Multiplex Mentor - motor

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#76 Příspěvek od kubajs »

JENDA01 píše:Ahoj,
mohl bych se zeptat majitelů MENTORA na kolik šroubků :wink: upevňjí na to PLASTOVÉ LOŽE motor. Zrovna jsem řešil kolegovy při záletu podobné problémy. :wink:

Jinak motorizace s mým motorem Turnigy SK-3548/900 tříčlánek vrtule
13/7. Daly jsme čtyřčlánek (myslím ideální pro tento letoun) vrtule 13/4
pro klidné létání (pro ty co se perou s plynem :wink: ) 11/5,5 pro svižnější létání. Při obojím osazení udržuje horizontální let na cc-1/2 plynu. má dostatečnou rezervu výkonu.


Jenda

Já mám Turnigy SK 35-48 upevněný 4 šrouby, je pravda, že 2 jsem našrouboval bez problému, kvůli dalšíma dvěma jsem musel do přepážky vrtat. Samotná přepážka je uchycena k trupu letadla ale pouze 2 šrouby, takže případný kámen úrazu bych viděl tam. Motor od přepážky určitě neupadne.
Ale u 2 šrobů, které drží přepážku na trupu hrozí, že se zlomí vlivem páky, která na ně může působit (kvůli vyosení způsobenému stavěcími šrouby). Proto doporučuju (je to doporučené i v anglickém manuálu) vyvrtat do přepážky otvor o průměru 4mm namísto 3, aby se tak eliminovalo případné zlomení šroubu v přepážce.
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#77 Příspěvek od kubajs »

JENDA01 píše:Ahoj,
mohl bych se zeptat majitelů MENTORA na kolik šroubků :wink: upevňjí na to PLASTOVÉ LOŽE motor. Zrovna jsem řešil kolegovy při záletu podobné problémy. :wink:

Jinak motorizace s mým motorem Turnigy SK-3548/900 tříčlánek vrtule
13/7. Daly jsme čtyřčlánek (myslím ideální pro tento letoun) vrtule 13/4
pro klidné létání (pro ty co se perou s plynem :wink: ) 11/5,5 pro svižnější létání. Při obojím osazení udržuje horizontální let na cc-1/2 plynu. má dostatečnou rezervu výkonu.


Jenda

Ano, LiPolka 4S bude pro tento motor zřejmě ideální.
Lítám s 5S A123 a s vrtulí 12x8 mám proudové zatížení (měřeno staticky) při plném plynu 45A, což je dle specifikace motoru maximum = ideální stav. Většinou stačí lítat na 1/3 - 1/2 plynu. Na tu 1/3 éro udrží pomalý vodorovný let.
Na plný plyn to má šílený tah, stoupá čistě kolmo. Šestičlánek už by byl rozhodně moc, musel bych jít do malé vrtulky ;).
Nyní to mám dost přemotorované, můžu s klidem říct, že při velmi pozvolném přistání nemůžu držet motor plynule v nízkých otáčkách, protože dochází ke stavu, kdy buď motor začne vynechávat (příliš malé otáčky), nebo má naopak příliš velký výkon.
Při finálním přiblížení si tedy většinou hraju s plynem, trochu přidat, trochu ubrat apod, nebo jdu na přiblížení i samotné přistání pod větším úhlem s vypnutým motorem.
Uživatelský avatar
hbr
Příspěvky: 83
Registrován: úte 24.07.2007 0:00
Bydliště: Praha - východ

#78 Příspěvek od hbr »

Můžu se zeptat, jak u Mentora řešíte napájení přijímače? Často se tu píše, že tam máte 3S/4S nebo víc a je tam 4-5 serv. Jakej máte regulátor - s normálním BEC nebo něco jako Jeti SPIN a nebo samostatné napájení přijímače?
Uživatelský avatar
kf
Příspěvky: 845
Registrován: ned 30.03.2008 0:00
Bydliště: Praha

#79 Příspěvek od kf »

Jsou tam 4 serva, 5čl LiFe / 4čl LiPol, regl Jeti Advance 40A s BEC.
Uživatelský avatar
stanos
Příspěvky: 65
Registrován: stř 25.06.2008 0:00
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

#80 Příspěvek od stanos »

Mám tam 5 serv (2 digi na křidýlka), 4S Li-Fe a 60A regler Turnigy z HobbyCity.
Uživatelský avatar
hbr
Příspěvky: 83
Registrován: úte 24.07.2007 0:00
Bydliště: Praha - východ

#81 Příspěvek od hbr »

kf píše:Jsou tam 4 serva, 5čl LiFe / 4čl LiPol, regl Jeti Advance 40A s BEC.

Samozřejmě to nechci zpochybňovat, určitě to lítá, ale podle návodu Jeti je to buď na hranici nebo lehce za hranicí uváděných parametrů :o
Uživatelský avatar
kf
Příspěvky: 845
Registrován: ned 30.03.2008 0:00
Bydliště: Praha

#82 Příspěvek od kf »

No podle návodu jo, ale mám to dlouhodobě ověřený ( asi na 15 érech ), je potřeba instalovat serva, který nežerou jako ruskej zájezd, výrobce se sichruje, protože nemůže chtít, aby měl každej měřák a měřil odběry.
Uživatelský avatar
kf
Příspěvky: 845
Registrován: ned 30.03.2008 0:00
Bydliště: Praha

#83 Příspěvek od kf »

stanos píše:Mám tam 5 serv (2 digi na křidýlka), 4S Li-Fe a 60A regler Turnigy z HobbyCity.


No jo, já vlastně taky 5 serv, zapomněl jsem na to vlekací, ale s tím se během letu nekvedlá, tak se na amperožroutství tak moc nepodílí.
kubajs
Příspěvky: 635
Registrován: pon 20.10.2008 0:00
Bydliště: Chýně, Praha Západ

#84 Příspěvek od kubajs »

hbr píše:Můžu se zeptat, jak u Mentora řešíte napájení přijímače? Často se tu píše, že tam máte 3S/4S nebo víc a je tam 4-5 serv. Jakej máte regulátor - s normálním BEC nebo něco jako Jeti SPIN a nebo samostatné napájení přijímače?

Já nechci, aby mi život celého letadla a případně i lidí kolem závisel na regulátoru, navíc z Číny. Pokud shoří jeho BEC obvod, letadlo jde nekontrolovatelně k zemi a zrovna Mentor už je podle mě docela slušná sekačka.
Takže používám NiCd články pro napájení přijímače, motor napájím LiFePo 5s a mám klid na duši. Pravda, může shořet regulátor i s celým letadlem ještě dřív, než stačím přistát, ale to už je jiná kapitola ;). V nejhorším tu ohnivou kouli ještě stihnu namířit mimo hlouček přihlížejících a ještě za letu zavolat hasiče :D.
Uživatelský avatar
kf
Příspěvky: 845
Registrován: ned 30.03.2008 0:00
Bydliště: Praha

#85 Příspěvek od kf »

Zrovna asi před 2 hodinama jsem řešil s kolegou ( když jsem stál v zácpě ) havárie na přijímačové baterky. Nevybereš si, průser může nastat vždycky. Hlavně necpat za sebe moc elektronickejch krabiček, tím ta pravděpodobnost narůstá. Z dlouhé praxe mám vysledováno, že nejdůležitější je chlazení reglu ( BEC ). Co je platný, když omezím bezpečný počet serv na minimum, když uložím pěkně natěsno regl do EPP a ještě mám pocit, že je tam jako v bavlnce. Jak často tohle vidím. Když vím, že se uvnitř pořádně neuchladí, radši ho připlácnu někam zvenku.
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“