někdo chtěl společně polétat jsem pro.
V jednom případě jsem zavadil coptrem o nadzemní telefonní vedení, následovalo povolení vrtule a pád ze 6-ti metrů na trávník /přestál to bez úhony jen se rozložil podvozek/.
No a posledně jsem testoval home-lock a do teď nechápu co se událo, nasměřoval si to sebevražedně proti smrku " taky ho řádně pocuchal, myslím ten smrk/ no a následoval pád z cca 8metrů /opět bez úhony/.
Postupně se s ním zžívám.
Včera jsem létal za poměrně silného větru a díky Naze a všem jejím vymoženostem to byla paráda, všichni kolem čekali karambol a ten se nekonal.
Jo jen na okraj, jsem absolutní začátečník je to můj první stroj. No a poskládanej je jako f450-false neprosto nejlacinější Čína. Motory á180kč to samé controlery. Přesto coptr létá luxusně.
Před Nazou jsem ho měl osazen multiwii a po jednom větším pádu se nejspíš poškodil gyroskop, coptr nedržel rovinu. Multivii je ale běh na dlouhou trať.
Jsem z OL tak kdyby někdo chtěl společně polétat jsem pro.