Hukot na plný plyn
Hukot na plný plyn
Mám dotaz - párkrat sa mi v určitej kombinácii regulátor-motor stalo, že pri plynulom pridávaní "plynu" stále rastú otáčky až do určitého bodu (v blízkosti plného plyunu), kedy sa zrazu z motoru ozve strašný zvuk, ako keby kdesi čosi hrozne drelo. Proste plynulo stúpajúce bžúúúúúm sa zrazu zmení na grrrrr. Nejde však o mechanickú chybu motora! Teraz mi to robí Axi 2806/24 v kombinácii s regulátorom Turnigy Plush 40A. Paradoxne predtým tam bol SuperSimple 25/30A a s tým to išlo úplne bez problémov. Ide o niečo, čo sa dá poriešiť nastavením reguáltoru, alebo proste smolka a tento konkrétny régel s týmto konkrétnym motorom fungovať nebudú?
- PavelR
- Příspěvky: 23
- Registrován: pon 29.06.2009 0:00
- Bydliště: Trutnov, Hronov
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím
Nevím jestli to je stejný problém ale mám motor Turnigy (viz orion na Rcalbum.com) a zkoušel jsem s vrtulý 9x5". Asi do půlky plynu krásně bzučí jako každá jiná elektra ale při přidání začne nehorázný rachot (Kam ze na něj hrabou spalováky). Bez vrtule to nedělá. Nemůže to být třeba nepatrným vychýlením hřídelky po přelisování?
Děkuji za odpovědi
Nevím jestli to je stejný problém ale mám motor Turnigy (viz orion na Rcalbum.com) a zkoušel jsem s vrtulý 9x5". Asi do půlky plynu krásně bzučí jako každá jiná elektra ale při přidání začne nehorázný rachot (Kam ze na něj hrabou spalováky). Bez vrtule to nedělá. Nemůže to být třeba nepatrným vychýlením hřídelky po přelisování?
Děkuji za odpovědi
Mal som (a vlastne stále mám) problém s motorom na vysokom pylone, ktorý nie je torzne dosť tuhý a dovolí motoru rezonovať okolo prepážky. Ak nemám dokonale vyváženú vrtuľu, správa sa to podobne..
U mňa je rezonancia na cca 3/4 plynu, na menší plyn ticho, a na plný plyn a pri plne nabitých aku prestane..
Fakt to ale vyzerá akože to ten model roztrhá na kusy..
Ohnutá hriadeľ je jeden zo samozrejmých dôvodov, tam niet o čom hovoriť.
V podstate to je to isté ako nevyvážená vrtuľa...
To že pomohlo správne nastaviť (zladiť) rozsah signálu plynu s vysielačom, sa mi nijak nezdá.
Ak to nebolo nastaveným predstihom, čo nevylučujem ale ani nechápem, tak sa to zase vráti.
U mňa je rezonancia na cca 3/4 plynu, na menší plyn ticho, a na plný plyn a pri plne nabitých aku prestane..
Fakt to ale vyzerá akože to ten model roztrhá na kusy..
Ohnutá hriadeľ je jeden zo samozrejmých dôvodov, tam niet o čom hovoriť.
V podstate to je to isté ako nevyvážená vrtuľa...
To že pomohlo správne nastaviť (zladiť) rozsah signálu plynu s vysielačom, sa mi nijak nezdá.
Ak to nebolo nastaveným predstihom, čo nevylučujem ale ani nechápem, tak sa to zase vráti.
V podstate by malo stačiť pozrieť zboku na roztočenú vrtuľu (stačí mierne) že či sa opticky oba listy pohybujú po tom istom kruhu. To je aj o montáži vrtule.
S oskou by som si hlavu príliš nelámal - ak je podozrenie na ohnutie, treba ju bez milosti vymeniť. Ak to nemá efekt, stačí tú starú nevyhodiť a nechať si ju ako záložnú.
Boli prípady že sa ohol ten duralový unášač, a oska bola rovná. A boli aj prípady že v unášači bola krivo vyvrtaná diera!
Mám rovnaké ložiská ako má motor, a po rozobratí motora by samotný rotor, na ložiskách (bez železa statoru čiže točí sa bez prídržnej sily) sa mal dať skontrolovať aspoň na statické vyváženie. To isté sa dá použiť aj s komplet vrtuľou namontovanou na unášači a dokonca aj s kuželom, ja vyvažujem tak pretože vyvažovačky môžu uchytiť vrtule úplne inak ako unášač.
...Na dynamické vyváženie ho ale treba roztočiť, a to už je v domácich podmienkach veľký problém (ak je staticky vyvážený ale na jednej strane je viac váhy vpredu a na druhej vzadu, pri roztočení sa snaží vibrovať okolo stredu). To by chcelo techniku ktorú nemá bežný človek doma.. páčia sa mi vyvažovačky na rotory turbíny, aj samodomo stavanú z prenosky gramofónu som niekde videl popísanú...
Možno na kontrolu či je všetko OK, stačí roztočiť motor bez vrtule (na rozumné napätie aby sa nezničil vysokými otáčkami). Vyvážený motor "vrčí" ale "nehádže"..
S oskou by som si hlavu príliš nelámal - ak je podozrenie na ohnutie, treba ju bez milosti vymeniť. Ak to nemá efekt, stačí tú starú nevyhodiť a nechať si ju ako záložnú.
Boli prípady že sa ohol ten duralový unášač, a oska bola rovná. A boli aj prípady že v unášači bola krivo vyvrtaná diera!
Mám rovnaké ložiská ako má motor, a po rozobratí motora by samotný rotor, na ložiskách (bez železa statoru čiže točí sa bez prídržnej sily) sa mal dať skontrolovať aspoň na statické vyváženie. To isté sa dá použiť aj s komplet vrtuľou namontovanou na unášači a dokonca aj s kuželom, ja vyvažujem tak pretože vyvažovačky môžu uchytiť vrtule úplne inak ako unášač.
...Na dynamické vyváženie ho ale treba roztočiť, a to už je v domácich podmienkach veľký problém (ak je staticky vyvážený ale na jednej strane je viac váhy vpredu a na druhej vzadu, pri roztočení sa snaží vibrovať okolo stredu). To by chcelo techniku ktorú nemá bežný človek doma.. páčia sa mi vyvažovačky na rotory turbíny, aj samodomo stavanú z prenosky gramofónu som niekde videl popísanú...
Možno na kontrolu či je všetko OK, stačí roztočiť motor bez vrtule (na rozumné napätie aby sa nezničil vysokými otáčkami). Vyvážený motor "vrčí" ale "nehádže"..
- PavelR
- Příspěvky: 23
- Registrován: pon 29.06.2009 0:00
- Bydliště: Trutnov, Hronov
- Kontaktovat uživatele:
Mě úplně v pohodě funguje jenom se brutálně celý letadlo rozechvěje. Dneska jsem koupil listy od Graupnera tak je zkusím vyměnit -> jestli je vina na listech z HC. Bohužel to nemohu uskutečnit hned
. Je možné pouze přelisováním hřídelku vyosit? Ještě bych mohl zkusit využít ten jejich unašeč (jak se přidělává na plášť) na pevnou vrtule s nějakou pevnou vrtulí. Tímhle bych zjistil, jestli je vina na hřídelce.
-
zelenáč
- Příspěvky: 241
- Registrován: stř 05.09.2007 0:00
- Bydliště: Holice u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
stalo se mi přesně co popisuješ. Měl jsem pod vrtulí špatnej vymezovací kroužek, takže neseděla celou plochou na unašeči. Od 400W začal kravál jak prase a celý trup se rozkmital. (epp). Po vyměně kroužku za těsnější a dosednutí na unašeč bylo vše ok a vrtule zvládala 560W bez kraválu.
Nic neumím, ale pořád se v něčem šťourám...
Něco podobného se mi dělo s Turnigy 2217 v Superzoomovi. Dlouhodobě byl motor provozován s lehce ohlou hřídelkou, což se za letu moc neprojevovalo, ale postupně odešla ložiska ve kterých vznikla vůle. No a jednou se to po přidání plného plynu rozvibrovalo natolik, že to kompletně roztrhalo celý předek a motor odletěl pryč...Vzhledem k cenové relaci motoru jsem se vykašlal na kupování ložisek a s klidným srdcem jsem ho vyhodil 
http://www.rcmania.cz/modules.php?name= ... ic&t=25625
Rovnaké príznaky.. tentoraz jasný dôvod.
...
V súvislosti s týmto ma zaujal nápis pri nejakom plnotučnom Hyperion motore, že vraj "veľké obežky nie je väčšinou možné dostatočne upevniť pri klasickej montáži" - a podporujú len opačnú montáž, t.j. vrtuľa sedí na rotore a celý motor je pred prepážkou.
Ten motor má navyše na rotore tenké veľké ložisko okolo celého statoru, nevyzerá to tak že by zachraňovali nejakú konštrukčnú nedokonalosť - beriem to vážne.
"Note that the Zs40 series are "backmount only" (a.k.a. radial mount), as large outrunners cannot be reliably front-mounted in most models."
http://www.hyperion-world.com/products/ ... -ZS4025-14
Myslíte si že pri obrátenej montáži, je menšia pravdepodobnosť rezonancie??
Rovnaké príznaky.. tentoraz jasný dôvod.
...
V súvislosti s týmto ma zaujal nápis pri nejakom plnotučnom Hyperion motore, že vraj "veľké obežky nie je väčšinou možné dostatočne upevniť pri klasickej montáži" - a podporujú len opačnú montáž, t.j. vrtuľa sedí na rotore a celý motor je pred prepážkou.
Ten motor má navyše na rotore tenké veľké ložisko okolo celého statoru, nevyzerá to tak že by zachraňovali nejakú konštrukčnú nedokonalosť - beriem to vážne.
"Note that the Zs40 series are "backmount only" (a.k.a. radial mount), as large outrunners cannot be reliably front-mounted in most models."
http://www.hyperion-world.com/products/ ... -ZS4025-14
Myslíte si že pri obrátenej montáži, je menšia pravdepodobnosť rezonancie??