Myslím, že jít do blheli není nejlepší volba, zde na fóru je přímo někde rubrika s detailním popisem.
Co se týče výkonu - pokud koptera stoupá tak by se měla udržet a tím, že máš nízké KV tak máš zase větší krouticí moment.
Jaká je letová váha a jaký je max. statický tah jednoho motoru, mělo by to být aspoň 1:2 např. koptera 1kg tah motoru 0.5kg
zkoušel jsi zvednout zisky na naze ?
Občasná nestabilita a pády koptéry s Nazou-M V2
- jaroslav.falcon
- Příspěvky: 1528
- Registrován: pon 08.10.2012 22:15
- Bydliště: Kladno
Re: Občasná nestabilita a pády koptéry s Nazou-M V2
Ještě mě napadlo: Měl jsi ten regl oddeklovaný? Jde to snadno, ale musíš ho mít vymontovaný z koptery (rozděluje se to na 4 části - spodní dekl, horní dekl, rámeček a plošňák, je to na šroubky; opatrně přitahovat, jsou do plastu). Mezi deklem a plošňákem je gumová teplovodivá žvejkačka, tak zkontrolovat, jestli se do ní pěkně obtisknou všechny FETy. Protože kdyby to nebylo dokonale sesazený a obtisknutý, mohl by se některý FET přehřívat a dělat neplechu.
Pokud možno takto kontroluju všechny nové regly, nedávno jsem koupil Castle Edge 50A, což by měl být slušný regl. Po rozšroubování jsem se hodně divil, je tam teplovodivá pasta na FETech, ale na dvou úplně chyběla a k chladiči měly mezeru. Kdybych na to nepřišel, nemohly by to vydržet (regl je po letu horký), a helina by byla letěla asi jenom jednou
Pokud možno takto kontroluju všechny nové regly, nedávno jsem koupil Castle Edge 50A, což by měl být slušný regl. Po rozšroubování jsem se hodně divil, je tam teplovodivá pasta na FETech, ale na dvou úplně chyběla a k chladiči měly mezeru. Kdybych na to nepřišel, nemohly by to vydržet (regl je po letu horký), a helina by byla letěla asi jenom jednou
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: Občasná nestabilita a pády koptéry s Nazou-M V2
Takže jsem zkoušel synchronizaci, ta je naprosto bez problémů.
Regl byl po cca. 15 minutách ve vzduchu vlažný, takže to bude taky OK. Oddeklovaný byl taky a pro jistotu jsem ho ještě před smontováním opatlal teplovodivou pastou.
Dnes jsem létal s 8000mAh/4S akku a zatím se to chovalo naprosto bez problémů.
Opravdu to bylo na 80% nedostatečným výkonem. Když jsem začal stavět tuto koptéru, počítal jsem s osazením 17" vrtulí. Ty se ale na rám nevešly, takže jsem to přehodnotil na 15" (i když asi tam přijdou 16"). Počítal jsem si výkony s 3S i 4S, ale jen na 17". Když jsem přešel na 15", tak jsem si to přepočítal jen pro 4S. Pro 3S ne. Když jsem to teď přepočítával, tak s 3S je výkon hodně na hraně. Takže ono to sice s 3S létá, ale stačí je trošku vybít a konečná. Koptéra začne dělat tohle.
Uvidí se, ještě jí pořádně testnu, ale zatím se chová dobře.
Regl byl po cca. 15 minutách ve vzduchu vlažný, takže to bude taky OK. Oddeklovaný byl taky a pro jistotu jsem ho ještě před smontováním opatlal teplovodivou pastou.
Dnes jsem létal s 8000mAh/4S akku a zatím se to chovalo naprosto bez problémů.
Opravdu to bylo na 80% nedostatečným výkonem. Když jsem začal stavět tuto koptéru, počítal jsem s osazením 17" vrtulí. Ty se ale na rám nevešly, takže jsem to přehodnotil na 15" (i když asi tam přijdou 16"). Počítal jsem si výkony s 3S i 4S, ale jen na 17". Když jsem přešel na 15", tak jsem si to přepočítal jen pro 4S. Pro 3S ne. Když jsem to teď přepočítával, tak s 3S je výkon hodně na hraně. Takže ono to sice s 3S létá, ale stačí je trošku vybít a konečná. Koptéra začne dělat tohle.
Uvidí se, ještě jí pořádně testnu, ale zatím se chová dobře.
Re: Občasná nestabilita a pády koptéry s Nazou-M V2
S 8000 mAh 4S akku jsem před chvílí dosáhl kombinovaného letového času 23 minut a to měly akku ještě něco přes 1/3 kapacity, ale pak se mi vybil vysílač.
Takže se mi možná povede i 1 hodina ve visu.
Dnes jsem nalétal asi 2 hodiny a vše naprosto bez problémů. Takže problém byl na 95% v 3S akumulátorech. Každopádně díky všem za nápady.
Jinak někdo se tu ptal proč takhle nízkootáčkové motory. No, prostě jsem asi tak 4 hodiny v kuse počítal v eCalcu a s těmito motory mi vyšla nejdelší letová doba. A vypadá to, že to tak opravdu bude.
Jinak někdo se tu ptal proč takhle nízkootáčkové motory. No, prostě jsem asi tak 4 hodiny v kuse počítal v eCalcu a s těmito motory mi vyšla nejdelší letová doba. A vypadá to, že to tak opravdu bude.
- JosefSvejk
- Příspěvky: 6483
- Registrován: pát 29.04.2011 0:00
- Bydliště: ČR
Re: Občasná nestabilita a pády koptéry s Nazou-M V2
Haluska píše:Jinak někdo se tu ptal proč takhle nízkootáčkové motory. No, prostě jsem asi tak 4 hodiny v kuse počítal v eCalcu a s těmito motory mi vyšla nejdelší letová doba. A vypadá to, že to tak opravdu bude.
Ptal jsem se já, protože pro 3s je to zkrátka málo. Kdybys rovnou létal s 4s, tak bych se neptal, to je v pořádku.