Stavba benzínové heli
Re: Stavba benzínové heli
Tak dokompletovano... Celková hmotnost vysoká... 275g ale není moc kde šetřit... Dneska jen zkusebne roztočeno proxonem, ale bohužel se točí naopak než potřebuju a otáčet listy se mi moc nechce.
Re: Stavba benzínové heli
Tak konečně dneska kompletace
délka trubky 1200mm použitá z 700 a 600 heli. Kardanový náhon fenestronu pomoci trubky 6/5. Otáčky fukaru 5000ot.min s převodem 2:1 (motor točí 10tis) 6listů z T-700 107mm. Odběr naprázdno samotného motoru 1,5A odběr s kardanem a mechanikou bez listů 2,2A s listy v nulovém úhlu 3,5A. (vše 6S). Plné výchylky jsem nemohl vyzkoušet jelikož se mi to v svěráku otáčelo. Náhon je dělený a upína se to celé jedním šroubem M4 pomoci svěrneho spoje a kolíkove spojce na kardanu.
Naposledy upravil(a) blesk dne ned 21.01.2018 18:03, celkem upraveno 1 x.
- dagx
- Příspěvky: 1981
- Registrován: pát 22.02.2008 0:00
- Bydliště: Kralupy n.vlt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba benzínové heli
Video nefunguje.Vyhledal jsem Tvůj youtube kanál a ani tam není. Nenechal si ho jako soukromé?
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/
http://dagx.rajce.idnes.cz/
Re: Stavba benzínové heli
Nějak se mi to na mobilu nedaří vložit a na YT to mam jako neverejne, ale tak snad tento odkaz...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QuR5eFQU-Rc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QuR5eFQU-Rc[/youtube]
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba benzínové heli
ahoj super, první zkoušky již máš hotové.
Dle Tvého pocitu, jaké jsou nakonec potřebné síly pro ovládání táhla kolektivu vrtulky?
Dle Tvého pocitu, jaké jsou nakonec potřebné síly pro ovládání táhla kolektivu vrtulky?
Re: Stavba benzínové heli
síly nevím, budu muset vyzkoušet. Tyto testy jsem dělal s HV servem co tam bude, ale na napájení nějaký už letitý 4-článek Ni-Cd které to už moc nedávaly, tak mám pocit že servo občas nepohlo, ale musím ještě zkoušet. Samotná mechanika chodí velmi hladce, s tím problém není, uvidíme co budou dělat ty listy. Víc budu měřit snad v týdnu.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavba benzínové heli
Skoro bych se bal o zivotnost tech plastovych kol. Budou dostavat co proto.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Stavba benzínové heli
No ty kola by měly vydržet, jsou na to dělané, navíc modul 1mm je dostatečně velký.
Dneska jsem zase trošku měřil, jen jsem si pitomec z práce nevzal otáčkoměr...
Byl tu dotaz na servo: 8kg servo na 7,2 V při provozních otáčkách cca 5 000 uz mělo na plné výchylce co dělat, spíš už nedělalo. Pravda že napájecí napětí bylo nižší, 2S Li-fe vybite na 6,5V (při zátěži). Pomohlo zkrátit páku na servu z 19mm na 15mm a vše už hezky běhá.
Výchylka proti směru momentu od hlavního rotoru je cca 45st a příkon 500W. Na druhou stranu cca 20st a 300W. No po pár minutách zkoušení mám pořádně uklizenou dílnu, prach neměl šanci
myslím že stačit to bude
Jen z toho větráku jde docela strach jak to není kryté...
Dneska jsem zase trošku měřil, jen jsem si pitomec z práce nevzal otáčkoměr...
Byl tu dotaz na servo: 8kg servo na 7,2 V při provozních otáčkách cca 5 000 uz mělo na plné výchylce co dělat, spíš už nedělalo. Pravda že napájecí napětí bylo nižší, 2S Li-fe vybite na 6,5V (při zátěži). Pomohlo zkrátit páku na servu z 19mm na 15mm a vše už hezky běhá.
Výchylka proti směru momentu od hlavního rotoru je cca 45st a příkon 500W. Na druhou stranu cca 20st a 300W. No po pár minutách zkoušení mám pořádně uklizenou dílnu, prach neměl šanci
Jen z toho větráku jde docela strach jak to není kryté...
Re: Stavba benzínové heli
Tak jsem to dneska změřil, na 6S při nulovém úhlu to točí 5 400 ot/min, při plném vychýlení 5100 ot/min