Úhlavní nepřítel letového provozu je modelář !

Aby těch modelářských kategorií nebylo zbytečně moc. Když se to dotýká modelaření, ale nenašli jste zde specializované fórum. Taková témata vložte sem.
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#91 Příspěvek od AR1 »

zdzd píše:
AR1 píše:Já jsem reagoval jen na ten blábol jak by tu už nebyl. Že to potom překrucuje, jak o tom vím co jsem o tom přečet někde na webu, který ani neznám, mi je už úplně jedno. Vždyť si všimni jak na to už naprosto nikde nereaguje na to o 5cm vedle tak to už nečtu. Sám sebe uvede jako příklad možného zabití 1kg modelem, že je to blbost?


To vůbec není blbost. Před pár lety na Slovensku zabil modeláře gumickuk. Natahoval jej, kolík se vytrhnul ze země a střelil ho do hlavy. Chceš snad tvrdit, že měl více jak kilo?


Opět vytrhuješ souvislosti. Má kulka víc než kilo?

Zlobí mě internet, moji původní odpověď jsem neodeslal, je to podle mě stejně o ničem, jdu shánět podvozek, čili končím tuto debatu a nebudu prudit.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
AR1
Příspěvky: 5332
Registrován: ned 20.11.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

#92 Příspěvek od AR1 »

MichalF píše:
petr-powder píše:AR1 si už přečetl článek o tom jak se to stalo, ale trochu si to upravil. Model se nepohyboval na pádovce a vůbec nešlo p přepadnutí modelu na čumák.

Ano, seděl jsem na židličce za linií pilotů. Model naletěl nad mou pozici, letěl "na zádech", pilot přitáhl do střemhlavého letu, jelikož se dostal do místa cca 3 metry od vzrostlých smrků ve výšce cca 10 metrů. Když viděl kam éro nasměroval "zmrznul" a nestačil zareagovat ( komu se podobné zamrznutí nestalo, ať hodí kamenem ) Letadlo jsem zaregistroval jen díky zvuku motoru. Podíval jsem se vzhůru a jediné co jsem stihl bylo sklonění hlavy. Pak už se model rozplácl o mou šíji. Vrtule se zlomila o mou hlavu a zanechala na hlavě stopy. Kovový kužel prošel několika vrstvama zimního oblečení způsobil zhmoždění a natržení šíjového svalu.

Důvod napsání článku byl upozornit na nebezpečnost létání nad lidi. S pilotem kamarádím a nikdy bych ho nehnal k nějakým obstrukcím či náhradám škod.

Mrzí mě, že je tu dobrý záměr přetáčen a já stavěn do pozice škůdce, ale takový je prostě život. Platí tu, že je lepší nic nedělat, protože každému se holt nezavděčíš.


Ufff .. tak Petre .. ted opravim ja Tebe, protoze sem tam ciste nahodou byl a ciste nahodou sem ten ksicht co je na te ukradene fotce v tom dokumentu :) Konkretne k tomu co sem zvyraznil. Pokud se dobre pamatuju a podivam se na tu fotku, tak si sedel na zidlicce pred linii pilotu, takze si sedel na letistni draze a piloti az za tebou na te asfaltce. Co se stalo bylo smutny a vsem nam tam zatrnulo, ale kdyz uz to tu zminujes, tak pravdu a ne nejake vymysly. Stejne tak jak kovovy kuzel prosel nekolika vrstvama zimniho obleceni ... boze ... opet je to neprijemne, ale protrhlo ti to bundu.


A ještě poznámka - myslím, že to ani nemělo kužel, ale duralový unašeč. Ne že by to nebolelo, ale je to zase taková dezinformace - dostal jsem kovovým kuželem. Ach jo.
http://ar1.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
BOSS8
Příspěvky: 2282
Registrován: pon 24.12.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#93 Příspěvek od BOSS8 »

petr-powder píše:Nějak totiž nechápu, proč by se na jednání o bezpilotních letadlech a modelech měla dělat srovnávání s UL


Protože evidentně někoho s... osmimetrový rc model větroně , tahle velikost už je plně srovnatelná s UL a někdo se nenápadně pod touto záminkou snaží spláchnout všechny modely do jednoho pytle
.

Já souhlasím s nějakými pravidly - ale pouze od člověka který ví o čem mluví.
Ať klidně zavedou něco jako řidičský průkaz a pravidla silničního provozu, ale kua ať to má hlavu a patu . Proč někdo chce stejný metr na kluka s 300 gramovým větroněm jako na člověka s 15kilovou Extrou. Proč chtějí stejně měřit 10kilového větroně a 10kilověho turbíňáka.

Který idiot chce stejný zákon pro Easy Glidera i pro vojenského Globalhawka .
To půjdu zase na dva roky na vojnu abych si hodil bezmotorový éro na kopci - protože to lítá stejně jako vojenský model ? Trochu na hlavičku ne ?

Chápu že až si pořídím akrobata nad 2,5metru, půjdu na doživotně platné školení za 100,-kč a při náhodné kontrole se prokážu razítkem že jsem byl proškolen. Nechápu ale, proč se mi někdo chce srát do života , když si poletuju s metrovým polystyreňákem uprostřed lánu pšenice. :evil:

Ps: Mladá se tady směje že po sobě v práci házejí kancelářské sponky (slovy úředníka bezpilotní prostředky vážící víc než 0 gramů) - asi za to půjde do kriminálu, už bych se měl začít učit péct buchty. Pochybuju totiž že před každým hodem zavolají na Ruzyň o povolení ke vstupu do jejich vzdušného prostoru.
Rádio a nabíječ = základ modeláře .
Uživatelský avatar
Speedy
Příspěvky: 1643
Registrován: čtv 20.07.2006 0:00
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

#94 Příspěvek od Speedy »

Nějaká regulace určitě bude. Její smysluplnost je zatím ve hvězdách. Problém bude s dodržováním, protože když nedodržují předpisy lidi s pilotní licencí, tak nevěřím, že budou všichni modeláři. Příklad: nad modelářským letištěm nám pravidelně přelétají UL a větroně často i ve výšce pod 50m. Několikrát se mi stalo, že jsem zaregistroval takové letadlo na poslední chvíli a níž než svůj model. Jejich piloti jsou místní a o modelářekém provozu vědí a navíc jsou dobře vidět i auta zaparkovaná vedle dráhy. Zatím se nikdy nic nestalo, ale k průšvihu může dojít velmi snadno. Přitom jakékoli omezení modelářského provozu by v tomto případě nic nevyřešilo (kromě úplného zákazu). :evil:
Naposledy upravil(a) Speedy dne čtv 08.04.2010 8:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
F104
Příspěvky: 607
Registrován: pát 02.03.2007 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#95 Příspěvek od F104 »

...
Naposledy upravil(a) F104 dne čtv 08.04.2010 8:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
F104
Příspěvky: 607
Registrován: pát 02.03.2007 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#96 Příspěvek od F104 »

zdzd píše:
AR1 píše:Ty vole, ty bys tu teď nebyl, kdyby to šlo o 5cm vedle? Co to tu kecáš za debility?


Osobně jsem trefil neteř motorizovaným větroněm do holeně. Naštěstí to skončilo jen vytemovanými žebry motoru. Moje těhotná žena byla sejmuta přistávající V2. Naštěstí křídlem do ruky, nikoliv čumákem do břicha. Ona se lekla, křídlo se zbořilo. Takových příkladů jsou mraky. Většina s tím naštěstí. To ale nevydrží věčně. Je to pořád a těch centimetrech a zlomcích vteřiny.

Proto mám pojištění, i když není povinné. Proto jsem za rozumnou míru regulace. A nemám rád ty, co problémy ignorují a bagatelizují.


No pro Tebe je asi regulace opravdu potřeba...
Uživatelský avatar
Luzr
Příspěvky: 1504
Registrován: pon 04.05.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#97 Příspěvek od Luzr »

BOSS8 píše:Ať klidně zavedou něco jako řidičský průkaz a pravidla silničního provozu, ale kua ať to má hlavu a patu . Proč někdo chce stejný metr na kluka s 300 gramovým větroněm jako na člověka s 15kilovou Extrou. Proč chtějí stejně měřit 10kilového větroně a 10kilověho turbíňáka.


Ano, aby to mělo hlavu a patu, toho nejlépe docílíme tak že budeme nadávat těm kteří se o to snaží....
MichalF
Příspěvky: 149
Registrován: sob 06.12.2008 0:00
Bydliště: Jablonec n.N.

#98 Příspěvek od MichalF »

Luzr píše:Ano, aby to mělo hlavu a patu, toho nejlépe docílíme tak že budeme nadávat těm kteří se o to snaží....


Jestli ta snaha ma byt ten paskvil uvedeny na zacatku cele teto diskuze, ktery bych kvalitou prirovnal k praci zaka zakladni skoly, tak to je spatna snaha a nikam nevede.
DX6i - Easy Glider - Vespid - FW190 - Su29
Uživatelský avatar
Luzr
Příspěvky: 1504
Registrován: pon 04.05.2009 0:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#99 Příspěvek od Luzr »

MichalF píše:
Luzr píše:Ano, aby to mělo hlavu a patu, toho nejlépe docílíme tak že budeme nadávat těm kteří se o to snaží....


Jestli ta snaha ma byt ten paskvil uvedeny na zacatku cele teto diskuze, ktery bych kvalitou prirovnal k praci zaka zakladni skoly, tak to je spatna snaha a nikam nevede.


Tak udělej vlastní prezentaci na téma "potenciální nebezpečí RC modelů" a běž ji tam předvést.

Myslím to vážně, jsem si 100% jist že se na to rádi podívají.
Uživatelský avatar
sharkcom
Příspěvky: 1769
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Cheb
Kontaktovat uživatele:

#100 Příspěvek od sharkcom »

A co třeba prezentaci na téma potencionální nebezpečí dlažební kostky? Určitě s ní bylo spácháno víc újmy na zdraví a majetku než RC modely. Při dnešní snaze dávat všude zámkovou dlažbu to rozhodně nebude mimo mísu...
Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK.
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz
Uživatelský avatar
powder
Příspěvky: 1194
Registrován: úte 15.11.2005 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#101 Příspěvek od powder »

petr-powder píše:
powder píše:Doporučuji zejména:
§ 12 - Právo dílo užít
§ 30 - Volná užití
§ 31 - Citace
a nakonec § 40 a následující - Ochrana práva autorského

Tome, doprčic, ty jsi tak geniální, že jsi lepší i než naši právníci. Nevěděl jsem, že máš i právní vzdělání. V čem všem jsi ještě tak dobrej. Třeba bych tě mohl někde využít a konečně být milionářem :lol: :lol:

Tak nesmíš se stále spoléhat jen na absolventy plzeňských práv :wink:
A nepleť si pojmy a dojmy... Já jsem pouze řekl, že necitováním zdroje došlo v tomto případě k porušení autorského zákona. O vymahatelnosti práva zde nepadlo ani slovo.
Pokud bys takovouto fušeřinu odevzdal jako absolventskou (bakalářskou, diplomovou; dosaď podle libosti) práci, tak je to 100% důvod k jejímu odmítnutí.
Ironizuj si příště někoho jiného; sám máš máslo na hlavě...
Uživatelský avatar
powder
Příspěvky: 1194
Registrován: úte 15.11.2005 0:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#102 Příspěvek od powder »

Abych k tématu přispěl i jinak než plkáním:

Chápu snahu UCL - je zde tlak ze strany EU a její (někdy přehnané) legislativy.
Proto osobně nejsem proti směrnicím zaměřeným na bezpečnost provozu modelů letadel. Ale nesmí vzniknout spíš snaha o šikanování nás kluků, co si jdeme zalétat za dům s houboletem.
S velkým, těžkým (a potencionálně) nebezpečným modelem stejně jde každý létat na vyhrazené letiště a pokud ta "regulace" přinese snadné a transparentní procesy vedoucí ke schvalování modelářských leteckých ploch, pak to jen přivítám...
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#103 Příspěvek od coro »

Myslel som že témou je prezentácia UCL a snaha o zavedenie určitých konkrétnych pravidiel pre modelárov..
Prípadne pre mňa je dôvodom k nepriateľskému postoju to že nezmyselne regulujú modely od 0 gramov...

V tomto kontexte - ČO S TÝM MÁ SPOLOČNÉ tá toľko preberaná nehoda???
A všetky ostatné spomínané nehody?
Ktoré konkrétne z ustanovení Doplnku X v ktorejkoľvek z jeho podôb, by tomu mohlo ZABRÁNIŤ?
Okrem úplného zákazu vôbec lietať s modelmi?

Alebo ktorémukoľvek z prípadov kedy sa NAOZAJ niečo nebezpečné stalo?
Pripomínam, že vo vzduchu lietajú vtáky a stret s vtákom je tiež pre lietadlá nebezpečný, a tých vtákov je nepomerne viacej a navyše im chýba vedomie a možnosť predpokladať dráhu letu tých lietadiel už podľa zvuku..

A dovolím si požadovať aj to aby bol jasne rozlíšený aj modelár lietajúci v bežnej dráhe letiska či okruhu, kde sa dá predpokladať let dopravných či ULL lietadiel, od všetkých ostatných, na plochách kde letiace dospelé lietadlo vidia párkrát za rok.

Trochu zhovievavosti by som ale očakával aj v posudzovaní nebezpečenstva pri priblížení modelu k dospelým lietadlám, ak ide o 100m a väčšie vzdialenosti a NIE V DRÁHE LETU, pre modelára - laika to môže byť "úplne v pohode, veď neletí v jeho dráhe" a pre pilota a pre UCL už to je nebezpečné priblíženie...

Ale rovnako by sa patrilo aj rozlíšiť normálne lietajúce lietadlo či vrtuľník, a taký čo sa vynorí nečakane spoza nejakej terénnej prekážky nad modelárskym letiskom - kto koho ohrozil? Existuje možnosť že by sa situácia posudzovala ako hazard pilota toho dospelého stroja?
Ak na jednej strane je modelár s modelom, samozrejme, nech sa prace z cesty on v tom nesedí. Ale čo ak pôjde o dva dospelé stroje? O spomínaný policajný a nejaký iný možno záchranársky či novinársky vrtuľník?
Inak to že v noci sa k nim niekto priblížil NEOSVETLENÝ v 600 metroch agl, a že by to bol "pravdepodobne" RC model, je fakt nonsense - ako by to pilot mohol riadiť zo zeme?

U nás v ba sa nedávno zrazila sanitka s hasičmi. Dosť škaredo, v sanitke vážnejšie zranenia. Obaja na majákoch a s húkačkou, v neprehľadnej križovatke... Obaja s právom prednosti. Jeden šiel zo smeru kde bola červená. Aj on mal právo prednostnej jazdy, ale ten druhý nepredpokladal že tam bude.... Nebola to nejaká nedbalosť či hrubá chyba vodiča, ale fakt blbá náhoda (a také sa tiež stávajú..) - autá čo mali zelenú mu zastavili - lenže to druhé húkajúce auto s prednosťou ich obišlo lebo vodič myslel že zastavili a robia priestor jemu.. prásk...

- Chcem povedať len toľko že nijaké striktné právo pre jedného a obmedzenia pre ostatných, nikoho nezachránia, a nijak nezlepšia bezpečnosť.
Navyše navozdujú pocit zbytočnej buzerácie a ten v dôsledku vedie k porušovaniu aj prípadných opodstatnených obmedzení.
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#104 Příspěvek od Abu »

powder píše:Chápu snahu UCL - je zde tlak ze strany EU a její (někdy přehnané) legislativy.
Proto osobně nejsem proti směrnicím zaměřeným na bezpečnost provozu modelů letadel. Ale nesmí vzniknout spíš snaha o šikanování nás kluků, co si jdeme zalétat za dům s houboletem.
S velkým, těžkým (a potencionálně) nebezpečným modelem stejně jde každý létat na vyhrazené letiště a pokud ta "regulace" přinese snadné a transparentní procesy vedoucí ke schvalování modelářských leteckých ploch, pak to jen přivítám...


Ano, tak nejak to vidim taky.
A taky si vazim toho, ze se Petr snazi v teto oblasti neco delat pro modelare!

Ale ta prezentace byla podle me opravdu spatna. Mozna byla chyba ji vubec zverejnovat, takhle s k tomu dostane nejaka komercni TV nebo bulvarni tisk, jeste to "spravne" okomentuji a ..... :cry:
Naposledy upravil(a) Abu dne čtv 08.04.2010 9:23, celkem upraveno 1 x.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11510
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#105 Příspěvek od zdzd »

Právě proto připravovaný Doplněk X třídí modely podle hmotnosti a nastavujě pro ně rozdílné požadavky.

Pak by bylo jasné co na koho platí a co kdo musí dodržet. Čím větší model, tím více podmínek. Naopak, nikdo pak nemůže po někom s papírovou vlaštovkou vyžadovat pojištění za miliony.

V tom je smysl. Udělat pořádek.
Zamčeno

Zpět na „Ostatní“