Centrála 1kW - stačí?

Nabíječky, zdroje, přístroje
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
petrfm
Příspěvky: 708
Registrován: sob 21.06.2014 15:38
Bydliště: ČR

Re: Centrála 1kW - stačí?

#31 Příspěvek od petrfm »

pepinozbrna : na 3s 2200 bych centralu vubec neresil. Kdyz jsem letal tyhle aku, vozil jsem si sebou gelovku 12V 18Ah, co se dava do UPS. Vaha skoro zadna, stoji asi 8 stovek a vydrzela mi dve sezony (pak jsem presel na centralu). Nabil jsem z ni cca 10x + co jsem mel nabito uz z domova, takze zadny problem. Kvuli 3s 2.2 by se mi fakt nechtelo tahat s centralou. Zalezi, kolik jich za den potrebujes nabit, ale mi tech 13 letu se 450tkou prislo az az.
Kdyz si to rozpocitas, tak by te benzin vysel draz, nez porizeni tech gelovek, i kdyby vydrzely treba jen ty dve sezony, protoze centrala by bezela skoro naprazdno.
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift
Uživatelský avatar
pepinozbrna
Příspěvky: 1478
Registrován: čtv 01.05.2014 20:25
Bydliště: Mikulov na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Re: Centrála 1kW - stačí?

#32 Příspěvek od pepinozbrna »

petrfm píše:pepinozbrna : na 3s 2200 bych centralu vubec neresil. Kdyz jsem letal tyhle aku, vozil jsem si sebou gelovku 12V 18Ah, co se dava do UPS. Vaha skoro zadna, stoji asi 8 stovek a vydrzela mi dve sezony (pak jsem presel na centralu). Nabil jsem z ni cca 10x + co jsem mel nabito uz z domova, takze zadny problem. Kvuli 3s 2.2 by se mi fakt nechtelo tahat s centralou. Zalezi, kolik jich za den potrebujes nabit, ale mi tech 13 letu se 450tkou prislo az az.
Kdyz si to rozpocitas, tak by te benzin vysel draz, nez porizeni tech gelovek, i kdyby vydrzely treba jen ty dve sezony, protoze centrala by bezela skoro naprazdno.

Peťo super díky za radu i zkušenost.
Já si to taky myslel uvidíme kolik vydrží ta auto baterka a až umře půjdu do té gelovky. Ty 2,2-jky nabíjím tak 6 x za lítání mám 4 takže těch deset baterek je tak akorát.

Jen mne lákala ta cena centrály z Lídlu :)
Nahoru to půjde ... dolů musí.
Uživatelský avatar
petrfm
Příspěvky: 708
Registrován: sob 21.06.2014 15:38
Bydliště: ČR

Re: Centrála 1kW - stačí?

#33 Příspěvek od petrfm »

Nebo ještě lépe tohle - http://eskutr.cz/cs/lifepo4-bateriove-p ... 20ah-.html
Případně 4x tohle a spojit si to sám, třeba do tvaru velké placky http://eskutr.cz/cs/wina/512-baterie-li ... -alu-.html
A máš to skoro na věky a zvládne to i vyšší nabíjecí proudy. (ta gelovka časem změkne) Pokud nepotřebuješ dobíjet velké kapacity, je to paráda, nesmrdí to, nemusíš měnit olej, kupovat benzín a taková baterka se vejde do bedny s vysílačkou jako nic, narozdíl od centrály, co váží desítky kilo. Další výhoda, že nemusíš tahat zdroj 230 na 12/24V a nabíječku připojíš přímo. Zase pár kilo dolů a o další krám méně.

Bohužel lifepo pro rozumné nabíjení 6s 5Ah baterek už stojí trojnásobek ceny té lidlovky, takže tam se většině lidí stále vyplatí, dělat kravál a smrad :-)
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift
Uživatelský avatar
pepinozbrna
Příspěvky: 1478
Registrován: čtv 01.05.2014 20:25
Bydliště: Mikulov na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Re: Centrála 1kW - stačí?

#34 Příspěvek od pepinozbrna »

No je to sice pěkné ale ta cena je skoro jako celé centrály :lol:
Pokud by Gelovka vydržela 2 roky při mé frekvenci nabijení 6 baterek za týden, zdá se mi to být rozumnější investice.
Nahoru to půjde ... dolů musí.
Uživatelský avatar
JosefSvejk
Příspěvky: 6483
Registrován: pát 29.04.2011 0:00
Bydliště: ČR

Re: Centrála 1kW - stačí?

#35 Příspěvek od JosefSvejk »

Baterku 2200 mAh v pohodě nabiji pětkrát přímo z baterie auta, potom nastartuji a jedu domů. A nabíjet 2200 mAh akumulátor z 2600 mAh akumulátoru považuji spíš už za úlet :roll: .
Uživatelský avatar
pepinozbrna
Příspěvky: 1478
Registrován: čtv 01.05.2014 20:25
Bydliště: Mikulov na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Re: Centrála 1kW - stačí?

#36 Příspěvek od pepinozbrna »

JosefSvejk píše:Baterku 2200 mAh v pohodě nabiji pětkrát přímo z baterie auta, potom nastartuji a jedu domů. A nabíjet 2200 mAh akumulátor z 2600 mAh akumulátoru považuji spíš už za úlet :roll: .

Strejdo promiň ta kapacita baterie je samozřejmě překlep baterka má kolem 60Ah ... to jsem pomotal s kapacitou LiPolky :(
No to nabíjení z autobaterie není problém pokud bych jel kus cesty, ale já to mám na letiště 2km a to se moc baterie v autě nedobije :lol: :lol: :lol:
Nahoru to půjde ... dolů musí.
Uživatelský avatar
petrfm
Příspěvky: 708
Registrován: sob 21.06.2014 15:38
Bydliště: ČR

Re: Centrála 1kW - stačí?

#37 Příspěvek od petrfm »

pepinozbrna píše:No to nabíjení z autobaterie není problém pokud bych jel kus cesty, ale já to mám na letiště 2km a to se moc baterie v autě nedobije :lol: :lol: :lol:

Já to měl loni na "letiště" asi 500metrů po panelové cestě, takže přesně z toho důvodu jsem vozil tu gelovku, protože jsem raději jezdil bez světel, aby se mi aku v autě stíhala dobít. Pak i těch 10-15Ah, (alias 5x nabiju 2-3 aku z auta) může být problém, pokud jdu létat každý den a mezi tím absolvuji jen cestu pár km do práce, kdy se ani neohřeje motor.
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21643
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Centrála 1kW - stačí?

#38 Příspěvek od jyrry »

honz74 píše:... Co jsi objednal za baterku?

Je doma...
LFS_105.jpg

Při 20A by měla poskytnout 85Ah, to by se mi líbilo...
A je úplně tichá :mrgreen:
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
Lukš_Herr
Příspěvky: 55
Registrován: stř 05.10.2016 10:02

Re: Centrála 1kW - stačí?

#39 Příspěvek od Lukš_Herr »

Mate nekdo typ na 2kw centralu?

Nejlepe invertor s AVR do 10 tacu [emoji6]


Sent from my iPhone and I will remove the signature
Uživatelský avatar
Arcicorsa
Příspěvky: 1438
Registrován: sob 12.01.2013 12:07
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Centrála 1kW - stačí?

#40 Příspěvek od Arcicorsa »

Tak jsem také neodolal když byla v Lídlu centrála Parkside PGI 1200.. Nabíjím s tím aku do heli a coptérek, max příkon 400W.. Včera centrála dosáhla 50 namotaných motohodin a rád bych se podělil o mé zkušenosti..

Takže, první a jediné co za tu dobu na centrále odešlo byl snímač hladiny oleje v motoru po asi deseti motohodinách, něřešil jsem to, jednoduše ho odpojil a pokračoval jsem bez něj.. Centrála jinak šlape jako hodinky a i v -10 neměla žádný problém.. Spotřeba je řekl bych přijatelná, na jedno natankování není problém nabíjet dva dny (8h každý den) a ještě v nádrži zbývá palivo.. Celkově je to poměrně solidně zpracované a hlavně je to opravdu malinkaté a i tiché, s odběrem 400W se ani nezadýchá pořád se převaluje na nízkých otáčkách.. Ani v létě na letišti kdy byla celé odpoledne na slunku si nestěžovala. Opravdu mi dělá radost! Jediné z čeho mám trochu strach je ozubené kolo na vačkovém hřídeli.. Je totiž z "plastu" ale jak jsem koukal tak to používají i jiní renomovaní výrobci tak s tím snad problém nebude.. Dále jsem při údržbě zjistil že se díky vibracím poškodila izolace na jednom kabelu u invertoru (kolega má tu samou a má ho také poškozený, tak je to problém pravděpodobně u všech).. Nic dalšího se s centrálou nepřihodilo a jede jako Švícarské hodinky :D .. Rozhodně její koupě nelituji a za ty prachy :wink: ...... Jo a snímač oleje se dá snadno opravit, je v něm klasický skleněný magnetický spínač který praskl, stačilo vypreparovat původní, vložit nový spínač a snímač jede zase dál.. Na závěr přidávám pár fotek z včerejší údržby..
Přílohy
"Plastové" rozvodové kolo na vačce
"Plastové" rozvodové kolo na vačce
Snímač oleje připravený na montáž nového magnetického spínače
Snímač oleje připravený na montáž nového magnetického spínače
Poškozená izolace vodiče
Poškozená izolace vodiče
20170220_135319.jpg
Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
Odpovědět

Zpět na „Pozemní elektronika“