Ahoj všichni, nadešel čas na další začátečnický dotaz. Vybírám na Ali nová kola pro svého mijáška a narazil jsem přitom na dosud mi neznámý pojem OFFSET. Co jsem už stačil pochytit, je to míra ovlivňující zapuštění kol do karoserie nebo naopak jejich vysunutí ven. Takže je to věc asi dost důležitá. Než položím otázku ohledně vhodného offsetu nových kol, pomozte mi prosím pochopit, co ten offset vlastně je.
Vygúglil jsem tuto definici: ET – zális - vzdálenost od osy kola k dosedací ploše kola. Uveden v mm, přičemž tou osou kola se rozumí polovina šířky disku neboli středová rovina disku. OK. Když si to přeložím do jazyka mého kmene a uvážím-li, že dosedací plochou modelových kol je dno dutiny pro unašeč neboli hex, pak by se mělo jednat o míru mezi dnem dutiny pro hex a středovou rovinou. Dále už taky vím, že offset nabývá hodnot pozitivních, při kterých se kolo noří dovnitř karoserie, a negativních, kdy se kolo vysouvá ven.
Na obrázku jsem znázornil své současné disky, na kterých mám nasazené pneu 42 x 116. Podle toho, jak to momentálně chápu, se domnívám, že offset mých současných disků je +5 mm. Pochopil jsem to dobře?
Modelová kola - offset
- jirkacbx
- Příspěvky: 112
- Registrován: pon 12.06.2006 0:00
- Bydliště: Nepomucko u Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modelová kola - offset
Více méně problematika pochopena dobře
Pokud je to kvůli jiným diskům,musíš navíc koukat,aby ti po výměně za + Ofset nedhly disky a pneu o řízení či něco jinýho a při výměně za -OF zas budou na disky větší síly v zatáčkách při rychlý jízdě.
Jeden trochu jiný obrázek,ale podstata stejná.
http://www.forum.tamiyaforum.cz/downloa ... hp?id=7890
Pokud je to kvůli jiným diskům,musíš navíc koukat,aby ti po výměně za + Ofset nedhly disky a pneu o řízení či něco jinýho a při výměně za -OF zas budou na disky větší síly v zatáčkách při rychlý jízdě.
Jeden trochu jiný obrázek,ale podstata stejná.
http://www.forum.tamiyaforum.cz/downloa ... hp?id=7890
Re: Modelová kola - offset
Tak asi dobrý, děkuju.
Ano, ptám se kvůli výběru nových kol a chtěl jsem se optat spíš naopak - jaký bych si měl hlídat offset, pokud by nová kola byla buď větší a širší nebo naopak menší a širší, než co mám teď. Předpokládám totiž, že ono riziko drhnutí předního kol v plném rejdu o rám, kastli a kdovíco ještě, bude krom offsetu věcí i právě šířky a průměru pneu.
Ted mám pneu 42 × 116 a offset, jaký jsem znázornil na obrázku. No a ted mi jde o to, jaký bych měl hlídat offset, pokud na nových kolech budou pneu 47 × 120 (jsem si vyhlédl). Asi něco do mínus ne? Prostě menší, než současný, aby k tomu drhnutí nedošlo, bych řekl. Ale kolik? Dá se to nějak spočítat?
Ano, ptám se kvůli výběru nových kol a chtěl jsem se optat spíš naopak - jaký bych si měl hlídat offset, pokud by nová kola byla buď větší a širší nebo naopak menší a širší, než co mám teď. Předpokládám totiž, že ono riziko drhnutí předního kol v plném rejdu o rám, kastli a kdovíco ještě, bude krom offsetu věcí i právě šířky a průměru pneu.
Ted mám pneu 42 × 116 a offset, jaký jsem znázornil na obrázku. No a ted mi jde o to, jaký bych měl hlídat offset, pokud na nových kolech budou pneu 47 × 120 (jsem si vyhlédl). Asi něco do mínus ne? Prostě menší, než současný, aby k tomu drhnutí nedošlo, bych řekl. Ale kolik? Dá se to nějak spočítat?