Turbína - začátečník.
Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky
Re: Turbína - začátečník.
"Vaso" palec na horu. Obdivuji všechny jenž postaví JETa od A do Z včetně kompozitového draku letadla /viz. foto/. Nikdy mě to s kompozitem nešlo a vyhýbám se tomu jak čert kříži. ***winter***
Re: Turbína - začátečník.
winter píše:"Vaso" palec na horu. Obdivuji všechny jenž postaví JETa od A do Z včetně kompozitového draku letadla /viz. foto/. Nikdy mě to s kompozitem nešlo a vyhýbám se tomu jak čert kříži. ***winter***
Přesně moje slova, koukám na to jak z jara a umět to alespoň ze třetiny stejně, tak jsem spokojenej co toho umím!
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
Re: Turbína - začátečník.
Létáte někdo turbíny KingTech? Zajímaly by mě zkušenosti a nějaké detaily 
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
Re: Turbína - začátečník.
Teď byla na bazaru co? 
Re: Turbína - začátečník.
blesk píše:Teď byla na bazaru co?
jojo, je tam pěkná 180 za 2100 EUR
No nekup to
Re: Turbína - začátečník.
Ale taky 60-ka za 1.300 éček
Blesk myslel asi tu 45-ku na Modelbazaru...
Blesk myslel asi tu 45-ku na Modelbazaru...
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
Re: Turbína - začátečník.
Myslel jsem tu co tam byla inzerována s delfínem.
Re: Turbína - začátečník.
No musím říct že jsem byl včera juknout na letový projev kamarádovo jeta a pecka no.Jen zmačnout tlačítko na vysílači startér roztočí turbínu na volnoběžné cca 50tis otáčky a prostě do cca 30s letí,veškeré údaje telemetrie s turbíny včetně spotřeby paliva na displeji rádia a kolem 10min letu na pohodu no prostě velká paráda
A myslím že při ceně kerosinu který je poblíž mého bydliště za podobné peníze jako prémiová nafta je debata to či ono tam tankovat bezpředmětná.
Musím říci že je to hodně návyková věc a dnes se to létá v kde jaké bublině,mi tu zatím blbneme jen s EDF a i když to člověk nijak nešidí a utratí i desítky za houbu s EDF,pak vidí dospělého jeta tak by na své modely nejraději šlápl
a jak se občas píše že se ta elektrika zvukově podobá turbíně tak to ani náhodou
Prostě je to někde úplně jinde samozřejmě i na peněženku
A myslím že při ceně kerosinu který je poblíž mého bydliště za podobné peníze jako prémiová nafta je debata to či ono tam tankovat bezpředmětná.
Musím říci že je to hodně návyková věc a dnes se to létá v kde jaké bublině,mi tu zatím blbneme jen s EDF a i když to člověk nijak nešidí a utratí i desítky za houbu s EDF,pak vidí dospělého jeta tak by na své modely nejraději šlápl
Prostě je to někde úplně jinde samozřejmě i na peněženku
Re: Turbína - začátečník.
shumi píše: a jak se občas píše že se ta elektrika zvukově podobá turbíně tak to ani náhodou
Prostě je to někde úplně jinde samozřejmě i na peněženku
Ani s jedním moc nesouhlasím.
Pokud někdo srovnává zvuk turbíny s elektrikou, tak hlavně při průletu - takovej zvukovej efekt - nevím jak to nazvat.
Ale turbína je mnohem hlasitější než EDF. Takže to srovnávat nelze a myslím, že to ani nikdo netvrdí. A navíc EDF lítaj často nevyvážený. Takže je slyšet motor víc, než tlak vzduchu.
A ještě jedna věc- lidi používají edf tak, aby byly efektivnější, takže malé výkony na velké průměry - to je na zvuk kontraproduktivní.
Když třeba z takový 65 mm edf dostanu 2,5 kg tahu, tak zvuk na plný výkon vypadá úplně jinak, než když táhne na plno 1,3 kg
A co se týče ceny, tak jsem nyní hodně počítal. A pokud porovnám 120 EDF a 80 turbínu, tak ty peníze při odlétaných 25 hodinách to není zas tak dramatický rozdíl. Později se to ještě víc smazává.
A při větších edf bych řekl, že to EDF už možná bude dražší (provoz + pořízení).
Navíc havárii si myslím má turbína větší šanci přežít, než edf. Tam to odnese rotor téměř vždy.
Vše má své pro a proti a u turbíny jsem těch proti napočítal mnohem víc.
Polystyrenový letadla je kapitola jiná. Jejich odolnost na omačkání a poškození je nulová. Ale cena je taky někde jinde než laminátové modely a na naučení jsou asi vhodnější. Lítat s jetem za 120 000 bez předchozích zkušeností s edfkama a houbama si asi nikdo nedovolí.
Re: Turbína - začátečník.
Tak o tom podobném zvuku píší hlavně prodejci o tom žádná
Jinak já si to také počítal a mě ten rozdíl vychází značný když vezmu od lindingera např. konstrukční mini avanti k tomu slušnou turbínku a neošidím jeti elektoniku budu se modlit k bohu abych se vešel do stovky
a bavíme se o obyčejném letadle jinak ta cena letí mnohonásobně nahoru.
Jak píšeš jsou určitě dobré na mezi stupen tak do 90mm dmychadla.Souhlasím když by člověk chtěl kvalitní 120 145mm EDF k tomu samozřejmě odpovídající tvrdé aku min 12 až 15s a min.3-4 sady,tak ten rozdíl už tak markantní být nemusí na peníze v letovém projevu rozhodně ano
Vzpomínám když mě učil létat jeden Jetař u kutné hory s EDFstingrem 90mm a vytáhl cestovní kufr plný lipolek
to by byla turbína.
A když si pro stingra přijel nový majitel sám vlastník albatrose s turbínou tak říkal že když vidí ve vzduchu těch 300kolíku není to vždy jen veselé létání

Jinak já si to také počítal a mě ten rozdíl vychází značný když vezmu od lindingera např. konstrukční mini avanti k tomu slušnou turbínku a neošidím jeti elektoniku budu se modlit k bohu abych se vešel do stovky
Jak píšeš jsou určitě dobré na mezi stupen tak do 90mm dmychadla.Souhlasím když by člověk chtěl kvalitní 120 145mm EDF k tomu samozřejmě odpovídající tvrdé aku min 12 až 15s a min.3-4 sady,tak ten rozdíl už tak markantní být nemusí na peníze v letovém projevu rozhodně ano
Vzpomínám když mě učil létat jeden Jetař u kutné hory s EDFstingrem 90mm a vytáhl cestovní kufr plný lipolek
A když si pro stingra přijel nový majitel sám vlastník albatrose s turbínou tak říkal že když vidí ve vzduchu těch 300kolíku není to vždy jen veselé létání
- petrcorrado
- Příspěvky: 779
- Registrován: pát 21.09.2007 0:00
- Bydliště: Praha 6 Suchdol
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbína - začátečník.
tady si poslechni zvuk pořádnýho dmychadla...
https://www.youtube.com/watch?v=m3yQ9B5NJc8&t=50s
https://www.youtube.com/watch?v=m3yQ9B5NJc8&t=50s
therccustomjets.cz
customwings.cz
customwings.cz
Re: Turbína - začátečník.
Já myslím že o zvuku se už raději nebudeme bavit...
EDF se jen blíží zvuku turbíny a to jen vzdáleně a navíc tam furt slyším motor, který to kazí
Tady obyčejná osmdesátka JetCat ve cvičným éru:
https://youtu.be/qhTLBV6BTxA
EDF se jen blíží zvuku turbíny a to jen vzdáleně a navíc tam furt slyším motor, který to kazí
Tady obyčejná osmdesátka JetCat ve cvičným éru:
https://youtu.be/qhTLBV6BTxA
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
- Ladislav Fazekas
- Příspěvky: 63
- Registrován: sob 07.11.2009 0:00
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbína - začátečník.
Přesně tak, dmychadlo nikdy nebude jako turbína:-)
A škoda toho letadla, krásně lítalo.
A škoda toho letadla, krásně lítalo.
Re: Turbína - začátečník.
Párkrát tu byla zmínka o tom kolik je potřeba peněz... Dá se do toho nasypat asi nekonečně mnoho peněz, ale z vlastní zkušenosti... dostal jsem se do vzduchu za 55 tis, cvičné éro, koupené létáné a JetCat P80se, koupená s necelými 4 hodinami běhu. Každý si udělejte svůj názor 
Létám jak umím, ale hlavně pro radost z toho co dělám...
Re: Turbína - začátečník.
Při pořízení nových věcí orientačně :
1. Turbína při odlétaných 25 hodinách 51 Kč 1 minuta letu EDF 38 Kč 1 minuta letu
2. turbína při odlétaných 50 hodinách 37 Kč EDF 30 Kč
je to rámcový odhad - palivo nafta baterky Gensy , tahy cca 9 kg
Nemá význam počítat bazarové věci. Tam se dá koupit i edf i turbína.
Hlavní je kdo nalítá tolik hodin, aby se mu cenově turbína vyplatila.
Protože pokud nalétá 10 hodin , rozdíl bude větší.
Palivem EDF jsou baterky a ty jsou zatím drahý a riziko , že nevydržej 130 cyklů, nebo vydržej dýl je sázka do lotynky.
K EDF jsou potřeba pochopitelně další věci jako nabíječka a podobně. K turbíně jsem nepočítal nádrž a potrubí .
Těžko počítat s tím, že po třech startech pilot modelem praští. Fakt je, že turbína má asi větší šanci jak rotor EDF. Ale ten stojí stějně jako servis turbíny.
Není vše jen o penězích. Bezpečnost létání s EDF je mnohem vyšší, a je na obsluhu mnohem jednodušší. Je mnohem tišší,než turbína - takže něco pro ekology.
řešit co je lepší je asi nesmysl. Každému vyhovuje něco jiného a upřednostní své priority.
Je to podobné jako spalovací motor v letadle. Elektromotor skvělý, nikoho neruší, žádný potíže. Ale zvuk velkýho šestiválce, kterej slyšej vedle ve vesnici je prostě bomba.
1. Turbína při odlétaných 25 hodinách 51 Kč 1 minuta letu EDF 38 Kč 1 minuta letu
2. turbína při odlétaných 50 hodinách 37 Kč EDF 30 Kč
je to rámcový odhad - palivo nafta baterky Gensy , tahy cca 9 kg
Nemá význam počítat bazarové věci. Tam se dá koupit i edf i turbína.
Hlavní je kdo nalítá tolik hodin, aby se mu cenově turbína vyplatila.
Protože pokud nalétá 10 hodin , rozdíl bude větší.
Palivem EDF jsou baterky a ty jsou zatím drahý a riziko , že nevydržej 130 cyklů, nebo vydržej dýl je sázka do lotynky.
K EDF jsou potřeba pochopitelně další věci jako nabíječka a podobně. K turbíně jsem nepočítal nádrž a potrubí .
Těžko počítat s tím, že po třech startech pilot modelem praští. Fakt je, že turbína má asi větší šanci jak rotor EDF. Ale ten stojí stějně jako servis turbíny.
Není vše jen o penězích. Bezpečnost létání s EDF je mnohem vyšší, a je na obsluhu mnohem jednodušší. Je mnohem tišší,než turbína - takže něco pro ekology.
řešit co je lepší je asi nesmysl. Každému vyhovuje něco jiného a upřednostní své priority.
Je to podobné jako spalovací motor v letadle. Elektromotor skvělý, nikoho neruší, žádný potíže. Ale zvuk velkýho šestiválce, kterej slyšej vedle ve vesnici je prostě bomba.