Focus od pelikána

Začínáte nebo chcete začít s letadlem.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Aradraug
Příspěvky: 24
Registrován: úte 10.03.2009 0:00
Bydliště: Nový Jičín

#151 Příspěvek od Aradraug »

Tak jsem se taky připojil ke skupině nováčků - majitelů Focusu. Doma mi sice leží Fokker D.VII od Freeairu, ale na učení by to asi nebylo nejvhodnější éro :) , takže to vyhrál Focus. Jestli bude o víkendu slušně, rád bych ho zkusil proletět...

Oproti Focusům, zmiňovaným v tomto vláknu je ten můj připravený na montáž křidélek. Má naznačené křidélka, vyříznuté díry pro serva a vyříznuté drážky pro kabely. Taky má poměrně velké "uši" na křídlech.
Vzhledem k tomu že mám vlastní vysílačku (DX6i), budu ho osazovat svým přijímačem, tak jsem zvědav, jak se to povede. Originál přijímač je zasunutý celkem hluboko v trupu, tak snad nic nepoškodím. Pak už jen pořídit u rybářů olůvka na dovážení a jde se lítat :D
Hups...
Uživatelský avatar
drobcek
Příspěvky: 4
Registrován: stř 13.08.2008 0:00
Bydliště: Žilina, Bratislava, Fribourg (Švajčiarsko)
Kontaktovat uživatele:

to Aradraug

#152 Příspěvek od drobcek »

Vitaj medzi Focusákmi. Dobre vediet, ze vylepsili Fokusa. Hned skocim kupit nove kridla. Tie stare sa mi pri mojom poslednom lietani cez vianoce znicilii. Teda konkretne pri tvrdsom pristani o teplote ololo -9°C mi z motorovej loze vyletel krutiaci sa motor a pravu polovicu kridla mi trosku posekal. Nic to, nahradne diely na Focusa nie su drahe, co je jeho vyhoda. Zvlast to plati u zaciatocnikov. Inac po cca 3/4 rocnom pouzivani Focusa som s nim celkom spokojny. Na zaciatku to boli nervy, lenze dostupnost a cena nahradnych dielov, rovnako ako jednoduchost oprav (lepenie cumaku rovno na poli) ma od lietania neodradili a myslim si, ze potrebne veci som sa s Focusom naucil, dokonca ho vedel po nastupani v pohode lietat aj moj 12 rocny brat. Akurat odporucam dat si pozor na serva. V mojom pripade to bol hlavny problem pri zacinani s RC lietanim. Bol som skratka zaciatocnicka LAMA. Skusal som silu serv rukou. Vyskovka v pohode, neslo s nou pohnut, tak som ju nechal na pokoji, pri pokuse zatazit servo smerovky mi v nom trocha puklo a potom sa s nim dalo hybat lahsie. Samozrejme mi nedoslo, ze som zrejme vylamal zuby na prevodoch. Smerovka pri predletovej priprave na zemi v pohode reagovala. Horsie to bolo vo vzduchu, kde zacala pri zatazeni blbnut a zoparkat mi zhodila model. Prevody som za par supov vymenil, trup Focusa som polepil sekundakom a odvtedy som sa s nim mohol v pohode zaciatocnicky vyblbnut. Kridla, chvostove plochy ako aj dalsia elektronika zatial nerobili problem. Hlavne tie kridla znesu skutocne vela. Dosah vysielacky mi u tohoto modelu doteraz stacil. V motorovom lete sa s nim daju spravit v pohode dve nastupania. Dalsie pokusy su uz tazke a hrozia padom. Momentalne kompletujem Easy Glider Pro. Chcel som ist rovno na Filipa 600, ale kedze odchadzam na dlhsie do Svajciarska, tak si so sebou chcem zobrat nieco menej rozbitelne, co sa lahko opravuje. Som zvedavy na let so striedakom. Ked som ho skusal s osadenu vrtulou pripevneny v hlinikovom drziaku ku stolu, tak to robilo pekny vietor.
Uživatelský avatar
drobcek
Příspěvky: 4
Registrován: stř 13.08.2008 0:00
Bydliště: Žilina, Bratislava, Fribourg (Švajčiarsko)
Kontaktovat uživatele:

#153 Příspěvek od drobcek »

No a este jeden postreh. Ako tu uz pisali viaceri, tak Focusa treba dost dovazovat. Ja som dal povodnu baterku uplne nadoraz dopredu. Postupom casu som pred nu este supol nejake to dalsie zavazie. Chcel som aby bolo co najviac v predu. Po najdeni idealneho stavu som uz radsej baterku ani nevyberal (kedze bola fakt silno zatlacena v predu, tak to islo tazko + suchy zips to este ztazil) a nabijal som ju priamo v trupe.
Letu zdar!
Uživatelský avatar
Aradraug
Příspěvky: 24
Registrován: úte 10.03.2009 0:00
Bydliště: Nový Jičín

#154 Příspěvek od Aradraug »

Já jsem včera večer focusa jen tak nasucho zkompletoval a překvapilo mě, že když jsem narval baterku úplně dopředu a podepřel v těžišti, byl těžký na čumák...ocasní plochy byly nasazené (nepřilepené), veškerá elektronika uvnitř. Tak nevím.
Kolik máte na čumáku před baterkou cca místa? Mně zbývá tak 6-7 cm materiálu.
Hups...
Uživatelský avatar
drobcek
Příspěvky: 4
Registrován: stř 13.08.2008 0:00
Bydliště: Žilina, Bratislava, Fribourg (Švajčiarsko)
Kontaktovat uživatele:

#155 Příspěvek od drobcek »

Ja som mal baterku narvanu uplne nadoraz. Skoro praskal trup. Medzi baterkou a prednou castou trupu mi zostali mozno 2cm volneho mesta. Do toho miesta som musel dat na dovazenie este jednu M8 ocelovu maticu.
Uživatelský avatar
Miklas.m
Příspěvky: 1
Registrován: pát 24.04.2009 0:00

#156 Příspěvek od Miklas.m »

Chtěl bych se zeptat...kdybych dal tuto baterii....
http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=5789

....vím má víc 9.6V 1100mAh......8.4 V...je to osmičlánek...asi by mi mohl shořet motor nebo něco podobně že ????...myslel jsem že bych ušetřil na závaží.....

díky M.
Uživatelský avatar
ctverec
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 12.02.2009 0:00

#157 Příspěvek od ctverec »

Po všem, co tady čtu, mi připadá nesolodní prodávat Focuse. Co si s ním počne člověk bez zkušeností, který chce létat a neví o těchhle stránkách ? Je na krabici napsáno "jestli chcete s letadlem i létat, navštivte fórum rcmania a dodělejte si nezbytné úpravy"? Nebo je tam napsáno "kvalita odpovídá nízké ceně"? Pokud ne, tak je to prostě nesolidní. Za socialismu se tomu říkalo "DODO".
rampa_mckvak
Příspěvky: 2356
Registrován: čtv 06.11.2008 0:00
Bydliště: Někde na okraji Mléčné dráhy, kousíček za Alfa Centauri. A tam někde je Lounsko

#158 Příspěvek od rampa_mckvak »

Sice jsem ho v životě lítat neviděl, ale myslím si, že kdyby nelítal vůbec, tak ho neprodávaj. Možná se nějakou dobu ve vzduchu udrží i zatáčí, ale asi to není ono když se s ním nedá otočit na fleku a neletí 150. Nebo jak je to vlastně.
Co neubrzdíš neukecáš.
Skoky
Příspěvky: 299
Registrován: sob 09.05.2009 0:00
Bydliště: Šumice (Zlínský kraj)
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus od pelikána

#159 Příspěvek od Skoky »

strigy píše:co si o něm myslíte? už fakt neví co udělat, ale z těchto tří se mi focus líbí asi nejvíc

http://rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=33028


nazdar je to moje první letadlo a myslím si že je na...
radši bych ti doporučil větroně : ASW 28 otec s ním začíná a můžu říct že se s ním létá celkem pěkně. hlavně má tažnou vrtuli a výkonější motor což se o Focusovi říct nedá. mě se ta tlačná vrtule nelíbí a výkon je taky oničem.
Měj se čau.
a hodněě štěstí v rozhodování :wink:
Uživatelský avatar
Danar
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 19.06.2008 0:00
Bydliště: Plzeň

#160 Příspěvek od Danar »

Tak jsem včera po strašně dlouhý době (tuším že od září) vytáhl Focuse. Nějak jsem na lítání neměl čas a ani pomyšlení. Prostě jiný zájmy a hlavně starosti.
Nejdřív jsem si zalítnul půl hoďky na simulátoru, abych s tím nešlehnul hned o zem a oživil si návyky.
Protože jsem o provětrání sebe i letadla už chvíli uvažoval, měl jsem baterky protažené formátováním a nabité. Vzal jsem letadlo, baterky, pro jistotu koupil nové AAčka do rádia (nepamatuju si, jestli červená LEDka signalizuje baterie OK, nebo vybité).
Dorazím na louku, kam jsem dřív jezdil a tam nikdo, kromě mladého páru v autě, který tam byl zřejmě z jiných důvodů :wink: . Takže jsem raději zaparkoval cca o 100m dál, kvůli pocitu bezpečí mému i jejich..
Staruju nejdřív na osmičlánek, abych měl pro jistotu trochu výkonu, než si zvyknu. Start je v pohodě, nastoupám s motorem, chvílema ho vypínám a zkouším chytat termiku, ale spíš stoupám s jeho malou pomocí, cca na třetinu výkonu neztrácím výšku a když se trefím do termiky, Focus trošku stoupá.. Pohodička.. Všimnu si, že pár v autě zaregistroval, že něco honím po obloze. Alespoň mám ten pocit. Napadne mě trochu jim to představení oživit. Z výšky stáčím letadlo střemhlav dolů pod plným plynem. Nabralo solidní rychlost, tak jsem vyměkl docela brzo a otočil to zpátky nahoru relativně vysoko nad zemí.. Pár lopingů, nastoupání a znovu střemhlavý let, tentokrát s vybráním o poznání níž.. Pak vypnutí motoru ve stoupání, pád po křídle. Motor jsem zapnul až nad zemí, když jsem se začal trochu bát, že to nevyberu. Slyšitelné zašustění vyššího stébla trávy o křídlo mě trochu vyděsilo, ale současně zahřálo. Manévry nízko nad zemí mě lákají. Zkusil jsem tedy asi 10m nad zemí udělat co nejutaženější kolečko. Povedlo se, dokonce jsem udělal asi 5 kol s křídlem proti zemi za sebou. Příště to musím zkusit co nejníž nad zemí, snad neudělám hvězdu :) . Zatím stoupám, po chvíli letu pokládám éro do trávy.
Po výměně baterky za sedmičlánek ještě chvíli blbnu, pak jedu s neporušeným letadlem domů. Takže po cca 8-9 měsících letadlo lítá jak má a moje ruce taky fungujou. Hurá 8) .
Nehledejte v tomhle příběhu pointu, jen jsem si by zalítat a napadlo mě to sem napsat, takže to ani nečtěte :)

Co se týče diskuze tady:
Aradraug: S tím těžištěm, není to třeba jinou verzí trupu, která je delší, než ta, kterou máme my? Když jsou odlišná křídla, možná se výrobce poučil.. Napadá mě ještě neslepený ocas, je to přece jen daleko od těžiště, takže každý gram na ocase "váží" víc než na čumáku, ale zas toho lepidla je tam minimum..

Ctverec: Focus je schopný lítat v origo výbavě a bez úprav, nicméně úpravy se hodí. Mě ty potíže na začátku bavily možná víc, než kdybych dostal opravdu éro, který lítá samo.. Něco mi to i dalo.. Spíš by měli z krabice odstranit tu hlášku, že stačí pár minut přípravy a pak dlouhé hodiny zábavy. Svádí to k odfláknutí přípravy "Když je to tak jednoduchý a skvělý, tak se nemůže zas tolik stát, když to neudělam úplně přesně, holt to poletí o trochu míň dokonale, ale na funkci to nebude mít vliv.". Jenomže pečlivost při přípravě je nejdůležitější, Focus je na to háklivej. Jakmile se všechno udělá jak má, tak je to bez problému. Potom už zbývá dát si pozor na necitlivé zásahy do ovládání, protože nízký výkon původního sedmičlánku neodpustí ztrátu rychlosti příliš prudkým manévrem nízko nad zemí.

Tlačná vrtule je výhoda v začátku. Sám jsem Focusem několikrát praštil čumákem o zem a mít tažnou vrtuli, tak na každý let spotřebuju jednu vrtuli a motor.
Doporučuju investovat ještě cca 150-200Kč a vyměnit motor s vrtulí. Po téhle úpravě jsem vyrobil i podvozek a s osmičlánkem nemám problém to zvednout ze země.

Focus není dokonalý letadlo, ale já na něj nedám dopustit 8)
Uživatelský avatar
Aradraug
Příspěvky: 24
Registrován: úte 10.03.2009 0:00
Bydliště: Nový Jičín

#161 Příspěvek od Aradraug »

Dovažovat jsem nakonec musel, i když se to nezdálo. Je ale pravda, že jsem (na doporučení zde na webu i na doporučení prodejce) zvětšoval směrovku. Takže trocha olova na čumák byla nutná.

Lítání je sranda, vždycky jsem tak nadšený z toho, že jsem ve vzduchu, že s tím někde šlehnu :D
Zatím spíš padám, než lítám, ale baví mě to. Vteřiňáku je dost (i když čumák mám už pěkně zkroucený). Díky bohu za tlačné uspořádání, jinak by asi investice do letadla byly někde jinde.
Hups...
pate
Příspěvky: 95
Registrován: úte 28.10.2008 0:00
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

tuning

#162 Příspěvek od pate »

Ahoj tak jsem si řekl že sem napíšu také můj tuning u Focuse.
Takže křidýlka ,hliníková trubka místo uhlíku v křídle plus Al šroubovací spojka vlastní výroba,vrtule sklopná listy 6x3 graupner na unašeči vl.konstrukce,motor střídavý HB 2835-H 3800ot/V Al lože,regulátor 60A Sbec externě umístěný,baterie 2200mAH11.1V 15C,přijímač Jeti Duplex vysílač Hitec Prism s Duplexem.Zkoušel jsem i zkrácenou vrtuli s větším stoupáním ale bralo to přes 40A a to aku nezkousla takle to bere max32A a to je pro tyhle aku tak tak.
A takle nějak to vypadá. 8O http://resize.like.cz/images/1243988857PICT5091.JPG
http://resize.like.cz/images/1243988892PICT5092.JPG
http://resize.like.cz/images/1243988917PICT5093.JPG
Tak letu zdar a osobně si myslím že to fakt není špatný letadlo na začátek.
Skoky
Příspěvky: 299
Registrován: sob 09.05.2009 0:00
Bydliště: Šumice (Zlínský kraj)
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning

#163 Příspěvek od Skoky »

pate píše:Ahoj tak jsem si řekl že sem napíšu také můj tuning u Focuse.
Takže křidýlka ,hliníková trubka místo uhlíku v křídle plus Al šroubovací spojka vlastní výroba,vrtule sklopná listy 6x3 graupner na unašeči vl.konstrukce,motor střídavý HB 2835-H 3800ot/V Al lože,regulátor 60A Sbec externě umístěný,baterie 2200mAH11.1V 15C,přijímač Jeti Duplex vysílač Hitec Prism s Duplexem.Zkoušel jsem i zkrácenou vrtuli s větším stoupáním ale bralo to přes 40A a to aku nezkousla takle to bere max32A a to je pro tyhle aku tak tak.
A takle nějak to vypadá. 8O http://resize.like.cz/images/1243988857PICT5091.JPG
http://resize.like.cz/images/1243988892PICT5092.JPG
http://resize.like.cz/images/1243988917PICT5093.JPG
Tak letu zdar a osobně si myslím že to fakt není špatný letadlo na začátek.


zkoušel jsi s ním létat bez úprav? asi ne co?
protože bez křídélek a s tím slabým ss motorem moc lopingy delat nejsou.
POKUD SE TO LETADLO NEPŘEDĚLÁ TAK STOJÍ ZA HO..NO
Lazariny
Příspěvky: 223
Registrován: sob 08.03.2008 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: tuning

#164 Příspěvek od Lazariny »

Nedá se s tím nesouhlasit,také jsem se pustil do úprav a přijde mi to dost drsné prodávat takové éro... :o
Čekal jsem že to bude "dodo" ale čeho je moc toh je..
robotmz
Příspěvky: 3341
Registrován: stř 24.10.2007 0:00
Bydliště: Čadca, SK

#165 Příspěvek od robotmz »

Keď vypneš motor, tak tá vrtuľa sa ti aj sklopí ?
Odpovědět

Zpět na „Letadla - začátečník“