Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
O tomto asi nebyly nikdy žádné pochyby, stejně jak v případě KLDR, Kuby a dalších obdobných demokratických režimů. Je pravdou, že je YT plný leteckých videií z této pohádkové země, kde zítra znamená... Ale to se evidentně nemůže týkat "inostránců", neboť i každý trochu vzrostlejší strom je strategický objekt.
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
- pepinozbrna
- Příspěvky: 1478
- Registrován: čtv 01.05.2014 20:25
- Bydliště: Mikulov na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Torm píše:Pro zájemce přidávám pár poznatků z Ruska a nijak potěšující nejsou. Letecký provoz v Rusku je reglamentován dvěmi normami - vyhláškou vlády Ruské Federace "O schválení Federálních pravidel využití vzdušného prostoru Ruské Federace" (vyhláška 138 z 11.4.2010) a "vzdušným" zákonem (Воздушный кодекс) N 60-ФЗ Ruské Federace ze dne 19.03.1997 ve znění z roku 23.05.2016. Obě tyto normy fakticky zakazují jakékoliv bezpilotní létání, a to i ve vzdušném prostoru vrstvy G. I RC modely jsou v nich důsledně považovány za vzdušný dopravní prostředek. Legálně je tak možné létat výlučně pod střechou
No jestli je to fakt je to pecka
Stačí kouknout na youtube i jinam kolik je v rusku prodejců RC to by přišly všichni na buben
Nahoru to půjde ... dolů musí.
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
V aktuální sezoně cestování jen opakovaně upozorňuji na velkou opatrnost při nakládání s LiPo bateriemi při jejich letecké přepravě, a opakovaně upozorňuji, že je potřeba je přepravovat v příručním zavazadle ("carry-on luggage"), a v žádném případě je nedávat do odbavených zavazadel (!), jak se tady před časem dokonce někdo se mnou přel
.
Po více incidentech už to letecké společnosti pár let sami kontrolují při check-in kontrole, osobně jsem to zažil již několikrát, jednou dost, dost důkladně, kdy mě kontrolovali snad úplně všechny baterie, počínaje Ptaakem, konče bateriemi do kamer, DSLR a NTB
Baterky je potřeba dobře zabezpečit, nejlépe přelepit všechny kontakty izolační páskou, a každou baterii dát ještě do samostatného plastik. sáčku
Jen pro ukázku pár obrázků z incidentu na palubě Boeing 737 Fiji Airways, chvilku před nástupem pasažérů do letu z Melbourne na Fiji. Naštěstí se to nepřihodilo za letu, ale ještě na zemi, nevypadá to vůbec dobře.
"...Kapitán prováděl externí kontrolu letadla, když ho pozemní inženýr upozornil na bílý kouř z nákladového prostoru. Dal pokyn prvnímu důstojníkovi, který v kokpitu dělal předletovou kontrolu, aby aktivoval systém potlačení požáru a evakuoval letadlo s vyhlášením stavu Mayday. Oheň byl naštěstí izolován uvnitř přepravního kufru (pozn. Gardenroute - velmi podobný Duratool jsem také měl !), který obsahoval více než 8 lithiových baterií. Předpokládá se, že požár vznikl, když se jedna z volně uložených baterií zkratovala.
Cestující uvedl při check-inu, že v odbavených zavazadlech nejsou žádné baterie (!), a prohlásil, že těch osm lithiových baterií má v příručním zavazadle"....
"
Po více incidentech už to letecké společnosti pár let sami kontrolují při check-in kontrole, osobně jsem to zažil již několikrát, jednou dost, dost důkladně, kdy mě kontrolovali snad úplně všechny baterie, počínaje Ptaakem, konče bateriemi do kamer, DSLR a NTB
Baterky je potřeba dobře zabezpečit, nejlépe přelepit všechny kontakty izolační páskou, a každou baterii dát ještě do samostatného plastik. sáčku
Jen pro ukázku pár obrázků z incidentu na palubě Boeing 737 Fiji Airways, chvilku před nástupem pasažérů do letu z Melbourne na Fiji. Naštěstí se to nepřihodilo za letu, ale ještě na zemi, nevypadá to vůbec dobře.
"...Kapitán prováděl externí kontrolu letadla, když ho pozemní inženýr upozornil na bílý kouř z nákladového prostoru. Dal pokyn prvnímu důstojníkovi, který v kokpitu dělal předletovou kontrolu, aby aktivoval systém potlačení požáru a evakuoval letadlo s vyhlášením stavu Mayday. Oheň byl naštěstí izolován uvnitř přepravního kufru (pozn. Gardenroute - velmi podobný Duratool jsem také měl !), který obsahoval více než 8 lithiových baterií. Předpokládá se, že požár vznikl, když se jedna z volně uložených baterií zkratovala.
Cestující uvedl při check-inu, že v odbavených zavazadlech nejsou žádné baterie (!), a prohlásil, že těch osm lithiových baterií má v příručním zavazadle"....
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Zdá se, že takové incidenty budou přibývat, tady je něco podobného, ale na palubě (v Bussines Class ?) a s DJI Inspire 1...
DJI Inspire 1 Catches Fire On Passanger Plane
Opět ještě ve stojícím letadle, podezření na zahořeni LiPo baterie v uzavřené přehřáté zavazadlové schránce před startem letadla (letiště někde v Kambodži ?) Otázka je, zda-li měl originální baterie....
DJI Inspire 1 Catches Fire On Passanger Plane
Opět ještě ve stojícím letadle, podezření na zahořeni LiPo baterie v uzavřené přehřáté zavazadlové schránce před startem letadla (letiště někde v Kambodži ?) Otázka je, zda-li měl originální baterie....
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Nová a drakonická omezení létání s koptérami v Kanadě
Ve Švýcarsku, jako jinak velmi "oblíbeném" policejním státě byl jen otázkou času nějaký zákaz či omezení létání s multikoptérami.
V minulých dnech totiž prošla tiskem informace, že řada obcí v blízkosti Basileje se spojila (a další se k údajně tomu chystají), a místní zastupitelé společně zakázali létání s dálkově řízenými multikoptérami na "veřejných prostranstvích" (public ground). Další létání je pod vysokými pokutami a dalšími blíže nedefinovanými postihy je povoleno POUZE na soukromém pozemku. Velikost letadla přitom nebyla nijak určena či definována.
Jak je vidět, není třeba ani opatření na úrovni nějakého leteckého zákona, v tomto turisticky oblíbeném státě o leteckém provozu rozhodují í místní starostové, to je zajímavé jaké tam mají pravomoce... Celkem by mě zajímalo co na to jejich federální právo ?
V minulých dnech totiž prošla tiskem informace, že řada obcí v blízkosti Basileje se spojila (a další se k údajně tomu chystají), a místní zastupitelé společně zakázali létání s dálkově řízenými multikoptérami na "veřejných prostranstvích" (public ground). Další létání je pod vysokými pokutami a dalšími blíže nedefinovanými postihy je povoleno POUZE na soukromém pozemku. Velikost letadla přitom nebyla nijak určena či definována.
Jak je vidět, není třeba ani opatření na úrovni nějakého leteckého zákona, v tomto turisticky oblíbeném státě o leteckém provozu rozhodují í místní starostové, to je zajímavé jaké tam mají pravomoce... Celkem by mě zajímalo co na to jejich federální právo ?
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
- Pekacek77
- Příspěvky: 652
- Registrován: čtv 29.03.2012 14:23
- Bydliště: Pardubice, HK, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Takže v obci si můžou poletovat jen místní lidé u sebe na zahrádce. Předpokládám, že mimo obce to snad nebude nikdo řešit, pokud bude model na dohled a nebude nad skupinou lidí, tuším, že 24 lidí v řadě 100m už berou jako skupinu. Starostovský zákaz se týká doslova jen multikoptér a nebo i letadel?
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Zdravím.
Nevíte někdo jak je to s létáním v Egyptě. ??
Odesláno z mého XT890 a podpis odstraním
Nevíte někdo jak je to s létáním v Egyptě. ??
Odesláno z mého XT890 a podpis odstraním
Hitec Eclipse 7 PRO,Phoenix 2000,Piper cup J-3,Beta1400 ,toro900 ,DELTA,ASW-17, quad f450 fvp
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Neviete ako to ma teraz Madarsko?
DJI Phantom 4pro, DJI Spark, DJI Mavic pro
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Zpřísněná pravidla v Kanadě
Zpřísněná pravidla v Kanadě
(znovuobnovený příspěvek)
Jak mě dnes upozornil tweeet od Toma Antose, rekreační uživatelé multikoptér (netýká se to pravděpodobně profesionálů) v Kanadě čelí novým, resp. zpřísněným, místy drakonickým omezeními toho, kde, kdy a jak mohou létat se svými dálkově ovládaným letadly.
Nová pravidla dnes oznámil ministr dopravy Marc Garneau. Celý článek zde na cbc.ca.
Většina těch pravidel platí již od léta 2015, přibývají ale některé další nová a zejména dost restriktivní pokuty, a zejména i výzva k občanům k udávání těch, co pravidla poruší...
Nová pravidla, která platí okamžitě (!), hrozí rekreačním uživatelům pokutou až do výše $ 3.000 (kanadských), pokud s multikoptérami (v originále se mluví o dronech) o hmotnosti vyšší než 250 gramů poletí:
Nově tedy :
■ zákaz létání blíže jak 75 metrů od budov, dopravních prostředků, zvířat nebo lidí (!), dříve platil limit 150m
■ zákaz létání dále než 500 metrů od pilota (tedy žádné FPV, ani se spotterem není možné letět dále)
■ zákaz létání bez řádné identifikace na koptéře - tj. jméno, adresa a telefonní číslo, umístěné viditelně a odolně na trupu
Již z dřívějška platilo :
■ zákaz létání výše než 90 metrů
■ zákaz létání v noci, v oblacích, nebo v omezených podmínkách viditelnosti
■ zákaz létání do 9 kilometrů od místa, kde jiná letadla vzlétají či přistávají, např. v okolí či místě lesního požáru
■ zákaz létání přes lesní požáry, místa zásahů záchranných či bezpečnostních složek, místa mimořádných událostí nebo v řízeném letovém prostoru
Řada z těchto pravidel již tedy existovala bez konkrétních sankcí za jejich porušení.
Ministerstvo dopravy Kanady současně sdělilo, aby každý spořádaný občan, vidící někoho létat nelegálně podle výše uvedených podmínek, toto obratem nahlásil na "911"
Nová pravidla se nevztahují na osoby a létání v místech a událostech schválených "Model Aeronautics Association of Canada".
A ještě poznámka k těm "dronům", i toto ukazuje hloupost politiků, kteří jen opakují jak opice po hloupých novinářích (a po nich i hloupá laická veřejnost, vč. prodejců i řady uživatelů
) neustálé omílání nesmyslů o nějakých dronech", i v případě multikoptér, přestože jak US, tak kanadská legislativa oficiálně zná jen pojem "UAV", filmoví profesionálové s multikoptérami takřka výhradně používají pojem "multirotor"...
(znovuobnovený příspěvek)
Jak mě dnes upozornil tweeet od Toma Antose, rekreační uživatelé multikoptér (netýká se to pravděpodobně profesionálů) v Kanadě čelí novým, resp. zpřísněným, místy drakonickým omezeními toho, kde, kdy a jak mohou létat se svými dálkově ovládaným letadly.
Nová pravidla dnes oznámil ministr dopravy Marc Garneau. Celý článek zde na cbc.ca.
Většina těch pravidel platí již od léta 2015, přibývají ale některé další nová a zejména dost restriktivní pokuty, a zejména i výzva k občanům k udávání těch, co pravidla poruší...
Nová pravidla, která platí okamžitě (!), hrozí rekreačním uživatelům pokutou až do výše $ 3.000 (kanadských), pokud s multikoptérami (v originále se mluví o dronech) o hmotnosti vyšší než 250 gramů poletí:
Nově tedy :
■ zákaz létání blíže jak 75 metrů od budov, dopravních prostředků, zvířat nebo lidí (!), dříve platil limit 150m
■ zákaz létání dále než 500 metrů od pilota (tedy žádné FPV, ani se spotterem není možné letět dále)
■ zákaz létání bez řádné identifikace na koptéře - tj. jméno, adresa a telefonní číslo, umístěné viditelně a odolně na trupu
Již z dřívějška platilo :
■ zákaz létání výše než 90 metrů
■ zákaz létání v noci, v oblacích, nebo v omezených podmínkách viditelnosti
■ zákaz létání do 9 kilometrů od místa, kde jiná letadla vzlétají či přistávají, např. v okolí či místě lesního požáru
■ zákaz létání přes lesní požáry, místa zásahů záchranných či bezpečnostních složek, místa mimořádných událostí nebo v řízeném letovém prostoru
Řada z těchto pravidel již tedy existovala bez konkrétních sankcí za jejich porušení.
Ministerstvo dopravy Kanady současně sdělilo, aby každý spořádaný občan, vidící někoho létat nelegálně podle výše uvedených podmínek, toto obratem nahlásil na "911"
Nová pravidla se nevztahují na osoby a létání v místech a událostech schválených "Model Aeronautics Association of Canada".
A ještě poznámka k těm "dronům", i toto ukazuje hloupost politiků, kteří jen opakují jak opice po hloupých novinářích (a po nich i hloupá laická veřejnost, vč. prodejců i řady uživatelů
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
gardenroute píše:... vlákno má jistě svůj smysl, zakládal ho sám administrátor, kterého si dovolím citovat :
"Zde prosím vkládejte svoje zjištění jak se kde létá. Pokud možno ověřené informace z přímého zdroje a když to půjde jen odkaz. Rozhodně se vyhněte "pocitům" a hodnocení, k tomu není toto vlákno určeno. Takové příspěvky budou bez varování likvidovány."
Stalo se. A adminova slova označená tučně a podtrženě platí pro všechny včetně autorů příspěvků s informacemi.
jyrry.webnode.cz
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Egypt je jeden velký průser, asi něco, jako jsem zažil v Zimbabwe (jirksoft píše:Zdravím. Nevíte někdo jak je to s létáním v Egyptě. ?? Odesláno z mého XT890 a podpis odstraním
Hrozí nejen zabavení letadla, resp. celého vybavení a tučné pokuty, ale i zatčení za špionáž a konfiskace pasů. V jejich bezpečnostní situaci bych to vůbec nezkoušel, na Sinaji jim řádí DAESH, země je totálně zkorumpovaná a prohnilá...
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Zdravím,
s přítelkyní plánujeme na léto turistickou dovolenou v Norsku. Má někdo nějaké zkušenosti s létáním v této zemi?
Předem díky za odpovědi
s přítelkyní plánujeme na léto turistickou dovolenou v Norsku. Má někdo nějaké zkušenosti s létáním v této zemi?
Předem díky za odpovědi
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Není to žádná sláva, ale někde v odlehlých oblastech asi nebude problém.Nessino píše:Zdravím, s přítelkyní plánujeme na léto turistickou dovolenou v Norsku. Má někdo nějaké zkušenosti s létáním v této zemi? Předem díky za odpovědi
Kompletní výčet regulací v ENG zde:
http://luftfartstilsynet.no/caa_no/Regulations_concerning_aircraft_without_a_pilot_on_board_etc
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
Takže pokud nepoletím výš jak 120m tak se s pozorovatelem můžu proletět fjordem bez problému. Díky za odkaz.
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Pravidla pro létání s coptérami v různých zemích
No, fjordy bývají celkem dost hluboké
Ale já také rád létám nad různými hlubokýmí dírami nebo mořem...
Ale já také rád létám nad různými hlubokýmí dírami nebo mořem...
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |