Mil Mi2 Vario
Pravidla fóra
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
Re: Mil Mi2 Vario
Ahoj, tak dnes jsme dokončili přední podvozek.Ještě koupit správné délky červíků a kolíků.Taky tvrdost a délku pružiny, ale už je to funkční.
Re: Mil Mi2 Vario
Čistá práce, pěkný. Na fotce vlevo to vypadá jako mosaz, vpravo stříbrná. Je to stříkané ?
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Podle zabarvení te podložky na první fotce, bych to tipoval spíš jen na světelné podmínky.
Re: Mil Mi2 Vario
Ta barva je špatnými světelnými podmínkami.Skoro celé to je z nerezy jen ta kostka a vidlička je z obyčejné oceli.
Chtěl bych to pak nastříkat na šedo tak jako předloha.
Jak to děláte při stříkání funkčních věcí? Jak velké vůle se mají nechat aby to po nastříkání šlo složit? Pístnici samozřejmě stříkat nebudu.Například ten kámen co je nasunutý na hlavní tyči podvozku.Pokud tyč nasříkám tak abych tam ten kámen nasunul.
Chtěl bych to pak nastříkat na šedo tak jako předloha.
Jak to děláte při stříkání funkčních věcí? Jak velké vůle se mají nechat aby to po nastříkání šlo složit? Pístnici samozřejmě stříkat nebudu.Například ten kámen co je nasunutý na hlavní tyči podvozku.Pokud tyč nasříkám tak abych tam ten kámen nasunul.
- Michael Gulyj
- Příspěvky: 811
- Registrován: stř 29.07.2015 10:31
Re: Mil Mi2 Vario
Ten kámen bych nesundaval není důvod. Zbytek bych pro klid duše rozčepoval, nastříkal zvlášť a složil, což pak udělá přirozenou patinu. Tak jsem to dělal na podvozcích Mi-8. Nicméně by to šlo asi stříknout vcelku, jen zalepit píst.
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG
Re: Mil Mi2 Vario
Mám dotaz ohledně rc výbavy.
Mám futabu T8FG a přijímač R7006SB a chtěl bych ho dát do téhle heli. Jde nějak přijímač od futaby zapojit jako master a druhý přijímač jako slave? Má to vůbec cenu?(pokud vypadne signál tak ho asi nebude mít ani jeden přijímač) Našel jsem jen paralelní zapojení pro zvětšení počtu kanálů, ale nic jiného.
S touhle tx jsem spokojen, jediný důvod pro koupi nové (16 nebo 18) by byla telemetrie.
Díky
Mám futabu T8FG a přijímač R7006SB a chtěl bych ho dát do téhle heli. Jde nějak přijímač od futaby zapojit jako master a druhý přijímač jako slave? Má to vůbec cenu?(pokud vypadne signál tak ho asi nebude mít ani jeden přijímač) Našel jsem jen paralelní zapojení pro zvětšení počtu kanálů, ale nic jiného.
S touhle tx jsem spokojen, jediný důvod pro koupi nové (16 nebo 18) by byla telemetrie.
Díky
Re: Mil Mi2 Vario
S takovým zapojením jsem se zatím nesetkal, v návodech které mám to nikde ani není.
Mám stejné rádio, přijímače 6203SB ( 550 Spirit ), R6308SBT ( 550/600 Hughes 3 bez telemetrie, tu rádio neumí ) a teď R7108SB ( 550/600 Hughes 4 ). Chápu že s tak drahým modelem člověk myslí na "záložní systém", jednoduché řešení tam určitě nebude. Není uvedené jaká tam bude řídící bezpádlová jednotka nicméně ta to zásadně neusnadní ani neovlivní. Bude brát zřejmě data přes SBUS a zapojení se liší jedině použitím turbíny, ovládané jinak než elektromotor.
Taky bych předpokládal že se výpadek signálu projeví komplexně. Na druhou stranu varianta mít dva nezávislé systémy ( přijímače ) není snad zcela na místě. Nikdy jsem se osobně ani na Sobínce, kde bylo spousta lidí, nesetkal se selháním Futaby. Problémy měla jenom Hitec Aurora. Byl tam asi 400m vzdálený výkonný vysílač který to dělal. Auroru pak řada lidí opustila, u heli si vybavuji švíca, který šel taky do Futaby ( TF14 ? ). Futaba je velmi spolehlivá. Pokud se samozřejmě vše dobře spáruje a naprogramuje včetně fail Safe apod. Tam bych se toho nebál. A rádio TF8G sice není nejmladší, je to stále ještě spolehlivý držák a nemám důvod k jeho obměně dokud slouží.
Mám stejné rádio, přijímače 6203SB ( 550 Spirit ), R6308SBT ( 550/600 Hughes 3 bez telemetrie, tu rádio neumí ) a teď R7108SB ( 550/600 Hughes 4 ). Chápu že s tak drahým modelem člověk myslí na "záložní systém", jednoduché řešení tam určitě nebude. Není uvedené jaká tam bude řídící bezpádlová jednotka nicméně ta to zásadně neusnadní ani neovlivní. Bude brát zřejmě data přes SBUS a zapojení se liší jedině použitím turbíny, ovládané jinak než elektromotor.
Taky bych předpokládal že se výpadek signálu projeví komplexně. Na druhou stranu varianta mít dva nezávislé systémy ( přijímače ) není snad zcela na místě. Nikdy jsem se osobně ani na Sobínce, kde bylo spousta lidí, nesetkal se selháním Futaby. Problémy měla jenom Hitec Aurora. Byl tam asi 400m vzdálený výkonný vysílač který to dělal. Auroru pak řada lidí opustila, u heli si vybavuji švíca, který šel taky do Futaby ( TF14 ? ). Futaba je velmi spolehlivá. Pokud se samozřejmě vše dobře spáruje a naprogramuje včetně fail Safe apod. Tam bych se toho nebál. A rádio TF8G sice není nejmladší, je to stále ještě spolehlivý držák a nemám důvod k jeho obměně dokud slouží.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
haas píše:Mám dotaz ohledně rc výbavy.
Mám futabu T8FG a přijímač R7006SB a chtěl bych ho dát do téhle heli. Jde nějak přijímač od futaby zapojit jako master a druhý přijímač jako slave? Má to vůbec cenu?(pokud vypadne signál tak ho asi nebude mít ani jeden přijímač) Našel jsem jen paralelní zapojení pro zvětšení počtu kanálů, ale nic jiného.
S touhle tx jsem spokojen, jediný důvod pro koupi nové (16 nebo 18) by byla telemetrie.
Díky
Myslim to je to co hledáš
Duplex 2,4GHz - vysílač DS-24 využívá pro řízení a příjem telemetrických dat z modelu bezdrátový systém Duplex 2,4GHz vyvinutý taktéž firmou JETI model. Systém přenosu dat Duplex 2,4GHz je spolehlivý a léty prověřený.
Duplex 900MHz - vysílač DS-24 disponuje záložním bezdrátovým modulem v pásmu 900MHz, díky čemuž nabízí nepřekonatelnou bezpečnost a spolehlivost přenosu dat. Záložní systém pracuje ve spolupráci s hlavním systémem Duplex 2,4GHz.
http://www.jetimodel.com/cs/katalog/Vys ... ukt/DS-24/
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /
Re: Mil Mi2 Vario
Tohle je nekompromisní vrcholná varianta, několik lidí s maketou heli tohle rádio má, jsou spokojení a určitě by poradili.
Cena je jistě vyšší než u Futaby nicméně je to naprosto špičkové rádio, všechny jeho funkce a vymoženosti ani neznám
. A vzhledem k ceně MI 2 kdy chce člověk logicky maximálně předejít zbytečným problémům by to bylo i adekvátní řešení.
Cena je jistě vyšší než u Futaby nicméně je to naprosto špičkové rádio, všechny jeho funkce a vymoženosti ani neznám
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mil Mi2 Vario
Nejsem si stoprocentne jisty, ale pokud si dobre pamatuji, Futaba umi dva prijimace ale jen pro plosniky. Dela se to, ze si rozdeli hlavni ovladaci plochy do krize. Jeden prijimac ovlada treba prave kridelko a levou pulku vyskovky. To je u heli nepouzitelne.
Dva prijimace tak jak si to predstavujes by melo umet Jeti a to i levnejsi rady DS/DC 14/16. Bohuzel ted nemam cas to vyzkouset, ale urcite se najdou lide co to pouzivaji. Zkus se pozeptat zde na foru v sekci vysilace.
Jestli to umi i jine radia jinych vyrobcu netusim. Mel jsem jen Futabu a Jeti.
Dva prijimace tak jak si to predstavujes by melo umet Jeti a to i levnejsi rady DS/DC 14/16. Bohuzel ted nemam cas to vyzkouset, ale urcite se najdou lide co to pouzivaji. Zkus se pozeptat zde na foru v sekci vysilace.
Jestli to umi i jine radia jinych vyrobcu netusim. Mel jsem jen Futabu a Jeti.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Mil Mi2 Vario
ano je levnější novinka DS-12
je tam (záložním bezdrátovým modulem v pásmu 900MHz) teď je to fakt bezkonkurenční
a za dobrou cenu
http://www.jetimodel.com/cs/katalog/Vys ... ukt/DS-12/
Duplex 2,4GHz - vysílač DS-12 využívá pro řízení a příjem telemetrických dat z modelu bezdrátový systém Duplex 2,4GHz vyvinutý taktéž firmou JETI model. Systém přenosu dat Duplex 2,4GHz je spolehlivý a léty prověřený.
Duplex 900MHz NG (Next Generation) - vysílač DS-12 disponuje záložním bezdrátovým modulem v pásmu 900MHz, díky čemuž nabízí nepřekonatelnou bezpečnost a spolehlivost přenosu dat. Záložní systém pracuje ve spolupráci s hlavním systémem Duplex 2,4GHz.
je tam (záložním bezdrátovým modulem v pásmu 900MHz) teď je to fakt bezkonkurenční
a za dobrou cenu
http://www.jetimodel.com/cs/katalog/Vys ... ukt/DS-12/
Duplex 2,4GHz - vysílač DS-12 využívá pro řízení a příjem telemetrických dat z modelu bezdrátový systém Duplex 2,4GHz vyvinutý taktéž firmou JETI model. Systém přenosu dat Duplex 2,4GHz je spolehlivý a léty prověřený.
Duplex 900MHz NG (Next Generation) - vysílač DS-12 disponuje záložním bezdrátovým modulem v pásmu 900MHz, díky čemuž nabízí nepřekonatelnou bezpečnost a spolehlivost přenosu dat. Záložní systém pracuje ve spolupráci s hlavním systémem Duplex 2,4GHz.
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /
Re: Mil Mi2 Vario
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Díky za info.Vypadá to zajímavě, ale asi se Futaby nevzdám.Tedy zatím ne.Ještě popřemýšlím.
Některé věci má Vario konstrukčně opravdu těžkopádné. Nyní přemýšlím jak na kardan pro pohon vrtulky.Proč tam neudělali závit a ty spojky se tam mohly krásně našroubovat a ve směru otáčení třeba i samy dotahovat.
No oni vymysleli tohle jak je na fotce.
Duralová trubka vnější průměr 8 vnitřní 7 a do ní se má zasunout drážkovaná hřídelka asi do půlky její délky a zajistit se má Loctitem 638. Na vyčnívající zbytek drážkované hřídelky se pak nasadí spojka.
Věřili by jste tomu loctitu? On je určený na takovéto věci takže by měl vydržet, ale jsem trochu nejistý zda tam neprovrtat kolík třeba průměr 2 a pak jen to jako bonus zalepit.
Některé věci má Vario konstrukčně opravdu těžkopádné. Nyní přemýšlím jak na kardan pro pohon vrtulky.Proč tam neudělali závit a ty spojky se tam mohly krásně našroubovat a ve směru otáčení třeba i samy dotahovat.
No oni vymysleli tohle jak je na fotce.
Duralová trubka vnější průměr 8 vnitřní 7 a do ní se má zasunout drážkovaná hřídelka asi do půlky její délky a zajistit se má Loctitem 638. Na vyčnívající zbytek drážkované hřídelky se pak nasadí spojka.
Věřili by jste tomu loctitu? On je určený na takovéto věci takže by měl vydržet, ale jsem trochu nejistý zda tam neprovrtat kolík třeba průměr 2 a pak jen to jako bonus zalepit.
Re: Mil Mi2 Vario
Tohle je pro ně výrobně jednodušší než řezat závit do tak tenké trubky. Uvedený Loctite neznám, určitě to budou mít odzkoušené. Čep 2mm bych tam dal jako pojistku. Napřed zalepit, nechat vytvrdnout, pak vyvrtat 2mm a čep zalepit stejným Loctitem ( nebo vteřinovkou ). Pokud je tam místo tak bych nechal čep vždy o 1mm delší.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- falkon
- Příspěvky: 31
- Registrován: pát 08.04.2011 0:00
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mil Mi2 Vario
haas píše:Duralová trubka vnější průměr 8 vnitřní 7 a do ní se má zasunout drážkovaná hřídelka asi do půlky její délky a zajistit se má Loctitem 638. Na vyčnívající zbytek drážkované hřídelky se pak nasadí spojka.
Tvůj popis nechápu.
Ta drážkovaná hřídelka (17/8) se zasouvá do nerezové trubky 8x1 (722/14) celá. Tvoří v daném místě výplň trubky, zabraňující její deformaci při utahování 4mm červíků (2x 90385), které fixující ten černý díl (49/18) z tvé fotky.