TBS Discovery a jeho klony
Re: TBS Discovery a jeho klony
Podle fotek je to rozebraná baterka z článků A123 systems..2400mAh.
Kde jsi vzal těch 5Ah využitelné kapacity? I při paralelním řazení je to max 4.8 Ah (když budu hodně optimista). Přitom hmotnost roste děsivě.
https://www.buya123products.com/goodsdetail.php?i=6
Pěkné je zase to,že mají extremně plochou křivku vybíjení...de fakto 3V na článek celou dobu vybíjení.
Kde jsi vzal těch 5Ah využitelné kapacity? I při paralelním řazení je to max 4.8 Ah (když budu hodně optimista). Přitom hmotnost roste děsivě.
https://www.buya123products.com/goodsdetail.php?i=6
Pěkné je zase to,že mají extremně plochou křivku vybíjení...de fakto 3V na článek celou dobu vybíjení.
Re: TBS Discovery a jeho klony
graup15 píše:Podle fotek je to rozebraná baterka z článků A123 systems..2400mAh.
Kde jsi vzal těch 5Ah využitelné kapacity? I při paralelním řazení je to max 4.8 Ah (když budu hodně optimista). Přitom hmotnost roste děsivě.
https://www.buya123products.com/goodsdetail.php?i=6
Pěkné je zase to,že mají extremně plochou křivku vybíjení...de fakto 3V na článek celou dobu vybíjení.
ano jsou to články A123 systems v předchozích přizpěvcích je to popsáno
Re: TBS Discovery a jeho klony
A 123 jsme létali před mnoha lety. Ta baterka má jednu výhodu...dlouhou životnost. Jinak hmotnost versus kapacita je tragická.
Tím myslím využitelná kapacita..to neznamená,že píšou na štítku 2500 nominal a 2400 minimum,že můžeš letět až do vyšťavení baterky. Při proudu 20A už z toho těžko dostaneš i ty 2400mAh. Takže proto jsem psal v paralelním řazení 2S využitelná kapacita bůhví jestli 4800mAh.
Já experimentuju s Li-Ion . Na obrázku je baterka Power Ion 4S3P-2100mAh. Využitelná kapacita je 5600mAh a hmotnost máš na obrázku. (včetně Ri baterky za pokojové teploty) Příště složím baterku ze Samsungů 3000mAh kdy se dostanu na stejnou hmotnost, ale výrazně vyšší kapacitu.
Jak já to vidím,tak A123 je dost slepá cesta. Hmotnost roste děsivě s kapacitou. Asi to pújde, ale musíš uzbúsobit quad baterce,né obráceně. Hmotnost koptery bez baterky musí být co nejmenší aby jsi kompenzoval hmotnost baterky.
Tím myslím využitelná kapacita..to neznamená,že píšou na štítku 2500 nominal a 2400 minimum,že můžeš letět až do vyšťavení baterky. Při proudu 20A už z toho těžko dostaneš i ty 2400mAh. Takže proto jsem psal v paralelním řazení 2S využitelná kapacita bůhví jestli 4800mAh.
Já experimentuju s Li-Ion . Na obrázku je baterka Power Ion 4S3P-2100mAh. Využitelná kapacita je 5600mAh a hmotnost máš na obrázku. (včetně Ri baterky za pokojové teploty) Příště složím baterku ze Samsungů 3000mAh kdy se dostanu na stejnou hmotnost, ale výrazně vyšší kapacitu.
Jak já to vidím,tak A123 je dost slepá cesta. Hmotnost roste děsivě s kapacitou. Asi to pújde, ale musíš uzbúsobit quad baterce,né obráceně. Hmotnost koptery bez baterky musí být co nejmenší aby jsi kompenzoval hmotnost baterky.
Re: TBS Discovery a jeho klony
Androy píše:ano jsou to články A123 systems v předchozích přizpěvcích je to popsánoa myslel si sestavená ne rozebraná?
je pravda že sem je dřív kupoval na polní nabiječky, takže jsem jí vlastně rozebral a sestavil toto
ale co se týče ty kapacity, tak oni mají nominal 2.5 Ah a minimum 2.4 Ah... kde jsi vzal že při paralelním řazení se ztrácí kapacita ? co jsem lítal tak sem z ní dostal 4 Ah... nevím jestli bych je mohl ještě víc vyšťavit... ale při této kapacite mi to ukazovalo za letu 12V jelikož ty baterky moc neznám, tak sem je nechtěl podvybít... nemam s nimi takovou zkušenost... jelikož používám LiPo a tam podvibití je veliký problém
Ty Tvoje baterky mají využitelnou kapacitu cca 2100 mAh. Změřeno při vybíjení 4A. Takže bych z nich určitě netahal víc jak 2Ah na článek. I to je na můj vkus už vysoce na hraně bezpečnosti.
Re: TBS Discovery a jeho klony
Stejně ty A123 jsou lionky a né lifečka 
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.
Re: TBS Discovery a jeho klony
Fajn debata na téma TBS Discovery...Baterky jste snad mohli řešit jinde, ne??
Re: TBS Discovery a jeho klony
graup15 píše: Příště složím baterku ze Samsungů 3000mAh kdy se dostanu na stejnou hmotnost, ale výrazně vyšší kapacitu.
Ahoj, prosim tě , kde ty Samsungy kupuješ ? Myslíš tyhle ? http://battery.nabizi.cz/akumulator-samsung-icr18650-30b-3000mah-3-7v-nabijeci-baterie_p79936/
Jo a ještě by mě zajímalo, jak se to pájí ? Dík.
DJI - Phantom 4
Re: TBS Discovery a jeho klony
graup15 píše:A 123 jsme létali před mnoha lety. Ta baterka má jednu výhodu...dlouhou životnost. Jinak hmotnost versus kapacita je tragická.
Tím myslím využitelná kapacita..to neznamená,že píšou na štítku 2500 nominal a 2400 minimum,že můžeš letět až do vyšťavení baterky. Při proudu 20A už z toho těžko dostaneš i ty 2400mAh. Takže proto jsem psal v paralelním řazení 2S využitelná kapacita bůhví jestli 4800mAh.
Já experimentuju s Li-Ion . Na obrázku je baterka Power Ion 4S3P-2100mAh. Využitelná kapacita je 5600mAh a hmotnost máš na obrázku. (včetně Ri baterky za pokojové teploty) Příště složím baterku ze Samsungů 3000mAh kdy se dostanu na stejnou hmotnost, ale výrazně vyšší kapacitu.
Jak já to vidím,tak A123 je dost slepá cesta. Hmotnost roste děsivě s kapacitou. Asi to pújde, ale musíš uzbúsobit quad baterce,né obráceně. Hmotnost koptery bez baterky musí být co nejmenší aby jsi kompenzoval hmotnost baterky.
mno já se řídím napětím, ale to asi každý... takže kapacitu jsem z nich vytáhl zatím max 4 Ah
jinak co se týče tvých baterek, tak jestli to jsou ty co postoval teď Jarda33, které mají 10C, tak to je hodně špatné, aspoň u mého diska... jelikož můj TBS bere ve visu 30A a max 48A když za to fakt vemu... a jelikož to chci upgradovat na 8x OCTO tak tyto baterky jsou pro mě nepoužitelné :-/
ještě chci ale vyzkoušet tyto:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__73435__ZIPPY_Compact_6200mAh_4s_40c_Lipo_Pack_EU_Warehouse_.html když se podívam na cena/hmotnost/výkon tak budou hodně suprové si myslim
nezkoušel je už někdo na TBS disku ?
Re: TBS Discovery a jeho klony
Jestli ti to bere ve visu 30A tak máš něco špatně. S 2KG qav 9"vrtule,980kv. Jsem na 16A. Což odpovídá, i když nahodím 10" tak se přes 20A ve visu nedostanu.
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.
Re: TBS Discovery a jeho klony
re Jarda 33
Ne myslím tyhle.
http://www.banggood.com/2PCS-INR18650-3 ... 15666.html
Podle různých testů mají využitelnou kapacitu při 10 A ..2800mAh.
Což při řazení 3P dělá spolehlivých 30A (špičkově není problém 60A, ale tolik moje QAV nebaští ani náhodou) a kapacita využitelná 8400mAh. Pro větší bezpečnost zaokrouhlím na 8 Ah. A to při hmotnosti do 600g.
Jinak pájím to normálně..jako za starých časů NiCd
re Androy
Chápu,že to myslíš dobře a výzkumničíš. Ale ty A123 jsou dobrá cesta do nářadí a jako přijímačovky..tam jde hlavně o životnost.
Ale baterka co má 750g a kapacitu 4,4Ah a to jsem ještě optimista ,mi jako super řešení do koptery nepřijde. Nedá se letět až ti spadne napětí. A to je u A123 tak rychlé,že ani nestačíš zareagovat a žuchneš k zemi. Tyhle baterky jsme létávalí a hodně, tak o nich docela dost vím
Pokud ti Discovery baští 30A,tak je něco hodně špatně..hodně. Moje QAV s Li-Ion kama baští v rozmezí 15 až 22A podle toho jak jde napětí dolů v rámci vybíjecí křivky baterky.
Jediná správná cesta je co nejlehčí quad a k němu pak baterka s co největší kapacitou. Tak aby výsledná hmotnost byla tak malá,že baterku zatěžuje v ideální vybíjecí křivce..tzn co nejmenší možný letový proud. Jen pro info..udělal jsem pokus ..zvednul jsem mojí QAV 500 s baterku 4S-1300mAh--důvod,simulace hmotnosti budoucí xj 470 která vychází o 400g lehčí než QAV (to má 1580g prázdnou hmotnost). Proud ve visu byl 11A !!!
Ne myslím tyhle.
http://www.banggood.com/2PCS-INR18650-3 ... 15666.html
Podle různých testů mají využitelnou kapacitu při 10 A ..2800mAh.
Což při řazení 3P dělá spolehlivých 30A (špičkově není problém 60A, ale tolik moje QAV nebaští ani náhodou) a kapacita využitelná 8400mAh. Pro větší bezpečnost zaokrouhlím na 8 Ah. A to při hmotnosti do 600g.
Jinak pájím to normálně..jako za starých časů NiCd
re Androy
Chápu,že to myslíš dobře a výzkumničíš. Ale ty A123 jsou dobrá cesta do nářadí a jako přijímačovky..tam jde hlavně o životnost.
Ale baterka co má 750g a kapacitu 4,4Ah a to jsem ještě optimista ,mi jako super řešení do koptery nepřijde. Nedá se letět až ti spadne napětí. A to je u A123 tak rychlé,že ani nestačíš zareagovat a žuchneš k zemi. Tyhle baterky jsme létávalí a hodně, tak o nich docela dost vím
Pokud ti Discovery baští 30A,tak je něco hodně špatně..hodně. Moje QAV s Li-Ion kama baští v rozmezí 15 až 22A podle toho jak jde napětí dolů v rámci vybíjecí křivky baterky.
Jediná správná cesta je co nejlehčí quad a k němu pak baterka s co největší kapacitou. Tak aby výsledná hmotnost byla tak malá,že baterku zatěžuje v ideální vybíjecí křivce..tzn co nejmenší možný letový proud. Jen pro info..udělal jsem pokus ..zvednul jsem mojí QAV 500 s baterku 4S-1300mAh--důvod,simulace hmotnosti budoucí xj 470 která vychází o 400g lehčí než QAV (to má 1580g prázdnou hmotnost). Proud ve visu byl 11A !!!
Re: TBS Discovery a jeho klony
re Androy
V SZ jsem ti poslal ukázku jak to lítá na Li-Ion
V SZ jsem ti poslal ukázku jak to lítá na Li-Ion
Re: TBS Discovery a jeho klony
Jaká je rozteč sloupků mezi sebou, ve předu jak se dává gopro? 40mm? Samozřejmě na TBSku 
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.
Re: TBS Discovery a jeho klony
To tady nikdo nemá Discovery a pravítko?
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.
Re: TBS Discovery a jeho klony
Tak jo..
Průměr "sloupků" : 6mm (Uvádím proto, aby jsi věděl i rozteč středů, pokud tě to tedy zajímá.)
Rozteč mezi "sloupky" :35mm
(Měřeno šuplerou, tak že je to pintlich..
)
Průměr "sloupků" : 6mm (Uvádím proto, aby jsi věděl i rozteč středů, pokud tě to tedy zajímá.)
Rozteč mezi "sloupky" :35mm
(Měřeno šuplerou, tak že je to pintlich..
Nákazu léčím systematicky - "Pěkně kulkou po kulce".
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
http://www.vscharlie.rajce.idnes.cz
Re: TBS Discovery a jeho klony
Ok super takže středy jsou opravdu těch 41mm. dík moc
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.