DEACATHLON 40 ARF

Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

#16 Příspěvek od mnov »

Kolegova Bellanca je na foto zde:
http://www.box.net/shared/4dq4zjp3if#1:6572786:61883376
snad je z foto chladící otvor trochu vidět.
Já abych se přiznal jsem na tu svou ještě haubnu nenainstaloval. Zatím jsem létal bez ní. :)
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

#17 Příspěvek od mnov »

Když už je zde znovu otevřeno téma Decathlon, tak se tedy znovu zeptám na těžiště. V jaké poloze modelu těžiště měřite. V návodu je uvedeno, že model má být podvozkem nahoru. Jinak jsem v tom měl původně 6,5 ccm MVVS a nahradil ho 8,5 ccm ASP a na těžiště to nemělo žádný vliv. Aku mám také co nejvíc vzadu, dál už se mi je nepodařilo dostat.
Uživatelský avatar
Jorges
Příspěvky: 33
Registrován: úte 06.02.2007 0:00
Bydliště: Praha východ

#18 Příspěvek od Jorges »

Co se tyce teziste, tak u hornoplosniku to merim podvozkem dolu a u dolnoplosniku obracene. Ono to temer jinak nejde (model ma tendenci se okamzite preklopit, pokavad ses mimo teziste).
Jeste k hmotnosti toho Decathlona od phoenix model: Mel sem ji s ASP8,5 a standard. servy HS-422 a vazila 3120g (pridaval jsem jeste vyztuhu mezi predni sklo a bocni okenka). Letove vlastnosti jsou v pohode, akorat to dost brzdi (nema setrvacnost) kvuli velkemu celnimu odporu.
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

#19 Příspěvek od mnov »

To Jorges
a nezkoušel jsi to těžiště měřit obráceně jak je uvedeno v návodu? Ptám se proto, že já to zkoušel, měřit těžiště v obou polohách a docela je v tom rozdíl. Je pravda, že na zádech se to měří blbě, ale jde to.
Uživatelský avatar
Jorges
Příspěvky: 33
Registrován: úte 06.02.2007 0:00
Bydliště: Praha východ

#20 Příspěvek od Jorges »

Ne, nezkoušel. Těžiště bylo měřeno v normální poloze (podvozkem dolů), akorát jsem ho dal o cca 5mm dopředu. Pokavaď sem ho dal do polohy udávané výrobcem, tak už bylo letadlo docela nestabilní.
Uživatelský avatar
Jano5
Příspěvky: 238
Registrován: pon 17.10.2005 0:00
Bydliště: Pezinok

#21 Příspěvek od Jano5 »

mnov píše:To Jorges
a nezkoušel jsi to těžiště měřit obráceně jak je uvedeno v návodu? Ptám se proto, že já to zkoušel, měřit těžiště v obou polohách a docela je v tom rozdíl. Je pravda, že na zádech se to měří blbě, ale jde to.


Meral si ťažisko oboma spôsobmi, je v tom rozdiel, ale napíš, prosím Ťa, aký.
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

#22 Příspěvek od mnov »

Rozdíl byl v tom, že pokud jsem měřil těžiště v normální poloze tak jsem ho měl stále moc vzadu oproti doporučení výrobce (polohu těžiště jsem měnil pouze posouváním aku). Když jsem to otočil bylo těžiště v doporučeném rozmezí. Tak jsem to nechal a šlo to do vzduchu. Já už s tím dlouho nelétal. Budu to zas muset trochu provětrat a konečně nainstalovat tu haubnu na motor.
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

#23 Příspěvek od mnov »

Tak jsem to byl provětrat a nainstaloval haubnu motoru. Foto je zde:
http://www.box.net/shared/v7zcfa4n9k
Uživatelský avatar
Jano5
Příspěvky: 238
Registrován: pon 17.10.2005 0:00
Bydliště: Pezinok

#24 Příspěvek od Jano5 »

Ahojte piloti, keď do Bellancy dám namiesto 8,5ccm 10ccm, zmení sa oveľa ťažisko? Chcel by som to vyskúšať, či bude živšia pre nejaké premety a pod. Díky.
Uživatelský avatar
Jorges
Příspěvky: 33
Registrován: úte 06.02.2007 0:00
Bydliště: Praha východ

#25 Příspěvek od Jorges »

Jano5 píše:Ahojte piloti, keď do Bellancy dám namiesto 8,5ccm 10ccm, zmení sa oveľa ťažisko? Chcel by som to vyskúšať, či bude živšia pre nejaké premety a pod. Díky.


Podle meho nazoru ano, protoze rozdil cca 150g musi byt zakonite znat. Ja jsem mel v Bellance 8.5 ASP a uz bylo teziste na hrane, abych nemusel dovazovat zadek.
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

#26 Příspěvek od mnov »

Já dal jen větší kolečka (místo 63 mm 90 mm) a hned je to na těžišti znát. Musel jsem trimovat výškovku a model je celkově méně citlivý na ovládání. Dovažovat se mi nechce tak tam asi vrátím menší kola.
Uživatelský avatar
Jano5
Příspěvky: 238
Registrován: pon 17.10.2005 0:00
Bydliště: Pezinok

#27 Příspěvek od Jano5 »

Nakoniec som zistil, že 10ccm tam vojde, ale musel by som prerábať lože. Zostanem pri 8,5ccm. Napíšte mi, prosím, v akej vzdialenosti presne od nábežky máte ťažisko.
Uživatelský avatar
Jorges
Příspěvky: 33
Registrován: úte 06.02.2007 0:00
Bydliště: Praha východ

#28 Příspěvek od Jorges »

Jano5 píše:Nakoniec som zistil, že 10ccm tam vojde, ale musel by som prerábať lože. Zostanem pri 8,5ccm. Napíšte mi, prosím, v akej vzdialenosti presne od nábežky máte ťažisko.


V planku je uvedeno 100mm. Ja ho mam ještě trochu bliz k nabezne hrane (tak o 3 mm) a letove vlastnosti jsou bez problemu. Teziste jsem meril v normalni poloze letadla.
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“