Bezpádlo BeastX Microbeast
-
Mad_Box
- Příspěvky: 2351
- Registrován: pon 29.08.2005 0:00
- Bydliště: Dvůr Králové n.L.
- Kontaktovat uživatele:
Než dojde ke spekulacím a ke zkreslení neúplné informace od krtka2k.
Servo neodešlo čekáním samovolně ale z důvodu přehřátí při zablokování. Nevšiml jsem si prasklé krabičky od poslední rány. Servo chodilo ale bohužel se pravděpodobně zastavilo v mrtvé poloze kde se zkřížilo a pak se zablokovalo a tím čekáním a snahou se srovnat odešel motorek.
Servo neodešlo čekáním samovolně ale z důvodu přehřátí při zablokování. Nevšiml jsem si prasklé krabičky od poslední rány. Servo chodilo ale bohužel se pravděpodobně zastavilo v mrtvé poloze kde se zkřížilo a pak se zablokovalo a tím čekáním a snahou se srovnat odešel motorek.
Raptor E700 (MSH Brain)
MiniProtos (miniVbar 5.2)
MiniProtos (miniVbar 5.2)
- Kenny McCormick
- Příspěvky: 3250
- Registrován: pát 28.08.2009 0:00
- Bydliště: Prešov, SK
maximalnu..PeeKay píše:OPR píše:krtek2k píše:A teď babo raď s těma servama DS530. V Jičíně jsem byl svědkem jak v klidu minutu po zapnutí jedno MadBoxovi zasmrdělo a umřelo, a to miniprotos jen čekal na zemi , až se uvolní letová plocha.
Mě by taky sralo to čekání ..... to chápu
aku ste mali nastavenu frekvenciu riadiacich pulzov serva ?
cize 200Hz
- Kenny McCormick
- Příspěvky: 3250
- Registrován: pát 28.08.2009 0:00
- Bydliště: Prešov, SK
tak 530-tky dosli, uz len pockat na zle pocasie
teraz to nerozoberam.
Vcera som to celkom dobre nastavil, dost fukalo co bolo vlastne dobre pre nastavovanie piruet, mam teraz na blika modra...
Potom som dal dva baterky s padlovkou a bol som prekvapeny pri piruetach s futabou401, ake su po vetre rychle a proti pomale. Doteraz som to nevnimal.
Prosim o nazor - to gyro to nevie? Alebo mam vela ci malo zisku?
Vcera som to celkom dobre nastavil, dost fukalo co bolo vlastne dobre pre nastavovanie piruet, mam teraz na blika modra...
Potom som dal dva baterky s padlovkou a bol som prekvapeny pri piruetach s futabou401, ake su po vetre rychle a proti pomale. Doteraz som to nevnimal.
Prosim o nazor - to gyro to nevie? Alebo mam vela ci malo zisku?
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Tak Beastaci , ja slavnoste plnohodnotne rozjel Beasta v Raptorovi 50. Nechtel jsem predbihat tak jsem se s tim nejdriv trosku seznamoval.Po mejch prvotnich problemech s vadnym kusem jsem doresil nejake vibrace k plne funkcnosti Beasta bez omezeni.Dneska jsem dal pres pul hodiny ve vzduchu.Radsi jsem si po jednom poletovacim startu 12minut dobil prijimacovku abych tak vedel jak na tom jsem,preci jenom si to lizne trochu vice,a pak uz jsem jen chtel donastavovat , foukalo celkem slusne a ten stroj se akorat necha unaset , drzi kde ho necham.Vse v zakladu akorat jsem to prepl v nastaveni na obratnost extreme.Na nic jineho jsem zatim nesahal , zadnej delfin, piruety uchazejici ale na nastavovani mi zatim foukalo moc, tak jsem si dal pak 4 rychlejsi skoky a mam tak nak pocit jestli jsem se s tim neunahlil. Vsechno je takove jinak presne , zaseknute , jak podle pravitka.couvani na zadech a vsechny polohovky tak nak jednodussi , nic nepredvidatelneho , sjizdeni ze smeru ,preklapeni atd. Tak nevim jestli to pro zacatecnika neni spise na skodu , ze se nedoucim to packovani tak jak jsem zacal.Jinak uz tak pro me vykonem pretekajici stara padesatka jeste dost ozila
- Kenny McCormick
- Příspěvky: 3250
- Registrován: pát 28.08.2009 0:00
- Bydliště: Prešov, SK
si delas prdel ne?apoke píše: Vsechno je takove jinak presne , zaseknute , jak podle pravitka.couvani na zadech a vsechny polohovky tak nak jednodussi , nic nepredvidatelneho , sjizdeni ze smeru ,preklapeni atd. Tak nevim jestli to pro zacatecnika neni spise na skodu , ze se nedoucim to packovani tak jak jsem zacal.Jinak uz tak pro me vykonem pretekajici stara padesatka jeste dost ozila
cuvas na budke a hovoris si zaciatocnik?
ja som co? Je aj nieco menej?
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Kenny McCormick píše:si delas prdel ne?apoke píše: Vsechno je takove jinak presne , zaseknute , jak podle pravitka.couvani na zadech a vsechny polohovky tak nak jednodussi , nic nepredvidatelneho , sjizdeni ze smeru ,preklapeni atd. Tak nevim jestli to pro zacatecnika neni spise na skodu , ze se nedoucim to packovani tak jak jsem zacal.Jinak uz tak pro me vykonem pretekajici stara padesatka jeste dost ozila
cuvas na budke a hovoris si zaciatocnik?![]()
![]()
ja som co? Je aj nieco menej?![]()
![]()
omlouvam se mozna stredne pokrocily , ale ta budka s couvanim jsou kolecka , pul kolecka a sem tam osmicka ale jeste se mi propada nebo nastoupavam musim to nalitat, a jeste to nedam ani na simu dvacekrat za sebou abych si nepletl strany a porad nad tim premyslim , takze muzu rict ze to proste jeste nezaletim a jedna se stale zatim o zdarile nahody.Prijde ted 20litru paliva tak budu litat kdyz bude cas co prijimacovka da
- gamer007
- Příspěvky: 1764
- Registrován: stř 08.10.2008 0:00
- Bydliště: Ustí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Po pár letech s DS530 na beastu jsem spokojenej. Ty serva makaj slušně, musel jsem snížit z Pro na Sport, protože my to přišlo o dost živější než s HD1581. Jen se chci zeptat majitelů tech serv, jestli vám taky na lehkou protisílu začnou trochu poskakovat, minimálně, jen na hmat?
T-rex 600EFL, Prôtos 500, Miniprôtos, Solo Pro 180, Ansmann X2, Beatle110BS
Futaba T8FG,GT3C
Futaba T8FG,GT3C
Spíš se jenom tak začnou chvět. A když podržím páku a dám výchylku, vůbec se to se mnou nepere žádnou silou, až když pustím páku přejede to tam kam má. Noooo....
...Nooo tak jsem lítal s DS530 týden(jenže mám pádla), takový nemastný-neslaný. Nějak jsem tomu nemohl přijít na chuť , musím říct, že mě s miniprotosem pomalu přestalo bavit lítat. Celý se to kroutilo, nedrželo směr a nepředvídatelně překlápělo. Můj pocit, je že jde o dost nepřesný serva, a pádlová hlava to prostě neodpustí, beastx se s tím asi popere.
Večer jsem tam vrátil savox SH253 a VOALÁÁÁ = ráno dvě baterky naprostý extáze. Nikam se to nekroutilo, dělalo to jen to co chci.
Takže z DS530 nejsem nadšen a to mají SH253 o malinko větší vůle na páce, a i tak stejně vedou líp. Tak babo raď.
...Nooo tak jsem lítal s DS530 týden(jenže mám pádla), takový nemastný-neslaný. Nějak jsem tomu nemohl přijít na chuť , musím říct, že mě s miniprotosem pomalu přestalo bavit lítat. Celý se to kroutilo, nedrželo směr a nepředvídatelně překlápělo. Můj pocit, je že jde o dost nepřesný serva, a pádlová hlava to prostě neodpustí, beastx se s tím asi popere.
Večer jsem tam vrátil savox SH253 a VOALÁÁÁ = ráno dvě baterky naprostý extáze. Nikam se to nekroutilo, dělalo to jen to co chci.
Takže z DS530 nejsem nadšen a to mají SH253 o malinko větší vůle na páce, a i tak stejně vedou líp. Tak babo raď.
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Na HeliFreak jsem objevil zajímavý návod jak doladit Bestii. Nejsou to moje zkušenosti. Jen jsem to přeložil. Nicméně se mi to moc líbí a budu si o víkendu hrát.
MicroBeast Tuning Guide
________________________________________
Nastavení/Vyladění vrtulky:
1. Pot 3 uprostřed na 9 hod. a parametr [D] (Heading Lock) na fialovou
2. Osobně začínám s nastavením vrtulky ATV okolo 105%
3. Control behavior do Transmitter mode
4. Expo vrtulky na 15% (podle zvyklostí)
4. Proletět a ihned vyzkoušet rychlost rotace. Pokud je potřeba, nastavit rychlost rotace přes ATV. Nastavení expa není teď potřeba řešit. Lítejte a najděte maximální možné nastavení zisku gyra (nastaveného ve vysílači). Proleťte se na max. rychlosti dopředu a couváním. Pokud nejste schopni zaletět rychlý couvaný let, pomůže ostrá rychlá zatáčka v dopředném letu, nebo let s ocasem lehce do strany. Najděte moment nastavení zisku gyra, kdy začne ocas lehce oscilovat. Pak tuto hodnotu ve vysílači snižte o cca 3%.
5. S tímto ziskem zaleťte rychlý dopředný let a při tom točte pomalé piruety. Ty musí být plynulé bez překmitávání nebo bez změny rychlosti. Pokud nejsou zvyšte parametr [D] a zkuste znovu.
6. Znovu prověřte nastavení zisku ( krok 4 ) a nastavte si expo podle vašich zvyklostí.
7. Jako poslední, nastavte zastavení rotace ( Pot 3 ). Při visu zkuste rychlou piruetu a rychle pusťtě knipl vrtulky. Pokud ocas pokračuje nepatrně v pohybu, zvyště hodnotu, pokud překmitne nazpátek, hodnotu snižte. Při správném nastavení by ocas neměl ani pokračovat v pohybu, ani se vrátit. Pokud při zastavení slyšíte vrtuklu ( takový ostrý zvuk, těžko se to popisuje ) máte Pot 3 nastaven stále ještě moc vysoko.
Vyladění cykliky:
1. Control Behavior do Transmitter mode.
2. Nastavte ATV pro výškovku a křidélka na 100/100 a expa na 20%. To je opravdu podle osobních návyků.
3. Pot 1 a 2 do prostřední polohy.
4. Parametr [E] (Stick response) na nastavení 2. Červená bliká. Parametr [C] (Pitching up Behavior) na “velmi nízká”. Fialová LED.
5. Zaviste heli na 5 sec. Pokud se projeví oscilace cykliky, snižte nepatrně hodnotu Pot 1.
Postupujte po malých krůčcích dokud kmitání nezmizí.
5. Zalétejte si s heli a nastavte si rychlost rotace okolo osy výškovky a křidélek podle vašich návyků ve vysílači pomocí ATV. Pozorujte projevy kmitání nebo plavání pokud nezasahujete do cykliky. Pokud heli kmitá, snižte hodnotu Pot 1, pokud plave, zvyšte hodnotu Pot 1
5. Proleťte se rychlým dopředným letem a zapumpujte kolektivem do plusu a mínusu BEZ zásahu do cykliky. Pozorujte chování modelu. Pokud model zvadá a sklání nos ( delfíní let ), zvyšte parametr [C] (Pitching up comensation) o jeden stupeň a zkuste to znovu. Je třeba najít nejnižší možné nastavení, ale bez projevu “delfíního letu”.
6. Další nastavení se velmi těžko vysvětluje. Zbývá nastavit poměr mezi Pot 1 a 2. Toto nastavení není jednoznačně špatně nebo dobře. Závisí především na pocitech, zkušenostech a potřebách pilota. Pot 2 je vzásadě odezva na pokyn do řízení nebo “pocit pádel”. Pokud není odezva na řízení tak jak jste zvyklí, pokud je heli méně agilní na pohyb kniplu okolo středu a vy nechcete nebo nemůžete zmenšit expo ve vysílači ( nebo jste zvyklí používat expo třeba 20% a cítíte že odezvy na řízení se chovají jako by bylo expo vyšší ), zvyšte nastavení Pot 2. Naopak, pokud cítíte, že by jste potřebovali expo větší, snižte nastavení Pot 2. Toto nastavení nemá vliv na rychlost rotace a není to to samé jako expo ve vysílači. Je to něco jako “kolik hodně Beast mluví do řízení”, nebo “jak přiblížit chování padlové mechanice”.
Já sám jsem, podle mých zkušeností pilot preferující nastavení okolo 20-25% expa. Mám rád pěkně rychlou rotaci na cyklice, ale také možnost jemných korekcí okolo středu dráhy kniplu.
Takže vím, že když musím jít s expo níže (15%) a stále cítím, že odezva není taková jako s pádly, vrátím nastavení expa zpátky na 20% a zvýším nastavení Pot 2. A obráceně.
Pot 1 je víceméně o tom jak “těsné” nebo “uzamčené” jsou pocity v řízení cykliky. Samozřejmě jde o zisk gyra cykliky, takže se bavíme o nastavení Pot 1 pod hranicí oscilace.
Někdo preferuje větší “svázanost” a rigiditu na cyklice a má nastaveno Pot 1 na nejvyšší možnou hodnotu ( bez oscilace ), někdo naopak preferuje let jako s pádly, potom je třeba ubrat na nastavení Pot 1. Pokud se ale dostanete do situace, že při rychlém dopředném letu heli nevede stopu a cítíte nestabilitu, pak je nastavení Pot 1 už příliž nízké.
__________________
Team SYNERGY
Perfect Regulators Field Rep
MicroBeast Tuning Guide
________________________________________
Nastavení/Vyladění vrtulky:
1. Pot 3 uprostřed na 9 hod. a parametr [D] (Heading Lock) na fialovou
2. Osobně začínám s nastavením vrtulky ATV okolo 105%
3. Control behavior do Transmitter mode
4. Expo vrtulky na 15% (podle zvyklostí)
4. Proletět a ihned vyzkoušet rychlost rotace. Pokud je potřeba, nastavit rychlost rotace přes ATV. Nastavení expa není teď potřeba řešit. Lítejte a najděte maximální možné nastavení zisku gyra (nastaveného ve vysílači). Proleťte se na max. rychlosti dopředu a couváním. Pokud nejste schopni zaletět rychlý couvaný let, pomůže ostrá rychlá zatáčka v dopředném letu, nebo let s ocasem lehce do strany. Najděte moment nastavení zisku gyra, kdy začne ocas lehce oscilovat. Pak tuto hodnotu ve vysílači snižte o cca 3%.
5. S tímto ziskem zaleťte rychlý dopředný let a při tom točte pomalé piruety. Ty musí být plynulé bez překmitávání nebo bez změny rychlosti. Pokud nejsou zvyšte parametr [D] a zkuste znovu.
6. Znovu prověřte nastavení zisku ( krok 4 ) a nastavte si expo podle vašich zvyklostí.
7. Jako poslední, nastavte zastavení rotace ( Pot 3 ). Při visu zkuste rychlou piruetu a rychle pusťtě knipl vrtulky. Pokud ocas pokračuje nepatrně v pohybu, zvyště hodnotu, pokud překmitne nazpátek, hodnotu snižte. Při správném nastavení by ocas neměl ani pokračovat v pohybu, ani se vrátit. Pokud při zastavení slyšíte vrtuklu ( takový ostrý zvuk, těžko se to popisuje ) máte Pot 3 nastaven stále ještě moc vysoko.
Vyladění cykliky:
1. Control Behavior do Transmitter mode.
2. Nastavte ATV pro výškovku a křidélka na 100/100 a expa na 20%. To je opravdu podle osobních návyků.
3. Pot 1 a 2 do prostřední polohy.
4. Parametr [E] (Stick response) na nastavení 2. Červená bliká. Parametr [C] (Pitching up Behavior) na “velmi nízká”. Fialová LED.
5. Zaviste heli na 5 sec. Pokud se projeví oscilace cykliky, snižte nepatrně hodnotu Pot 1.
Postupujte po malých krůčcích dokud kmitání nezmizí.
5. Zalétejte si s heli a nastavte si rychlost rotace okolo osy výškovky a křidélek podle vašich návyků ve vysílači pomocí ATV. Pozorujte projevy kmitání nebo plavání pokud nezasahujete do cykliky. Pokud heli kmitá, snižte hodnotu Pot 1, pokud plave, zvyšte hodnotu Pot 1
5. Proleťte se rychlým dopředným letem a zapumpujte kolektivem do plusu a mínusu BEZ zásahu do cykliky. Pozorujte chování modelu. Pokud model zvadá a sklání nos ( delfíní let ), zvyšte parametr [C] (Pitching up comensation) o jeden stupeň a zkuste to znovu. Je třeba najít nejnižší možné nastavení, ale bez projevu “delfíního letu”.
6. Další nastavení se velmi těžko vysvětluje. Zbývá nastavit poměr mezi Pot 1 a 2. Toto nastavení není jednoznačně špatně nebo dobře. Závisí především na pocitech, zkušenostech a potřebách pilota. Pot 2 je vzásadě odezva na pokyn do řízení nebo “pocit pádel”. Pokud není odezva na řízení tak jak jste zvyklí, pokud je heli méně agilní na pohyb kniplu okolo středu a vy nechcete nebo nemůžete zmenšit expo ve vysílači ( nebo jste zvyklí používat expo třeba 20% a cítíte že odezvy na řízení se chovají jako by bylo expo vyšší ), zvyšte nastavení Pot 2. Naopak, pokud cítíte, že by jste potřebovali expo větší, snižte nastavení Pot 2. Toto nastavení nemá vliv na rychlost rotace a není to to samé jako expo ve vysílači. Je to něco jako “kolik hodně Beast mluví do řízení”, nebo “jak přiblížit chování padlové mechanice”.
Já sám jsem, podle mých zkušeností pilot preferující nastavení okolo 20-25% expa. Mám rád pěkně rychlou rotaci na cyklice, ale také možnost jemných korekcí okolo středu dráhy kniplu.
Takže vím, že když musím jít s expo níže (15%) a stále cítím, že odezva není taková jako s pádly, vrátím nastavení expa zpátky na 20% a zvýším nastavení Pot 2. A obráceně.
Pot 1 je víceméně o tom jak “těsné” nebo “uzamčené” jsou pocity v řízení cykliky. Samozřejmě jde o zisk gyra cykliky, takže se bavíme o nastavení Pot 1 pod hranicí oscilace.
Někdo preferuje větší “svázanost” a rigiditu na cyklice a má nastaveno Pot 1 na nejvyšší možnou hodnotu ( bez oscilace ), někdo naopak preferuje let jako s pádly, potom je třeba ubrat na nastavení Pot 1. Pokud se ale dostanete do situace, že při rychlém dopředném letu heli nevede stopu a cítíte nestabilitu, pak je nastavení Pot 1 už příliž nízké.
__________________
Team SYNERGY
Perfect Regulators Field Rep
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
To s tou vrtulkou je víceméně jasný, jenže i když mám parametr "headlock gain" na maximu nejsem s konstantostí piruety spokojenej. Ale to nechci už rozmazávat.
Shrnuto podtrženo z cykliky je důležitý hledat nejnižší funkční hodnotu paramtru "delfín" "C" , a pak je tady záhadný POT č.2 , který je abstraktním propojením podílu toho, co jde z kniplů a toho, co jde ze stabilizace beasta. Ten POT č.2 bych nazval osmým divem světa.
Podotýkám, že vlastním 2 BEASTY.
Shrnuto podtrženo z cykliky je důležitý hledat nejnižší funkční hodnotu paramtru "delfín" "C" , a pak je tady záhadný POT č.2 , který je abstraktním propojením podílu toho, co jde z kniplů a toho, co jde ze stabilizace beasta. Ten POT č.2 bych nazval osmým divem světa.
Podotýkám, že vlastním 2 BEASTY.
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
- Kenny McCormick
- Příspěvky: 3250
- Registrován: pát 28.08.2009 0:00
- Bydliště: Prešov, SK
zatial som nemal cas ich namontovat, a prave si mi zobral chut...krtek2k píše:...DS530 ...
tak sa utesujem len tym, ze od horsich serv/HD1810/ k lepsim to bude plus pre mna a ze s beastom to fakt bude lepsie ako na padlovke. Ak to tak bude naozaj.
pkotatko
dik za preklad, lepsie sa to nastavuje, ked tomu viac rozumiem, ako ked len skusam pokus-omyl. Mne cyklika stale prekmitavala, skusal som vselico, az nakoniec najviac pomohlo stiahnut pot1 na 8hod. Pot2 11hod, delfin na blika modra a aj tak to este nieje 100% ono. /mozno servami/
Vrtulku som nastavil podla navodu na predoslej strane, teraz chodi velmi pekne, zisk v Tx 36%, pot3 9:30, D - blika modra. Piruety sa mi 100% tiez nezdaju, akoby v jednom mieste zasekavane /niekde medzi 180-270st/, ale to neriesim, oproti fut401 co mam na druhom vrtasi su perfektne.
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Nevím a nerozumím tomu. Mám dvě Bestie na dvou naprosto odlišných helinách. Jedna je naležato, druhá nastojato. Obě heliny točí piruety nádherně. Žádné zadrhávání, nic. Plynulý pohyb. Za letu, ve visu. Trénuju teď přesuny a osmičky v piruetách, tak bych si toho prostě musel všimnout. Vylítal jsem takto snad dvacet baterek. Jediné co jsem nezkoušel je lítat to za větru. Ten jaksi nedodali. 
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16