Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
- Ancistrus01
- Příspěvky: 2481
- Registrován: úte 08.03.2011 0:00
- Bydliště: Trutnovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
JJ zítra pokud bude počasí tak zkusím bez obalu... protoze s obalem to lítá: (přesně si to vystihl) TĚŽCE 
- mkyral
- Příspěvky: 305
- Registrován: ned 03.06.2012 22:58
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
@Pekacek77:
Ta konstrukce na anténě je držák na nápoje?
Ta konstrukce na anténě je držák na nápoje?
Beta 1400, Mini Vertex, Toro 900, Mimi v přípravě, El-Marabu v plánu
Graupner MX-12
Graupner MX-12
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
malej beta ma 820 g . 2200 mah turnigy , prijimac hitec optima 9 , s klapkami a magnety + uhlikova 6mm tycka 
graupner MZ-24
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
Vždycky je lepší si to osadit svým, ale obvykle tam dáš lepší jak kvalitativně tak papírově, takže to stejně nevyjde. Nedáš tam malej motor, nedáš tam 1300mAh aku a podobně.
Je dobře, že jsou dostupné obě možnosti. Každý si najde to své.
Je dobře, že jsou dostupné obě možnosti. Každý si najde to své.
Nikon and Canon people should not get married to each other. How did you let this happen?!
- Pekacek77
- Příspěvky: 652
- Registrován: čtv 29.03.2012 14:23
- Bydliště: Pardubice, HK, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
Ta konstrukce na anténě není držák na nápoje, ale zpevnění antény, protože mi příjde strašně fórově vyrobená. Jeden čep mi vypadl neznámo kde a druhej jsem naštěstí našel. Vysílačku teď přepravuju ve velké krabici na svačinu (4300ml), odmontoval jsem drát na spodku a vyšroubovávám páčky ovladačů.
- Ancistrus01
- Příspěvky: 2481
- Registrován: úte 08.03.2011 0:00
- Bydliště: Trutnovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
To ja zas anténu dal na modul a je po problémech
[album]1901[/album][album]1902[/album]
-
czpredseda
- Příspěvky: 447
- Registrován: stř 25.07.2012 20:57
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
Instalace motoru Floater jet:
Tak, konečně jsem se dostal k instalaci nového motoru, protože původní měl po bouračce ohnutou hřídel a i po srovnání už to nebylo ono. Objednal jsem tedy Floater jet replacement motor, jak tady někdo radil a 30A blueseries reg - možná by stačil i menší, ale tohle se bude hodit do jiného letadla a není o tolik dražší. Je dobré kupovat jeden druh, stačí pak jedna programovací karta. Původní reg. jsem dal pryč, protože bych musel krátit dráty od motoru, a pokud by reg. shořel, musel bych ty dráty zase nastavovat, kdyby ho někdo chtěl je k dispozici za stovku, stejně tak ten motor, třeba na díly, oboje má nalítáno pár hodin pod plynem. Motor má otvory s roztečí 23,2 mm a jsou tak na M2. Řešil jsem, jestli dát menší šrouby, ale nakonec jsem převrtal na 3mm a je OK. Původní lože nešlo použít kvůli jiné rozteči, dal jsem taky 6x4 vrtuli, tak jsem to trochu zvednul, abych nemusel řezat do ocasu. Neudělal jsem delší spodní část, ale natáhnul jsem to nahoře, takže se spodní oblouk může opřít o trup, případně přilepit. Po výřezu všechno sedí přesně. Příruba motoru jde sundat, takže se nejdřív samostatně přišroubuje k loži původními šrouby ze setu a novými matičkami a následně na dva červíky připevní zbytek motoru. Dráty od motoru jsem protáhnul dopředu pomocí starého 1mm táhla v trubičce, jeden po druhém to jde snadno. Tohle řešení je o dost lepší než protahovat zepředu dozadu dlouhé dráty regulátoru. Po drobné úpravě půjde zpátky nalepit i kryt motoru, pravděpodobně z nějakého plastu vyříznu nějaký mezikusy.
Několik zjištění
- brzda u tohoto motoru a regu funguje subjektivně líp - vrtule se zastaví po stažení plynu hned, uvidíme v letu
- má to poměrně velký tah a menší hluk, opět se uvidí ve vzduchu
- a nakonec, proč je důležité používat EP-tlačnou vrtuli (přesný důvod jsem zjistil až teď, když se mi to při zkoušce úplně samo vyšroubovalo: na HK neměli 6x4 tlačnou, tak jsem vzal tažnou, jenže otáčky motoru způsobují povolování matice unašeče, podle mě se to časem povolí, i když se dobře utáhne - ze stejného důvodu mají pedály na kole na každé straně opačný závit. Naopak tlačná se točí na druhou stranu a otáčky motoru matici utahují. Takže v tlačném uspořádání jen tlačná vrtule.
Přikládám pár fotek a schéma upraveného lože.
Tak, konečně jsem se dostal k instalaci nového motoru, protože původní měl po bouračce ohnutou hřídel a i po srovnání už to nebylo ono. Objednal jsem tedy Floater jet replacement motor, jak tady někdo radil a 30A blueseries reg - možná by stačil i menší, ale tohle se bude hodit do jiného letadla a není o tolik dražší. Je dobré kupovat jeden druh, stačí pak jedna programovací karta. Původní reg. jsem dal pryč, protože bych musel krátit dráty od motoru, a pokud by reg. shořel, musel bych ty dráty zase nastavovat, kdyby ho někdo chtěl je k dispozici za stovku, stejně tak ten motor, třeba na díly, oboje má nalítáno pár hodin pod plynem. Motor má otvory s roztečí 23,2 mm a jsou tak na M2. Řešil jsem, jestli dát menší šrouby, ale nakonec jsem převrtal na 3mm a je OK. Původní lože nešlo použít kvůli jiné rozteči, dal jsem taky 6x4 vrtuli, tak jsem to trochu zvednul, abych nemusel řezat do ocasu. Neudělal jsem delší spodní část, ale natáhnul jsem to nahoře, takže se spodní oblouk může opřít o trup, případně přilepit. Po výřezu všechno sedí přesně. Příruba motoru jde sundat, takže se nejdřív samostatně přišroubuje k loži původními šrouby ze setu a novými matičkami a následně na dva červíky připevní zbytek motoru. Dráty od motoru jsem protáhnul dopředu pomocí starého 1mm táhla v trubičce, jeden po druhém to jde snadno. Tohle řešení je o dost lepší než protahovat zepředu dozadu dlouhé dráty regulátoru. Po drobné úpravě půjde zpátky nalepit i kryt motoru, pravděpodobně z nějakého plastu vyříznu nějaký mezikusy.
Několik zjištění
- brzda u tohoto motoru a regu funguje subjektivně líp - vrtule se zastaví po stažení plynu hned, uvidíme v letu
- má to poměrně velký tah a menší hluk, opět se uvidí ve vzduchu
- a nakonec, proč je důležité používat EP-tlačnou vrtuli (přesný důvod jsem zjistil až teď, když se mi to při zkoušce úplně samo vyšroubovalo: na HK neměli 6x4 tlačnou, tak jsem vzal tažnou, jenže otáčky motoru způsobují povolování matice unašeče, podle mě se to časem povolí, i když se dobře utáhne - ze stejného důvodu mají pedály na kole na každé straně opačný závit. Naopak tlačná se točí na druhou stranu a otáčky motoru matici utahují. Takže v tlačném uspořádání jen tlačná vrtule.
Přikládám pár fotek a schéma upraveného lože.
- Přílohy
-
- BETA3_FJMOTOR.pdf
- (3.84 KiB) Staženo 153 x
- Pekacek77
- Příspěvky: 652
- Registrován: čtv 29.03.2012 14:23
- Bydliště: Pardubice, HK, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
PS: pedály na kole mají opačné závity proto, aby se při případném zadření ložisek měly tendenci vyšroubovat a ne cyklistovi urvat kotníky 
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
Pekacek77 píše:PS: pedály na kole mají opačné závity proto, aby se při případném zadření ložisek měly tendenci vyšroubovat a ne cyklistovi urvat kotníky
Ještě že tam je ten smajlík, už jsem se zhrozil, že to myslíš vážně.
Opačná vrtule by tak taky mohla sloužit jako ochrana motoru a regulátoru proti přetížení - když je moc namáhaná, tak se prostě vyšroubuje.
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
S těma závitama je to pravda. To samé platí i pro středová pouzdra. Je to standart z dob pravěku, kdy byla ložiska nespolehlivá.
10 bublinkoletů, F450 jako TBS Discovery, DX6, vimeo.com/martinkatera
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
Tak a je to. Právě jsem třísknul s Bixler2. Nebyla to nějaká letecká chyba, ve vzduchu letadlo ovládám obstojně (začátečník). Podělal jsem hod. Trefil jsem se křídlem do hlavy, a letadlo si to zamířilo zpět k zemi. Malinko se povedlo zamanévrovat, ale rozhodně ne zachránit. Utržené křídlo u trupu, respektive až v trupu. Tak jsem to slepil, už to schne, a přemýšlím zda ještě nestihnu jednou vyletět 
Znovu musím poděkovat všem, co mě nutili do EPP modelu. Chtěl jsem Phoenixe. S ním už bych asi brečel slzy jak hrachy
Znovu musím poděkovat všem, co mě nutili do EPP modelu. Chtěl jsem Phoenixe. S ním už bych asi brečel slzy jak hrachy
Nikon and Canon people should not get married to each other. How did you let this happen?!
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
Tak to vidíš,EPP je super vynález.
Ahoj
Ahoj
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
Tak mam jeden dotaz: Dneska jsem striknul spodky kridel barvou od tamyie ve spreji ale protoze chci vicebarevne provedeni tak jsem zkusebne nalepil na vnitrni hranu kridla zakrejvaci pasku a pak sundal bohuzel i z barvou.
Znate nekdo nejaky postup co by byl odolnejsi pro takovy postup strikani nekolika barev?
Diky
Znate nekdo nejaky postup co by byl odolnejsi pro takovy postup strikani nekolika barev?
Diky
Beta 1400, FS-CT6B, HPI HELFIRE 4,6, Nomadio React, Duratrax Vendetta ST
- Luboš ZLÍN
- Příspěvky: 663
- Registrován: pon 26.09.2011 19:56
- Bydliště: Holešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
krátké, ale výstižné vlákno: viewtopic.php?f=18&t=52452
YT: Lubos72cz | czlusa.rajce.idnes.cz
Re: Beta 1400 - souhrn a nová diskuze
Tam jsem se akorat dozvedel, ze na EPP barva proste nedrzi
no asi budu muset pouzit airbrush pistoli misto spreje a prikladat papir misto zakrejvacky. Otazka jak to vydrzi dlouho pri letani.
Co vytmeleni celeho trupu vcetne kridel slehanym tmelem, mate s tim nekdo zkusenosti?
Co vytmeleni celeho trupu vcetne kridel slehanym tmelem, mate s tim nekdo zkusenosti?
Beta 1400, FS-CT6B, HPI HELFIRE 4,6, Nomadio React, Duratrax Vendetta ST