V jakém letovém modu (předvolbě) jste začínali?

Všechno co je o modelech vrtulníků, ale nevejde se do jiné vrtulníkové kategorie.

V jakem modu jsme poprve zvedli svuj 6kanalovy vrtulnik do vzduchu?

Normal (otacky od 0)
50
74%
Idle 1 (konstantni otacky)
18
26%
 
Celkem hlasů: 68

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DaveLister
Příspěvky: 1155
Registrován: ned 13.09.2009 0:00
Bydliště: Kadaň/Praha

#61 Příspěvek od DaveLister »

OPR: jaky je v tom rozdil vim moc dobre. Nevim ale jednu vec, a to proc se snazis z kazdeho, s kym nesouhlasis, delat blbce. To nemuzes svuj nazor napsat normalne?

Jinak vzhledem k tomu ze regl musi bez problemu zvladnout prepnuti z idle1 do idle2 tak by mu zmena predvolby nemuze delat problem. Chapu ale ze se muze najit nejaky ktery to od nuloveho plynu nemusi zvladnout, takovych ale moc nebude. Pokud ale mas regl ktery to zvladne, je jedina nevyhoda tohodle nastaveni v tom, ze je pro zacatek tak dobre ze nebudes mit potrebu prejit do idlu ;), jako ja, coz je ale spatne.

Mimochodem, pripada mi ze nektery piloti tady zapomeli na svoje zacatky, nebo nechapu ze jiny zacinaji jinym stylem. Ja si svoje zacatky pamatuju, a vim moc dobre ze bych nebyl schopnej litat rovnou v idlu. Naopak ale souhlasim s tim, ze kdyz hned zezacatku nema s idlem problem neni duvod letat na normal..
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od psena »

Mikelo píše:Jenže ne všichni lítají na governor (elektry). A je proto i pár dobrých důvodů. Předem upozorňuji, pro některé aktivnější diskutéry, že tím automaticky neříkám, že je špatný.
Taky myslím, že už ta diskuse zase ukazuje, že mají lidi zbytečně moc volného času, než aby něco přinesla.

Jo, slouzi to pouze k zamysleni a treba si z toho neco odnese (pro tebe to samozrejme uz neni urceny :D ).
Jak vidis tak na foru se moc neresi jak se dela snake, nebo jak se dela vykrut... protoze v teto fazi si uz vetsinou kazdej mene ci vice uspesne poradi sam, ale pri prvnim vzletu je kazda rada draha...teda ona to nemusi byt rada, spis dostatek informaci pro spravny rozhodnuti.
Jinak ja mam ted 14 dni volno, takze jsi trefil hrebicek na hlavicku :)
Jo a je skoda, ze jsi nenapsal svuj nazor na to co tu resime, zrovna tvuj nazor by me docela zajimal.
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#63 Příspěvek od zdzd »

DaveLister píše:Jinak vzhledem k tomu ze regl musi bez problemu zvladnout prepnuti z idle1 do idle2 tak by mu zmena predvolby nemuze delat problem.


Trochu se zamysli nad významem "přepnout", tedy skokovou změnou, která následně vyvolá změnu otáček na novou hodnotu a významem "změna podle křivky", kde v průběhu změny otáček motoru měníš zadání.

Když ti někdo poví: postav se do třetích dveří a o chvíli později běž do pátých, tak půjdeš. Co asi uděláš, když ti poví běž do prvních, ne, ne, do davapůltých, ne,ne do dvaatřičtvrtečních, ne do... Governor má nějaké algoritmy, nějaké časové konstanty, vychází z nějakých hodnot. Než to zpracuje, změří, vyhodnotí, provede, tak už po něm chceš něco jiného. Velká většina rádoby governor režimů u reglů nezvládne regulaci ani při konstantním vstupu a ty jim chystáš takové záludnosti...
Uživatelský avatar
DaveLister
Příspěvky: 1155
Registrován: ned 13.09.2009 0:00
Bydliště: Kadaň/Praha

#64 Příspěvek od DaveLister »

Governor samozrejme nebude governorovat spravne pri tom rozbehu. To je mi ale popravde uplne jedno. Az tu packu das dostatecne nahoru(a to udelas stejne velice rychle) tak bude mit svoje predvolene otacky a na tech se driv nebo pozdeji musi ustalit kazdy regulator.
Pojdme se ale vratit k tematu, governory nechame na jindy ;)
Uživatelský avatar
zdzd
Příspěvky: 11504
Registrován: ned 04.05.2003 0:00
Bydliště: Břeclav

#65 Příspěvek od zdzd »

DaveLister píše:Governor samozrejme nebude governorovat spravne pri tom rozbehu. To je mi ale popravde uplne jedno. Az tu packu das dostatecne nahoru(a to udelas stejne velice rychle) tak bude mit svoje predvolene otacky a na tech se driv nebo pozdeji musi ustalit kazdy regulator.
Pojdme se ale vratit k tematu, governory nechame na jindy ;)


Ještě dvě drobnosti:

- "a to udelas stejne velice rychle" se dá pochopit tak, že přepínač bude vhodnější

- "a na tech se driv nebo pozdeji musi ustalit kazdy regulator" je právě ten problém, některé se na nich neustálí už třeba jen tehdy, když použiješ accu v jiné kondici, anebo tehdy, když jim požadovanou hodnotu nedodáš skokově
Uživatelský avatar
DaveLister
Příspěvky: 1155
Registrován: ned 13.09.2009 0:00
Bydliště: Kadaň/Praha

#66 Příspěvek od DaveLister »

zdzd píše:Ještě dvě drobnosti:

- "a to udelas stejne velice rychle" se dá pochopit tak, že přepínač bude vhodnější

- "a na tech se driv nebo pozdeji musi ustalit kazdy regulator" je právě ten problém, některé se na nich neustálí už třeba jen tehdy, když použiješ accu v jiné kondici, anebo tehdy, když jim požadovanou hodnotu nedodáš skokově

Prepinac bude stoprocentne vhodnejsi, samozrejme. Tady jde ale o prvni lety zacatecniku, kteri nechteji litat v idlu.

Myslim ze se schodnem na tom ze idle je proste lepsi, jde jenom o to, jesli v nem zacatecnik zvladne prvni lety nebo ne, to je vse :)
Uživatelský avatar
Vopruz
Příspěvky: 27
Registrován: úte 13.07.2010 0:00
Bydliště: Brno - Praha

#67 Příspěvek od Vopruz »

Já sem začínal v normalu. Při prvním odlepení vrtulníku od země se mi tak klepaly kolena, že hledat nějakou páčku, abych tu bestii vypnul nepřicházelo v úvahu. Takhle sem několik baterek poskakoval, získal trochu jistoty a pak tam hodil idle a je to samozřejmě lepší, nicméně určitě ne na úplně první vis. Toto je pochopitelně taky daný tím, že jsem předtím vůbec neměl simulátor. Ale už sem pochopil a pořídil si ho :D
T-REX 450 PRO
Blade mSR
DX6i
Uživatelský avatar
kure87
Příspěvky: 572
Registrován: úte 19.10.2010 0:00
Bydliště: Třinec/Brno
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od kure87 »

Já začínám v idel, ano po prvním letu jsem přišel o podvozek instinktem stáhnu plyn a ono třísk. potom jsem si už na to dával majzla. Jinak kolena se mi klepala do konce druhé baterky pak už začal vrtulník chodit víc kam chcu já než kam chce on a zlepšuje se to, už mu i zvládnu vysvětlit aby pár vteřin postál na místě.
Uživatelský avatar
shake13
Příspěvky: 859
Registrován: úte 19.01.2010 0:00
Bydliště: Partizanske

#69 Příspěvek od shake13 »

Howking píše:Pitch curve 40,45,50,75,100
Throtlecurve 0,52,50,60,75
Jen v nejnižší čtvrtině to vypne, jinak furt stejné otáčky i s mírně záporným kolektivem na let proti větru.

S takto nastavenym normal modom suhlasim aj ja, hlavne pre zaciatocnika. A ci si uz vyberie takto nastaveny normal mod alebo Idle 1, je uz na kazdom, co mu lepsie vyhovie pre zaciatok.
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander
Uživatelský avatar
Mikelo
Příspěvky: 1331
Registrován: pon 23.02.2009 0:00

#70 Příspěvek od Mikelo »

Akorát je třeba nezapomínat, že udávat pitch curve v procentech je nepřenositelný nesmysl.
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#71 Příspěvek od Relax »

% na Pitch jsou jistě zavádějící, ale když do toho vysílače to musím dát v % tak mi nic jiného než to přepočítat nezbude. Uvádět by se mělo ale přinejmenším oboje, protože podstatné je taky kolik je nula a 100%, může to být -10 až -12 a taky +10 až +12.....

Křivku Normál podle Hovkinga mám poznamenanou už déle a minimálně v siomu je vynikající ( pro začínajícího bez křtu :-)

To samé v THR křivce hrajou roli otáčky, jestli těch 100% je 2800 nebo jinak. Částečná data je to co může zmást.......
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#72 Příspěvek od Relax »

Howkinga ........ pardóóóón :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od OPR »

Relax píše:% na Pitch jsou jistě zavádějící, ale když do toho vysílače to musím dát v % tak mi nic jiného než to přepočítat nezbude. Uvádět by se mělo ale přinejmenším oboje, protože podstatné je taky kolik je nula a 100%, může to být -10 až -12 a taky +10 až +12.....

Křivku Normál podle Hovkinga mám poznamenanou už déle a minimálně v siomu je vynikající ( pro začínajícího bez křtu :-)

To samé v THR křivce hrajou roli otáčky, jestli těch 100% je 2800 nebo jinak. Částečná data je to co může zmást.......


jenže ono je to ještě drobet jinak :D

Pro tebe je důležité (a přez to vlak nejede) aby v půlce dráhy kniplu kolektivu (v 50%) byla nastvena nula. A pak dle potřeby požadované ° , kterých dosáhneš tak, že začneš hejbat s %. Ale nikdy to nebude tak že ti někdo řekne číslo % a to bude prezentovat jistý úhel náběhu. Na to prostě zapomeň. :D

Jediná směrodatná a o něčem vypovídající informace je ta kde jsou úhly ve ° . :D Páč ona každá mechanika a její seřízenost je tak drobet unikát a originál. :D
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

#74 Příspěvek od Relax »

Tak to jsem to snad pochopil správně.... První bod je seřídit heli bez ohledu na režimy na nulu na středu kniplů ( u Módu 1 co mám levý knipl vycentrovaný na pružinkách a ten pravý s plynem na střed = nula na PITCH. Pak maximílní úhly klopení klonění např 11 stupňů - a +.

Pak se dají nastavovat ty křivky a v pěti bodech vytvořit percuntualitou požadované úhly náběhu. Na letových zkouškách se ty hodnoty postupně doladí.

Howkingova "začátečnická křivka" Normal zachovává možnost zcela stáhnout plyn v krajní poloze k sobě, širší střed je celkem plochý a na maximu má výrazně menší výkon - pouze 75% ( v simu točí motor max. 2885 otáček ). V PITCH je rozsah od mírného mínusu ( na simu vychází -1st přes plošší střed až po lineární vzestup na 100% = +11. Plyn zaostává výkonově za PITCH křivkou, takže heli je tupější a nevyděsí tak strmým stoupáním, dobře visí zvedá se při úhlu +4st a 2590 otáček a v klidu sedá. Pokud se takhle nějak bude chovat skutečný Trexík tak to nemusí být žádný děsuběs :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
shake13
Příspěvky: 859
Registrován: úte 19.01.2010 0:00
Bydliště: Partizanske

#75 Příspěvek od shake13 »

Relax píše:Tak to jsem to snad pochopil správně.... První bod je seřídit heli bez ohledu na režimy na nulu na středu kniplů ( u Módu 1 co mám levý knipl vycentrovaný na pružinkách a ten pravý s plynem na střed = nula na PITCH. Pak maximílní úhly klopení klonění např 11 stupňů - a +.

Pak se dají nastavovat ty křivky a v pěti bodech vytvořit percuntualitou požadované úhly náběhu. Na letových zkouškách se ty hodnoty postupně doladí.


Presne tak. A co sa tyka Throtlecurve nie je problem potom zvysit aj otacky - pre lepsiu stabilitu ocasu a gyra napr takto: 0,60,70,85,100. Idealne je nastavit Throtlecurve pomocou otackomera na predom zvolenu hodnotu otacok(v rozsahu 2.,3.,4. a 5. bodu krivky) a tak zabezpecit konstantne otacky rotora.
Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2,
MAX,Rival,BN-2 Islander
Odpovědět

Zpět na „Heli - jiné“