a ja uz si pres mesic nezalital :/
HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
paradni sraz u Bozdechu 
a ja uz si pres mesic nezalital :/
a ja uz si pres mesic nezalital :/
T-Rex 550E V2 FBL / X-Era 4020-2y 1000kv / JIVE 80+HV / HC3-SX / BLS251 / EDGE 553 - prodano
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Pěkná fotogalerie, evidentně jste si to užívali tak ať to lítá podle Vašich představ celou sezónu 
Takhle se ladilo 17. března na Sobínce :
http://relax450.rajce.idnes.cz/Momentky ... inky_2012/
Svojí 550 jsem ten den nefotil, měl jsem plnou hlavu dojmů z prvních dvou startů po nastavení od Pavla
Takhle se ladilo 17. března na Sobínce :
http://relax450.rajce.idnes.cz/Momentky ... inky_2012/
Svojí 550 jsem ten den nefotil, měl jsem plnou hlavu dojmů z prvních dvou startů po nastavení od Pavla
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Neda mi to a musim Bozzdu naprasit. Zitra slavi tricate narozeniny. Zelenac jeden...
Takze vse nejlepsi....
Takze vse nejlepsi....
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
pkotatko píše:Neda mi to a musim Bozzdu naprasit. Zitra slavi tricate narozeniny. Zelenac jeden...
Takze vse nejlepsi....
Jo, Petře, zelenáč... ale asi len vekom... znalosťami a ochotou nám to natiera celkom sluśne
Pavle, takže všetko dobré aj zo Slovenska
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Díky všem za přání
Právě jsem obdržel 40. email, že v115 chodí jako víno. Nevím kolik z nich mělo problémy s kopáním, ale ať tak či onak je to pryč. Navíc se podle mého soudu vylepšila cyklika, ale to je individuální. Ale tuhle informaci dostávám z více stran, tak na tom asi něco bude.
Kdyby měl někdo nějaké doplňující dotazy, nebo cokoli, tak zde přes soukromou zprávu, ať nezahlcujeme zbytečně tohle vlákno
Právě jsem obdržel 40. email, že v115 chodí jako víno. Nevím kolik z nich mělo problémy s kopáním, ale ať tak či onak je to pryč. Navíc se podle mého soudu vylepšila cyklika, ale to je individuální. Ale tuhle informaci dostávám z více stran, tak na tom asi něco bude.
Kdyby měl někdo nějaké doplňující dotazy, nebo cokoli, tak zde přes soukromou zprávu, ať nezahlcujeme zbytečně tohle vlákno
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Dnes na Sobínce 4 starty se 115 ( na 550 ) a naprostá spokojenost. Nějak živější to minule přišlo asi pocitově, dnes OK. Opět jsem jednou použil záchranu, zvykám si to dávat zkusmo a nebo hlavně dříve než je zle.
Během kotoulů přes výškovku a křidélka jsem zkoušel celej loping pozpátku. Vypadá to celkem efektně, ale v sestupové části jsem trochu znejistěl protože na simu jsem to nelítal - jestli to upáčkuju správně přes výškovku. Letělo to podle představ ale nebyla tam ta jistota takže jsem radši v rychlém sestupu cvaknul záchranu. 550 se sice bleskově srovnala do invertu, ale asi měla dost velkou setrvačnost a vahou tří kil se docela drsně přibližovala k zemi. Opticky to dokonce vypadalo na nestíhačku ale naštěstí jsem nezazmatkoval a držel záchranu ( pružinovej spínač ) dál, jinak bych byl totiž na mraky. Okolo dvou metrů nad zemí se ten houpák zastavil a začalo to v tom invertu už stoupat. Pěkně mě to vylekalo. Většinou si takovou věc zkouším znova, dneska v tom větru a zimě nebyla jaksi nálada. Každopádně záchrana při vertikálním sestupu má svoje limity, a relativně včas nemusí být včas.
Příště to testnu ve větší výšce, chtěl bych v tom mít jasno, jestli jsem do toho náhodou nehrábnul a jaký je výkon záchrany při podobným klesání.
Pavlovi dodatečná gratulace k narozkám
Ať se Ti daří vše tak jako dosud, nadále mohutnou podporu v rodině a elánu na rozdávání.....
Během kotoulů přes výškovku a křidélka jsem zkoušel celej loping pozpátku. Vypadá to celkem efektně, ale v sestupové části jsem trochu znejistěl protože na simu jsem to nelítal - jestli to upáčkuju správně přes výškovku. Letělo to podle představ ale nebyla tam ta jistota takže jsem radši v rychlém sestupu cvaknul záchranu. 550 se sice bleskově srovnala do invertu, ale asi měla dost velkou setrvačnost a vahou tří kil se docela drsně přibližovala k zemi. Opticky to dokonce vypadalo na nestíhačku ale naštěstí jsem nezazmatkoval a držel záchranu ( pružinovej spínač ) dál, jinak bych byl totiž na mraky. Okolo dvou metrů nad zemí se ten houpák zastavil a začalo to v tom invertu už stoupat. Pěkně mě to vylekalo. Většinou si takovou věc zkouším znova, dneska v tom větru a zimě nebyla jaksi nálada. Každopádně záchrana při vertikálním sestupu má svoje limity, a relativně včas nemusí být včas.
Příště to testnu ve větší výšce, chtěl bych v tom mít jasno, jestli jsem do toho náhodou nehrábnul a jaký je výkon záchrany při podobným klesání.
Pavlovi dodatečná gratulace k narozkám
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Proto dat radeji vic kolektivu, aby tam pripadne bylo dost v pripade rychleho sestupu. Ty tam mas nastaveno malo kolektivu a to je v takove krizovce holt na zaseknuti a ihned stoupani malo.
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Málo kolektivu ? Pokud se jedná o kartu "Horizont" / Rozšířené / Dráha kolektivu při akro s kolektivem / tak tam mám maximum = 10..... ???
http://relax450.rajce.idnes.cz/Rajce_-_ ... orizon.jpg
Před tím jsou i ostatní záložky, možná jsem Tě špatně pochopil....
Díky za varování
http://relax450.rajce.idnes.cz/Rajce_-_ ... orizon.jpg
Před tím jsou i ostatní záložky, možná jsem Tě špatně pochopil....
Díky za varování
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Zalezi taky kolik mas minusovych procent u kanalu stabilizace ve slozce diagnoza 
T-Rex 550E V2 FBL / X-Era 4020-2y 1000kv / JIVE 80+HV / HC3-SX / BLS251 / EDGE 553 - prodano
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Pokud vim, tak tato hodnota je odvozena od celkoveho kolektivu. Ja napriklad mam hodnotu pouze 7, protoze uz 8 mi prijde hodne agresivni na kolektiv. Takze pokud nemas dost minusoveho kolektivu v zakladu, tak ani zachrana neda vice. Ja docela hledal rozumny kompromis mezi dostatkem kolektivu k zachrane a prilisnou agresivitou, protoze mam jen 450 a ta mizi z dohledu celkem rychle
. A samozrejme Pavle dodatecne vse nej k narozkam.
to Relax:
Já mám (měl jsem) všechny heliny od 450 po 600 co se týče kolektivu nastaveny hodně podobně. Takže nesouhlasím s názorem, že by se 450 měla chovat úplně jinak než 550. Větší hmotnost je sice znát, ale pokud máš dostatečnou dráhu kolektivu (a k tomu odpovídající výkon motoru a baterek - díky Pavle
), není důvod aby se 550 nějak výrazně propadala a záchrana nestíhala. Prostě pokud nějaký pád vrtulníku lze zastavit na páčkách, tak není důvod aby to nestíhala záchrana a je jedno jestli je to 450 nebo 700, ale pokud to vrtulník technicky (výkonově) nestíhá. tak pochopitelně nepomůže ani záchrana. Pavel to popsal odborněji, ale v podstatě jsme chtěli řici to samé.
to Relax:
Já mám (měl jsem) všechny heliny od 450 po 600 co se týče kolektivu nastaveny hodně podobně. Takže nesouhlasím s názorem, že by se 450 měla chovat úplně jinak než 550. Větší hmotnost je sice znát, ale pokud máš dostatečnou dráhu kolektivu (a k tomu odpovídající výkon motoru a baterek - díky Pavle
Naposledy upravil(a) Rici dne stř 18.04.2012 10:52, celkem upraveno 2 x.
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Insomnia : Tohle si radši nechám vysvětlit od Pavla, pamatuju si že po prvním nastavení doma to bylo nadoraz vpravo. Při prvním nastavení v Klecanech Pavel změnit tuhle hodnotu přesně na střed což se jaksi nevedlo ale na 2% řekl nakonec OK. ( nebyl už čas to proletět, to jsme ladili až na Sobínce za 14 dní a i ta záchrana mu přišla OK. Je otázka jestli mám něco špatně, jestli jsem do toho včera nehrabal ( nutno ověřit dalším pokusem výš ) a nebo jestli prostě od tříkilové heli nemůžu čekat víc.....
450 se bude samozřejmě chovat úplně jinak
450 se bude samozřejmě chovat úplně jinak
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
1) v menu Horizont je posuvník nastavující maximální kolektiv použitý při záchraně, který se odvozuje od celkového kolektivu
2) celkový kolektiv se nastavuje v menu Mix
3) dovedu si představit, že vrtulník nekontrolovatelně padá, v tu chvíli dáš záchranu = maximální kolektiv a vrtulník chce zabrat, ale je tam tolik kolektivu, že to nedá motor nebo baterky
Takže všechny výše jmenované body musí být v rovnováze. Jde o celkový kolektiv -> kolektiv při záchraně -> dostatečně silné baterie a motor
Když nemáte dost silný motor nebo baterky, tak raději dejte menší kolektiv, protože jinak udusíte motor a je to spíš na škodu.
2) celkový kolektiv se nastavuje v menu Mix
3) dovedu si představit, že vrtulník nekontrolovatelně padá, v tu chvíli dáš záchranu = maximální kolektiv a vrtulník chce zabrat, ale je tam tolik kolektivu, že to nedá motor nebo baterky
Takže všechny výše jmenované body musí být v rovnováze. Jde o celkový kolektiv -> kolektiv při záchraně -> dostatečně silné baterie a motor
Když nemáte dost silný motor nebo baterky, tak raději dejte menší kolektiv, protože jinak udusíte motor a je to spíš na škodu.
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
boZZda píše:1) v menu Horizont je posuvník nastavující maximální kolektiv použitý při záchraně, který se odvozuje od celkového kolektivu
2) celkový kolektiv se nastavuje v menu Mix
3) dovedu si představit, že vrtulník nekontrolovatelně padá, v tu chvíli dáš záchranu = maximální kolektiv a vrtulník chce zabrat, ale je tam tolik kolektivu, že to nedá motor nebo baterky
Takže všechny výše jmenované body musí být v rovnováze. Jde o celkový kolektiv -> kolektiv při záchraně -> dostatečně silné baterie a motor
Když nemáte dost silný motor nebo baterky, tak raději dejte menší kolektiv, protože jinak udusíte motor a je to spíš na škodu.
jasne, ale zalezi taky kolik mas minusovych procent u kanalu stabilizace ve slozce diagnoza, nebo ne?
T-Rex 550E V2 FBL / X-Era 4020-2y 1000kv / JIVE 80+HV / HC3-SX / BLS251 / EDGE 553 - prodano
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Nevidím důvod, proč tam mít něco jiného, než -100%
bavarianDemon 3X a 3SX
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Re: HC3-SX bezpádlo - zkušenosti (záchranná stabilizace)
Už jsem z toho nastavení "teoreticky lehce vypadnul", ale prošel jsem si všechny screeny a je to jasné. Mám to dobře. Při základním nastavení 7.3. v Klecanech to bylo zadáno Pavlem takto :
http://relax450.rajce.idnes.cz/Rajce_-_ ... orizon.jpg
Je to screen při cvaknutí záchrany a ukazuje -98%. Stovka tam není, protože v nule mám 2% co pak chybí ale rezignovalo se na to.
Při finálním nastavení na Sobínce se posunul zisk gyra pro ocas ze 30 na 48% a zisk kolektivu na 75% plus jemně výškovkový filtr.
Takže ten problém s nestíháním můžu mít baterkama. Při tom propadáku tam byl typ ZIPPY RHINO 4900mAh 25C 2. rok v provozu - 70 cyklů, vybavuje se mi že to trochu klesalo na otáčkách. Provedu ještě jednu zkoušku a pak na srovnání 2. typ BigPower 5000mAh 45-90C nové
Díky moc za info.
http://relax450.rajce.idnes.cz/Rajce_-_ ... orizon.jpg
Je to screen při cvaknutí záchrany a ukazuje -98%. Stovka tam není, protože v nule mám 2% co pak chybí ale rezignovalo se na to.
Při finálním nastavení na Sobínce se posunul zisk gyra pro ocas ze 30 na 48% a zisk kolektivu na 75% plus jemně výškovkový filtr.
Takže ten problém s nestíháním můžu mít baterkama. Při tom propadáku tam byl typ ZIPPY RHINO 4900mAh 25C 2. rok v provozu - 70 cyklů, vybavuje se mi že to trochu klesalo na otáčkách. Provedu ještě jednu zkoušku a pak na srovnání 2. typ BigPower 5000mAh 45-90C nové
Díky moc za info.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz