F-15 Eagle Parkjets.com

Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Bull
Příspěvky: 200
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

F-15 Eagle Parkjets.com

#1 Příspěvek od Bull »

Ahoj chtěl jsem se zeptat jestli někdo z vás nemá zkušenost stavby letadla F-15 Eagle od parkjets.com chtěl bych vynechat ovládaná křidélka a zkusit postavi letadlo ovládané elevony,nezkoušel to někdo z vás? a bude to vůbec řiditelné?Díky za odpověď Bull.
http://3505173.rajce.idnes.cz/
2952
Příspěvky: 1733
Registrován: ned 11.09.2011 20:06
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou

Re: F-15 Eagle Parkjets.com

#2 Příspěvek od 2952 »

Pokud stavíš dle tohoto plánu:

http://www.parkjets.com/f15-eagle/

tak Ti to schvaluju. Plány od Steva Shumate jsou dokonale přesné a vše létá. Udělal jsem jich už několik a bez problémů.
Ovládání moc neměň. Jestli Ti rozumím, tak nechceš mít na křídle žádná křidélka a řídit pouze výškovkou, do které budou namixovaná křidélka. Slovo elevony bych asi nepoužil-to se používá spíš u "bezocasatých letadel-křídlo DELTA..
Bude to řitelné a docela dobře. Ale já bych koupil serva za 2 dolary a přece jen udělal klasická křidélka, případně každá půlka výškovky svoje servo a můžeš si s tím hrát a zkoumat, jak se mění řiditelnost při ovládíní tom, či onom.
Já si s tím hrál na MIG 29...A OK...
Snad počítej s tím, že tyhle modely jsou relativně lehké a nemají rády let bez motoru. Mě ten MIG 29 rád padal do "něco jako vývrtka" :-)))
Ale pokud jdeš na pár otoček vrtule, je to krásně ve vzduchu majestátné A nechá se to při přistání tahat až "zakobřit"...:-)

PS :směrovku jsem nechal bez ovládání..pokud by sis chtěl pohrát, zasloužila by si gyro. Při stopání kolmo nahoru MIG měl snahu někam padat a nebylo čím ho podržet :-)
Uživatelský avatar
midge
Příspěvky: 132
Registrován: sob 19.11.2005 0:00

Re: F-15 Eagle Parkjets.com

#3 Příspěvek od midge »

Ovládání pouze výškovkou bych nedoporučoval. Tento model jsem měl postavený a točný moment vrtule je na tak malém rozpětí docela velký, bylo nutno ho kompenzovat křidélky. Obávám se, že kompenzace pouhými elevony, které jsou ještě více blíže trupu by nestačila.
Model létal dobře, když tak mi napiš svou mailovou adresu a pošlu ti foto ze stavby.
Uživatelský avatar
Bull
Příspěvky: 200
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: F-15 Eagle Parkjets.com

#4 Příspěvek od Bull »

Jo kluci mám postavenou F-14 od Shumateho dnes jsem ji zalétal a létá skvěle pak jsem ještě měl Jas-39 Gripen ale ten jsem zrušil možná kdyby se dal postavit ve větším měřítku bylo by to lepší,no a konečně F-15 jsem kdysi postavil taky řízenou křidélky a výškovkou létala pěkně ale rozbil jsem jí na ruce(machroval jsem a vlétl do slunce) Modely z parkjets se staví velice dobře to je fakt i když má parketa jsou letadla z 2.sv občas změna je příjemná budu se teda držet rady a až jí budu stavět znova udělám křidélka nebylo mi jasný jestli by to chodilo jen na ten ocas nebudu to pokoušet a díky moc za radu.
Jinak, upravujete něčím ocasní plochy u F-15,F-14? mě se stalo že se při přistání poškozují(ulamují se špičky) myslel jsem jestli by to nevyřešilo potáhnout tvrdším papírem nebo balsou 0,8mm?
http://3505173.rajce.idnes.cz/
2952
Příspěvky: 1733
Registrován: ned 11.09.2011 20:06
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou

JAS 39

#5 Příspěvek od 2952 »

Dnes jsme podruhé letěl s gripenem. Drobné postřehy:
Poháněno dmychadlem 74 mm, kachní plochy ovládány pouze jako výškovka jedním servem, na křídlech klasické elevony.
Zdá se, že oproti doporučení je potřeba
1/využít přední polohy těžiště
2/výchylky kachny max +- 5 mm !!! při doporučených výchylkách je téměř neřiditelné
3/výchylky křidélek poloviční oproti doporučení
4/výškovku dolu poloviční a nahoru cca 2/3 oproti doporučení

Zvážit expon. výchylky...někdo je má rád, někdo nesnáší.
Tohle jsem ještě nedoladil...jinak je využívám cca do 50 procent.

Zdraví Honza
PS:
U deproňáků hodně trpí hlavně náběžné hrany. Mám je polepené lištou 2x5 mm - UHU POR ... pak obroušené do kulata...
Přistávání lze realizovat s výkonem dmychadla a poměrně hodně přetažené v závěru. Těsně před dotekem hodně"zakobřím" a pak dám vše do neutrálu, špičky jsem zatím neulomil, ..jsou také polepené 2x5 mm smrk...
Uživatelský avatar
Bull
Příspěvky: 200
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: F-15 Eagle Parkjets.com

#6 Příspěvek od Bull »

Páni dmychadlo jo? máš to prosím někde vyfocené třeba na rcalbumu nebo tak mám doma dm 67 od bel-shopu a nevím kam s ním třeba bych se inspiroval.díky bull.
http://3505173.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Billy Bob Bean
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv 29.06.2006 0:00
Bydliště: Olomouc, přechodně Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: F-15 Eagle Parkjets.com

#7 Příspěvek od Billy Bob Bean »

Před 5 lety jsem s Steeevovou F-15 lítal. http://www.rcalbum.com/index.php?action ... de=&id=103 První letadlo co jsem postavil z depronu. Lítalo to naprosto úžasně. Předtím jsem lítal s Flying dragonem, což byl nějakej ušatej větroň pro začátečníky.
Plovoucí výškovka a výchylky 45°, jo to bývaly jatka. :lol: Asi si to postavím znovu, když na to tak vzpomínám. Mám tu nějaký Trurnigy 2832 s kv kolem 3000
Extra VA330
Toro 900 Brtutale
2952
Příspěvky: 1733
Registrován: ned 11.09.2011 20:06
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou

Re: F-15 Eagle Parkjets.com

#8 Příspěvek od 2952 »

Bull píše:Páni dmychadlo jo? máš to prosím někde vyfocené třeba na rcalbumu nebo tak mám doma dm 67 od bel-shopu a nevím kam s ním třeba bych se inspiroval.díky bull.


Prosím-to jsi psal mě? :-)
2952
Příspěvky: 1733
Registrován: ned 11.09.2011 20:06
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou

Re: F-15 Eagle Parkjets.com

#9 Příspěvek od 2952 »

Billy Bob Bean píše:Před 5 lety jsem s Steeevovou F-15 lítal. http://www.rcalbum.com/index.php?action ... de=&id=103 První letadlo co jsem postavil z depronu. Lítalo to naprosto úžasně. Předtím jsem lítal s Flying dragonem, což byl nějakej ušatej větroň pro začátečníky.
Plovoucí výškovka a výchylky 45°, jo to bývaly jatka. :lol: Asi si to postavím znovu, když na to tak vzpomínám. Mám tu nějaký Trurnigy 2832 s kv kolem 3000


Mě se ty tlačná letadla nelíbí..ta vrtule, to je optické zlo :-))) Ale je fakt, že účinnost je lepší. Dmychladla berou hodně velký proud..tedy je to jako létání s turbínou-5 minut a dost :-)
Také je problém průměr zastavět do trupu...buď trochu upravit světlost, nebo to celé zvětšit.. Zatím jsem zvětšoval...
Syn dělá F22...je zvětšená 1,21 krát...:

viewtopic.php?f=119&t=46871

Tady je malá přehlídka:

viewtopic.php?f=11&t=46800

Zatím ještě neletěl Bandit...a F22 je ve stavbě...
Uživatelský avatar
sechy
Příspěvky: 614
Registrován: úte 31.05.2011 0:00
Bydliště: Ledeč nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

F 15

#10 Příspěvek od sechy »

Uživatelský avatar
Bull
Příspěvky: 200
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: F-15 Eagle Parkjets.com

#11 Příspěvek od Bull »

No a když už jsme diskutovaly o F-15 eagle vrátil bych se ještě k F-14 Tomcat mám taky postaveno,jen se mi nelíbí jak je vyřešena měnitelná geometrie křídel, nemáte někdo jiný nápad, jak by se dala vyřešit změna jiným způsobem? Mám na změnu geometrie servo Hitec standardní velikosti o tahu 2,4 kg, a stejně servo za prvé trpí a časem odejde a se změnou za letu jsou problémy, musí se dost manévrovat a snížit rychlost téměř na pádovku aby se vrátila do původní rozložené polohy.Přemýšlel jsem o servu na každou polovinu křídla nebo pomocí nějakého šroubovicového převodu.Máte také problém se změnou geometrie? Nebo je také možné že jsem to já špatně postavil.Jinak od Shumateho lítá všecko moc parádně včetně té F-14 Tomcat.
http://3505173.rajce.idnes.cz/
2952
Příspěvky: 1733
Registrován: ned 11.09.2011 20:06
Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou

Re: F-15 Eagle Parkjets.com

#12 Příspěvek od 2952 »

Mám F14 a sklápění podvozkovým servem. Funguje dokonale, bez problémů to i létá v obou konfiguracích...
Kdysi jsem měl parodii na F111...klasická balzová-vyšel článek v Modeláři....pohon 10 ccm....tak bylo sklápěné systémem šroub/ matka + mikrospínače....
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“