Ahoj,
od oka tipuji, že je to Himoto emxt-1. To autíčko je relativně rychlé, ale ne přespříliš silné na takové zátěže. Tudíž jej bude třeba zpřevodovat do pomala. Asi bych šel cestou úpravy převodovky mezi pastorkem a prvním (plastovým) ozubeným kolem. V kovovém držáku motoru je "oválná" díra, tudíž by motorek i s pastorkem měl jít posunout a nějak tam vložit (rozuměj m.j. udělat držák) na další ozubené "dvojkolo". Případně zkus sehnat menší pastorek (myslím že se dělá od 11z) a větší plastové ozubené kolo (to bys ale musel asi i vyříznout díru dospod do plastového plata podvozku).
Trošku se obávám, že budeš mít problém 1/ s prokluzováním kol na trávě, 2/ nízkým podvozkem při překonávání drnů.
Myšlenka s vrtačkou asi není nepoužitelná, ale chce to kompletně předělat převody. V běžných vrtačkách bývají spíš motorky řady 750, nikoliv 540. Ohlídej si to, ať nepřetížíš regulátor.
Jirka
Auto na tahání 8 kg závaží
Re: Auto na tahání 8 kg závaží
Medved74 píše:Myšlenka s vrtačkou asi není nepoužitelná, ale chce to kompletně předělat převody. V běžných vrtačkách bývají spíš motorky řady 750, nikoliv 540. Ohlídej si to, ať nepřetížíš regulátor.
Jirka
Ve vrtačkách jsou asi nejrozšířenější (ve 12V verzi) motory 550-600, občas 700 - a to asi hlavně Bosch. Možná i další, třeba Makita v provedení SDS, další nevím.
V 18V "hračkách" jsou také 600 a u lepších 700. Až u lepších strojů jsou klasické komutátorové motory (čti ne plechovky)
Re: Auto na tahání 8 kg závaží

Dvoukvaltová převodovka z akuvrtačky s přechodem na 5mm výstupní hřídel + motor 550 + mezi kus místo 540 motoru. Dá se udělat hodně, ale chce to znalosti a možnosti výroby. To vpravo je další převodovka.
http://mara126.rajce.idnes.cz/
Re: Auto na tahání 8 kg závaží
Strhne se tom hruška v diferaku když to zabere...
Taranis+ T2-2008, E-REVO, Diablotin,Ariane V6 slow flyer ve výstavbě.
Re: Auto na tahání 8 kg závaží
Jen pro info - tyhle dva motory s převodovkou tahají 12kg tank rychlostí cca 6km/hod. a tahu je dostatek, určitě by to utáhlo ještě vozík s nákladem. Příkon jednoho motoru je do 100W, ježděno ve zvlněném terénu, procpe se i hustou trávou 20-30cm vysokou. Hnací kola mají průměr 65mm, tudíž s koly třeba 100mm by to jelo nějakých 10km/hod.
jyrry.webnode.cz
Re: Auto na tahání 8 kg závaží
Jezdím expedice, kde auta váží obvykle cca 3-7kg. To je tedy váha auta s baterkou. I u velmi kvalitních podvozků Axial, Traxxas apod. odchází poloosy, diferáky, kartadany, motory atd. Himoto vyrábí hračky pro děti, na tvůj účel je to nepoužitelné. Základ je podvozek, který přežije delší dobu zátěž a to nejspíš bude v měřítku 1/8 nebo 1/5. Pak se dá laborovat s pohonem - snížení rychlosti, zvýšení síly. Uvědom si ale, že takové auto bude vyžadovat pravidlenou údržbu (rozebírání převodů, mazání, výměny ložisek, seřizování...). Prostě hobby model svůj účel nepřekoná.
Doporučil bych ti aby ses obrátil na lidi co staví modely aut např. na http://www.rc4x4.cz nebo na FB skupina rcexpedice a nech si postavit čistě účelový stroj - silný, jednoduchý, s minimální údržbou. To bych viděl jako jedinou cestu k tomu, aby to dlouhodobě splňovalo tvůj účel.
Pat
Doporučil bych ti aby ses obrátil na lidi co staví modely aut např. na http://www.rc4x4.cz nebo na FB skupina rcexpedice a nech si postavit čistě účelový stroj - silný, jednoduchý, s minimální údržbou. To bych viděl jako jedinou cestu k tomu, aby to dlouhodobě splňovalo tvůj účel.
Pat
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Re: Auto na tahání 8 kg závaží
...jen pro inspiraci, mam doma stary savage 3,5 predelanou na el. s motorkem neu 1515 na 5s 5000mah, tohle v klidu utahlo "auticko pro deti" s 15kg harantem u volantu
sprevodovane jak to hpi vyrobili, tedy na nejakych 30-40km/h