Stavba benzínové heli

Motory, gyra, serva, regulátory, stabilizátory, ale i ložiska a jiné obecné technické problémy
Zpráva
Autor
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba benzínové heli

#31 Příspěvek od blesk »

Tak dokompletovano... Celková hmotnost vysoká... 275g ale není moc kde šetřit... Dneska jen zkusebne roztočeno proxonem, ale bohužel se točí naopak než potřebuju a otáčet listy se mi moc nechce.
Přílohy
WP_20171223_004.jpg
WP_20171223_003.jpg
WP_20171223_002.jpg
WP_20171223_001.jpg
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba benzínové heli

#32 Příspěvek od blesk »

Tak konečně dneska kompletace :) délka trubky 1200mm použitá z 700 a 600 heli. Kardanový náhon fenestronu pomoci trubky 6/5. Otáčky fukaru 5000ot.min s převodem 2:1 (motor točí 10tis) 6listů z T-700 107mm. Odběr naprázdno samotného motoru 1,5A odběr s kardanem a mechanikou bez listů 2,2A s listy v nulovém úhlu 3,5A. (vše 6S). Plné výchylky jsem nemohl vyzkoušet jelikož se mi to v svěráku otáčelo. Náhon je dělený a upína se to celé jedním šroubem M4 pomoci svěrneho spoje a kolíkove spojce na kardanu.
Naposledy upravil(a) blesk dne ned 21.01.2018 18:03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dagx
Příspěvky: 1981
Registrován: pát 22.02.2008 0:00
Bydliště: Kralupy n.vlt
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba benzínové heli

#33 Příspěvek od dagx »

Video nefunguje.Vyhledal jsem Tvůj youtube kanál a ani tam není. Nenechal si ho jako soukromé?
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba benzínové heli

#34 Příspěvek od blesk »

Nějak se mi to na mobilu nedaří vložit a na YT to mam jako neverejne, ale tak snad tento odkaz...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QuR5eFQU-Rc[/youtube]
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba benzínové heli

#35 Příspěvek od OPR »

ahoj super, první zkoušky již máš hotové.

Dle Tvého pocitu, jaké jsou nakonec potřebné síly pro ovládání táhla kolektivu vrtulky?
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba benzínové heli

#36 Příspěvek od blesk »

síly nevím, budu muset vyzkoušet. Tyto testy jsem dělal s HV servem co tam bude, ale na napájení nějaký už letitý 4-článek Ni-Cd které to už moc nedávaly, tak mám pocit že servo občas nepohlo, ale musím ještě zkoušet. Samotná mechanika chodí velmi hladce, s tím problém není, uvidíme co budou dělat ty listy. Víc budu měřit snad v týdnu.
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba benzínové heli

#37 Příspěvek od pkotatko »

Skoro bych se bal o zivotnost tech plastovych kol. Budou dostavat co proto.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba benzínové heli

#38 Příspěvek od blesk »

No ty kola by měly vydržet, jsou na to dělané, navíc modul 1mm je dostatečně velký.

Dneska jsem zase trošku měřil, jen jsem si pitomec z práce nevzal otáčkoměr...

Byl tu dotaz na servo: 8kg servo na 7,2 V při provozních otáčkách cca 5 000 uz mělo na plné výchylce co dělat, spíš už nedělalo. Pravda že napájecí napětí bylo nižší, 2S Li-fe vybite na 6,5V (při zátěži). Pomohlo zkrátit páku na servu z 19mm na 15mm a vše už hezky běhá.

Výchylka proti směru momentu od hlavního rotoru je cca 45st a příkon 500W. Na druhou stranu cca 20st a 300W. No po pár minutách zkoušení mám pořádně uklizenou dílnu, prach neměl šanci :D myslím že stačit to bude :)

Jen z toho větráku jde docela strach jak to není kryté...
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba benzínové heli

#39 Příspěvek od blesk »

Tak jsem to dneska změřil, na 6S při nulovém úhlu to točí 5 400 ot/min, při plném vychýlení 5100 ot/min
Odpovědět

Zpět na „Heli - technika“